A zenekar szellemi szülőatya a sátáni hangú Marilyn Manson –ként ismert Brian Hugh Warner .
1969-ben születtet a gyönyörű szép Ochio államába .Floridában alakitjameg elöször Marilyn Manson & The Spooky Kids
nevü sátáni metal bandát.Vezették névként ismert sorozat gyilkosok neveit ,keresztnévként,híres énekesnöktöl kölcsönözték.
De,mégse kerüli el az énekes Trent Reznor figyelmét,leigazolja a sátán kutyáit(a bandát)a kiadójához.A zenekar számtalan tagcseréje nem akadájozza csapatot,hogy,kemény turnézásba kezdjenek.Suicidal Tendencies, a Meat Beat Manifesto, a Murphy's Law és a Genitorturers társaságában.igy valamennyire ismertek,amikor megjelent az elsö lemezük,az 1994-es Portrait of an American
Family,amely,jó néhány szám erjéig,Trent Renzor is közre müködik.A Manson dalok sexröl,sátánizmusról,külömbözö perverziókról
szól.Mindez nagyon profi videoklipekkben ,jelenik,meg.
1996-ban futtak be a bandával.Ekkor jelenik meg az Antichrist Superstar,ami 3 helye áll az Americai listákon.Minen hol,telt házas koncerteik vannak,persze,ahol nem tiltják beöket.(a fasssszopó kis rohadékok).Nagyon sikeres az 1998-as Mechancial Animals.1999 két rajongojuk gyilkoltak 1 Amerikai középoskolába.A 15 halott,miatt abba kellet hagynijuk ,a turnézást.A Manson a rajongókat 1 koncert lemezzel kárpotolják.A 2000-ben ,megjelent Album(Holly Wood)In the Shadow of Death ,a boritoján Marilyn Manson látható kifeszitve.Nem ,csak a kerestény ,hívöket háboritsa fel,hanem bizonyos üzletek is elzárkozznak,emiatt még híresebb lesz az a drága lemez.Az albumon található egyik számban utálnak az 1999 -es suli mészárlásra.2002 -ben ,májusban Twiggy Ramirez basszus gitáros 8 év után ott hagyja a zenekart.Azt mondta hogy azért lépetle,mert ,más volt az elképzélésük a banda jövöjéröl.Twiggy Ramirez olyan állat dalokban volt a tásszerkesztöje,mint a THE DOPE SHOW,vagy a BEAUTIFUL PEOPLE.
Marilyn Manson nemcsak sikeres előadó művész , hanem tehetséges festő művész.
Hobbiból fest,de viszont olyan rajz tudással rendelkezik ,hogy a képeit szerte a világon csodálják.
A Marilyn Manson zenéjét szokás gyengének és összelopkodottnak titulálni. Sokan gondolják úgy, hogy csak másodlagos fontosságú a "designhoz" képest. Pedig el kell ismerni azt, hogy ha a polgárpukkasztás mellé teljesen gyenge lemezeket "csomagolnának", akkor mára el is felejtettük volna a nevüket.
Természetesen az sem igaz, hogy valami teljességgel újat és soha nem hallott dolgot alkottak. Az ún. industrial metal már előttük is létezett, bár az ő sikerük után lett trend. Egy pár éve minden rockzenekar elektronikus elemeket kevert a zenéjébe, vagy ha nem, akkor az ellenállásnak számított...
A stílus alapelemei: fogós metal riffek, döngölő dobok. Az ének inkább kajabálás (ráadásul az is sokszor torzítva), de a refrének gyakran mégis fülbe másznak. És az elektronika: nemcsak szintetizátorok, hanem torzítások, furcsa hangok, zörejek. Mindezt nagyon jól meg kell keverni, hogy állatul és félelmetesen szóljon.
Trent Reznor, az első két lemez producere mindennek nagy szakértője. Tulajdonképpen a Nine Inch Nails-szel is valami hasonlót csinált, csak kevésbé metálosat, kevésbé magamutogatót. A sors iróniája, hogy "teremtménye" híresebb és sikeresebb lett nála.
Az előzményekhez pedig azt is tudni kell, hogy még csak nem is Reznor találta fel az indusztriális, avagy ipari zenét. A hetvenes évek radikálisan polgárpukkasztó csoportjai kezdtek el ilyen kísérleteket folytatni, de mivel sokkal következetesebbek és keményebbek (igen, Mansonnál is!) voltak, máig is csak beavatottak szűk köre ismeri őket.
A Marilyn Manson zenéje, mint mondtam, nem olyan radikális. A látszat ellenére egészen popos dallamokat is használ. Próbáljátok meg úgy meghallgatni a számait, hogy csak a dallamokra figyeltek, és nem a "körítésre". Éppen ez teszi sok számát alkalmassá arra, hogy az ember megőrüljön értük. Mint egy jó rockhimnusz, csak jól eltorzítva.
A számok több kategóriára oszthatók. A punkos-darálós himnuszok fejrázásra kitűnően alkalmasak. A basszus-orientált sötét (goth-os) dalok csábítanak a világ szörnyűségei fölötti elmélkedésre. A zajos, széttorzított és idegen számok pedig a mélypontot képviselik...
albumai:
The Golden Age of Grotesque
Holly Wood(In the Shadow of the Valley of Death)
The Last Tour on Earth
Mechanicl Animals
Antichrist Superstar
Prtrait of an American Family
Dancing With the Antichrist
Lest we forget
Eat me,Drink me
|