POLOSKA (a név megtévesztő lehet:)) AUTÓ, TUNING, KAMION, MEG SOK MÁS:)))
POLOSKA (a név megtévesztő lehet:)) AUTÓ, TUNING, KAMION, MEG SOK MÁS:)))
Beállítások
  Beállítás kezdőlapnak
 Kedvencekhez adás
 

 

Közvélemény
Mit szólsz a választások eredményéhez?

sajnos számítottam rá
nem gondoltam,
h ilyen hülyék
az emberek
1xűen szánalmas
örülök, h gyurtcsi
fog ezentúlis uralkodni
gőzöm sincs az eg-
ész politikához
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Weblap verseny
 
Weblap Verseny
Lezárt szavazások
 

Toyota Supra Beny modraMcLaren F1
Beach buggyLamborghini SUV

Közvélemény
Visszatérő vendégeknek
Meg szoktad nézni a "Frissítéseket"?

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Jelenleg
 
Népszerűség
Indulás: 2006-02-04
 
BMW
BMW : M6

M6

Winkler Róbert, totalcar  2006.03.14. 01:03

Amit először éreztem az új 6-osban, több volt, mint megnyugvás: jaj, hál' isten, mégse vagyok nagyon öreg. A látóhatáron tornyosuló prosztatagyógyszerek rémképe pillanatok alatt szertefoszlott - nahát, úgy látszik, mégiscsak szeretem a sportkupékat!


Kapuzárás előtti pánikom a Nissan 350Z próbálgatásakor jelentkezett először. Sportautó, szép, megy, tulajdonképpen semmi lényegi kritikát nem tudnék vele szemben megfogalmazni, és mégis - nem mozdít meg bennem a világon semmit. Talán túl nagy. Vagy megöreredtem, kinőttem a sportautózást, mint hatéves koromban a diszkót.


Beültem a 6-osba, szépen kigurultam a parkolóhelyről, de akkor már folyamatosan a Beavis and Butt-headből közismert debil öhö-öhö-höhö röhögést hallattam, az állapot simán kitartott tíz percig, a próbakör végéig; sose hittem volna, hogy így reagálok, amikor végre megtalálom az örök fiatalság elixírjét.

Nem is nagyon akartam többet jönni-menni vele, ennyi épp elég volt, nagyon is jólesett. Csak a repülőn kezdtem gondolkozni Sevilla felé, hogy oké, nekem jutott az M6 bemutató, de mit akar még a BMW? Még megölik ezt a tökéletes, már szinte túl jó granturismót, különben is, a 21-re lapot húzni kifejezés nem is létezik. Mi baj volt a 645-ös futóművével? Vagy a 300 lovával? Esetleg a V8-as hangjával? Vagy az árával?

 
Német autó mint olyan, nem létezik, még akkor sem, ha a prémium kategória konkurenseit nézzük. Például a Mercedes CL-t, ami héttel kevesebb, 500 LE, ellenben 800 Nm, és mindenféle startautomatikás hókuszpókusz nélkül, enyhe emelkedőn teljesítette a gyári gyorsulási adatot. Ha kéne ilyesfajta autó (történetesen soha, de tegyük fel, hogy mégis), hatszázszor inkább az M6 507 lova, mint a CL 800 newtonmétere. A lényeg a filozófia: kevesebb katalógusteljesítménnyel állítani elő versenyautósabb érzetű luxust. A Mercedes V12-es biturbójához képest az M6 valósággal nyomatékszegény, de egy járművet attól érzünk sportosnak, ha lehet pörgetni, és ki lehet taposni a belét. Annak, hogy az M6 két tizeddel hamarabb gyorsul százra, az érzet szempontjából semmi jelentősége, akkor is ez kéne, ha rosszabbul gyorsulna.


Az M6 természetesen jóval több, mint egy 6-os kupé az M5 motorjával. Ami kívülről látszik, az sem kevés. Elöl a szpoilerben kétoldalt szép nagy levegőbeömlők: ez a V10-es közel kétszer annyi levegőt igényel a hűtéshez és a benzin elégetéséhez. Kevésbé feltűnő, hogy a tetőt karbonra cserélték, amivel látszólag nem nyertek sokat. 4,5 kiló a különbözet, ennyit még a piacról is könnyedén hazavisz az ember, de ha az a 4,5 kiló az autó legmagasabb pontján van, kanyarban már nagyon nem mindegy. Ezért nem lehet igazán jó sportautót faragni kupé-kabrióból: a nyitható merev tető is nehéz, meg a működtető szerkezet is magasan van, szemben például az M6 súlypontjával, ami meg példásan alacsonyan.


Diffúzor a rendszám alatt
A hátsó köténylemezbe került egy diffúzor, ami persze csak igen távoli unokatestvére a Ferrarik alatt végighúzódó metróalagútnak, de nagy sebességnél már érezhetően szívja lefelé az autó hátulját. Amit így el sem kellett csúfítani egy plusz szárnnyal.






Kedvenc M6-dizájnfejlesztésem, és egyben következő Év felnije-versenyünk nagy esélyese az új keréktárcsa garnitúra. Már csak ezért érdemes volt megcsinálni az M6-ost, ettől elállt a szavam, és nem csak nekem. Kevés példát láttam eddig a gótikus építészet beszivárgására az autódizájnba, de türelmetlenül várom a többit; nem is annyira a csúcsívek, de a gótikus architektúra alapfilozófiája, a fényből és levegőből építkezés került át a felniiparba. Ennyire szellős, ízléses, ugyanakkor dinamikus és vad kereket én még nem láttam. És ami szép, többnyire jó is, mert ezek 1,8 kilóval könnyebbek a 19 colos konkurenseknél.


A beltér tökéletes, de nem igazán tetszik. Nekem kicsit rideg és technokrata, de nyilván kifejezetten BMW-sekre fejlesztették, én meg nem vagyok az. Nagyon szépek a bőrök, a bőrök színe rafinált harmóniában van a külső fényezéssel, jó a hátsó kétüléses alternatív szülőszoba, csak az I-Drive-ot gyűlölöm rendületlenül, pedig maga a csillogó korong, meg a mindent egy helyen-filozófia tetszene. De soha nem találok valamit, és néha idegesít, hogy lassan jön be egy-egy menüpont, mintha kinyitnám otthon a szekrényt, de két másodpercbe tellne, míg megjelennek benne a ruhák.

Az I-Drive hülyeség, és a világ fejlődése szempontjából lényegtelen, Chris Bangle találta-e ki, vagy csak véletlenül esik egybe a kis krómkorong és a sztárdizájner BMW-s országlása. Az I-Drive szörnyűségét mi sem jelzi jobban, hogy három év alatt sem tudtam megszokni, minden egyes alkalommal rövid idő alatt felidegesít, és eddig egyetlen emberrel találkoztam, aki dicsérte, de őt - mivel történetesen píáros a BMW-nél - , inkább negligálom. Az I-Drive még akkor is balul sikerült projekt volna, ha maga Mózes hozta volna le a hegyről az első működő prototípust.

 
Olaj

Amihez szét kéne bombázni az autót, mert a színültig telt motorházban nem látszik, az az M6 motorjának olajozási rendszere. A Porsche kivételével a személyautók szinte kizárólag ún. nedves karteres megoldással működnek. Itt alul, az olajteknőben tocsog az olaj, amit az olajpumpa szív fel, hogy aztán a megfelelő csatornákon át a megfelelő helyekre nyomja.

A nedves karteres olajozás hátránya, hogy gyorsításnál, nagy fékezésnél, kanyarban, elsősorban persze, ha kevés már a motorolaj, az olajpumpának nincs mit szívni, mert ami volt, az előre-hátra-oldalt löttyent, ilyenkor gyullad ki a műszerfalon a kis piros olajnyomás-vészlámpa.

A versenysportban a felsorolt helyzetek elég gyakran állnak elő, illetve a versenyzés szinte kizárólag durva gyorsításokból, vészfékezésekből és agresszív kanyarokból áll. És ha a motor nem kap olajat, mert az mindig máshol jár, mint az olajszívó-csonk alja, besülnek a dugattyúk. Ezért versenyautókban és sportos motorokban régóta használják a száraz karteres megoldást, aminél külön olajtartályból nyomják a kenőanyagot, így kiküszöbölve az ide-oda lötyögésből adódó vészhelyzetet.

Az M6 olajozása hibrid megoldás, mert van olaj a karterben, de ha az érzékelő 0,6 g-nél nagyobb, bármilyen irányú gyorsulást jelez, két plusz olajtartály, egy száraz karteres rendszer lép működésbe. Jól hangzik, és a jelek szerint jól is működik, a versenypályán legalábbis egyik autót se sikerült kinyírni. Pedig ahogy hallottam, a szállodáig vezető másfél órás úton is mindenki teljes szakmai lelkiismeretességét mozgósítva próbálkozott, de kenési probléma sem lépett fel.

 

Hát igen, a versenypálya.
Ascari kb. 100 kilométerre, Sevillától északra helyezkedik el. Erre még nem jártam, és nem tudom, geológiai, vagy egyéb okai vannak-e, de akárcsak Olaszország, Spanyolhon is déli irányba szépül. Megkockáztatom, Andalúzia talán még Szicíliánál is szebb, a táj egyszerűen hihetetlen, más szögben futnak fel a hegyormok, mint amit eddig bárhol láttam, ilyenkor tavasszal a legkevésbé sem nevezhető kopárnak, a felhők közül néha olyan különleges szögben esik a fény, hogy a táj szokatlanul jól sikerült fantasy-viedojátékra hasonlít.


Itt van a kis magántulajdonú csapatóhely, nem igazán látszik rajta, mire használják, mert rajtrács és rajtgép nincs, viszont a környék is gyönyörű, ha fúrnának néhány lukat az aszfaltba, simán eladhatnák golfpályának. Kár lenne persze, mert ilyen pazar vonalvezetést, trükkös visszafordítókat, kanyarkombinciókat, és persze rengeteg szépen döntött ívet még soha nem tesztelhettem.

A BMW-sek is nyilván próbálták már az új M6-ost, és úgy vannak vele, mint bármelyikünk, ha valami igazán ütős ajándékot találtunk ki. Az ember szeretné minél előbb megmutatni, de persze azért uralkodik az arcvonásain, majd a kicsomagolás közben szerényen élvezi a hatást. Itt a kis boxutcában először eligazítást tartanak, két perc: a pályán ne állj meg, ha összetörted az autót, ne szállj ki, hanem várd meg a személyzetet, és az első körben ne előzd meg a felvezető autót, a fekete M3-ast, utána mehetsz, amennyivel még pont ki nem esel a mezőre. Oké. Mehetünk.


De jó lesz, majd ha kiáll előlem, ábrándozok, majd szépen óvatosan gyorsítgatok, aztán a harmadik körben már kezdhetem az érdemi rángatást. Mire ezt elképzelem, az M3-as el is tűnt valahol Ascari-Alsón, pedig normális időben elrajtoltam utána, csak nem nyomom padlón. De az istenverte ámokfutójának esze ágában sincs megvárni, holott a szemembe nézve hangzott el a szóbeli ígéret, I'll show you the track, most meg bottal üthetem a nyomát, legfeljebb színházi látcsővel nézhetném, ahogy prezentálja a vonalvezetést csak most, csak nekem.


Túlzás, hogy udvariasan megvárna, de valahol középtájt utolérem. Mielőtt végképp megenne a szégyen, amiért ilyen lassan megyek, látom, hogy az M3-as hátulja is rendesen csúszkál a kanyarokban, esetenként az ideális ívet sem az aszfalton mutatja, és szerinte az ember legjobb barátja a rázókő. Az első kör után megyek még hármat, felvezetés nélkül, nyilván jóval lassabban, mert nem kell a tatárt kergetni, aztán szépen kiállok, elég volt, kezem lábam remeg, illetve tulajdonképpen remegni nem remeg, csak jártányi erőm sincs, megették a mindenféle g-k, meg a jóízű stressz.


A legfontosabb, egyértelmű benyomás, hogy az M6-os tökéletes versenyautó, és igazán rokonszenves módon az. Mert amíg mondjuk a Dodge Vipernél azt éreztem, hogy a versenypályán eltöltött hónapok, vagy inkább évek kellenének ahhoz, hogy valami közöm is legyen az autó irányításához, az M6-osnál úgy tűnt, elég lenne néhány óra, legfeljebb nap.


Futófelület 4 versenykör után
A fékek hasonlóan látens versenysportosak, mint a mótor; nem kell a pedált óvatoskodva simogatni, hátha túl erősen fog. Nem fog túl erősen; pont olyan erősen fog, ahogy kell, 100-ról 36 méternyi satuzás után állunk meg, ami jó 1,7 tonnával szép, 1,3 g-s lassulást eredményez. A vezetőülésben még oké, fent kitámasztunk a kormányon, a lábunk meg egyébként is a féken támaszkodik, de a jobb 1-ben már tényleg olyan, mintha hason fekve lógnék a biztonsági övön, a hátamon 27 kiló ólommal.

Nekem élménynek feledhetetlen volt, de ezúton kérem: tiltsák be!

Adatok

hosszúság: 4 871 mm
szélesség: 1 855 mm
magasság: 1 377 mm
tengelytáv: 2 781 mm
saját tömeg: 1 710 kg
csomagtartó: 450 l
légellenállási együttható: 0,32
tank: 70 l
motor: V10, 90 fokos hengerszög
teljesítmény: 507 LE@7 750 rpm
nyomaték: 520 Nm@6100
gyorsulás (0-100): 4,6
rugalmasság (80-120): 4,4 (4. fokozatban), 5,8 (5-ösben)
végsebesség: 250 km/h-ra korlátozva, a gyár szerint anélkül viszi a 330-at is
fogyasztás (gyári adatok): 10,2/14,8/22,7
tesztfogyasztás: 21,7
Az M6 ára: 31 650 000 Ft (emlékeztetőül: a sima 6-os kupé, a 645 ci 22 995 000, az M5 26 153 000 Ft)

A szerző értékelése

Tökéletes autó, de nem tudom, mi értelme, úgyhogy nálam értékelhetetlen.
 
írta:Winkler Róbert
forrás:totalcar

 
Társalgó
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szerkesztők
 
Közvélemény
Hogy találtál rá a weblapunkra?

Utcán láttam hírdetést
Ismerősöm ajánlotta
Egy másik lapon hírdették
Portállistán láttam
Portálkeresőben találtam
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Lopj!

A mi oldalunkról szabad kopizni. Olyan idegesítő az amikor az embernek megtetszik valami egy oldalon, és nem lehet letölteni(pl.:egy kép)(amúgy mi tudunk kopizni tiltott oldalakról is, de nem szoktunk, mert belénk kötnének).Lopni meg szabad! Nem fogjuk energiánk nagy részét tolvajok keresésére fordítani, abban az időfölöslegben, inkább fejlesztünk. Ha akartok, lopjatok! Úgy se fogjátok tudni olyan jóra megcsinálni a honlapot mint mi. :))

 
Közvélemény
Szerinted miben rejlik az jövő energiaforrása a járművek számára?

Hidrogén
Villany
Napenergia
Biogáz
Alkohol
Más (írd meg emaiben, mi?!)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Interjú

 
Kedvenceink!!!


 

 

 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!