207
2006.03.26. 04:14
Fontos pillanathoz érkezett a Peugeot.
Valószínűleg a kevésbé gyakorlott autósok is azonnal azonosítani tudnák az új 207-es gyártóját. Köszönhető ez többek között a 206-oson először alkalmazott új Peugeot-irányzatnak, és annak, hogy ezen csak a szükséges változtatásokat végezték el. A bevált stílushoz csak módjával nyúltak, mégis a több modellen már sikerrel alkalmazott formák újrarendezésével, a finom részletek átformálásával sikerült egy teljesen új autót alkotni.
A már kezdetben 3- és 5-ajtósként is megjelenő autó karosszériájának jellegzetes formái a 307-től átvett 78 centis fényszórók, a nagyméretű hűtőrács, a méretes hátsó lámpák, újdonság a visszapillantóba költözött index. Az autó hosszának 20 centis kategóriafeszegető növekedése mellett (4030 mm) a tengelyek közötti távolság csak 8 centivel lett nagyobb (2540 mm). Ennek magyarázata, hogy a korábbinál jobban, további 5-6 centivel nyújtották a végeket, így különösen a háromajtós kontúrja már alapkivitelében is sportosságot sugároz. Nagyobb lett a szélesség és a magasság (1720 és 1470 mm) - az előbbi majd’ 50 mm-t, utóbbi pedig 35 mm-t jelent. A centik jórészt a vaskos lökhárítókat és az izmos kerékjárati íveket gyarapítják, amelyek a 3 centivel messzebbre távolodott 15-17 colos kerekeket rejtik.
Az utastér helykínálatára igazán nem lehet panasz, a 206-nál érezhetően jobb a térérzet és 1,675 méteres hosszával inkább a 307 felé tendál. Alacsonyabbra süllyesztett üléseivel növekedett a belmagasság, ugyanakkor sportosabb is lett. A távoli szélvédőtől hosszú út után ívesen leforduló műszerfalat csak a többfunkciós középső kijelző és szellőző, valamint a motorkerékpárokéra emlékeztető műszeregység árnyékolója töri meg kicsiny simlijével. Ugyanebben az ívben folytatódik a két pillérrel szegélyezett középkonzol, mely az egy síkba hozott, logikusan elhelyezett kezelőgombokat rejti. A kedvező vezetési pozíció megtalálása érdekében kormánya mélységben és magasságban is 40 mm-t állítható, a vaskosabb párnázású ülés pedig 50 mm-es határon fel-le mozgatható. A jótékony térnövekedés leginkább hátul érezhető, ahol már nem kell szorongani, a térdnek is elég hely marad, és a kissé megemelt üléspadon közepes távolságokra is kényelmes lesz az utazás. Ennek a csomagtér issza meg a levét, ami 25 literes növekedésével is csak 270 l poggyászt fogad, ami a harmadában dönthető támlák nyitásával 925 l-re növelhető. Az elöl utazók biztonságát adaptív első és oldalsó légzsákok, felárért függönyzsákok óvják.
A 207-es benzines- és dízelmotor-palettája már kezdetben is lehetőséget ad az igény szerinti választásra. A leggyengébb benzines alapmodellek 1,4 literes, 8 szelepes, 75 lóerős benzinmotort vagy 1.4-es, 70 lóerős HDi dízelt kapnak. Középen áll a sorban a 16 szelepes 1.4-es és 1.6-os benzines, valamint az 1.6 HDi, egyaránt 90 lóerős teljesítménnyel. A legerősebb motorpárost egyelőre a 110 lóerő leadására képes 1.6-os benzin- és dízelmotorok jelentik, amihez csak az év végén csatlakozik a BMW-vel közös fejlesztésű, jóval erősebb 1.6-os benzines, valamint egy PSA-dízel.
forrás:chello
|