2. lecke
2007.07.03. 16:29
system.def file áttekintés...
Ezt a segítséget én írtam, oldaladra felrakni TILOS!
[Info] name = "Default" ;Ide írd a játék nevét author = "Elecbyte" ;Ide írd a készítőt
[Files] spr = system.sff ;Filename of sprite data snd = system.snd ;Filename of sound data logo.storyboard = ;Logo storyboard definition (optional) intro.storyboard = ;Intro storyboard definition (optional) select = select.def ;Character and stage selection list fight = fight.def ;Fight definition filename font1 = font/f-4x6.fnt ;System fonts font2 = font/f-6x9.fnt ;System fonts font3 = font/jg.fnt ;System fonts
Ezek-re a fileokra hivatkozik a system.def.(pl. ha átirod a snd-t mondjuk van egy olyan file-od hogy zene.snd akkor csak írd át az snd-t így: snd = zene.snd,ezt a zene.snd-t a data mappába kell berakni)
[Title Info] fadein.time = 10 fadeout.time = 10 menu.pos = 159,158 (evvel tudod állítani a menü helyzetét)x;y menu.item.font = 3,0,0 (a menü színe) menu.item.active.font = 3,5,0 menu.item.spacing = 0, 13 (a menüpontok közötti távolság) ; Names for each of the items in the menu. Names must be in quotes. ; Use "" to disable an item. If all are disabled, goes straight to demo mode ; (hold Esc to quit demos). *2001.11.14 NEW* menu.itemname.arcade = "ARCADE" menu.itemname.versus = "VS MODE" menu.itemname.teamarcade = "TEAM ARCADE" menu.itemname.teamversus = "TEAM VS" menu.itemname.teamcoop = "TEAM CO-OP" menu.itemname.survival = "SURVIVAL" menu.itemname.training = "TRAINING" menu.itemname.watch = "WATCH" menu.itemname.survivalcoop = "SURVIVAL CO-OP" menu.itemname.options = "OPTIONS" menu.itemname.exit = "EXIT"
ezeket átírhatod,magyarosíthatod (ARCADE, VS MODE stb...)sajnos ékezetes betűket nem írja ki :(
menu.window.margins.y = 12, 8 menu.window.visibleitems = 5 menu.boxcursor.visible = 1 ;ha ide 0 írsz nem lesz menü kiválasztó háttér
menu.boxcursor.coords = -58,-10,57,2 (ha ezeket a koordinátákat átirod akkor megváltozthatod a hosszúságát a menüpontok kijelölésének képét)
; These are the sounds for cursor movement cursor.move.snd = 100,0 cursor.done.snd = 100,1 cancel.snd = 100,2
[TitleBG 0] type = parallax (lehet normal, parallax, anim) spriteno = 5, 1 (Ez a képre hivatkozás, erről bővebben a következő leckében) start = 0, 145 (Ez a kép pozíciója, x;y) width = 400, 1200 (Kép nagysága) yscalestart = 100 yscaledelta = 1 tile = 1,1 (ez vmi szélesség, hosszúság állítás) velocity = -1 (itt lehet beállítani, hogy mozogjon a kép)
[TitleBG 1] type = normal (lehet normal, parallax, anim) spriteno = 5, 2 (Ez a képre hivatkozás, erről bővebben a következő leckében) start = -160, 145 (Ez a kép pozíciója, x;y) trans = sub
[TitleBG 2] type = normal (lehet normal, parallax, anim) spriteno = 5,0 (Ez a képre hivatkozás, erről bővebben a következő leckében) start = 0, 10 (Ez a kép pozíciója, x;y) tile = 1,2 velocity = -1 (itt lehet beállítani, hogy mozogjon a kép) mask = 0
[TitleBG 3] M.U.G.E.N. felirat type = normal (lehet normal, parallax, anim) spriteno = 0,0 (Ez a képre hivatkozás, erről bővebben a következő leckében) start = 0, 40 (Ez a kép pozíciója, x;y) mask = 1 trans = add
-Ha pl. azt akarod h Mugen felirat mozogjon akkor a TitleBg3 végébe írd be h velocity = (-1, de lehet más is, x;y)
-Természetesen ha vmelyik kép nem kell akkor töröldd ki a "TitleBg-jét".
-Ha mondjuk nem akarod, hogy az a kép mozogjon akkor töröldd ki a "velocity-ét"
Character select definition [Select Info] fadein.time = 10 fadeout.time = 10 rows = 2 (hány sor cella legyen) columns = 5 (hány oszlop cella legyen) wrapping = 0 ;1 to let cursor wrap around pos = 90,170 (A cellákat egy táblázatnak nézi, itt lehet beállítani a táblázat első cellájának pozicióját.A többi cella hozzá igazodik) showemptyboxes = 0 (Ha 1-est írsz ide akkor az összes cella láthatóvá válik) moveoveremptyboxes = 0 (Ha 1-est írsz ide akkor a kurzót áttud menni afölött a cella fölött is ahova "x-->" írtál(bővebben az 1. leckében) cell.size = 27,27 Cellák mérete, x;y cell.spacing = 2 Cellák közötti távolság cell.bg.spr = 150,0 Cellák mögötti háttér cell.random.spr = 151,0 Random választójának képére hivatkozás,bővebben a következő leckében cell.random.switchtime = 4;Time to wait before changing to another random portrait
p1.cursor.startcell = 0,0 a player 1-es kurzór melyik cellában induljon p1.cursor.active.spr = 160,0 a p1. kurzór képére hivatkozás, bővebben a következő leckében p1.cursor.done.spr = 161,0 a p1-es kurzór "leokézott" képére hivatkozás p1.cursor.move.snd = 100,0 a p1-es kurzór mozgó hangja p1.cursor.done.snd = 100,1 a p1-es kurzór "leokézott" hangja p1.random.move.snd = 100,0 (random hang) p2.cursor.startcell = 0,4 p2.cursor.active.spr = 170,0 p2.cursor.done.spr = 171,0 p2.cursor.blink = 1 ;1 to blink p2's cursor if overlapping p1's p2.cursor.move.snd = 100,0 p2.cursor.done.snd = 100,1 p2.random.move.snd = 100,0
A p2-re ugyan azok vonatkoznak mint a p1-re!
Big portraits A Big Portraits a karakterek "nagy képe" p1.face.offset = 18,13 p1 bp. poziciója p1.face.scale = 1,1 p1.face.facing = 1 p2.face.offset = 301,13 p2 bp. pozíciója p2.face.scale = 1,1 p2.face.facing = -1
;Name p1.name.offset = 10,162 p1. karakter nevének pozíciója p1.name.font = 3,4,1 p1. nevének szine,ha -1-t írsz nem írja ki a nevét p2.name.offset = 309,162 p2. karakter nevének pozíciója p2.name.font = 3,1,-1 p2. nevének szine,ha -1-t írsz nem írja ki a nevét
;Stage select ;Stage kiválasztásának helye stage.pos = 160,237 pozíciója stage.active.font = 3,0,0 szine stage.active2.font = 3,2 szine 2 stage.done.font = 3,0 "leokézott" szine
;Team menu teammenu.move.wrapping = 1 p1.teammenu.pos = 20, 30 ;p1. "select team mode" helyének koordinátái x,y ;p1.teammenu.bg.spr = p1.teammenu.selftitle.font = 3,0, 1 ;p1. "select team mode" szövegének szine (írjátok át a számokat) p1.teammenu.selftitle.text = select team mode ;itt tudod átírni a szöveget p1.teammenu.enemytitle.font = 3,0, 1 p1.teammenu.enemytitle.text = Opponent team mode ; ezt a szöveget is áttudod itt írni... p1.teammenu.move.snd = 100,0 p1. kiválasztás közbeni hang-ra hivatkozás (->következő lecke) p1.teammenu.value.snd = 100,0 p1.-nek valamilyen hang p1.teammenu.done.snd = 100,1 p1. "leokézott" hangjára hivatkozás p1.teammenu.item.offset = 0,20 p1.teammenu.item.spacing = 0,15 p1.teammenu.item.font = 3,0, 1 p1.teammenu.item.active.font = 3,3, 1 p1.teammenu.item.active2.font = 3,0, 1 ;Second font color for blinking p1.teammenu.item.cursor.offset = -10, 0 p1.teammenu.item.cursor.anim = 180 p1.teammenu.value.icon.offset = 60,1 p1.teammenu.value.icon.spr = 181,0 p1.teammenu.value.empty.icon.offset = 60,1 p1.teammenu.value.empty.icon.spr = 182,0 p1.teammenu.value.spacing = 6,0 ;p2 team p2.teammenu.pos = 299, 30 ;p2.teammenu.bg.spr = p2.teammenu.selftitle.font = 3,0, -1 p2.teammenu.selftitle.text = Select team mode p2.teammenu.enemytitle.font = 3,0, -1 p2.teammenu.enemytitle.text = Opponent team mode p2.teammenu.move.snd = 100,0 p2.teammenu.value.snd = 100,0 p2.teammenu.done.snd = 100,1 p2.teammenu.item.offset = 0,20 p2.teammenu.item.spacing = 0,15 p2.teammenu.item.font = 3,0, -1 p2.teammenu.item.active.font = 3,1, -1 p2.teammenu.item.active2.font = 3,0, -1 ;Second font color for blinking p2.teammenu.item.cursor.offset = 10, 0 p2.teammenu.item.cursor.anim = 190 p2.teammenu.value.icon.offset = -60,1 p2.teammenu.value.icon.spr = 191,0 p2.teammenu.value.empty.icon.offset = -60,1 p2.teammenu.value.empty.icon.spr = 192,0 p2.teammenu.value.spacing = -6,0
A p2.-re ugyan azok vonatkoznak mint a p1.-re!
[SelectBGdef] ;spr = graphics/selectbg.sff ;erre a file-ra hivatkozik
[SelectBG 0] ;Ez a választó képernyő háttere type = normal lehet normal,parallax,anim spriteno = 100,0 képre hivatkozás (3. lecke) layerno = 0 start = 0,0 kép kezdő pozíciója tile = 1,1 velocity = -1, -1 kép mozgása...
[SelectBG 1] ;ez a választó képernyő közbeni fekete"doboz" type = normal lehet normal,parallax,anim spriteno = 100,1 képre hivatkozás (3. lecke) layerno = 0 start = 0, 166 kép kezdő pozíciója delta = 0,0 tile = 1,0 trans = sub window = 85,0, 235,239 velocity = -1, 0 kép mozgása...
[SelectBG 2.A] ;Cím háttere (pl.Arcade stb.. háttere) type = normal lehet normal,parallax,anim spriteno = 102,0 képre hivatkozás (3. lecke) layerno = 0 start = 0, 2 kép kezdő pozíciója delta = 0,0 tile = 1,0 trans = sub velocity = -1, 0 kép mozgása...
[SelectBG 2.B] ;Még nem tudom ez mi.... type = normal lehet normal,parallax,anim spriteno = 102,1 képre hivatkozás (3. lecke) layerno = 0 start = 0, 2 kép kezdő pozíciója delta = 0,0 tile = 1,0 trans = add velocity = -3, 0 kép mozgása...
-Ha pl. azt akarod h Mugen felirat mozogjon akkor a TitleBg3 végébe írd be h velocity = (-1, de lehet más is, x;y)
-Természetesen ha vmelyik kép nem kell akkor töröldd ki a "TitleBg-jét".
-Ha mondjuk nem akarod, hogy az a kép mozogjon akkor töröldd ki a "velocity-ét"
Folytatom....
Bármi kérdésetek van írjatok a fórumba...
|