Holdfényudvar

Főoldal

Rólam...

Kép-érzés-hangulat

Galéria

Humor

Vendégkönyv

 


"Holdfényudvar" fórum

Szavazz!
Lezárt szavazások
 
Varázstárgyak-
Varázstárgyak- : Egyéb varázstárgyak

Egyéb varázstárgyak

  2005.03.05. 15:49


Tükörpajzs

 

A tükörpajzs igen ritka varázstárgy. Története egészen a régmúlt korokba nyúlik vissza. Az akkori csatákat még nagy varázshatalmú fegyverekkel vívták meg; a gazdájukkal szinte egybeolvadó, különös jelenségeket létrehozó kardok és pajzsok csaptak össze. Ezek közé tartozik a szinte alig fellelhető tükörpajzs is, mely elkészítési módja ma már a múlt homályába veszik. Régen is csupán néhány elit alakulat használta; kizárólag a sötét oldal harcosai védték vele magukat. Ugyanis bármiféle makulátlanul tiszta lélek beszennyeződött, ha huzamosabb ideig működött a közelében egy tükörpajzs.

 

            A tükörpajzs egy kör alakú, élezett pengéjű, közepes méretű pajzs. Legszembetűnőbb rajta – mint ahogy a neve is mutatja – hogy a felszíne teljesen sima, s aki belepillant, ugyanazt látja, mintha egy tükörbe nézne. Általános esetben. Mert ha a tárgy tulajdonosa segítségül hívja a tükörben lakozó „szellemet”, a tükör néha egészen más dolgot mutat, mint amit egy hagyományos tükörnek kellene mutatnia. Az áldozat megpillantja a saját, elkövetkezendő halálát a tükör felszínén. Természetesen a látott képeknek nem feltétlenül kell igaznak lenniük, de mégis oly valós érzetet keltenek, hogy szinte tapintható a közelben munkálkodó halál. Harc közben elvileg egyszerű nem ránézni a pajzs felszínére, az azonban magához vonzza az ellenség tekintetét, és könyörtelenül fogva is tartja azt. A tükörbe tekintőnek mágiaellenállást kell dobnia (asztrális) 40 E ellen. Amennyiben ez sikertelen, az illető rettegni kezd a pajzstól, és igyekszik minél távolabb kerülni tőle. Ha mégis harcolni kényszerül, harc bódultan módosítói alatt teszi azt, és csak minden második körben támadhat vissza. Varázsolni és pszit használni képtelen.

             Ha sikeres a mágiaellenállás, a pajzs jelenléte akkor is zavarni fogja az áldozatot, szinte alig tudja levenni a szemét róla, de a hatását nem fejtette ki rá. Ezért levonásokkal kénytelen harcolni: Té: -10 Vé:-10 Ké: -5. Mivel az elmét nagyon megzavarják a látott képek, a varázslatok, és a pszi diszciplinák 50% eséllyel nem jönnek létre. Naponta 5-ször lehet használni a pajzsnak ezen képességét, s mivel kötődik gazdájához, gondolati úton kommunikálnak egymással.

            Fanatizált, és harci láz mesterfokán harcoló ellenfelek ellen nem hat a pajzs. Előfordulhat még néhány speciális eset, amikor a pajzs nem tud hatni az áldozatára, ezekről a KM dönt (pl. illúzióval eltakarja valaki a pajzsot)

 

A pajzs másik különleges tulajdonsága, hogy a felszíne elnyeli az ütéseket. A rá mért kardcsapások egy masszaszerű anyagban elnyelődnek. Amennyiben a fegyver nem mágikus, vagy nem nemesfém (abbitacél, mithrill) a fegyver roncsolódik, és minden pajzzsal védett csapás után veszít a tulajdonságaiból (-2 Té –2 Vé –1Ké -1Sp). Ha az értékei közül bármelyik is nullára csökken a fegyver használhatatlanná válik, eltörik. A nyílvesszőket nyomtalanul elnyeli a varázstárgy felszíne.

 

A tükörpajzzsal ejtett sebek k6+5 Sp ejtenek, védő értéke 35-ös. A pajzs egészen addig hűséges marad gazdájához, amíg az meg nem hal. Új tulajdonosával k6+5 nap alatt alakít ki kapcsolatot, aki megfelelő kutatással rájöhet, hogy a pajzs saját jellemmel és akarattal rendelkezik. Ez minden esetben káosz halál jellemet jelent. Ha a tulajdonos elfogadja ezt, akkor nincs helye mágia-ellenállásnak, a pajzs és a gazda kötődni fognak egymáshoz 60E-s hűséggel. A kapcsolat annyit tesz, hogy a pajzs engedi kihasználni a különleges képességeit (alapesetben a sebzése k6, VÉ-je 30, nem nyeli el az ütéseket, és a felszíne sem produkál különleges látomásokat), valamint gondolati úton kommunikálhat a pajzzsal. Viszont aki sokáig tartja a fegyvert magánál, előbb-utóbb a gyilkolás rabjává válik. Önálló akarata lassanként megszűnik, megszállottá válik, és általában csak külső irányítással lehet befolyásolni, hogy a tulajdonos kit öljön meg, amúgy a gyilkolás céltalanná válik.

 

Életorzás csizmája

 

Egy másik különleges tárgy, elsősorban Kránban, vagy egyéb pokoli helyeken használatos. Bár nem túl közkedvelt, mert sajátosan ragaszkodik gazdájához, és eléggé feltűnő nyomokat hagy maga után.

A varázstárgy a külsejét tekintve, egy szépen karbantartott lovagi csizma. Domvik (vagy más jó) vallásúak ösztönösen undorodnak tőle, amennyiben mégis használnák, úgy istenük látható ellenszenvét mutatja a csizma iránt (pl. a karakter nem tud használni bizonyos varázslatokat, csökkennek az értékei stb).

 

Hatása akkor érvényesül, ha valaki felveszi. Tulajdonosa egészségesebbnek érzi magát. Sebei gyorsabban forrnak össze. Ez számokban azt jelenti, hogy körönként 2 Fp-t regenerálódik (minden 5 Fp után egy Ép is visszatér), a mérgek ellen +2-vel dob ellenállást, és betegségeiből is gyorsabban felépül. Regenerálni egyszerre maximum 15 körig tud, utána 1 óráig pihennie kell a lábbelinek.

 

S hogy a csizma honnan szerzi az energiát mindehhez? A válasz egyszerű! A környezetéből lopja. Azaz elvonja a földből, a növényekből, a fákból, az apró rovaroktól stb. Ehhez kapcsolatban kell lennie a földdel (azaz azon kell állnia). Ha a tulajdonos egy adott helyen harcol, és a sebeit a csizmával pótoltatja, akkor ott a föld láthatóan kitikkad, a növények elhalnak, a rovarok elpusztulnak, stb. Ha csak sétál a csizmában, akkor is hagy ugyanilyen jeleket maga után, csak kevésbé feltűnően, bár még így is viszonylag könnyen észrevehető.

 

A csizma viselőjével szemben ellenségesek az állatok, a lovak nehezen tűrik meg a hátukon, sőt néha a növények is „tiltakoznak”. Hogy ez milyen mértékű, azt k6-tal kell eldönteni (hogy pontosan mi történik, azt a dobás eredményétől függően a KM határozza meg). A dobást óránként meg kell ismételni.

Bár elvileg elég lenne csak levenni harc után a csizmát, a dolog azonban mégsem ilyen egyszerű. Ugyanis a lábbeli a tulajdonos emlékeiből, érzelmeiből is táplálkozik. Bár ez a folyamat nagyon lassú, és szinte alig észrevehető (általában csak néhány gyerekkori emlékétől fosztja meg a tulajdonosát), a csizmának szüksége van rá, hogy naponta legalább 6 órát viseljék, folyamatosan. Amennyiben előbb próbálják meg lerángatni, a csizma megmakacsolja magát, és szorosan fogva tartja a lábat. A szorítás olyan erős, hogy csak -2-es erőpróbával lehet megkísérelni a levételt, és a láb így is súlyos sérüléseket szenved először is k6+4 sp-t veszít el, valamint mozogni, ugrani nehezebben tud (Vé, Té -5, Ké: -2, Ugrás, Esés, -10 %, és a sebessége is csökken). Ha mégis sikerül levenni a lábbelit, akkor az elvesztegetett órákat a csizma igyekszik bepótolni legközelebbi viseletkor (ha újra rászánná magát valaki). Ha többször is erőszakkal szabadulnak meg tőle, az elszenvedett hátrányok is halmozódnak, és komoly esély van rá, hogy a láb végleg használhatatlanná válik, megbetegedik.

 

Az elfek, és egyéb természeti, intelligens lények azonnal észreveszik, ha a csizma a felségterületükre kerül. Ilyenkor minden erejükkel igyekeznek elpusztítani, elűzni a tulajdonost.

 

Nagyon lepusztult, vagy kevésbé természetes helyeken (pl.: elátkozott vidék, vagy egy teremben), a csizma nem működik, vagy csak hátrányokkal (kevesebbet regenerál)

 

A lábbeli egy hét viselés után 40E-s hűség viszonyt alakít ki viselőjével. Ez-oda vissza működik.

 

Rozsdás kard

 

Elhagyatott helyeken, lepusztult vidékeken bukkanhat erre a fegyverre a kalandozó. Első pillantásra egy tönkrement fegyvernek tűnik, ám a szakértő szemek rögtön észrevehetik, hogy enyhe mágiát sugároz. Aki azzal próbálkozik, hogy megcsiszoltassa, jó formába hozza a fegyvert, kudarcot vall. Az élek újra berozsdásodnak, amint a karbantartás véget ér. A fegyver értékei ugyanazok, mint egy hagyományos hosszúkardé, azzal a különbséggel, hogy amint megvágnak vele valakit, és a pengén lévő rozsda vért érint, átváltozik. Hogy mivé, az a véletlen műve, de bizonyosan egyik hatásnak sem fog örülni a megsebzett. Minden sebzés után k6-tal kell dobni; eszerint:

  1. A rozsda savvá változik, újabb 2k6 Sp-t okozva. A sav marta testrész 25% eséllyel üszkösödni kezd. Ha többször ugyanez a hatás, akkor 10%-al nő az esély.
  2. A rozsda egy bódító hatású méreggé válik. Azonnal hat, és k6+2 körig tart. Ha sikeres egészségpróbát dobtak ellene, akkor csak közönséges gyengeség lesz úrrá az áldozaton, amennyiben a sikertelen, úgy az illető rémképeket, illúziókat fog látni, a saját társait szörnyetegeknek, és megtámad mindenkit a környezetében, válogatás nélkül. Eközben a harc bódultan hatásai érvényesülnek rajta.
  3. Egy speciális kínméreggé alakul a rozsda. Azonnal hat. K6+2 kör a hatóideje. Ez idő alatt minden sebzést fájdalmasabbnak érez a megsebzett. Sikeres egészségpróba esetén másfélszer annyi FP-t sebződik, sikertelen esetén ez az érték kétszeres lesz.
  4. Reszketni kezd a rozsdától az illető, hideg verejtékcseppek gördülnek le arcán. Sikeres egészségpróba esetén gyengeség, ellenkező esetben bódulat keríti hatalmába a megsebzettet.
  5. Kínméreg, további k10/2k10 Sp-vel, attól függően, hogy sikeres-e az egészségpróba, vagy sem.
  6. k6 kör alatt ható, k6 perces időtartamú méreggé alakul a rozsda. Amennyiben sikertelen az egészségpróba, az áldozat megőrül, értékei 30-al csökkennek, és véletlenszerűen megtámad mindenkit, akit a közelében lát. Amennyiben sikeres az egészségpróba, akkor is dühös lesz, de képes megkülönböztetni ellenséget a baráttól. TÉ + 10 VÉ -20 SP +2.

 

A kard 6-szor használható egyszerre. Utána egy órás pihenésre van szüksége. Az általa elpusztított lények 30% eséllyel valamely élőhalottként térnek vissza 2k6 napon belül (bosszúálló), és addig meg nem nyugszanak, amíg el nem pusztítják a kard tulajdonosát (vagy a tulajdonos az élőholtat, aki ezután többször már nem tér vissza)

 

A fegyvert lehet rúnázni is (vagy található rúnázott rozsdás kard is), de maximum 3. fokon, különben elveszíti különleges képességeit.

 

Tűzkobra bot:

 

Készítheti: Tűzvarázsló

Mp: 70

Elkészítési ára: 2 Arany

 

A tűzkobra bot, egy vékonyabb rövidbot (olyan sétapálcára emlékeztető), melynek a tetején egy kobrafej látható. Ezt a tárgyat csak tűzvarázslók tudják használni. Segítségével meggyújtható minden tárgy, amihez hozzáérintik, legyen az akármennyire átnedvesedve. Az így meggyújtott tűz alkalmas különböző rituálékhoz is. Ezenkívül van még egy képessége. A tűzvarázsló a bot segítségével fele MP-ért tudja használni a Sárkányfiók lehelete nevű varázslatot. Ilyenkor a tűz egyenesen a botból jön ki. A bot végtelenszer használható, feltéve, hogy két alkalmazás között 3 körnek kell eltelnie. A bot harcértékei egyeznek egy rövidbotéval. Mesterfokú fegyverhasználattal el lehet törni (úgy, mint egy hosszúkardot), ebben az esetben használhatatlanná válik.

 

 

 

 

 

Szerepjáték.lap.hu

RPG

Szürkecsuklyás

Kalandozók

Rengeteg kiegészítő

Sok-sok kiegészítő

Képek

Kepeslap.com

Társalgó
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Kérésre teszek ide linkeket! (hasonló témájúakat)


RÚNATÁBOR

Atlantisz

Yusuke

Mágus-gödöllő

 

 

 
Ennyien látogatták az oldalt
Indulás: 2005-01-17
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!