Aveo
2006.03.17. 02:41
Amennyire megújult a külső, olyan hangulatosra változott a beltér is.
A kocsi egyébként négyajtós és erényeinek egyike a tágas csomagtér, no és a különleges ívű karosszéria. Talán azért, talán másért, a gyár szakemberei úgy gondolják, hogy idén nem kevesebb, mint 26 ezer Aveo talál majd gazdára az öreg kontinensen...
Nem tudom, melyik tervező ötlete volt, hogy a Kalos alapjaira készüljön egy olyan kocsi, amelynek fő jellemzője a tágasság és a kényelem, de jó elképzelés volt. Így aztán az ötletet tett követte, és a karosszéria minden irányban megnőtt, a nyomtáv is 20 mm-rel szélesebb az elődjéénél, és a keréktárcsák is "felnőttek", a 2840 mm-es tengelytávnak köszönhetően pedig nemcsak az utastér lett tágasabb, hanem a csomagtérben is 20 literrel több a férőhely, a hátsó üléstámlák lehajtásával pedig kifejezetten királyi a rakodótér. Vagyis: kisautó, családias méretekkel és tulajdonságokkal. Ám a tervezők nemcsak azt ismerték fel, hogy kevés olyan kisautó fut az utakon, amelyeket kifejezetten családok részére terveztek, hanem arra is törekedtek, hogy az Aveo ne csak praktikus, hanem mutatós is legyen. Az autó hátrészén húzódó dekorsáv, a diszkrét légterelő, a motorháztetőbe és a kerékdobokba húzott háromdimenziós fényszórók, valamint a hűtőrácsot keretező krómszegélyek teszik figyelemre méltóvá a Chevrolet új modelljét.
És amennyire megújult a külső, olyan hangulatosra változott a beltér is. Áttervezték a műszerfalat, krómkeretet kaptak a kijelzők, és a középkonzol is teljesen megfelel a mai kor elvárásainak. Az ülések kényelmesek, és az ajtókárpittal együtt jó minőségű szövetből készülnek, hátul tágas a lábtér, és a műanyag felületek sem idézik már a korábbi rideg miliőt. Természetesen nemcsak a látványra, hanem a biztonságra is törekedtek a mérnökök: a karosszéria nagy szilárdságú, és három energiaelnyelő zóna vezeti el az esetleges ütközéskor keletkező erőket, a pilótára pedig légzsák is vigyáz. A B-oszlop kifejezetten nagy szilárdságú szerkezetének az oldalütközésekkor van kiemelt jelentősége.
Mindez persze csak a látvány, ám az Aveo vezetés közben sem vall szégyent. Az 1.2-es 75 és az 1.4-es 92 lóerős motorral is jelesre vizsgázott a Trieszt-Portoroz-Lipica útvonalon. Lendületesen falta a kilométereket hegynek föl és völgynek le, és bizony még a lipicai ménes tagjai is tágra nyílt szemmel nézték, hogy Amerika "házhoz jött". És bár vágtázásban nem keltek versenyre a derék négylábúak az Aveóval, azért az mindenképpen dicséretes, hogy az 1.2-es aggregát 13,7, az 1.4-es pedig 11,1 másodperc alatt gyorsul nulláról száz kilométeres sebességre. A vezetési élmény meghatározója a jó felfüggesztés, a pontosan hangolt futómű, a precízen reagáló négyküllős sportszervokormány, valamint az ötfokozatú kéziváltó - az erősebb változat rendelhető automata váltóval is -, amely hibátlanul teszi a dolgát a különböző fokozatok között.
Büszke is volt Wayne Brannon, a Chevrolet Europe vezérigazgatója, amikor a gyár új büszkeségéről beszélt. "Egy pillanatig sem bántuk meg, hogy annak idején belevágtunk a Daewoo-házasságba, hiszen mindenki láthatja, márkánk töretlenül fejlődik és lényeges a különbség az egykori és a mai modellek között. Persze tudjuk, hogy van még mit javítani-, fejlődnivalónk! A magam eszközeivel azon leszek, hogy tovább szépüljenek, csinosodjanak autóink, vagyis új modelljeink formavilága is tükrözze a Chevrolet-stílust, és csökkentenünk kell a kocsik menet- és motorzaját is. Ezzel együtt elégedett vagyok eddigi eredményeinkkel, hiszen Európában tavaly 25 százalékkal nőttek újautóeladásaink. Nem túlzás, ha azt mondom, sok tartalékunk van még, amelyek további lendületet adhatnak terveink megvalósításához."
Az Aveo tehát jól vizsgázott a premieren, és vélhetően az el(ő)adásokon is hasonló siker várható. Már csak azért is, mert a hírek szerint az ára is családpárti lesz...
forrás:chello
|