Szabálygyűjtemény
Hold 2007.09.13. 18:59
Néhány ötlet, szabály amelyet könnyű gyakorlatban alkalmazni.
Kiegészítők
Néhány hasznos ötletet, szabályt találhatsz itt, melyekkel gördülékenyebbé és élvezetesebbé teheted a játékodat. Én eddig gond nélkül alkalmaztam ezeket a szabályokat, a játékosaimnak nem volt kifogásuk ellene.
Abbitacél és Mithrill fegyverekről:
Az abbitacél fegyverek 15-ször drágábbak, mint az átlagos fegyverek, harcértékeik a következőképpen módosulnak, a hagyományos fegyverekéhez képest: TÉ:+4 VÉ+4 KÉ:+2 Sp:+1. Csak vágófegyvernél járnak a bónuszok.
A mithrill fegyverek a hagyományos társaiknál 100-szor drágábbak. Harcértékeik a következőképp módosulnak: TÉ:+8 VÉ:+8 KÉ: +4 Sp:+2. Csak vágófegyvereknél jár a bónusz.
Több ellenfél megsebzése:
Amennyiben a karakter ellenfelei egymás mellett helyezkednek el, lehetőség nyílik arra, hogy a harcos a kardjának lendületét kihasználva még egy bónusz támadást hajthasson végre egy másik ellenfélen. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a harcos a kardjával végigszánt egy ellenfele testén, majd a következőén is, ugyanazzal a lendülettel. Az első támadás normál támadásnak minősül, a második ellenfélnél azonban le kell vonni 15-öt az eredeti támadó dobásból, és így kell eltalálni. Ha ez sikeres, akkor a sebzést újra kell dobni, amiből levonódik 2Sp.
Ékszerek, drágakövek értékei:
A kalandozók gyakran bukkannak ékszerekre, ami talán izgalmasabb is mintha aranyra leltek volna, mivel nem lehet tudni, hogy mennyi a pontos értékük. Ennek eldöntésére ismét csak érdemes kocka segítségét kérni. A szabály nagyon egyszerű: dobjunk k6-tal. Az ékszer vagy drágakő annyiszor egy aranyat ér, amennyit dobtunk. Viszont itt is érvényesül az íjász szabály: ha hatot dobunk, újat dobhatunk, egészen addig míg a hatos sorozat meg nem szakad. Ez logikus, ugyanis megeshet hogy különösen értékes ékszerre bukkanunk, de ennek valószínűsége elég kicsi. Értelemszerűen annyiszor k6 az érték, amennyi ékszerünk van. Ez a dobás az eladási árat mutatja, tehát ennyiért lehet eladni (persze ez piac és árusfüggő, de én ezzel nem szoktam kínlódni).
Ha szegényebb helyen járunk, lehet az érték k3, ellenkező esetben k10 (ilyenkor 9 és 10-es szám kell az újradobáshoz). Ez persze csak útmutató, bár nálam általában bejött, élvezetesebbé tette a játékot, a kockadobáshoz rendelt értéket lehet nyugodtan módosítani (akár ezüstben is mérni).
|