POLOSKA (a név megtévesztő lehet:)) AUTÓ, TUNING, KAMION, MEG SOK MÁS:)))
POLOSKA (a név megtévesztő lehet:)) AUTÓ, TUNING, KAMION, MEG SOK MÁS:)))
Beállítások
  Beállítás kezdőlapnak
 Kedvencekhez adás
 

 

Közvélemény
Mit szólsz a választások eredményéhez?

sajnos számítottam rá
nem gondoltam,
h ilyen hülyék
az emberek
1xűen szánalmas
örülök, h gyurtcsi
fog ezentúlis uralkodni
gőzöm sincs az eg-
ész politikához
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Weblap verseny
 
Weblap Verseny
Lezárt szavazások
 

Toyota Supra Beny modraMcLaren F1
Beach buggyLamborghini SUV

Közvélemény
Visszatérő vendégeknek
Meg szoktad nézni a "Frissítéseket"?

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Jelenleg
 
Népszerűség
Indulás: 2006-02-04
 
Honda
Honda : City

City

Gruber Gergely  2006.03.13. 01:00

A Honda új négyajtóssal gazdagította a kisautók szegmensét. A Jazz alapjaira épülő City külső méreteihez képest gigantikus csomagtérrel, sokféleképpem variálható hátsó üléssorral, valamint 1,4-es benzinmotorral kerül forgalomba.

Bár az ellenfelek ismeretében nem nevezném kiemelkedő designbravúrnak, a Honda globális kisautó-platformjával megalapozott szedán jó eséllyel pályázik a legharmonikusabb külsejű mini négyajtós címére. Az ötajtós Jazznél hosszabb karosszéria 56 plusz centiméterét teljes egészében a hátsó lábtér és a csomagtér bővítésére fordította az autó tervezéséért felelős Saito-szan fejlesztőbrigádja. A kisméretű limuzin kasztni esetlen bumfordiságát azzal az apró trükkel sikerült elkerülni, hogy nem a Jazzhez terveztek nyújtott farrészt, hanem egy teljesen új testet rajzoltak a sikeres szupermini padlólemeze, futóműve és hajtáslánca köré. Így nem egy otromba puttony alatt szerencsétlenül görnyedező kölyökmikulás, hanem egy kicsi és formás, helykínálatában már inkább az alsó-középkategóriát idéző limuzin született a tervezőasztalon. 2450 mm-es tengelytávja megegyezik a Jazzével, a hosszabb kasztni egyben szélesebb és alacsonyabb, mint az ötajtós.

Limuzinos arányok

Az utastérben kevés a változás, a Jazz-kedvelők számára a legtöbb motívum ismerős. A variálhatóság egyik legfontosabb eleme, az ülések mozgatása már a Jazzben is zseniálisan egyszerű és nagyszerű, a Cityben ugyanezzel a kialakítással találkozunk. 60:40 százalék arányban osztott és dönthető a hátsó üléstámla, a hátsó üléseket pedig a csomagtér padlózatával egy síkba hajthatjuk. A Cityben ehhez még hozzácsaphatjuk az első utasülés támláját is, ekkor akár 2,7 méter hosszú tárgyat is betuszkolhatunk az autóba. A legjobb, hogy a hátsó ülőlap a háttámla megmozdítása nélkül is egyszerűen felhajtható, így utasok híján ide is nagy mennyiségű csomag helyezhető, sőt 125 centi magas dolgok is elférnek az első ülések mögött. Egyedül a kesztyűtartó változott jelentősebben, a Cityben két külön fedéllel zárható rekesz helyezkedik el az utasoldali légzsák alatt. Az összes lehetséges extrát
tartalmazó ES kivitelben a gyújtáskulcs bedugásakor felizzik a számlapok színes háttérvilágítása, ez az Optitron névre hallgató funkció. Az ügyes helykihasználás kulcsa – az edzett japán elméken kívül – a padlólemez, a futóművek és a motor helytakarékos kialakítása. A szűk szelepszögű, kompakt építésű motort előretolták, amennyire csak lehetett, ezáltal megnőtt az első lábtér. A padlólemez legnagyobb különlegessége – amit nem is világos, hogy miért nem alkalmaz a világ összes gyártója – az első ülések alatt, nagy teherbírású hosszanti és kereszttartók között elrejtett benzintank, mely a jelentős helymegtakarítás mellett segít alacsonyan tartani a jármű súlypontját, ráadásul az üzemanyag tárolása is így a lehető legbiztonságosabb. Az első MacPherson és a hátsó csatolt lengőkaros kerékfelfüggesztéseket is helytakarékos mivoltuk miatt választották.
Sallangmentesen

A motorháztető hosszabb és nem olyan meredek, mint a Jazzé, a szélvédő viszont sokkal laposabban dől, az elölnézet kifejezetten sportos. Az áramvonalak inkább az üzemanyag-megtakarítást, mintsem a kiváló menetteljesítményeket szolgálják. A hengerenként kétszelepes, változó gyújtási idővel operáló 1,4-es benzines 83 lovát igen ritkán kell abrakoltatni. A gyár által megadott kombinált fogyasztás 5,6 liter, függetlenül attól, hogy kézi vagy CVT-váltóval rendeljük. Előbbivel élvezetesebb, utóbbival kényelmesebb az autó irányítása, az automata 20 kg-os többletsúlya és takarékoskodásra kihegyezett karakterisztikája miatt a CVT valamivel lassúbb, de a Cityt nem is száguldozásra fejlesztették. A menzetközi menetpróba tesztútvonala főleg 90-es korlátozású autóutakon vezetett, némi hegymenettel a végén. A CVT-verzióban a folyamatosan változó áttételű váltómű finomsága volt feltűnő. Simán, mindenféle rángatás nélkül tolja alánk az ideális fokozatot, akár teljesen automata üzemmódban, akár a kormánykerékre helyezett gombok nyomogatásával használjuk. A kézi mód leginkább motorfékezéshez hasznos, a vezetés örömét nem fokozza, ha hüvelykujjal válogatunk az előre beprogramozott hét fokozat közül. A manuális szerkezet hondás precizitással működik, minden fokozat a helyén, nem recseg, nem kell erőlködni, egyszerűen csak vált, s ez az eseménytelenség jóleső érzéssel tölti el a sofőrt. A fékek is hasonlóan feltűnésmentesek, jól adagolhatóan, megfelelő fékerő kifejtésével teszik dolgukat. A Törökországban összeszerelt Cityt pár ázsiai országot leszámítva Magyarországon, Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában és a gyártás helyszínén forgalmazzák majd. Ezt jó tudni, mielőtt a futómű elemzésébe fogna az ember. A Jazz első generációját
elég sportos futóművel szerelték fel, a típus felújításakor puhítottak rajta egy kicsit, de még így is maradt a keménység és kényelem közötti kompromisszum. Bár a Cityben ugyanazt az elrendezést találjuk, klasszisokkal puhábbnak tűnt, mint az ötajtós változatban. Gyors kormánymozdulatainkat harántirányú billegéssel kommentálja a karosszéria, vadul vett íven nem ördöngösség megnyikkantani a hátsó gumikat. Kérdéseinkre Saito-szan szapora bólogatással felelt, igen, ezt a puhány beállítást a fő piacok útviszonyai indokolták. Ezúttal kényelemre törekedtek. Amikor egy 1,8-as motorral, keményebb, ültetett futóművel, valamint rikító Type-R feliratokkal felszerelt sportmodellről kérdeztem, az egész fejlesztőcsapat hangos nevetésben tört ki. Saito-szan ugyan ígéretet tett az ötlet megfontolására, de udvarias mosolyából éreztem, hogy a Citynek marad a kisméretű családi szedán szerepe...

forrás:automotor

 
Társalgó
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szerkesztők
 
Közvélemény
Hogy találtál rá a weblapunkra?

Utcán láttam hírdetést
Ismerősöm ajánlotta
Egy másik lapon hírdették
Portállistán láttam
Portálkeresőben találtam
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Lopj!

A mi oldalunkról szabad kopizni. Olyan idegesítő az amikor az embernek megtetszik valami egy oldalon, és nem lehet letölteni(pl.:egy kép)(amúgy mi tudunk kopizni tiltott oldalakról is, de nem szoktunk, mert belénk kötnének).Lopni meg szabad! Nem fogjuk energiánk nagy részét tolvajok keresésére fordítani, abban az időfölöslegben, inkább fejlesztünk. Ha akartok, lopjatok! Úgy se fogjátok tudni olyan jóra megcsinálni a honlapot mint mi. :))

 
Közvélemény
Szerinted miben rejlik az jövő energiaforrása a járművek számára?

Hidrogén
Villany
Napenergia
Biogáz
Alkohol
Más (írd meg emaiben, mi?!)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Interjú

 
Kedvenceink!!!


 

 

 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!