infoszabolcs
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
FOGYASZTÓVÉDELEM
 
HÍRLEVÉL
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
ÖNKORMÁNYZATI HÍREK RENDELETEK!
 
KÉPTÁR
 
HITÉLET
 
EGÉSZSÉG
 
Hasznos linkek
 
Naptár:
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Idő
 
mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
xx
 
HÍREK PUSZTASZABOLCSRÓL
HÍREK PUSZTASZABOLCSRÓL : Dúl A HÁBORÚ A VONATFRONTON

Dúl A HÁBORÚ A VONATFRONTON

fmh  2005.04.02. 09:16

Budapest (bm) - Dúl a háború a 30, majd újabb 30 elővárosi motorvonat szállítására és karbantartására kiírt tenderen: a második helyezett Bombardier a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult jogorvoslatért. Megyénknek két szempontból is izgalmas az ügy: egyrészt a vonatok Fejért érintve közlekednek, s a tervek szerint Pusztaszabolcson korszerű karbantartóbázis épül.

Dúl a háború a vonatfronton

2005-03-31


Budapest (bm) - Dúl a háború a 30, majd újabb 30 elővárosi motorvonat szállítására és karbantartására kiírt tenderen: a második helyezett Bombardier a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult jogorvoslatért. Megyénknek két szempontból is izgalmas az ügy: egyrészt a vonatok Fejért érintve közlekednek, s a tervek szerint Pusztaszabolcson korszerű karbantartóbázis épül.
A MÁV Rt. március 18-án bejelentette, hogy a 30, majd újabb 30 elővárosi motorvonat szállítására és karbantartására kiírt közbeszerzési eljárást a svájci Stadler AG és a magyar Ganz Transelektro konzorciuma nyerte; így ők szállíthatják azokat a vonatokat, melyek Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya között közlekednek. A második helyezett Bombardier a Közbeszerzési Döntőbizottságához (KDb) fordult, jogorvoslatot és a tender újraszámolását kérve; a Figyelőnet szerint azért, mert a döntést megalapozó értékelő táblázat alapján az ezerből mindössze 7 pontos különbség döntött.
Az ügyben (mint arról már beszámoltunk) megszólalt Ökrös András, a MÁV pénzügyi vezérigazgató-helyettese, aki az index.hu-nak elmondta: "közgazdasági evidencia, hogy a versenyzők ajánlatait jelenérték-számítással kellett volna összehasonlítani, nem pedig azzal a módszerrel, ahogy történt." A szállítóknak vállalniuk kell a vonatok működtetését, karbantartását, takarítását is 30 évig, ennek költségeit 30 évig kell fizetni. Ökrös szerint nyilvánvaló, hogy egy mai euró nem ugyanannyit ér, mint egy 30 év múlva elköltendő; a jelenérték-számítás pedig azt jelenti: a különbző időpontokban jelentkező összegeket mai értékre számítjuk át, hogy össze tudjuk hasonlítani őket. (A nyilatkozat után Mándoki Zoltán, a MÁV vezérigazgatója vizsgálatot rendelt el Ökrös ellen, s annak lezárásig felfüggesztette munkaköréből.)
A KDb közleményben tudatta: március 25-én hozott ideiglenes intézkedésével a jogvita befejezéséig megtiltotta a MÁV Rt.-nek, hogy aláírja nyertes konzorciummal a vásárlásra vonatkozó szerződést - írta az MTI-re hivatkozó Népszabadság. A döntőbizottság április 19-én nyilvános tárgyalást tart az ügyben. A Népszava szerint várhatóan a MÁV felügyelőbizottsága is vizsgálja majd a tendert, erről a felügyelőbizottság egy tagja április 6-i ülésükön nyújt be javaslatot.
Lapunk a tender végeredményének kihirdetése előtt egy hónappal terveikről kérdezte a versenyben lévő pályázók illetékeseit; akik a február 14-én megjelent írásunkban egyöntetűen azt mondták: a korszerű karbantartó-központ megépítésére a legalkalmasabb helyszín Pusztaszabolcs egykori járműjavítója. A MÁV másik helyszínül Fehérvárt ajánlotta, ám a cégek (főként a fehérvári járműjavító területrendezésének pusztaszabolcsinál magasabb költsége miatt) inkább Pusztaszabolcsot választanák. A cégképviselők elmondásából kitűnt az is: bármelyikük is nyerné a tendert, a térségből mindenképpen szükségük lesz új munkavállalókra.