407 Coupé
2006.02.16. 15:51
Hát elég sok idő telt el, amíg a Peugeot a 407 limuzin és a kombi verziója után bemutatta a kétajtós változatot. A kupé vonalai ugyanakkor nem jelenhetnek komoly meglepetést, hiszen a már bemutatott Prologue tanulmány vonalait követik.
A Pininfarina által tervezett 406 Coupé az egyik legszebb volt a maga kategóriájában. A Peugeot az új modell a 407 piacra dobása után azonban mégis úgy döntött, hogy saját kezében tartja a tervezést. A limuzin és SW változat piacra dobása után a kétajtós modell végül most ősszel a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be hivatalosan, és decemberben már a kereskedésekbe is kerül.
Az autó vonalai nem okozhatnak meglepetést, hiszen a franciák korábban már bemutatták a Prologue tanulmány néven az elődöt, amihez képest a mostani modell nem mutat komoly változásokat. Az új 407-es designnak megfelelően ez is megkapta az új Peugeot orr-részt, a nagy elülső lámpákat és a hatalmas oroszlánjelet. A vonalvezetés többi része azonban lendületesebb, mint a másik két változat esetében, ráadásul a tervezők olyan elemekkel is "megvadították" a kupét, mint két oldalt a kopoltyúszerű hasítások vagy hátsó spoiler. Az alapot egyébként a limuzin változat adja, de a nyomtávot elől-hátul szélesítették. (Az autó hossza 4,82 méter, szélessége 1,87 méter, magassága pedig csupán 1,4 méter. A tengelytáv 2,72 méter.)
A hagyományoknak megfelelően az új 407 Coupé is négyszemélyes, és ha minden hely foglalt, akkor fejenként 100 liternyi csomagot vihetünk magunkkal a csomagtérben. (A kevésbé jó matematikusoknak a megoldás: a csomagtér 400 liter.) A belső is erősen hajaz a limuzinra, de természetesen sportosabb van itt bőr és alumínium is bőven.
A motorválaszték induláskor három tagból áll majd. A 2.3 literes négyhengeres benzines 163 lóerős (222 km/óra és a 9,2 százra gyorsulás), míg a háromliteres V6-os 211 lóerős (243 km/óra és a 8,4 százra gyorsulás), ezek teljesítményét alapban hatsebességes váltó adja át a kerekeknek, de a V6-hoz opcionálisan kérhető hatsebességes automata egység is.
Ezen felül lesz egy V6-os dízel aggregát is. A 607-esből ismert 2.7 literes common-rail érdekessége, hogy ezzel az eredetileg 1,5 tonnás autó 112 kg-mal többet 1724 kg-t nyom. A két turbófeltöltős változó geometriájú dízel 204 lóerőt ad majd le és 440 Nm-es maximális nyomatékkal is bír. (A részecskeszűrő itt széria.) Ehhez a motorhoz csak a hatsebességes automata jár, ezzel 230 km/órás végsebesség és 8,5 másodperces százra gyorsulás érhető el. A megállásban segít, hogy szériában jár az ESP és a vészfékasszisztens, de ha nagy baj van a 6 légzsák is jól jöhet. Ha már a felszereltségnél tartunk nem kell külön fizetni a parkolóradarért, a fedélzeti számítógépért, a CD-ért és a klímáért sem.
|