Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
Feltüzelt oroszlán |
Marc |
2006.03.13. 15:53 |
Hamann Tuning Peugeot 307 CC
Ha megkérdezzük egy tuningautó tulaját, hogy mi mindent változtatott vagy épített át a kocsiján, általában ezt a választ kapjuk: futómű, felnik és gumik, első spoiler vagy lökhárító, küszöbök és hátsó kötény.
Aztán ott vannak az alaposabbak, akik elővették az ívhegesztőt és eltüntették a mélyedéseket, a zárakat és az emblémákat, a belső teret pedig bőrrel kárpitozták.
Utóbbi kategóriához tartozik francia tuningőrült barátunk, Guillaume Belliard is. Átalakítási mániájának áldozata 2 l-es Peugeot 307 CC-je lett, amelynek csak motorja, váltója és fékei maradtak érintetlenül.
Technikai adatok
Típus: Peugeot 307 CC
Motor: 2 l-es, négyhengeres
Teljesítmény: 136 LE
Futómu: állítható, KW
Felnik/gumik: 9x19, Zanetti krómfelnik;
235/35-ös gumik
Karosszéria: teljesen letisztítva; átalakított Hamann Tuning karosszériacsomag
Fényezés: Candy-piros
Belso tér: piros bor-fehér alcantarakárpitozás;
(a kormány és a muszerfal is kárpitozva)
|
Noah Fine Art |
Marc |
2006.01.15. 12:51 |
Elvarázsolt Nissan
Nissan 350 Z, Noah Fine Art
Megjelenése óta a Nissan 350Z izgalomban tartja a tuningvilágot és minden, magára valamit is adó tuner rávetette magát a japán sportkocsira. Az átépítések ennek megfelelően rengeteg különböző eredményhez vezettek.
Valódi műalkotás!
Ebben a számunkban két ilyen példányt mutatunk be. Az egyik az amerikai Toucan Industries izgalmas átépítése, a másik pedig ez a példátlanul egyedi darab egy kis műhelyből az Egyesült Államok nyugati partjáról. Az airbrush művész Noah egészen fiatal kora óta gyakorolja hivatását, úgyhogy mára a művészet minden csínját-bínját kitanulta, ráadásul a legőrültebb ötletektől sem riad vissza. Legújabb projektje ez az enyhén átalakított Nissan 350Z. Mielőtt az airbrush dekorációra került volna a sor, a Nissant felszerelték egy teljes karosszériakészlettel a WingsWest kínálatából és négy darab 19 colos, krómozott RacingHart felnivel. A 350Z szabályszerűen beszippantotta magába a kerekeket, ezért egy kis ültetésre is szükség volt, hogy a gumik és a kerékjáratok között ideális legyen az átmenet.
Ezek után a változtatások után végre ütött Noah órája. Vagyis órái, éspedig több száz! Ennyi időt tölött ugyanis Noah a fényezőfülkében, míg a Nissan 350Z teljes karosszériáját megfestette. Noah egyébként nemcsak az Amerikában sztár: az Universal, a CBS Television, a Levi-Strauss és a Lexus is állandó ügyfelei között vannak. A dubai királyi család is bejegyeztette magát Noah naptárába, hogy a királyi autópark néhány darabját kiderkoráltassák.
De ennyi elég is, hiszen a képek magukért beszélnek. Érdemes ellátogatni a művész honlapjára, is a www.noahfineart.com alatt!
|
RS Tuning Golf III "76" |
Marc |
2006.01.15. 12:48 |
Mint azt már a hazai tuningelittől megszokhattuk, Krisztián sem követte szentírásként a nyugat európai amatőr építők agyonismételt trükkjeit, hanem új gondolatokat valósított meg autóján. Alapnak viszont az egyik legnépszerűbbet, a Golf III-ast választotta, annak is egy limitált szériás példányát az utolsó évjáratból, 1997-ből: az Ottmar Editiont.
Aki egy kicsit jártas Amerika-témában, annak a 76-os szám nem lehet teljesen idegen. Igen, a Nascar-széria sokáig egyik legnagyobb szponzoráról van szó, a 76 nevű benzinkúthálózatról, ami egyébként a mai napig is működik. A hetvenes években a cég akkora hírnevet szerzett, hogy még a Porsche is a logóról ismert narancssárga színbe bújtatta a 911-es egyik limitált szériáját, természetesen 1976-ban. Ráadásul az autót Amerikában, az olajcéggel együttműködve mutatták be a nagyközönségnek.
Krisztián gépét az RS Tuning faragta át közös ötletelés alapján, de a végeredményhez nagyban hozzájárult a fenti Porsche-sztori is. A karosszérián csak néhány apróbb változtatás történt, a spoilerezés gondolata ugyanis egy cult-autónál fel sem merülhetett. Természetesen a sárvédőket felperemezték, az első lökhárítót átalakították, a csomagtérajtót letisztították, a hátsó rendszám helyét pedig lekicsinyítették az RS-műhelyben. Majd olyan kiegészítők kerültek beszerzésre, mint az FK Angel Eyes xenon fényszórók, a piros-fehér kristály hátsó lámpák és fehér oldalindexek. A Polo 6N kilincseit viszont tényleg csak az veszi észre, aki a Golf III-ast úgy ismeri, mint a tenyerét.
Nézzük csak meg azt a bizonyos fényezést: jól jött a Golf fekete alapszíne, ami alul megmaradt, a tetőt viszont "76"-os narancssárgára fújták.
A 76-os logó is a tetőn kapott helyet, a két alapszínt pedig a trendnek megfelelően egy pepita csík választja el. A Golfot egy állítható, FK futómű ülteti extrém mély szintre, ami konkrétan elöl 110, hátul 90 mm-nyi mínuszt jelent a gyári magassághoz képest. Egyértelmű, hogy a cultos VW-ken a Porsche-felnik a legmenőbbek, de míg mindenki a tükörfényes polírozás vagy a krómozás mellett dönt, addig Krisztián egyszerűen mattfeketére fújta a 7,5x17-es, Cup 1-es görgőket, melyeket 195/40-es gumikkal egészített ki.
A gyári Ottmar-szériás belső térhez nemigen kellett hozzányúlni, az érdekesen mintázott félbőr ülésekkel már eleve egyedi értéket képviselt. A gyári kormány viszont nem maradt a csapatban, helyére egy Isotta kormány került. Ezenkívül egy hot-rod stílusú tűzoltó palackkal és egy szolid hifirendszerrel lett gazdagabb a belső.
Technikai adatok
Típus: VW Golf III TDI Ottmar Art
(limitált darabszám)
Évjárat: 1997
Motor: 1,9 l-es, turbódízel, 110 LE
Futómű: állítható magasságú, FK
(-110/90 mm)
Karosszéria: peremezett sárvédők; Polo 6N kilincsek; átalakított első lökhárító; a csomagtérajtóról embléma és ablaktörlő eltüntetve; a rendszámbemélyedés hátul lekicsinyítve; FK Angel Eyes fényszórók + xenon; piros-fehér kristály hátsó lámpák, fehér oldalindexek
Fényezés: felül "Porsche 76"-narancs; alul lakkfekete; pepita határolócsík a két szín között; 76-os logó a tetőn
Hifi: Philips fejegység; Sony végfok; Kicker mélynyomóláda; Dietz Boa kond
Belső tér: Isotta kormány és pedálsor;
egyedi tűzoltó palack
|
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
|