Mazda : 3 (új erőre kapva) |
3 (új erőre kapva)
2006.03.03. 03:19
Genfben a sportos MPS kivitel mellett a ráncfelvarráson átesett 3-as is bemutatkozik
Három évvel ezelőtt bemutatása óta sikeres pályafutást futott be a Mazda alsó-középkategóriás modellje, ezért a most esedékes ráncfelvarrásnál a külsőhöz alig nyúltak hozzá. Áttervezték a lökhárítókat, a négyajtós változat krómcsíkot kapott a hűtőrácsára, és újak lettek a 15-től 17 col méretig rendelhető könnyfém keréktárcsák is. A légterelők átalakításával és az autó alatti légáramlatok optimális irányításával a mérnökök 0,3-ra csökkentették az ötajtós Mazda3 légellenállási együtthatóját.
Belül még kevesebb az észrevehető változás: mostantól kétféle, egy fekete, és egy szürke hangulatú utastér választható, a műszerek minkét esetben fehér hátlapot kapnak. Új audio rendszer szórakoztatja az utasokat, a csúcskészülék 20 gigabájtos merevlemezt kapott, amin hozzávetőleg 3000 darab mp3-as zeneszám fér el. Némileg módosítottak a szedán csomagterének kialakításán, ami mostantól nagyobb térfogatú, és jobban pakolható lett. Bevezették a feláras kulcskártyás rendszert, ami a Mazda6-hoz hasonlóan ablakvezérlő távirányítóként is funkcionál, így napfényes nyári napokon az ajtó kinyitása nélkül ki lehet szellőztetni az utasteret. Megjelent az opciós listán az automatikus világítás-kapcsolás, és az esőérzékelős ablaktörlő is.
A lényeges változások a lemezruha alatt történtek. Mind a három benzinmotor szekvenciálisan változó szelepvezérlést kapott, de az 1,6-os és a kétliteres ezen felül még a VIS nevű változó indukciós rendszert is megkapta. Ezek a változtatások javították a motorok rugalmasságát, és csökkentették a fogyasztást. Csak a 150 lóerős kétliteres motor kapott elektronikus gázpedált, és ennek az erőforrásnak a privilégiuma a vadonatúj, hatfokozatú kézi sebességváltó is. Áthangolták az elöl MacPherson, hátul többlengőkaros rendszerű futóműveket, így csendesebb lett a futás, és csökkent az alulkormányozottsági hajlam gyorsan vett fordulókban.
A facelifttel egy időben vezetik be Európában a Mazda3 MPS-t, a sportos változatot. Ez a modell a Mazda6 MPS-ből már ismert 2,3 literes turbómotort kapta meg, melynek legnagyobb teljesítménye 250 lóerő 5500-as fordulatszámnál, csúcsnyomatéka pedig tiszteletet parancsoló 380 Nm 3000-es fordulatszámnál. Az első kerekeket hajtja meg az erős motor, de egy részlegesen önzáró differenciált is kapott az autó, hogy kanyarban az ívbelső kerekekre is elegendő nyomaték jusson.
Menetteljesítményei a GTI kategória élvonalába repítik a Mazda3 MPS-t: mindössze 6,1 másodperc kell neki a százra gyorsuláshoz, a végsebesség 250 km/óra. Nagyméretű (elöl 320 mm, hátul 280 mm átmérőjű) féktárcsák felelősek a hatékony lassításért, amelyek méretük ellenére könnyedén befértek a felnik mögé, azok ugyanis 18 colosak. Hatvan százalékkal nőtt a futómű keménysége, a változás a vastagabb stabilizátoroknak, és az erősebb rugóknak és lengéscsillapítóknak köszönhető.
|