A szomjas ló esete
"A lovat odavonszolhatod a vízhez, de
Megitatni már nem tudod.”
Hány hálózatépítő szokott minősítetlen jelölteket bemutatókra cipelni? Sok. Nézzünk egy módot, hogy meghatározzuk a különbséget a marketing és az eladás között:
A marke ting minősítetett jelöltek felkutatása. Hogyan ismerheted fel az üzleted számára, minősítetett jelölteket? Megengedheti magának a lehetőséget.
Vannak olyan vágyai (nem szükségletei) melyeket a lehetőséggel elérhet. Van idejük a lehetőségre. Akarnak és képesek döntést hozni a lehetőséggel kapcsolatban. Akkor, mi az eladás? Az eladás egy eladó aktuális prezentációja minősítetett és minősítetlen jelölteknek.
Mint láthatod, a jó marketing sokkal fontosabb az eladóképességeknél. Ha jó marketinges vagy (minősítetett jelöltek kutatója), akkor akár még egy rossz eladási prezentáció is megteszi. A minősítetett jelöltek, akarják, amid van, még akkor is, ha rosszul mutattad be nekik. Az eladási szakértelem jelentősen túl van értékelve. Miért? Nem számít, milyen sima és szórakoztató az eladási prezentációd, semmi sem történik, ameddig nem minősítetett jelölteknek, tartod. Túl sok szuper eladó gondolja úgy, hogy fel tudnak építeni egy Network marketing üzletet egyszerűen úgy, hogy rengeteg embernek megmutatják. Ez nem működik. Bemutathatod a lehetőséget minősítetlen jelöltek ezreinek, és csak annyit fogsz elérni, hogy kiszárad a torkod. Nem számít, mennyire jól tudsz eladni, az egész időpocsékolás minősítetett jelöltek nélkül.
Nos, hogyan tudnád meghatározni a marketinget? A lovat odavonszolhatod a vízhez, de megitatni már nem tudod.
Azonban, megsózhatod a lónak szánt zabot. Most, ha a ló megeszi a zabot, szomjas lesz. Lesz egy magasan minősített vízivó lovunk. Ez a jó marketing. Használhatod ezt a zab sózó technikát, hogy a közönséges jelöltek, minősítetett jelöltekké, váljanak. Nézzük, hogyan. A gyártóüzemről szóló drága brosúrák mutogatása helyett, tölts el egy kis időt a jelölt meglátogatásával. Lehet, hogy a jelölted szomjas, csak még nem tud róla. Tegyél fel neki k érdéseket, mint például: Ha a jelenlegi munkádat folytatod, hol fogsz tartani hat hónap múlva? Elő fognak léptetni? Több szabadságot kapsz? Biztosabb lesz a munkád? Több időt tölthetsz a családoddal? Számíthatsz fizetésemelésre hat hónap múlva? Egy év múlva? Várhatóan mennyit fogsz keresni egy év múlva? Elég lesz? Félre tudsz majd tenni egy kis extra pénzt? Akkor hagyhatod abba a napi munkát, amikor csak akarod? El tudsz szabadulni, hogy megnézhesd a fiad foci meccsét?
15 év munka után pénzt kerestél a jelzálogot biztosító banknak, az adóhivatalnak, az autógyárnak, a vegyesboltnak,
az áramszolgáltatónak. Nézd meg a bankszámládat. Mennyi maradt meg a jövedelmedből, neked? Megérte?
Szeretnél akkor kelni reggelenként, amikor jólesik? Úgy érzed, jó lenne, ha a saját főnököd lehetnél? Ha meghozhatnád a saját döntéseidet? Ha a pénz nem lenne akadály, mit kezdenél az életeddel? Gitároznál? Verset írnál? Tan ítanál? Autóversennyel foglalkoznál? Elutaznál Afrikába? Hidakat építenél? Sportolnál? Segítenél a gyerekeidnek új jártasságok elsajátításában? Pókereznél? Nyelveket tanulnál?
Ez a módja annak, hogy igényeket és vágyakat ébresszünk a jelöltekben. Égő vágyat kell ébresztened a jelöltekben, MIELŐTT bemutatnád a lehetőséget. A jelölted most kíváncsian keresi a megoldást az igényeire, vágyaira.
Ez az, amit akartál. egy szomjas jelölt. Hívhatod ezt a technikát: jó marketingnek. Azt gondolhatod, ha szomjassá ten ni a lovat egy kis sóval, jó marketing, akkor mi a kiemelkedő marketing? Mit tesznek a kiemelkedő marketingesek, hogy felépítsék az üzletüket? Erről majd még beszélünk!
|