Szerző: Halász Csaba
Login: szvesnyikov
Csapat: Videoton SC
A teljes anyagot 3 oldal tartalmazza:
- Csapatépítés kezdőknek I.
Csapatépítés kezdőknek II.
Csapatépítés kezdőknek III.
Csakúgy mint a háborúhoz, a charazay-hez is 3 dolog kell: pénz, pénz és pénz.
Nézzük végig, hogy a játékot frissen elkezdők hogyan tudják úgy egyensúlyban tartani kiadásaikat és bevételeiket, hogy elegendő pénzük (természetesen a játékon „belüli” pénzről beszélünk) legyen a csapat folyamatos fejlesztésére. Megjegyezzük, hogy az alábbi útmutató elolvasásának elsősorban akkor van értelme, ha a játékos már alaposan áttanulmányozta a kézikönyvet (http://www.charazay.com/index.php?act=manual) és a játék alapvető összefüggéseit már megértette.
A szövegben előforduló rövidítések jelentései:
DEF – védekezés
FTW – lábmunka
REB – lepattanó
SPE – gyorsaság
DRI – cselezés
PAS – passzolás
EXP- tapasztalat
PG - irányító
SG – dobóhátvéd
SF – kiscsatár
PF – erőcsatár
C - center
BEVÉTELEK
1. Jegybevétel
Jegybevételed akkor nő, ha a szurkolói hangulat minél jobb és a szurkolói klub mérete minél nagyobb. Ez a két dolog akkor javul illetve nő, ha a csapatod nyer. Ezért a legelső teendőid között meg kell erősítened a csapatod.
Ha ez megtörtént és menedzseri tevékenységed révén csapatod megerősödött, és a szurkolók egyre növekvő számban látogatnak ki a hazai meccseidre, sőt, telt ház előtt játszol, akkor és csak akkor bővítheted a stadionod, hogy idővel még nagyobb jegybevételekhez juss.
Fontos, hogy minden lehető alkalommal játssz barátságos mérkőzéseket, mert egyrészt ezzel játékosaid tapasztalatot szereznek, másrészt csapatod pedig pénzt. Amíg még kiscsapat vagy, ne a haveroddal játssz barátságos meccset, mert valószínűleg neki is ugyanolyan kicsi a stadionja és ugyanolyan zsenge még a csapata, ezért a meccsbevétel is alacsony lesz. Vedd a fáradtságot és hívj ki sorban egy tucat nagycsapatot az ő stadionjában, előbb-utóbb lesz olyan kihívott, aki „megszán” és elfogadja a meghívásod, ami többszörösére emeli a jegybevételed.
2. Szponzor
Ez annak a bajnokságnak a nehézségi szintjétől függ, ahol játszol. Minél magasabb osztályba kerülsz, annál több szponzori támogatást kapsz. Igyekezned kell minél hamarabb feljutni, amihez megint csak meg kell erősítened a csapatod.
3. Szezonvégi díjak
Minél előrébb végzel a bajnokságban és a kupában, annál magasabb pénzdíjat tehetsz zsebre. Ugye egyre világosabban látod már, milyen fontos, hogy mihamarabb megerősítsd a csapatod?
4. Szurkolói klub bevétele
Minél nagyobb a játékosaid hírneve (ami alapvetően a játékos EXP-jével áll arányban), annál nagyobb a szurkolói klub bevétele. Kezdő csapatoknál ez a bevételi forrás elég jelentéktelen, hiszen a játékosvásárlásoknál nem futja sztárokra.
5. Játékosok vétele, majd eladása
Ahogy egyre erősödik a csapatod, a csapatodból kiszoruló játékosaid sorban a piacra kerülnek, és ha jó áron vásároltál és elég türelmes vagy az eladásnál, akkor komoly nyereséget realizálhatsz. Eljön majd az idő, amikor csak azért veszel játékost, hogy pénzt csinálj belőle, de mindaddig eszedbe se jusson ilyesmi, amíg nincs erős edződ.
EGYSZERI KIADÁSOK
1. Játékosvásárlás
A legfontosabb művelet. Nagyon nézd meg, hogy mire adod ki a pénzed, mert ha rossz döntést hoztál, hónapok kellenek hozzá, hogy kimássz a bajból.
A csapatok nagyobbik része általában hátvédvásárlással kezd, mert az valahogy közelebb áll a többség szívéhez és olcsóbb is. Te azonban kezdd a csapatépítést a másik, fontosabb végéről és gondoskodj először a magasembereidről.
Meg kell alapoznod a lepattanózásodat, mert ha az ellenfél mindig elkapkodja a pattanókat előled, sosem derül ki, mire lenne képes a csapatod. Mindig a PF és/vagy a C pattanózzon, mert ők a legmagasabbak, tehát náluk van a legtöbb értelme a magas lepattanózó értéknek. Mivel a védekezés a kezdők körében általában nem divat, ezért egy jól támadó magasemberrel átütő sikereket érhetsz el.
Ne aprózd el a pénzed. Vizsgáld meg, hogy mely posztokon szorulsz elsősorban erősítésre és oda vásárolj, de azok a játékosok jelentsenek tényleg előrelépést. Néhány izmos erősítés sokkal többet ér, mint sok apró.
|