Vadabb Murciélago
2006.02.22. 22:20
Új csúcsmodellel jelentkezik a Lamborghini a Genfi Autószalonon
Öt éves története során kétezer példányban kelt el a nagyobbik Lamborghini, de az új, 620 lóerős Ferrari 599 GTB miatt kénytelen volt a gyár felvenni a kesztyűt a teljesítményversenyben. A Murciélago LP640 neve a motor elhelyezésére (hosszanti középmotor) és a teljesítményére (640 lóerő) utal. Rengeteg módosítást végeztek a sant’agata bolognese-i sportautógyár mérnökei a tizenkét hengeres erőforráson, hogy teljesítményét 580 lóerőről 640-re emeljék: a furat és a löket megnövelésével a lökettérfogat 6,2 literről 6,5 literre nőtt, áttervezték a hengerfejet és a komplett szívórendszert, a kipufogórendszert, a vezérműtengelyt és a főtengelyt is. A gyár szerint sokat javult az autó vezethetősége a kedvezőbb nyomatékleadás miatt. Nem hagyták változatlanul a hűtést sem, új olajhűtőt kapott a motor, a kívülről a légbeömlőkön keresztül érkező friss levegő mennyiségét a külső hőmérséklet és a motor fordulatszáma alapján szabályozza az autó. A jobb oldali oldalsó légbeömlőt megszűntették, a bal oldalit viszont megnövelték, így kissé aszimmetrikus lett a karosszéria.
A nagyobb teljesítmény jobb menetteljesítményeket hozott magával, 3,8 másodpercről 3,4-re csökkent a százra gyorsulás ideje. Átdolgozták a hatsebességes kézi váltót is, az automatikus nyomatékváltó pedig rajtprogramot kapott, amivel majd a gyorsulási versenyeken lehet villogni. Nem maradt változatlan a futómű sem, új stabilizátorokat, rugókat, és elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat kapott a Murciélego SP640, ez utóbbiak hatékonyan szűntetik meg a karosszéria nem kívánt mozgásait fékezéskor és erőteljes gyorsításkor. Nem nyúltak viszont a viszkókuplungos összkerékhajtási rendszerhez, ami alaphelyzetben a nyomaték 70 százalékát küldi hátra, de szélsőséges esetben egy tengelyre is küldheti mind a 100 százalékot. Vadonatújak a felnik, melyekre elöl 245/35/18, hátul 335/30/18-as gumiabroncsokat húztak. Végre a Lamborghini is kínál felár ellenében karbon-kerámia féktárcsákat, amelyek kisebb pedálerő mellett nagyobb lassulást biztosítnak, érezhető fáradékonysági hajlam nélkül. Áttervezték az utasteret is, az alcantara kárpitozást rombusz alakú varrások díszítik az üléseken, a két ülés közötti könyöklőn, és az ajtókon is. Természetesen a külsőt sem hagyták változatlanul az olaszok, áttervezték az elő és a hátsó lökhárítót, az óriási kipufogót a hátsó diffúzorba integrálták.
|