A Mercedes-Benz A-osztály bizonyult a legjobbnak kategóriájában az európai NCAP-törésteszten
2005. augusztus 22. 10:17
Kategóriájában a legjobb eredményt érte el, és maximális ötcsillagos minősítéssel zárta az európai NCAP-töréstesztet (New Car Assessment Programme) a Mercedes-Benz A-osztály
Kiváló szereplésével ismét egyértelműen igazolta az A-osztály, hogy mennyire előnyös szabadalmaztatott szendvicspadló-koncepciója. Súlyos frontális ütközéskor nem hatol be az utastérbe, hanem becsúszik alá a motor és a váltó. Emiatt nagyobb kiterjedésű a gyűrődő zóna, mint a többi hasonló méretű személygépkocsi esetében. A szendvicspadló ráadásul oldalirányú ütközés esetén is biztonsági előnyt jelent, mivel a szokásosnál magasabban ülnek az autó utasai.
Szintén az utasok magas szintű védelmét szolgálják az ütközés erejéhez mérten, két fokozatban felfúvódó adaptív első és az új fej-/mellkasvédő oldallégzsákok. Utóbbiak oldalirányú ütközéskor egyaránt óvják az elöl ülők fejét és mellkasát a sérülésektől. A műszerfalon lámpa jelzi a vezetőnek, becsatolták-e biztonsági öveiket az utasok.
Az A-osztály annak köszönheti példás biztonságát, hogy a Mercedes-Benz mindenkor behatóan elemzi a balesetek valós körülményeit. Olyan átfogó területként kezeli a biztonság kérdését, amelynek részét képezi az ESP®-hez és fékasszisztenshez hasonló elektronikus kisegítő rendszerekkel elérhető baleset-megelőzés mellett a mindenkori ütközés erejéhez mért utasvédelem és a járműben tartózkodó személyek mihamarabbi kimentése is.