Webműhely
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 




 
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
The Sims

A kódokat a CTRL+SHIFT+C kombinációval előhívható konzolba kell
begépelni. A kódok:

KLAPAUCIUS           1000 Simoleons (pénz)
WATER_TOOL           Víz jelenik meg a ház körül
SET_HOUR             Az időpont átállítása (értéke 1 és 24 között)
SET_SPEED            A sebesség beállítása (-1000 és +1000 között)
INTERESTS            A személyiség és az érdeklodés állítása
AUTONOMY             Mennyit gondoljanak a Sim-ek önmagukra
                     (értéke 0 és 100 között)
GROW_GRASS           Fű növesztése? (értéke 0 és 150 között)
MAP_EDIT ON          Térképszerkesztő be
MAP_EDIT OFF         Térképszerkesztő ki
ROUTE_BALLOONS ON    Kis buborékok bekapcsolása, amik magyarázatot
                     adnak arra, hogy miért nem csinálja azt,amit kéne
ROUTE_BALLOONS OFF   Az előző buborékok kikapcsolása
SWEEP ON             Megmutatja a "ticks"-eket a játékban
SWEEP OFF            Az előző kikapcsolása
DRAW_ALL_FRAMES ON   Minden frame kirajzolása
DRAW_ALL_FRAMES OFF  Az előző kikapcsolása
TILE_INFO ON         Információ, mikor a kurzor valami fölött van
TILE_INFO OFF        Az előző kikapcsolása
LOG_MASK             Az események naplózása
!                    Az utolsónak beírt kód megismétlése
MOVE_OBJECTS ON      ???
HISTORY              Dumps family history file
EDIT_CHAR            A karakter-kreáló képernyő megnyitása
lot_size #           Change lot size to #

A KLAPAUCIUS cheat beírása után a !;!;!;!;!;!;! beírásával 7000
Simoleons-t lehet kapni.

Hívatlan vendégek ellen (pl. betörő) egy egyszerű védekezési mód:
mikor megjelennek állítsd le a játékot (pause), építs köréjük egy
kerítést, majd hívd ki a rendőrséget.

Tippek, trükkök

Akartál valaha őrült tudós, sikeres genetikus, népszerű politikus,
esetleg nagymenő kasszafúró lenni? A "The Sims" szélesre tárja a
kapukat a képzeleted elott.  Háztömbnyi ember életét élve válthatod
valóra álmaidat, vagy élheted ki legsötétebb vágyaidat, ha a kedved
épp úgy diktálja. Nehéz lenne e komplex játéknak minden csínját-bínját
röviden összefoglalni, mégis talán nem köveznek meg, ha a teljesség
igénye nélkül néhány tapasztalatomat megosztom veletek, hátha
segítenek átvergődni a kezdeti nehézségeken.

Kezdetek:
---------
Induláskor az első feladatod a szereplők karaktereinek megformálása.
Ez fontos lépés, de hacsak nem alkotsz teljesen kiegyensúlyozatlan
embereket, nem kell, hogy órákig rágd a körmöd, mire kiizzadod a
legelőnyösebbnek tartott tulajdonságokkal felruházott Simjeidet. A
legfontosabb, hogy az "outgoing", "nice" és az "active"
tulajdonságokat minél magasabbra tornászd fel. A "neatness" a
legkevésbé fontos, hisz mindenképpen érdemes házvezetőnőt alkalmaznod,
hogy ne kelljen vesződnöd a takarítással, mosogatással és az egyéb ház
körüli teendőkkel. Ő mintegy tíz dollingeredbe kerül naponta, de
rengeteg időt és fáradtságot spórolhatsz meg vele. Nem érdemes
egyébként az első családnak (különben az elején ajánlott inkább egyfős
háztartást kialakítani) a saját vezetéknevedet ajándékozni, hisz
rengeteg bakit követsz majd el, ne a saját famíliád bukjon bele az
első szárnypróbálgatásaidba! Ha a Newbie család segítségével
megismerkedtél a játék irányításának alapjaival, célszerű kilakoltatni
őket, és beköltöztetni saját emberkédet e házba, mert kezdetnek
tökéletesen megteszi. Később nyugodtan költsd a pénzed a minél
kényelmesebb otthon létrehozásának szent feladatára; ha az építkező
család tönkremegy, őket kiköltöztetve a következő tulajdonosokkal már
csak a bútorozás költségeit kell vállalnod. Házad építésekor minél
nagyobb és minél egyénibb (gy. k.: nem téglalap) alakú szobákat
alakíts ki, mivel tárolókapacitás és kényelem szempontjából a lakosok
ezeket kedvelik leginkább. A belső hellyel spórolandó akár külső
lépcsőt is építhetsz az emeletek közé. A kertben célszerű kis utakat
kijelölnöd (flooring tool), az emberkék azokon közlekednek, ha nem
esnek messze a tervezett útvonaluktól, és ily módon biztos lehetsz
benne, hogy a szórakozott Sim úr nem tapossa le a kedvenc virágaidat.
Érdekes lehetőség a kegyes csalásra az irányítás ama sajátossága, hogy
ha a kurzorral rámutatsz bármelyik nem kiválasztott emberre, annak
mozgása lelassul, ha pedig a kiválasztottadat célzod meg, gyorsabban
kezd tevékenykedni. Ezt kihasználva előnyre tehetsz szert pl., ha
bombázó tűnik fel a színen, és rajtad kívül a szomszéd suttyó is rá
akar startolni.

Lakberendezés:
--------------
A berendezés megválasztásakor nem árt néhány célszerűségi szempontot
figyelembe venned. Feltétlenül vegyél hűtőszekrényt, telefont, ágyat
vagy jobbfajta díványt, WC-t, zuhanyfülkét vagy fürdőkádat, valamint
hagyományos vagy mikrohullámú sütőt. Ezek persze csak a minimum
szükséges darabok, kell majd TV készülék a szórakozáshoz, könyvespolc
a főzési, vagy szerelési munkálatok megtanulása céljából, esetleg
festőállvány a kreatív pihenéshez. A választott munkahelyed is utat
mutat a vásárláshoz. Ha a fejedet használod, sakk-készletet, ha a
testedet, akkor edzőfelszerelést, ha pedig az előnyös megjelenésedet
kívánod kamatoztatni, akkor tükröt érdemes beszerezned. Fontos még a
kellő világítás biztosítása, hogy Simék jól érezzék magukat otthon.
Minden helyiségbe építs ablakokat, és állíts legalább egy
világítótestet, a fürdőszobába a kis vízszintes diszkrét nyílászárók
elhelyezése esetleg meggondolandó, ha nem kívánod szomszédaidat intim
pillanataid látványával szórakoztatni! Mindig vedd fel a telefont, ha
hívásod érkezik! Kapcsolj "pause" módba, és add ki a legközelebbi
családtagnak a parancsot, nehogy lemaradj valami kellemes
meglepetésről! Sajnos időnként betörők látogatnak meg majd, akik
legértékesebb cuccaidtól szabadítanak meg előszeretettel, mégpedig
akár öttől is egyszerre. Jól megtervezett rendszert építve riasztók
felszerelésével védekezhetsz ellenük. Ez nem nehéz, állíts két
szabadon álló falat a telek két szélén, mindegyikre szerelj egy-egy
riasztót, így olcsóbban kijössz, mintha minden szobádat külön-külön
ellátnád védelemmel. A riasztó jelére a rendőrök a helyszínre
száguldanak, és elkapják az óvatlan tolvaj grabancát. Ekkor az
elrabolt tárgyak bizonyítékok lévén nem kerülnek vissza a birtokodba,
de a biztosítód fizet, és ráadásul 1000 dollár jutalom is üti a
markodat!

Igények:
--------
Nagyon fontos emberkéid minden alapvető igényét folyamatosan
kielégítened. Állíts munkaasztalt a konyhába, hogy elő tudják
készíteni az ételt, ne kelljen konzervbabot kanalazniuk a dobozból a
konyha közepén állva. Amíg főzési tudományod nem éri el legalább a
második szintet, használj mikrosütőt, nehogy ügyetlenkedve felgyújtsd
a lakást lánggal sütés közben! A kényelem is nagyon fontos, jó
minőségű ülő- és fekvőalkalmatosságok beszerzésével biztosíthatod
kegyenceid komfortérzését. A jó forró fürdő is megteszi, amivel
ráadásul a higiénés igények is kielégítést nyernek egyszerre. A WC
használata is rendszeresen szükségeltetik, ellenkező esetben emberkéd
bepisilhet, ami ugyan lenullázza az aktuális budihiányt, de jelentősen
lejjebb viszi az egyén higiénia-mutatóját is, talán nem kell
megmagyaráznom, miért! Szórakozási lehetőséget is biztosítanod kell
kis kreatúráidnak, valamint rendszeresen időt kell szakítanod némi
pihenésre is. Megteszi egy kis szunyókálás a kanapén, vagy a kényelmes
fotelben, de igazán a piruettszerű pizsibe bújás utáni mély alvás
hozza vissza a fogyatkozó energiákat. Célszerű ébresztőórát vásárolni,
az beállítva minden nap két órával a munkába citáló autó érkezése
elott felébreszt mindenkit, aki az adott szobában alszik.

Társadalmi viszonyok:
---------------------
Feltétlenül törekedned kell a környéken lakókkal minél szorosabb
barátságba kerülni; ez a szociális igények kielégítésén kívül
karriered építésében is a segítségedre lehet. Először is minden házba
szereltess telefont, mert ez az egyetlen hosszú távon használható
módja barátaid elérésének. Minden feléd járót állíts meg legalább egy
pillanatra, mert akinek bemutatkozol, az felkerül a telefonon elérhető
személyek listájára, így később nem kell vadászgatnod rá az utcán
bóklászva. A legmagasabb ismerősönként elérhető "friendshipö pontszám
a 100, ennek megszerzése azonban nem könnyű feladat. Óvatosan kell
válogatnod az egyre bővülő interakciós lehetőségek közül, ha nem
akarod elrettenteni magadtól új ismerőseidet. Például 20 körüli
pontszámmal még nem érdemes az adott személyt szórakoztatni próbálnod
(entertain), mert épp ellenkező hatást érhetsz el vele. Ugyanilyen
körültekintő óvatossággal kell pl. az ölelkezést, flörtölést és
csókolózást is kezdeményezned az ellenkező nem képviselőivel szemben.
Ami beválik, azt érdemes többször is kezdeményezni, ha történetesen
vevők a poénjaidra, fűzz több tréfát a beszélgetésbe. Úgy tűnik
egyébként, hogy a tánc, aztán szórakoztatás, majd tréfálkozás
triumvirátus alkalmazása hozza a legtöbb pontot, tornászd fel a
mutatót 100-ra, majd küldd haza a delikvenst, és kezdj el fűzni valaki
mást. A látogatókat el kell foglalnod valamivel, ha nem akarod, hogy
unalmukban elhúzzák a csíkot. Ültesd le őket, ha lehet, akár a vacsora
mellé, vagy a TV elé, esetleg sakkozni egyet, így jókedvük nem lankad,
barátságpontjaid pedig szemet gyönyörködtetően gyarapodnak. Ha csak
egyetlen család mindennapi gondjait tervezed a nyakadba venni, a
szomszédságba népes famíliákat telepíts le, hogy barátokban sose
szűkölködj. Sokat nem kell velük vesződnöd, berendezésként elég egy
frigót, telefont (hogy fel tudd hívni őket), WC-t és valami
alvóalkalmatosságot berámolnod a házukba, aztán boldogulnak maguktól
is. Érdekes tapasztalat lehet egyszerre több lánnyal is bensőséges
kapcsolatot fenntartani, csak arra vigyázz, hogy míg az egyikkel
cicázol, a másikat (másikakat) foglald el valamivel, hogy ne jöjjenek
rá a turpisságra. Ültesd ő(ke)t a TV elé egy izgalmas show idejére,
vagy küldd át a másik szobába, a lényeg, hogy ne lássa meg, hogy
csókolózol a másik lánnyal, mert akkor kitör a balhé. Törött szívek
darabjai csilingelnek a padlóra esve, veszekedés, sőt verekedés törhet
ki, ami kellemes látvány ugyan, de a "happiness" mutatót negatívan
befolyásolja. Ha kapcsolatod valamelyik lánnyal már kellő mélységeket
ért el, megkérheted a kezét. Ha igent mond, az esküvői szertartás
villámgyorsan lezajlik, és az ara a házadba, jövedelme pedig onnantól
kezdve a zsebedbe vándorol. Ha gyakran és érzelmesen csókolózol
partnereddel, egy az öthöz eséllyel a játék felajánlja a gyerek
vállalásának lehetőségét. Ha pozitívan nyilatkozol, csiribí-csiribá a
baba ott terem, sajnos nem kísérheted figyelemmel életre hívásának
izgalmas mozzanatait! Három egész napig etetgetned kell őt, játszani
vele és énekelni neki, ebből csak a játék jut automatikusan Simék
eszébe, a másik kettőre neked kell figyelned, különben legvégső
esetben érte jön a Gyermekvédelmi Hivatal zord munkatársa, és búcsút
mondhatsz neki. Ha nem viseled gondját rendesen, azt sírással jelzi.
Ekkor etesd meg, hogy éhségét csillapítsd, ha pedig még ezután sem
nyugszik meg, énekeld álomba őt, hogy kipihenhesse fáradtságát. A
negyedik napra viszont hipp-hopp, a bébi gyerekké serdül, és azontúl
nem kell minden percedet neki szentelned. A gyerekekre ugyanazok az
igények jellemzők, mint a felnottekre. Az ő munkahelyük az iskola,
figyelj arra, hogy tartósan ne kapjanak elégtelen ("F") osztályzatokat
(könyvespolc és számítógép birtoklása esetén tanulhatnak otthon), és
ne lógjanak a suliból, mert akkor rövidesen katonai iskolába küldik
őket, ami az egyszeri 1000 dolláros költségen kívül azzal is jár, hogy
porontyod egyszer és mindenkorra eltűnik az életedből! Azonos nemű
partnert is választhatsz magadnak (huh), ha beállítottságod ezt
diktálja, az ilyen kapcsolatok azonban nem végződnek házassággal, és a
gólya érkezése sem koronázza be azokat, bár örökbe fogadhatsz
gyerekeket, ha felhívod a megfelelő ügynökséget. Fontos még a
társadalmi élet szempontjából kedves halottaid földi maradványainak
elhelyezése. Ha házon belül keresel helyet az urnának, ahogy az USA-
ban dívik, a lakók kedve borúsabbra fordul, inkább válassz egy szép
sírkövet, és helyezd el azt a ház mellett, távol az úszómedencétől és
a barbecue-sütőtől. Sajnos az elhunytak nem elégszenek meg a sírkövek
és urnák által fennmaradó emlékükkel, minden nap este 11 órakor 10-15%
eséllyel szellemük visszatér a túlvilágról, és kísértet képében
zavarja meg éjszakai nyugodalmadat. Általában láthatatlanok, de
huhogásukkal megzavarják az alvási ciklusodat, így nem pihenheted ki
magadat a kellő mértékben. Ha ez nagyon zavaróvá válik, célszerű
megszabadulni az ősök emlékétől, azok kitörlésével a kísértetjárás
megszűnik.

Karrier:
--------
A munka a pénzszerzés legegyszerűbb módja. Állásajánlatot a napi
sajtóban találsz egyet, vagy számítógépet vásárolva az Interneten
barangolva hármat egy nap. Amíg nem találsz kedvező ajánlatot, érdemes
naponta új komputert, asztalt, széket vásárolni, majd a sikertelen
keresés végén azt visszavásároltatni az eladóval, mert egy napon belül
visszavíve azt a teljes vételárát visszakapod. Ha pedig elcsípted a jó
lehetőséget, igyekezz a szamárlétrán felkapaszkodni, hogy legyen
pénzed az igazán dögös cuccok (pl. plazmatévé) beszerzésére. Erre a
legjobb módszer, ha sok baráti kapcsolatot ápolva fejleszted
jellembéli kvalitásaidat, és reggelente mindig jókedvűen indulsz
munkába, amit az alapigényeid maradéktalan kielégítésével érhetsz el.
Feküdj le időben, reggel pedig egyél, igyál, végezd el az elvégzendő
kis- és nagy dolgaidat, fürödj meg, hogy jó formában tündökölj
munkatársaid elott. A barátok az előléptetés szempontjából is
nélkülözhetetlenek, általában csak megfelelő pozícióban levő cimborád
segítségével (meg persze adekvát önképzéssel) kerülhetsz magasabb
beosztásba. Aztán amikor már begyűjtöttél egy kis tőkét (a fizetésed
az előléptetéssel párhuzamosan szignifikánsan növekedik),
befektethetsz műtárgyakba például, olcsón vásárolva és drágán eladva
szép összegek üthetik a markodat pillanatok alatt. Ne koncentrálj
kizárólag a karrierépítésre, mert dolgos kis emberkéid könnyen
belefásulnak ebbe. Mint gondolom, rájöttél már, a játékban nincs
szabad- vagy munkaszüneti nap, minden reggel vár reád a meló. Egy-egy
napra azonban szabadságot adhatsz magadnak, de vigyázz, két egymás
utáni napon lazsálva kinn találod a szűrödet a munkahelyedről tekintet
nélkül a beosztásodra, ahogy eddig tapasztaltam.

Itt egy összefoglalást találsz arról, hogy milyen munkákat lehet
vállalni a játékban, a munkákon belül milyen beosztások várnak,
ezekhez milyen fizetés jár, és mi kell az előléptetéshez. FONTOS: soha
ne feledjük, hogy az előléptetésnek csak az egyik feltétele, hogy
teljesítsük a kiírt követelményeket. Ezen felül jól kell végezni a
munkánkat, ehhez menjünk kipihenten, jókedvuen munkába. Szabadságot
kivenni nem lehet, azonban bármikor lóghatunk a munkából, egyszeruen
amikor hosünk elindul az autóhoz, állítsuk meg a bal fölso sarokból
törölve az ikont. Egy fontos szabály van: sose mulasszunk egymás után
két napot, mert akkor kirúgnak, és kezdhetjük megint a nulláról!
Egyébiránt egy - egy lógásnak semmi következménye nincs, de
természetesen fizetést sem kapunk arra a napra.

Politika (politics):
--------------------
campaign worker 220
intern 300 charisma 2
lobbist 360 logic 1
campaign manager 430 charisma 3, body 1, friends 4
City Council Member 485 charisma 4, body 3, creativity 1, friends 6
State Assembly Person 540 logic 3, creativity 2, friends 9
Congress Person 600 charisma 5, body 4,logic 4,creativity 3,friends 11
Judge 650 charisma 6, body 5, logic 6, creativity 4, friends 14
Senator 700 charisma 9, logic 7, creativity 5, friends 17
Mayor 750

Szórakoztatóipar (entertainment):
---------------------------------
waiter/waitress 100
extra 150 charisma 2
bit player 200 body 2
stunt double 275 carisma 3, body 3, creativity 4, friends 4
movie star 375 mechanical 1, charisma 4, body 4,creativity 2,friends 6
supporting player 500 charisma 6, body 5, creativity 3, friends 8
TV star 650 mechanical 2, charisma 7, body 6, creativity 4, friends 10
feature star 900 charisma 8, body 7, creativity 7, friends 10
broadway star 1100 charisma 10, body 8, creativity 10, friends 14
superstar 1400

Bunözo (life of crime):
-----------------------
pick pocket 140
bagman 200 body 2
bookie 275 carisma 1, creativity 1
con artist 350 mechanical 2, creativity 2, friends: 3
getaway driver 425 mechanical 3, charisma 2, body 3, logic 1,friends 4
bank robber 530 cooking 1, body 5, logic 2, creativity 3, friends 6
cat burglar 640 cooking 1, mechanical 5,logic 3,creativity 5,friends 8
counterfeiter 760 charisma 5, body 6, vreativity 6, friends 10
smuggler 900 cooking 2, charisma 7, logic 4, creativity 8, friends 12
criminal mastermind 1100

Biztonságtechnika (law enforcement):
------------------------------------
Security Guard 240
Cadet 320 body 2
Patrol Officier 380 mechanical 2, friends 1
Desk Sergeant 440 mechanical 3, body 4, friends 2
Vice squad 490 cooking 1, charisma 1, body 5, logic 2,friends 4
Detective 540 charisma 2, logic 3, creativity 1, friends 6
Captain hero 700

Végigjátszás

Út a döntőig:
-------------
Valaha régen, azokban a békés boldog nyolcvanas években született a
kor sikerszámítógépére (igen, a C64-re) az a játék, mely a "Little
Computer People" címet viselte. Ebben egy kis kulipintyó lakóit
kellett rögös életútjukon továbbnoszogatnunk: etethettük,
gondozhattuk, vagy akár tüntetőleg sorsára is hagyhattuk őket.
Meglehetősen fura kis program volt ez, a legtöbben kétszer töltötték
be csupán: először és utoljára, de én imádtam. Tíz év elhussant, majd
híre jött, hogy valaki ismét elszánta magát, és nekivágott a program
elkészítésének, melyben semmit nem kell majd csinálnunk,
tulajdonképpen nem is játszhatunk, "csupán" az általunk életre hívott
emberkéink mindennapjainak, boldog és keserű pillanataiknak szüntelen
figyelése lesz az osztályrészünk. 1993-ban Will Wright (aki egyébként
a SimCity szülőatyja) fejébe szöget ütött a tény, hogy az eladási
listák tetején a számítógépes programok között igen előkelő helyen
szerepelnek az ún. "home designö, (azaz lakástervező) szoftverek,
melyek fajukat tekintve leginkább a CAD (Computer Aided Design -
számítógéppel segített tervezés) szoftvercsalád a köznép által is
fogyasztható válfajába sorolhatók. Ezekből sok ezer darab kelt el
világszerte, Wright azonban megállapította, hogy a vásárlóknak csak
jelentéktelen százaléka használja őket rendeltetésszerűen, azaz
lakásaik át-, illetve felépítésének előkészítésére. Elmorfondírozott
azon, hogy oly sokan kizárólag játékként kezelték ezeket a
programokat, és ekkor plántálódott el termékeny képzeletében a The
Sims megalkotásának gondolata, melyben nem csak egy ház felépítéséhez
és berendezéséhez kapunk szabad kezet, hanem a lakók sorsának, életük
minden pillanatának megkomponálása is ránk vár.

Hogyan éljük mások életét?
--------------------------
Nem könnyű eldönteni, hogy műfaját tekintve hova is sorolhatjuk:
Tamagochi, virtuális babaház, esetleg a Maxis méltán patinás hírű
sorozatának legifjabb tagja, a Sim Family lenne? Nem, azaz inkább nem
csupán, ezeknél valahol sokkal több. A sztorija egészen eredeti, mégis
banálisan hétköznapi ötletből fakad. A téma úgymond az utcán hever,
mindannyian minden percünket vele töltjük, azaz élünk. És most, íme, a
hatalom a kezünkbe kerül, élet és halál urai leszünk, a hétköznapi
emberek sorsa feletti totális ellenőrzés lehetősége virrad ránk.
Megtehetünk bármit, amit kényünk-kedvünk diktál, amihez a valós
világban nincs elég tehetségünk vagy merszünk, lehetünk kongresszusi
képviselők, de akár a sötét oldalt választva bűnözőként is
megpróbálhatunk egzisztenciát teremteni magunknak.

Első lépésként az ígéretes intro után kísérleti egereink karaktereinek
kialakítása vár ránk. Először háromféle bőrszín, kétféle életkor
(gyerek, felnott) és a két legelfogadottabb nem közül kell
választanunk, majd szemügyre vehetjük a megjelölt tulajdonságokkal
rendelkező delikvensek sorát. A hajszín, az öltözködés és a testalkat
alapján kell még egyszer górcső alá vennünk a jelentkezőket, hogy
végül az ideális személy különböző egyéni tulajdonságainak beállítása
után (energikusság, tisztaság, kapcsolatteremtő képesség stb.)
elfoglalhassa helyét családunkban. Az asztrológia sorsformáló hatásai
mellett hitet tevők a 12 csillagjegy szerint előre beprogramozott
"viselkedéscsomagok" közül is választhatnak kedvük szerint. Ez után ki
kell választanunk szerény anyagi javaink figyelembe vételével, hogy a
felajánlottak közül melyik házat képzeljük el leendő otthonunkként. A
későbbiekben akár teljesen át is építhetjük fapados viskónkat, amint
jó állást kifogva a nagy mani ránk zúdul, de akár már az elején az
alapoktól magunk teremthetünk tetőt a fejünk fölé, ha egyik kulcsra
kész házikó sem felel meg kényes ízlésünknek. Ezt a lakberendezés
áldásos feladata követi. Itt aztán (a pénztárcánkon kívül persze) az
ízlésünkre van bízva minden, a The Sims végtelen lehetőségeinek
tárháza ekkor nyílik meg talán először igazán. Rengeteg bútor és
elektromos eszköz sorakozik a raktárak polcain, viszont minőségükkel
egyetemben az áruk is arányosan növekszik, kezdeti 20000 dollingerünk
amúgy is megcsappant maradványa bizony nem lesz elég arra, hogy rögtön
az elején luxuskörülményeket teremtsünk magunknak, a plazmatévé
helyett érdemes először valami hagyományos zajládát állítani a fal
mellé. Sikeres életvitelünkhöz bizony sok apróságra kell egyszerre
figyelnünk: ennünk, innunk, aludnunk (és egyebeket...) kell
rendszeresen, és a pihentető szórakozás perceiben sem árt észben
tartanunk, hogy minden nap reggel bizony vár minket a munka! Nem árt,
ha némi időt ráfordítva néha új ismeretek elsajátításán is fáradozunk,
mert így a jövedelmezőbb állások betöltésének lehetősége nyílik meg
elottünk (ha például a főszakácsi hivatást pécézzük ki magunknak az
egyik jó nevű étteremben, nem árt, ha első lépésként megtanulunk
főzni!). A pénz pedig sosem elég. Érdemes lehetőségeink szerint
mindenből mindig a legdrágábbat megvennünk, mert az igényeinket a jobb
minőségű eszközök jobban és gyorsabban kielégítik, mint olcsóbb
társaik. Megvásárlásukkal nagyobb költségbe verjük magunkat ugyan,
viszont itt, a Simvilágban a "tájmizmani" elve maximálisan érvényes,
mert az idő lesz a legdrágább kincsünk. A plazmatévét például
lényegesen kevesebbet bámulva is a gyönyörök olyan áradata zúdul ránk,
hogy napi "kötelező" tévézésünk ideje a töredékére csökken, a
fennmaradó időben pedig egyéb hasznos tevékenységet folytathatunk. A
közkedvelt szappanoperák fordulatai és témái is helyet kapnak a
játékban, tanúi lehetünk kis teremtményeink szerelmeinek,
boldogságának, csalódásának, elkeseredésének, sőt halálának is abban
az esetben, ha gyagyás kegyencünk például puszta kézzel, hozzáértés
nélkül nekiáll megreparálni lerobbant tévéjét (ekkor megkapjuk a "Drót
végén széndarab, mi az?" talányának megfejtését is egyben...).
Természetesen, ha körülményeink rendezetté válnak, a szilárd anyagi
alapokra támaszkodva akár gyermekáldást is kérhetünk házunkra. Nem
lesz alkalmunk a kisded megalkotásának legizgibb tíz percét megélni (a
programozók szemérmesek), utódunk egyszerűen az ölünkbe hull.
Bármennyire is szabad kezet kaptunk megalkotásuk során, Simjeink saját
lélekkel rendelkeznek. Előfordulhat, hogy valaki első pillantásra
gyűlölni fogja szomszédját, bármit is tesz a szerencsétlen ezt
megváltoztatandó. Sértődékeny, érzékeny, könnyen dühbe guruló
ismerősökkel leszünk körülvéve, vagy barátságos hippik vernek tanyát a
szomszédban, akiknél mindig "heppi" a hangulat? Nem tudni előre, épp
ez teszi megunhatatlanná a kis lélekszámú közösség megfigyelését.

Az idő pénz!
------------
Ez a program akár "real time" stratégiának is tekinthető, melyben nem
oly elvont fogalmak, mint mondjuk a Tiberium bányászata biztosítja
számunkra a lehetőséget a továbbfejlődésre, hanem azt kell
kiaknáznunk, ami mindig kéznél van: az időt. Igen, mint már említettem
is, ez a legkritikusabb elem a játék során, elegendő időnk mindennek
az elvégzésére sosem lesz. Ha barátokat akarunk szerezni, meg kell
hívnunk vacsorázni, vagy csak sima traccspartira szomszédjainkat, hogy
kapcsolatkialakítási képességünk fejlődjön, pedig ezt az időt inkább
tölthetnénk mondjuk tanulással, aminek révén az előnyösebb munkahelyek
is elérhetővé válnak. Ugyanakkor mindezek mellett ennünk, aludnunk,
fürödnünk, sőt, dolgoznunk is kell valamikor, ezen kívül szórakozásra,
pihenésre is illik időt szakítanunk, hiszen emberkéink lélektelen
zombikká válnak, ha csak hajtjuk őket napra nap. Ki kell ókumlálnunk
tehát, hogy is elégíthetjük ki igényeinket a lehető legkevesebb
időráfordítással, vagy hogyan végezhetünk el több feladatot egyszerre.

Na jó, de hogyan tarthatunk kézben mindent egyszerre?
-----------------------------------------------------
A játék kezelése szerencsétlen jelzővel mondva "párját ritkítóan"
kellemes, még a Sim City 3000 agyondicsért menürendszere is csak előre
köszönhet neki mély tisztelettel. A képernyő bal alsó sarkában
meghúzódó buborékmenüből minden, ami a játék során fontos néhány
kattintással a szemünk elé kerül. Simkéink vágyai és barátaikhoz
fűződő kapcsolatuk éppoly könnyen szemügyre vehetők, mint a
választható berendezési tárgyak több szempont szerinti
csoportosításban is megjelentethető kavalkádja. Fotóalbum áll
rendelkezésünkre, melyben kommentárokkal fűszerezve lefűzhetjük
életünk jelentősebb pillanatait. Beszédes ikonok segítenek minket a
menürendszerben való eligazodásban, a nagyon hasznos legördülő
ablakocskákban pedig egerünkkel bármire rámutatva tudósítást kapunk
arról, hogy mi is az, amire mutatunk, és hogy tulajdonképpen mihez is
kezdhetünk vele. A kezdők kedvéért pedig "oktatóházikó" is helyet
kapott a programban, mely segítségével megismerkedhetünk Sim családunk
életével, mielott botor módon belekontárkodnánk mindennapjaikba.
Emberkéink irányítása egyszerű, ha ráklikkelünk valamelyik személyre
vagy tárgyra, a vele elvégezhető cselekmények sora megjelenik
körülötte. Nincs más dolgunk, mint választani ezekből, és máris
figyelhetjük kárörvendve, mibe is rángattuk bele megint mit sem sejtő
hőseinket. Jelentős segítség az is, hogy a használati eszközök
rongálódása is feltűnik ebben a kis menüben oly módon, hogy a
kiválasztható opciók bővülnek a "megjavítani" kifejezéssel, így
elkerülhetjük például azt, hogy a zárlatos készülékek egyike a lángok
martalékává fokozza le otthonunkat, vagy hogy hazaértünkkor térdig
álljunk a dugulás révén szétterült "rötyiben". Az emberek közötti
kapcsolatok alakítása is egyszerűen megoldható: minél jobban
megismerünk valakit, annál szélesebb palettáról válogathatunk abból,
hogy is viselkedjünk vele szemben. Ha valakivel először találkozunk,
ez kimerül egyetlen "helló"-ban, míg a későbbiek során akár
cikizhetjük, lehordhatjuk, de akár ágyunkba is csábíthatjuk a hálónkba
keveredett barátainkat. Mindezek segítségével a játék kezelése hamar a
vérünkbe ivódik, és szinte észrevétlenül libbenünk át a gépünk elől
kis emberkéink bőrébe.

Néhány szó a külcsínről:
------------------------
A játék tálalása nagyon szép és színes, a tárgyak élesen és
részletesen ábrázoltak, remek kis animációs fázisokkal kibővítettek. A
karakterek megjelenítése nem okozhat fejfájást videokártyánk 3D-re
kiélezett vezérlő chipjének (lévén nem 3D-ben ábrázoltak), de
igényesen kialakított és mozgatott szereplőkkel találkozhatunk. Ha
pedig a grafika jó osztályzatot érdemel, a hanghatások legalább jelest
követelhetnek maguknak! A hangok néha szinte elhomályosítják a
fényeket: Simék aranyos blablanyelven társalognak, ami könnyen
megragadhat minket, én is most épp az egyik tévéreklám
halandzsaszövegét dudorászom a bajszom alatt. Ez a nyelv egyébként nem
hasonlítható szerény ismereteim szerint semelyik szülőbolygónkon
beszélt nyelvjáráshoz, de remekül tükrözi a beszélgetők érzelmeit,
hangulatát. Maxisék maxisok különböző zajt szottek bele a történetbe:
minden, a zöldségdarabolástól kezdve a budi lehúzásáig bezárólag
egyéni, valósághű és tiszta hangzást kapott. A hifi készülékek,
illetve a televíziók külön kiemelendők, ezek nagyon eredeti módon, a
már említett halandzsanyelven komponált, fülbemászó zenével aláfestett
műsorokat produkálnak. A zene pedig, amely végigkíséri az egész
történetet varázslatos, nem gondoltam volna, hogy a zongorán előadott
jazz ilyen pozitív hatást tehet rám, nagyon nyugtatólag hat például,
amikor a belobbanó sütőből kiindult lángtenger hamuvá égeti
magánéletünk szentélyét! Ha kedvünk tartja, a programba lehetőség van
bevinni saját magunk által kreált figurákat is, csak egy kis grafikai
tudás (no meg mondjuk, PhotoShop) kell hozzá. Én éppen Bundyék
megszerkesztésével küzdök. Külön játék a játékban a magunk által
megálmodott ház és kert felépítése. Felhúzhatjuk a falakat tetszés
szerint elhelyezve az ajtókat és ablakokat, ráépíthetünk emeletet
akár, vagy megtoldhatjuk újabb melléképülettel, tapétát választhatunk
a falakra, parkettát, vagy linóleumot passzírozhatunk a lábunk alá,
álmainknak csak a pénztárcánk szabhat határt. A program óvatosan segít
a botcsinálta építésztanoncoknak, csendes tanácsokkal lát el minket a
valóban lakható lakóház építésében, valamint általános értékelést ad
az elkészült remekműről.

Simsék betörnek az Internetre:
------------------------------
Ami az elején nekem nem tetszett, az a választható tapéták vagy
padlólapok korlátozott száma volt, nem adódott lehetőségem arra, hogy
pirosra fessem a falakat, vagy akár hupizöldre a giccses
gipszstukkókat. Ez azonban könnyű nyári záporként suhant tova, mert a
világhálón máris tucatnyi rajongóoldal várja az érdeklődőket, amelyek
végtelen forrásként szolgálhatnak a választható dekorációs elemekből,
vagy akár a bútordarabokból, ahogy azt Will Wright megálmodta jó
előre. Ez a flexibilis kialakítás is egyike a szinte határtalan
lehetőséget biztosító jó tulajdonságoknak, melyeket a The Sims
felvonultat. A Maxis háza táján direkt erre is készültek, hogy a
megjelenés után saját maguk által alkotott, vagy a letölthető
programok segítségével minden Simskezelő az általunk megálmodott
eszközökkel veszi majd magát körül. Minden tárgy magában hordozza az
összes információt, mely ahhoz szükséges, hogy digitális hőseink
szakavatottan kezelni tudják azokat. Ha példának okáért
bowlingpályával bővítjük valaha környezetünket, fiaink máris profikhoz
méltóan ragadják kezükbe a golyókat. A készítők nem feledték
remekművük beharangozásakor tett ígéretüket, melyet a játék szabadon
formálhatóságára és a maximális, keret nélküli szabadságára tettek.
Ékes bizonyítékok erre a programok (FloorMaster, SimShow, HomeMaster),
melyek már jóval a premier elott lehetővé tették számunkra, hogy előre
elkészíthessük vágyaink tapétáját, padlóját és szereplőit. A
fejlesztés azonban egy pillanatra sem áll meg, máris híre jött, hogy a
"multiplayer" lehetőség is belekerül a The Sims világába valami módon,
sőt, olyan segédprogram is fortyog a boszorkánykonyha üstjeiben,
melyről Mr. Wright csak annyit árult el, hogy még sokkal messzebb
tervezik kitolni alkotási szabadságunk határait. Külön izgalmassá
teszi a későbbi bővítéseket, hogy nem fogjuk előre, pontosan tudni az
új eszközök ránk tett hatásait. Akár járványok is kitörhetnek
Simfalván, ha mondjuk a botor gazda valamilyen fertőző betegséget
hordozó, vámon becsempészett egzotikus házi kedvenccel bővíti lakása
faunáját!

Honlapok

Megnevezés: Hivatalos honlap
URL: http://thesims.ea.com/us/

 
***** Üdvözöllek a honlapomon! ***** Reméljük jól fogod érezni magad.Alul a Scripeket a <> kódjel közé egyszerü modulba illeszbe!

 
Indulás: 2005-02-18
 
 
 
Font Mania - Navigation Map A - Z
 
 
Osztályozd az oldalt!!!

Jeles/Kitűnő
Közepes
Elégséges
Elégtelen
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!