POLOSKA (a név megtévesztő lehet:)) AUTÓ, TUNING, KAMION, MEG SOK MÁS:)))
POLOSKA (a név megtévesztő lehet:)) AUTÓ, TUNING, KAMION, MEG SOK MÁS:)))
Beállítások
  Beállítás kezdőlapnak
 Kedvencekhez adás
 

 

Közvélemény
Mit szólsz a választások eredményéhez?

sajnos számítottam rá
nem gondoltam,
h ilyen hülyék
az emberek
1xűen szánalmas
örülök, h gyurtcsi
fog ezentúlis uralkodni
gőzöm sincs az eg-
ész politikához
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Weblap verseny
 
Weblap Verseny
Lezárt szavazások
 

Toyota Supra Beny modraMcLaren F1
Beach buggyLamborghini SUV

Közvélemény
Visszatérő vendégeknek
Meg szoktad nézni a "Frissítéseket"?

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Jelenleg
 
Népszerűség
Indulás: 2006-02-04
 
Scania
Scania : R580 LA4x2MNA (dombvasaló)

R580 LA4x2MNA (dombvasaló)

Karlovitz Kristóf  2006.03.01. 23:12

Fura dolgokra képes ez az 580 lóerős Scania. Ahol azelőtt emelkedők voltak az ismert úton - most nincsenek. Amikor legközelebb arra járunk, megint ott vannak. Csupán a saját áthaladásának idejére változtatja meg a vidék domborzati térképét: a dombokat kivasalja, a hegyeket ellapítja. Mindehhez szuper kényelmes és gazdaságos.

Ez a nyerges vontató - a szakma kedveskedő becézésével "traktor" - a Scania büszkesége. Mivel pedig a svéd márka az egyik legrangosabb a nagyteherautók mezőnyében, már sejthetjük, hogy jelen esetben valami abszolút különlegességgel van dolgunk. S csakugyan, minden tekintetben átlagon felülit nyújt, hibát nagyítóval kell keresni rajta, jó tulajdonságaival oldalakat lehet megtölteni. Ahhoz, hogy objektív benyomást keltsen egy teszt, kell benne kritikának is lenni, de most hadd bocsássam előre, hogy csalódás lesz a bírálatra várók osztályrésze. Önmagában szinte semmi rossz sincs benne, legfeljebb másokkal összehasonlítva marasztalhatjuk el azért, mert nem sík, jól járható a fülkepadló, hanem középen kissé magasabb, a motoróriás helyigénye miatt. Aki mindenképpen kötözködni akar, az felhozhatja, hogy nem éppen alacsony, sőt eléggé húzós az ára. Körülbelül ennyi, s akkor most jöhet a tárgyilagos dicshimnusz.

Nagymenő

A Scania idén fejezte be nagyteherkocsi-választékának teljes megújítását, modul rendszerbe rendezett három sorozattal s azokon belül számtalan variációs lehetőséggel. A fülkék, hajtásláncok és alvázak-futóművek olyan kötetlenül kombinálhatók egymással, hogy minden feladatra akad alkalmas változat. A miénk most R sorozatú, tehát az alvázon magasan álló, nagy belmagasságú fülkével ellátott gép, 580 lóerős motorral.

Forrás: Autó-Motor
A modellkód további megfejtése: L mint távolsági, A mint nyerges, négy kerék, abból kettő hajtott, M mint jó útviszonyokra tervezett kivitel, N mint normál alvázmagasság, A mint hátsó légrugós. Fülkéje Topline, középen is 210 centi belmagassággal, bőr üléshuzattal és volánnal, minden lehetséges komfortfelszereléssel és impozáns megjelenéssel. Kiváló viselkedésében és a tekintetet magára vonó látványában szerepet játszott a sima felületű, mutatós félpótkocsi is, amit a fél Európát érintő bemutató út során rákapcsoltak.

Luxus munkahely

Forrás: Autó-Motor
Ki mondhatja el magáról, hogy bőr karosszékben trónolva, automatikusan szabályozott klímában, számítógépes terminál mellett végzi napi munkáját? Talán valami igazgató? Ő is - meg a Scania pilótája! A berendezés mindenben megfelel egy felső-középkategóriás személyautóénak, s ezt nemcsak a gazdag felszereléslistára értem, hanem a minőségre és a kidolgozásra is. A laikus szemében felesleges rongyrázás mögött megfontolt filozófia rejlik: egy ilyen autókat üzemeltető cég könnyen csábíthatja magához és tarthatja meg a legjobb gépkocsivezetőket, akik szeretni fogják és gondos gazdaként használják a gépet. Mivel pedig a legfőbb költségtétel, a fogyasztás nagymértékben múlik az emberi tényezőn, az amúgy is roppant jó hatásfokú Scania motorral már néhány úton behozható a presztízsfülke többletköltsége.

Csendes erő

Forrás: Autó-Motor
Amit a Scaniákban nemigen szeretek, az a különös kapcsolási sémájú 12 fokozatú váltó. Járművünkben viszont nem ilyen volt, hanem ennek Opticruise nevű robotváltozata, amelyen csak az üres/előre/hátra helyzetet kell beállítani egy - amúgy a volán küllője által takart - bajuszkapcsolóval. A kuplungpedált viszont meghagyták, hogy síkos úton vagy centizés közben érzéssel, teljes kontroll alatt lehessen mozgatni a kocsit. A pedálra csak elinduláskor és megálláskor van szükség, egyébként el lehet felejteni. Nagyon jó megoldás, egyből megszokható, s ahogy a nemrég tökéletesített szoftverrel ellátott Opticruise működik, az egyszerűen csodálatos. Bársonyosan kapcsolgat, mindig, ahogy kell, így nem érezzük a manuális üzemmód lehívásának szükségét. A robotváltó együttműködik a sebességváltóba integrált retarderrel, így lejtmenetben vissza is kapcsol, ha kell - a közönséges sebességrögzítő mellett van a volánon egy kapcsoló, amelynek megnyomására a szerelvény lefelé sem szalad meg.

Forrás: Autó-Motor
No és felfelé? Azt nem tudom, mert mint a bevezetőben említettem, ennek a járműnek mintha nem létezne emelkedő... A Budaörs és Tatabánya közötti szakasz számára lapos, mint a Nagyalföld. Na persze van ebben egy kis túlzás, mert néhol azért visszaesik a sebességmérő mutatója a megtűrt 89-ről a törvényes maximumként kijelölt 80-ra, de alább már nem! Mivel pedig síkon a kollégák is pedzik a 90-et, megelőzni őket csak kaptatón lehet, ahol úgy megyünk el mellettük, mintha üres lenne a pótkocsink, pedig megvolt a 40 tonnás össztömeg rendesen. Így lehet másokat lepipálni, illegális sebességtúllépés nélkül! Mindeközben suttogóan halk az óriásgép, nyugodtan lehet beszélgetni, zenét hallgatni.

S mekkora a fogyasztás? Most ne az én tesztutamat nézzük, mert az túl rövid volt valószínűsíthető adat szolgáltatására - ilyen járművel minden elindulás egy plusz litert jelent! Lehívtuk a számítógépről a gyári pilóta útját: Calais-Bécs - sok dombos vidékkel - 34 liter/100 km, Bécs-Budapest kerek 31 liter. Nem rossz, sőt nagyon jó egy közel 600 lóerős óriástól, amely mindenki másnál hamarabb teljesíti a fordulókat. A végén még kiderül, hogy nemcsak megindokolja, hanem meg is éri azt a kissé borsos vételárat...

 
Társalgó
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szerkesztők
 
Közvélemény
Hogy találtál rá a weblapunkra?

Utcán láttam hírdetést
Ismerősöm ajánlotta
Egy másik lapon hírdették
Portállistán láttam
Portálkeresőben találtam
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Lopj!

A mi oldalunkról szabad kopizni. Olyan idegesítő az amikor az embernek megtetszik valami egy oldalon, és nem lehet letölteni(pl.:egy kép)(amúgy mi tudunk kopizni tiltott oldalakról is, de nem szoktunk, mert belénk kötnének).Lopni meg szabad! Nem fogjuk energiánk nagy részét tolvajok keresésére fordítani, abban az időfölöslegben, inkább fejlesztünk. Ha akartok, lopjatok! Úgy se fogjátok tudni olyan jóra megcsinálni a honlapot mint mi. :))

 
Közvélemény
Szerinted miben rejlik az jövő energiaforrása a járművek számára?

Hidrogén
Villany
Napenergia
Biogáz
Alkohol
Más (írd meg emaiben, mi?!)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Interjú

 
Kedvenceink!!!


 

 

 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!