lin3age2
 

 
 
 
 
Gondolatok a PK-ról

Gondolatok a PK-ról...
(forrás:Nightfall)


Hogy tisztába tegyük a dolgokat, különbséget kell tennünk PK-s és PvP-s között, noha ezen cikk inkább az előzővel foglalkozik. A PvP (vagyis Játékos ellen Játékos) harc kevesebb vitát vált ki és az esetek többségében korrektebb, mint a PK (Játékos Ölés vagy ölő). A legtöbben klán harcokban, vagy ostrom alkalmával PvPz-nek, esetleg „faji különbségekből” adódóan. A PK-s olyasvalaki, aki véletlenszerűen öl és általában olyanokat, akik nagy hátrányban vannak vele szemben és esélyük sincs a győzelemre..

Miért teszik? Sok ember teszi fel ezt a kérdést, és számos válasszal lehet rá szolgálni, azonban ezek közül sok alkalmatlan arra, hogy egy ilyen konvencionális cikkben közzé tegyük. Néhány olyan általános és korrekt választ azért nem árt megvizsgálni, mert így sokat tanulhatunk erről az egész dologról…

„PK-zok mert a játékos által irányított karakterek megölésében sokkal nagyobb a kihívás, mint a mesterséges intelligenciával ellátott szörnyek ölésében”

Míg esetleg előfordulhat egy, két becsületes gyilkosság, amit az ellenfél is szép győzelemnek ítél, addig a legtöbb esetben mégsem a kihívásért PKz-nak az emberek, akármit is mondanak. Ha valaki kihívást szeretne, akkor a saját szintjén lévő lényeket, játékosokat kellene hajkurásznia, az előzőleg legyengítetteket pedig egyáltalán nem. Mert az azonos szintű játékost sem jelentenek igazi kihívást egy lénnyel vívott küzdelem után és nem is igazán szép dolog. Az 1-es szintű játékost könnyebb meggyilkolni, mint lecsapni egy farkast, akkor inkább a farkast kéne. Az 1 ellen 5 sem valami szép dolog, nem sok esélye van az áldozatnak. Ha igazán kihívásokat szeretnél, akkor nem ezeket a könnyű trófeákat érdemes halmozni óriási csokrokba.

 

„Én a zsákmányért gyilkolok (PK)”

Ez tűnik talán a legnehezebben alkalmazhatónak a Lineage 2 keretein belül. Nagyon kevés az esély arra, hogy egy átlagos játékosnak elegendő PK pontja legyen és sokat droppoljon. Bár egyáltalán nem lehetetlen, hogy meg kell válnod kedvenc fegyveredtől vagy felszerelésedtől. Később még beszélünk arról, esetleg hogyan lehet védekezni ezzel szemben.

 

„Azért gyilkolok (PK), mert én egy igazi szerepjátékos, fő gonosz vagyok”

Ez az, aminek mindig sikerül megbotránkoztatnia. Találkoztam már számtalan szerepjátékos gyilkossal, de ők soha nem vaktában öltek. Nem mondhatom, hogy egy igazán gonosz játékos nem ölheti le azt, akivel éppen szembe találkozik, de amíg nem egy elmebajos sorozatgyilkost játszik, addig ne öljön meg mindenkit, aki bekerül a látóterébe. Ámbátor, ha az ember ilyenre adja a fejét, akkor legyen pár tisztázandó kérdés magában,

- ha bérgyilkost játszik, akkor ki bérelte fel? Esetleg mi a vérdíj? De még felmerülhet sok kérdés is, nem árt, ha ezek tisztázódnak egy igazi szerepjátékos fejében, ilyenkor

- ha banditát játszik, akkor miért nem ilyeneket és hasonlóakat kiabál, hogy „pénzt vagy életet”?

Ámbátor, ha tényleg pszichopata gyilkost szeretnénk játszani, akkor legyen. De készüljünk fel arra, ami nekünk jó, nem jó mindenkinek, ezért kevés barátra számíthatunk.

 

„Azért gyilkolok (PK), mert egyszerűen képes vagyok rá.”

A végső ok, amit el tudok képzelni, az talán a legtöbb PKs-ra igaz lehet. Egyszerűen az, hogy zaklassák az embert. Bármi lehet a kiváltó ok. De többnyire a figyelem éhség vagy a totális unalom. Hála az égnek attól ők már jobban érzik magukat, ha fárasztják a körülöttük lévőket, így nem olyan silány az életük. Tragikus, de igaz…

 

Talán most már kicsit jobban belelátunk gyilkosaink elméjébe. De mit tudunk tenni, hogy elbátortalanítsuk őket vagy elvegyük a kedvüket? Sok olyan dolog van, amit az ember megtehet az összecsapás előtt, után vagy éppenséggel közben azért, hogy csökkentse ellenfeleik jóérzését. Sőt ahhoz sem kell párbaj specialistának lenned, hogy elbánj velük. Első sorban az ember felkészülhet a küzdelemre, vagy ha elég ügyes, el is kerülheti azt:

 
Első rész: Felkészülés

 

·        Annyit vigyél magaddal, amennyi szükséges! Ez a zsákmányért gyilkolók ellen tökéletes. Ha mindig magadnál hordasz egy nagy rakat SS-t és kipottyan, akkor csak magadat sikerül elbátortalanítani és rettegésben tartani (nem is beszélve mondjuk egy nagyobb mennyiségű pénz veszteségről). Szóval ne hordj magaddal, csak amennyi elengedhetetlen. Sűrűn használd a Warehouse adta lehetőségeket, így a nagyobb veszteségeket megelőzheted.

·        Kerüld a főbb utakat! Nagyon jól tudom, hogy nem véletlenül használják az emberek az utakat. Nincs rajta agresszív MOB. De nyílván a gyilkosok is így gondolkodnak, ők is nagyon jól tudják, az emberek nagy többsége az utakat választja. Húzzuk keresztbe a számításaikat! Ne használjuk az utakat többször, mint szükséges!

·        Kerüld a főbb PK zónákat! A gyilkosok ugyanúgy, mint legtöbbünk, kiszámítható. Ők is ugyanazon a helyen tengnek mindig. Nem árt ezeket a helyeket megjegyezni és jó messzire el is kerülni! Ha mindenképpen oda akarunk menni, akkor vigyünk magunkkal egy kisebb party-t biztosítéknak. Ez át is vezet a következő pontunkra:

·        Egységben és többségben az erő. Mindenki gyáva valamilyen szinten. Ha felbukkansz 5 haverral, akkor a magányos gyilkos is biztos futásnak ered. Jött már be ez a trükk akkor is, amikor abszolút kezdők kísérgettek. Nem minden a szint. A létszám is lehet ijesztő.

·        Kell egy terv! Ha egy csapatban vagy, de a csapat azonnal oszolni kezd, amint meglát egy pirosas nevű játékost, akkor a vereség már meg van írva. De, ha van egy terv, „Támadjuk minden pirosat”, „Azt támadjuk, aki a csapat egy tagját megtámadta” vagy hasonló variációk, akkor még van esély. Sosem árt, ha van egy ilyen. Egy egységes, erőteljes támadás megijesztheti a legharcedzettebb PKzót is.

·        Szereljünk le a veszélyes utak előtt! Ha éppenséggel egy hosszú és veszélyes útnak nézünk elébe, amikor át akarunk futni a másik városba, akkor jobb levenni a drága felszerelésünket. Így gyorsabban meghalhatunk, de szem előtt kell tartani, hogy nem veszíthetünk semmi értékeset.

 
Második rész: Az összecsapás

 

Ha megtettél mindent, amit fentebb említettem (vagy mégsem) és belefutsz egy harcba, akkor csakugyan 3 lehetőséged van:

 

·        1. Lehetőség: Harc. Ha készen állsz, van egy csapatod, egy terved vagy esetleg úgy érzed, az ellenfél egyedül van és van esélyed, akkor ne hátrálj meg! Nem vagyok párbaj specialista, tehát a stratégia és taktika egyedül rajtad áll. De egy tanácsot adhatok, ha esélyed van, akkor ne hezitálj odacsapni teljes erődből, másrészről, ha még 3 ellenfél ugrik elő a bokorból, akkor ne légy túl büszke elfutni.

·        2. Lehetőség: Futás! Ez talán nem a legderekabb lehetőség, de gondolj mindig arra: "Bölcs belátás többet ér minden más adománynál”. Fuss cikk-cakkban és próbáld meg lehagyni őket. Fuss be fák közé vagy tereptárgyak mögé, ha van rá lehetőséged, mert a varázslók ilyenkor gyakran elveszíthetik a célpontot. Ha egy ütem előnyöd van, akkor azonnal irány a legközelebbi város vagy az olyan helyek, ahol nem vagy egyedül. Néhány gyilkos van elég buta ahhoz, hogy kövessen. Ekkor többnyire más játékosok vagy a város őrök intézik el.  Számtalanszor lehet ilyet látni. Érdemes néha rájátszani!

·        3. Lehetőség: Halál! Hát… lehet mondani ez a legrosszabb megoldás morálisan, de sok előnye is van. Ha sok ember áll körül és egy olyan kezd el ütni, aki eddig fehér volt, akkor a legjobb az, ha hagyod, hogy meghalj és ő bepirosodjon. Ha bepirosodott, akkor nagyon nagy esélye van annak, hogy valaki más, aki alkalmasabb el fogja helyetted végezni a piszkos munkát. Szóval, ha semmi esélyt nem látsz arra, hogy a csatából győztesen kikerülhetsz, akkor egyszerűbb az ő életüket pokollá tenni. Nem olyan könnyű egy karmával rendelkező játékosnak a túlélés. Arra vigyázz, ha egy lénnyel küzdöttél, és akkor ütöttek rajtad, akkor ne a lény vigye be az utolsó ütést, mert akkor ők nem részesülnek karmából.

 
Harmadik rész: Az utóhatás, a következmények

 

Amint már fentebb említettem sok ember csak a mások szenvedésének élvezetéért öl. Ezért, hogy ne okozz neki még nagyobb örömet nagyon fontos, hogy mit teszel és, mit nem teszel az eset után:

 

·        Ne írj nekik privit/ shoutot/ vagy akármit, ami ezzel kapcsolatos. Ha megteszed, akkor tudomásukra adod, hogy elérték az elsődleges célt, szenvedsz. Ha ezt ráadásul még mindenki által olvasott csatornán teszed, akkor nem csak magadat égeted vele, hanem még az ő hírnevüket is fényezed.

·        Ha ők írnak neked privit/ shoutot/ vagy akármit, ami nem teljesen cizellált modorú vagy rasszista tartalommal bír, akkor ne állj le velük vitatkozni. Egyszerűen jelentsd őket a GM-eknek. Nagy valószínűséggel, el lesznek tiltva a további játéktól. Talán ez a leghumánosabb megoldás. De nagyon vigyázz, ne rágalmazz úgy, ha nincs alapja!!!

·        Ha a klánod szívesen áll ki egy nemes célért, akkor tegye fel őket a listájukra. Ha azonban vannak olyan tagok, akik pillanatnyilag is játszanak, akkor írj nekik a közös csatornán és így lehet a bosszú még gyorsabb és édesebb. Ne öljétek le őket túl sokszor, mert az túl lép az egyszerű adok, kapok kategórián. Abból egy idő után klán háború lesz. Ha az lesz belőle, akkor mindenképp a klán vezéreddel előtte egyeztetned kell!

 

Elnézést kérek, ha olyanokat mondtam, ami sokak számára természetes, de nem árt, ha felfrissítjük az emberek taktikai adatbázisát és átgondolunk pár dolgot, mielőtt kilépünk a város kapuján. Találkozunk a játékban! J

 

A fordítás a következő oldal alapján készült:

http://www.l2rpa.org/index.php

JohnCovenant fordítása

 
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
lélek olvassa a lapot.
 
Indulás: 2007-02-22
 
 
 
 
 
 
Layouts, Codes, Graphics, Glitter Images, Icons, Online Icons, Ext Network Banners, Backgrounds, Generators, Cartoon Dolls, & More For Your MySpace Profiles!

Szavazz az oldalamra! Katt ;)

 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség