aalmaa ruha birodalma

Tartalom

     
     
     
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Ma 2025. Április 5. Szombat, Vince napja van.
Sok boldogságot kívánok!

     
     
     
     
     
     
Melyik házimunkát szereted a legkevésbé?

mosogatás
portörlés
vasalás
porszívózás
teregetés
ablaktisztítás
bevásárlás
háziállat/ok etetése
felmosás
egyéb
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     

http://port.hu






 

     
Nieuwe pagina 1





     
Indulás: 2006-06-20
     

Kutya intelligencia teszt

 

Kutya-intelligencia teszt.

 

 

 

 

Ez a próbatétel megvilágítja, hogy a kutyád a Harvardra való-e, vagy csak a díványra. A kutyád adaptív intelligenciáját térképezi fel, problémamegoldó-képességét, nyelvértését, szociális reakcióit, mint például egy emberi mosolyra való reagálás.

Dr. Stanley Coren professzor tesztje következik. Ő a British Columbia Egyetem díjnyertes kutyaidomárja, valamit a kutya-intelligencia vizsgálatok doktora.

1. Saját kutya kell, ami legalább 3 hónapja veled él, és legalább 1 éves.
2. A teszt játék legyen a kutya számára.
3. Nyugodt maradj, a hangod sose emeld fel, mozdulataid is nyugalmat tükrözzenek. A parancsolgatás, követelődzés mindent elront.
4. A tesztet csak egyszer vagy kétszer végezd el.
5. A teszteket  bármilyen sorrendben, egymástól elkülönítve kell végezni. Mivel ételjutalommal járnak, elkerülendő a kutya túletetése, kifárasztása, ez hátrányosan befolyásolja a motivációit és az intelligenciája megítélését.

 
A kutya problémamegoldó képessége

Kell hozzá:
- egy üres konzervdoboz
- egy kívánatos falat, a sajt biztos megfelel
- egy stopperóra, vagy bármi, amivel mérheted a kutya reakcióidejét

Hogy csináld a tesztet:
1. Először is ültesd le a kutyát. Ha nem hajlandó, kérj meg valakit, hogy tartsa a póráznál fogva.
2. Mutasd meg a finom falatot, hadd szagolja is meg.
3. Lassan helyezd a falatot a konzervdoboz alá, miközben a kutya nagyon figyel, úgy két méternyire.
4. Kezdd el az időmérést, és biztasd a kutyát, hogy szerezze meg a falatot!

Pontozás:
- ha a kutya félrelöki a dobozt és 5 másodpercen belül megszerzi a falatot, 5 pontot kap
- ha lökdösi a dobozt, de csak 5-15 mp-en belül szerzi meg a falatot, 4 pontot kap
- 15-30 mp: 3 pont
- 30-60 mp: 2 pont
- ha csak körülszaglássza a dobozt, de nem jut a falathoz 60 mp alatt: 1 pont

Következő problémamegoldó teszt:

kell hozzá:
- egy nagy fürdőlepedő
- egy időmérő eszköz

Hogy csináld?
1. A kutya legyen éber és aktív.
2. Szagolja meg a fürdőlepedőt.
3. Egy puha mozdulattal dobd rá a lepedőt a kutya fejére és vállára (jó, ha előbb kutya nélkül  gyakorlod, nehogy megijeszd), majd kezdd mérni az időt csendben.

Pontozás:
- ha a kutya 5 mp-en belül kiszabadítja magát, 5 pont
- 5-15 mp-en belül: 4 pont
- 15-30 mp-en belül: 3 pont
- 30-60 mp-en  belül: 2 pont
- ha 1 perc után se szabadul ki, 1 pont.

Következik a szociális intelligencia tesztje.

Kell hozzá: a mosolygás képessége.

Hogy csináld:
1. Használd ki az időt, mikor a kutyád kb. 2 méter távolságban ül tőled.
2. Anélkül üljön ott, hogy bárki megparancsolta volta. Szóval magától.
3. Bámulj kutyád arcába, mikor ő is rád néz, majd számolj magadban háromig, és szélesen mosolyodj el.

Pontozás:
- ha a kutyád farkcsóválással közeledik: 5 pont
- ha a kutya lassan feléd jön, de nem csóvál, 4 pont
- ha áll vagy ül, de nem indul feléd, 3 pont
- ha más irányba indul, 2 pont
- ha rád se figyel, 1 pont

A következő teszt intelligenciát és tárgyak mozgatását kívánja.

Kell hozzá:
- egy kis törülköző
- egy falat, amit a kutya szeret
- egy időmérő eszköz, amivel a reakcióidejét mérheted.

Hogy csináld:
1. ültesd le a kutyát, ha nem megy, valaki fogja a nyakörvét.
2. mutasd a falatot, hadd szagolja meg.
3. miközben teljesen rád figyel, helyezd a falatot kb. 2 méterre tőle a földre, és takard be a törülközővel.
4. Kezdd mérni az időt, és biztasd a kutyát, hogy egye meg a falatot.

Pontozás:
- Ha 15 mp-en belül megkaparintja, 5 pont
- Ha ehhez 15-30 mp kell, 4 pont
- 30-60 mp között 3 pont
- ha próbálja megszerezni, de feladja, 2 pont
- ha 2 percen belül meg se próbálja, 1 pont.

Az 5. teszt a manipulációs képességről szól.

Mi kell hozzá:
- egy alacsony bútor, ami alá a feje nem fér be, de a mancsa igen. Megoldhatod úgy is, hogy néhány könyvre ráraksz egy deszkát, az alá teszed a finom falatot (én a kanapé alá dugtam, ami kb. 20 centi magas, persze apró termetű kutyához alacsonyabb kell)
- egy jó falat, amit szeret
- egy stopperóra, vagy valami, amivel mérheted az időt.

Hogy csináld:
1. A kutya figyeljen téged a közelből.
2. Mutasd neki a falatot, hadd szaglássza is meg.
3. Úgy helyezd el a falatot a bútor (vagy deszka) alá, hogy csak a mancsával érhesse el.
4. Biztasd, hogy szerezze meg, és mérd az időt.

Pontozás:
- Ha 5 mp-en belül kikaparja, 5 pont
- Ha 1-3 percig kapargál a mancsával, 4 pont
- Ha csak szaglász, és 3 percen belül nem kaparja elő a falatot, 3 pont
- Ha a mancsát nem használja, csak szaglászik, 2 pont
- Ha 3 perc múltán se tesz kísérletet a falat megkaparintására, 1 pont.

Következik a nyelvértés tesztje: tudja-e a kutyád a saját nevét?

Mi kell hozzá:
- hogy olyan hangsúllyal mondj egy, a kutya által nem ismert szót, mintha őt szólítanád
- hogy a kutyádnak legyen neve.

Hogy csináld:
1. A kutyád kényelmesen heverjen kb. 2 méterre előtted.
2. Azzal a hangsúllyal, ahogy őt szoktad hívni, mondd: „szekrény”!

Pontozás:
- Ha a kutya elindul feléd, 3 pont
- Ha a kutya nem jön, mondd: „mozi” ugyanazzal a hangsúllyal, és ha erre jön, 2 pont (persze ha ez a szó hasonlít a nevére, mást válassz)
- Ha a kutya minderre nem reagál, szólítsd a nevén, ha erre odajön, 5 pont
- Ha a kutya erre sem jön, ismét szólítsd a nevén, ha jön, 4 pont
- Ha a kutyának eszében sincs jönni, 1 pont.
 

Add össze a pontokat:

25 pont fölött: a kutyád zseni!
15-25 pont: okos, de a Harvardra nem jut be
5-15 pont: nem túl intelligens, de attól még nagyon szeretnivaló lehet
5 pont alatt: biztos afgán agarad van...

Stan Coren professzor: „A kutya intelligenciája ugyanúgy fejleszthető, mint a gyereké. Beszélgess vele minél többet, juttasd hozzá annyi különféle élményhez, amennyire csak képes vagy. Minél többet kell egy kutyának „gondolkoznia”, minél több tennivalója van, annál okosabbá válik. A pszichológusok kétféle intelligenciáról beszélnek embereknél: van ún. folyékony, valamint kristályos intelligencia. Előbbi a természetből fakad, míg a kristályos intelligencia mindazon dolgok összessége, amit megtanultál. Úgy vélem, nem mehetsz vissza az időben, hogy a folyékony intelligenciát fejleszd, ezzel szemben hihetetlen sok mindenre megtaníthatod a kutyát; a kristályos intelligenciája rohamosan fejlődik, ha új szituációkat mutatsz neki, új játékokat játszol vele. Minél több mindent tanítasz neki, annál hamarabb elsajátítja a következő dolgot. A tanítás révén egyre okosabbá is válik.

ugrás a lap tetejére                                                 vissza a főoldalra

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
Tartalom

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!