Corvette C6
Angyal Levente 2006.02.20. 04:12
Mit sem vesztett eredeti Corvettes megjelenéséből az új C6 (nem Citroen léptékben!), sőt ha lehet még jobbra sikerült.
A C5-öst váltó modell megőrizte génjeiben azt, amitől legendává váltak elődjei és erre még rátettek egy lapáttal, ami műszaki jellemzőinek újragondolását és felszereltségének kibővítését jelenti.
Ennek talán legékesebb bizonyítéka, hogy ez a karosszéria több, mint 400 órát töltött a "szélcsatornában", ahol az áromvonalasságát vizsgálva igazgattak-csiszolgattak rajta, hogy végül új és tökéletes formába öntsék az amerikai sportautók egyik gyöngyszemét. A légellenállás redukálása és az alapból is dinamikus forma karcsúbbá válásán kívül szembetűnőek még a kerekek méreteinek változása - elől 18"-os, hátul 19"-os papucsok kerültek a Chevyre - és a bukólámpás megoldásról is végleg lemondtak xenon-fényszórókért cserébe. A kerek hátsó lámpatestekről (hál' Isten) a világért sem mondanának le.
|
A motor szintén új fejlesztés, a "V8 Small Block" névre hallagató hatliteres löktérfogatú erőmű került a C6-ba, amely a General Motors új fejlesztésű motorcsaládjának egyik tagja. Ez a nem éppen aprócska darab 400 lóerővel büszkélkedhet és illő módon a hátsó kerekeket hajkurássza.
Aki nem rest venni a fáradságot, hogy s.k. a kezébe vegye a teljes irányítást, annak tökéletesen megfelelhet a gyárilag kínált hatfokozatú váltó, a kényelmesebbek az elődből származó négyfokozatú automatát opcionálisan kérhetik majd bele. A képeket és a motor teljesítményét elnézve az már a lekevesebb, hogy ennek a vérbeli sportautónak a fogyasztását sikerült a mérnököknek mérsékelni... a kategóriájához képest.
Belül is minden vadonatúj, a négyküllős kormányt leszámítva a felhasznált matériáktól kezdve az összes ketyere a legmodernebb technika vívmánya: minden van benne, ami az autós szórakoztatóipar termékpalettáján fellelhető; a hangvezérlésű műholdas navigációs rendszertől kezdve CD-DVD olvasón át a klasszikus kulcsos megoldást nyugdíjba küldő "Keyless Acces"-ig.
A karosszéria merevebb és könnyebb is lett az előző modellhez képest, ezért a felfüggesztésekhez és a lengéscsillapítókhoz is hozzá kellett nyúlni, hogy ezen a téren is megcsillantsák a fejletebb technológiát
Így ha már úgyis arra bütyköltek, meglepték magukat és a leendő vásárlókat (némi felárért) egy elektonikus felügyelettel ellátott állítható felfüggesztéssel, amit MSRC-re kereszteltek és amely más beállítást használ sétakocsikázásnál és megintcsak mást akkor, amikor jobbik lábunkkal bátrabban óhajtunk nyújtózni és kezeinkkel erősebben szeretnénk kapaszkodni a kormányba.
Az új Chevrolet Corvettehez három felszereltségi szint közül lehet majd választani: standard, F55 MSRC és a csúcs a Z51 Performance Package.
|