5. lecke
2007.07.16. 13:12
Hogyan rakjunk be mozgó hátteret ? Olvasdd el....
Hát ez már kevésbé tartozik a könnyű szerkeztések közé...úgyhogy remélem érthető leszek :) Először is csináljuk meg egy képszerkesztőben a mozgó háttér kockáit.(Egyszerűbb megoldás képpen töltsünk le egyet netről,de ezeknek a képeknek vagy pcx, vagy bmp kiterjesztésűeknek kell lennie!). Következőnek indítsuk el a Fighter Factory-t és nyissuk meg a system.sff file-t! (sprites->open->...) Ha ez megvan bal oldalt láthatjuk a csúszkát amivel a képek között lehet "lépkedni". ha mondjuk a választó képernyő hátterét szeretnénk megváltoztatni akkor "lépjünk" arra a képre.(Ez nem kötelező de sztem így csináldd) Bal oldalt láthatunk egy ikont (egy lap és a jobb alsó sarkában van egy pcx felirat) kapcsoljunk rá! Itt válasszuk ki az összes képkockát amit majd háttérnek szeretnél, még ne mennyetek az ok-ra! (Ha a program nem látja a képeidet akkor az ablakban alul válasszd ki hogy mien kiterjesztésű legyen!) Ha megvan nézzétek meg bal oldalt a group, és image feliratot amelyekhez lehet számot rendelni! (3. lecke ehez kötelező!) A group-nak adjunk egy olyan számot amelyik egyik képnél sincs (nem azoknál a képeknél amiket most beraksz, hanem amik a system.sff file-hoz voltak.) Ha először csinálsz ilyet akkor 200-nál legyen nagyobb. a mi esetünkben most 210 lesz. Most menny az ok-ra. Mostmár bent vannak a képek. nézzük át az összeset (amit beraktunk) lehet látni, hogy mindegyiknek 210 a group-ja, és az image az mindig 1-el nagyobb, TÖKÉLETES! Most mentsük el a system.sff-t(sprites->save).
Tipp: ha nem akarod hogy az eredeti elvesszen akkor a régi-t húzdd át ez másik mappába és utánna mentsd el!
Mondjuk, hogy mi a választó képernyőt akarjuk megváltoztatni, ígyhát menyünk a system.def-be! Mennyünk le a Character select screen background-ig és ott vana SelectBg 0, ez a választó képernyő hátterének a tulajdonságai.(1.lecke-ből megtudhatjuk melyik Bg micsoda..TitleBg,SelectBg...).Ezt a SelectBg0-t most majdnem teljesen átalakítjuk a következő módon:
[SelectBG 0] ;Scrolling background type = normal A normal-t átírjuk anim-ra.(Ez jelenti azt hogy animáció legyen)
spriteno = 100,0 Itt átírjuk a spriteno-t actionno-ra és = group száma, vagyis 210
layerno = 0 start = 0,0 Ezt beállíthatod ahova akarod a pozícióját! tile = 1,1 (ezt kitörlöd!) velocity = -1, -1 (ezt is kitörlöd !)
Majd alá még ezt irod!!
[Begin Action "group száma"]
210,0,0,0,1 (ez a kép definíciója 1. a group,2.az image,3-4.-et nem tom,5. a gyorsaság!) És így tovább az összes képedet!
Remélem érthető, de azért berakom, hogy kéne kinéznie!
Így kell kinéznie!:
[SelectBG 0] ;Scrolling background type = anim actionno = 210 layerno = 0 start = 0,0
[Begin Action 210]
210,0,0,0,1 210,1,0,0,1 210,2,0,0,1 210,3,0,0,1 210,4,0,0,1 . . . stb...
Nagyon remélem sikerül nektek is!!Ha kérdésetek van írjatok!!
|