A Peugeot manapság a mini- és a kisautók kategóriájának vitathatatlan sikermárkája. 1998 és 2005 között az európai piacon 31-ről 33 százalékra emelkedett ennek a szegmensnek a részesedése, a Peugeot - köszönhetően a Peugeot 206-os mindent elsöprő népszerűségének - 85%-kal növelte eladásait. Most pedig a Peugeot 206 oldalán (ugyanis ez a modell továbbra is gyártásban marad) utódja is elfoglalhatja helyét a trónuson. Magyarországra május 20-án érkezik meg a vadonatúj Peugeot 207-es! |
Méretek A három- és ötajtós karosszériával készülő Peugeot 207-es formaterve a Peugeot mai stílusjegyeit vonultatja fel. Modernebb, divatosabb és kevésbé feminin, mint a 206-os. Mivel széles körnek kíván megfelelni, az újdonságot kétféle megjelenéssel kínáljuk. A klasszikus és a sportos változat elsősorban az orrkiképzésben tér el egymástól. Természetesen vetélytársaihoz hasonlóan a Peugeot 207-es is minden dimenzióban kiterebélyesedett: 4030 milliméteres hossza 200, 1720 milliméteres szélessége 47, 1472 milliméteres magassága 37, 2540 milliméteres tengelytávolsága pedig 80 milliméterrel múlja felül a Peugeot 206-osét. Átlagos magasságú felnőttek is bőven elférnek a hátsó ülésen, a csomagtartó pedig 25 literrel nagyobb az elődjénél - az ülőlapok felhajthatók, illetve szerszám nélkül kiszerelhetők, majd a 60/40 arányban osztott háttámlák ledöntésével 923 literig növelhetjük a poggyásztér méretét.. Menetdinamikai szempontból előnyös, hogy a karosszéria torziós merevségét tovább növelték, a nyomtáv elől-hátul három centivel szélesebb lett, valamint a legkisebb keréktárcsa 15 colos. |
Biztonság A csomagtartó sem lényegesen nagyobb, a 290 literes érték 25-tel haladja meg a korábbit Mindez a biztonság számlájára írható. A Peugeot ugyanis kiemelkedő figyelmet szentelt az utasok védelmének, ezért az autó túlnyúlásai (ütköző- és energiaelnyelő zónák) elég nagyok. Így aztán nem is csoda, hogy az Euro-NCAP törésteszten kiválóan szerepelt és maximális ötcsillagos érdemjegyet szerzett a 207-es. A gyermekvédelem terén a megszerezhető öt csillagból négyet ítéltek neki (76 %), ráadásul a gondos tervezésnek köszönhetően a gyalogosokkal is kíméletes az autó, négyből három csillagot kapott. Mindent összevetve a Peugeot kínálja a legnagyobb biztonságot a kategóriában. Az Urban alapmodellben négy, míg a Trendy, Premium, Sporty és Féline változatokban már hat légzsák óvja az utasok testi épségét, s ez utóbbiak a hátsó biztonsági övek állapotáról is tájékoztatnak. Mindegyiknél szériafelszerelés a blokkolásgátló, az elektronikus fékerő-elosztó és a vészfékasszisztens, a menetstabilizáló rendszerért azonban egyedül a Féline csúcskivitelnél nem kérnek felárat.
|
Peugeot 207 kívül-belül A Peugeot 207 a kialakítást tekintve Sport és Classic megjelenés közül lehet választani. Előbbi spoileresebb, krómkeretes ködlámpái pedig a hűtőrácsnál helyezkednek el. A szintén vonzó Classic ködlámpái az autó széleinél, süllyesztve találhatók. Természetesen bármely kialakítás kapható három és öt ajtós változatban is. Az állítható kormánytávolság és magasság is segíti a sofőr kényelmét és az ülés magassága ugyancsak személyre szabható. A kapcsolók és kezelőszervek elhelyezése logikus, a fémes szürke, avagy krómkeretbe helyezett három kerek műszer áttekinthető, gyorsan leolvasható. A kesztyűtartó felett végighúzódó polcon mindig kéznél van a mobiltelefon és a kulcscsomó, de az utazáshoz nélkülözhetetlen apróságoknak a középkonzolon és az ajtózsebekben is jut hely, míg az első ülések támlájának hátulján nagyméretű zsebeket alakítottunk ki. Az rendelhető extrák számos lehetőséget kínálnak az egyedi igények kielégítésére, mint például a sebességhatároló és sebességtartó automatika, kétzónás légkondicionáló, keréknyomás-ellenőrző rendszer, pakolóradar, statikus kanyarfényszóró, esőérzékelős ablaktörlő, automata fényszóró, beépített légfrissítő (hét féle illattal), elektromos napfénytető, vagy panoráma üvegtető, RT3 telematikai berendezés (hifi, beépített telefon és navigációs berendezés) és a 240 watt teljesítményű, mélynyomóval kombinált JBL audio-rendszer.
|
Motorválaszték és erőátvitel A Peugeot 207-hez a magyarországi bevezetés idején két benzines (1.4 16V: 90 LE, 1.6 16V: 110 LE) és három dízel (1.4 HDi: 70 LE, 1.6 HDi: 90 LE, 1.6 HDi FAP: 110 LE) erőforrás választható a kocsihoz. Ezeket a harmadik negyedévben követi az 1360 köbcentis, 90 lóerős alapmotor, majd érkeznek a BMW-vel közösen fejlesztett vadonatúj, ultramodern aggregátorok is. Az 1,6 literes, közvetlen benzinbefecskendezésű négyhengeresből kétféle készül. A 115 lóerős és 160 Nm forgatónyomatékú, feltöltő nélküli verzió változó szívó- és kipufogó-oldali szelepvezérléssel büszkélkedhet. A másikat kisnyomású, kettős beömlésű turbófeltöltő lélegezteti, legnagyobb teljesítménye 150 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 240 Nm. A jelenleg rendelkezésre álló motorok mindegyikéhez ötfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó társul. A váltókar megvezetése határozott és pontos. Később Porsche Tiptronic rendszerű automatikus, avagy robotizált nyomatékelosztó is kérhető majd a Peugeot 207-hez. Tovább növelik a kellemes, biztonságos vezetési élményt a tökéletesített fékek, melyek a fékút megrövidülését, határozottabb nyomáspontot és hosszabb élettartamú rendszert eredményeznek. A könnyű és pontos kormányzást az elektromos szervokormány teszi tökéletessé, mely gyorsan és határozottan áll vissza középhelyzetbe. |
Peugeot 207, a jövő kedvence A Peugeot 2-es sorozata mindig is nagyon kedvelt volt. A Peugeot 201 még 1929-ben jelent meg, sikerességét minden további modell tovább tudta vinni, sőt fokozta is azt. Az 1983-as Peugeot 205-ből már több, mint 5 millió készül világszerte és a jelenleg is gyártásban maradó Peugeot 206-ból még ennél is több. Lehet ezt a sikert fokozni? Mi hiszünk benne, hogy igen! Az egyre több elégedett ügyfél, a növekvő törzsvásárlói hűség és a sokrétű igények mind a Peugeot 207 sikere felé mutatnak. Legyen az elsők között, akik büszke részesei ennek az új sikertörténetnek! |
|