VI. Suzuki Kaiser Ózd Rali
Nagy Attila 2008.05.10. 19:52
Beszámoló
Akkor egy kis beszámoló az Ózd rallyról. Ez a futam volt az idénnyitó futamunk mivel az első futamot kihagytuk. A futam előtt minden ment flottul a kocsi is rendben volt. Viszont ahogy elindult a verseny máris jöttek a gondok. Már a prológon ahogy mentem be a stadionba fulladozott az autó, egyszer le is állt. A prologot még rendesen le is tudtam futni a sártengerben. Szárazon ez egy jó kis prológ lett volna, de igy sajna értelmetlen volt ! Reggel az 1. gyors előtt volt lehetőség szervizre, egy gyors AC csere és mentünk is a gyorsra. De már itt a gyors közepén előjött az AC probléma, alig tudtunk lejönni a gyorsről, egyesben és kettesben a lefulladás határán döcögött ki a kocsi. nagyjából 2 és fél perc maradt bent, 6.42 lett igy. Innentől kezdve az időnek már nem volt lényege, már csak azon voltunk, hogy folytatni tudjuk a versenyt. A sima AC kikötése után már ment a kocsi rendesen. Hogy ne legyen egyszerű a 2. gyorsra a kuplungunk lett viseltes, ebben sokat rontott az a 3-4 kilométer amit kiszenvedtünk az 1. gyorson. Mentünk egy 8.59-es időt. Azután szervizben kissé helyre tettük a kocsit. 3. gyoson a kuplungra továbbra is vigyázni kellett, lehetőség szerint alig használtam. Viszont hogy ne legyen olyan egyszerű a dolog most a gáz vacakolt. Eltört egy rugó és felakadt néha a gáz. Ez egy lassitó előtti féktávon elég kellemetlen volt. Padló gázon padló fék, de azért éppen összejött a féktáv. Pisti mondta is rugdossam meg a gázpedált. Ez mondjuk nehéz lett volna mert lemezig nyomtam a féket, hogy betudjuk venni a lassitót (jobb lábbal fékezek). Itt már sikerült egy értelmesebb időt futnunk, 4.24 lett. A 4. gyorson a kuplungunk továbbra is a megadás határán mozgott. Még egy visszaforditóban is eltoltam a kocsi orrát, már akartam hátramenetet tenni, mikor Pisti fogta a kezem nehogy megtegyem, mert akkor nincs tovább. Jöttek volna segiteni tolni a közönségből, de pont annyit gurult vissza a kocsi, hogy mehettem is tovább. Aztán, hogy teljes legyen a kép az utolsó kilométerre megint bedadogott a kocsi, a műszerek is mutattak minden hülyeséget (mint kiderült szétégett egy kábel és letestelt), 9.03 lett az időnk. Még jó, hogy bőséges szerviz időnk volt, teljes kuplung csere (kölcsön kaptuk egy kategória társunktól) , a szétégett kábelt nem tudtuk cserélni, de leszigeteltük. Igy már csak leállitani nem szabad az autót, mert utána tolni kell. Igy végül is utolsó két gyorson már tudtuk menni azt amire képesek vagyunk, 5.gyorson 4.20-at a 6-on pedig 5.38-at. Ezek már végre jó idők, amikkel versenyben lehettünk volna egy jobb helyezésért, de sajnos ma a technika nem volt velünk. Ennek ellenére jó kis verseny volt. Azt lehet látni, hogy Bodnár motoros ladákat nem tudom vele utól érni, de a többiekkel versenyben tudok lenni. Talán Salgótarjánban majd több sikerünk lesz. Bár ott még nem voltam, ami kissé neheziteni fogja. Köszönöm mindenkinek a segitséget, a pálya szélén állóknak meg a biztatást !
|