2 ROSSZCSONT GYEREK OLDALA
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
szereted a buszokat
szereted a buszokat ?

igen
nem
nemannyira
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
melyik busz ka kedvenced
Melyik busz a kedvenced ?

ikarus
raba
raba ikarus
man
neoplán
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
nép számláló
Indulás: 2006-07-21
 
Óra, naptár
 
Mennyien vagyunk most?
látotagó olvassa a lapot.
 
Google kereső

Google

 
Vonattudomány
 
Belépések
 
Színkódok
 
Kérj!
 
Szavazz
Mi kell még az oldalra?

Dalszöveg
Háttérzene
Tudományok
Keresők
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
VB 2006
 
Nézd meg

 Advertisement Advertisement

AdvertisementAdvertisement

AdvertisementAdvertisement

Advertisement

 
.
 
Puzzle-z
 
Híres focisták névjegyei
 
Tankcsapda
 
Ikarus 601
"Az Ikarus gyár, a Csepel-Steyr együttműködés keretében 1952-ben kezdte meg a hathengeres, 91,5 kW-os, rendkívül zajos motorral felszerelt, 0-2-2 ajtóelrendezésű, 24 ülő és 37 álló utas szállítására alkalmas, Ikarus 60 és 601 típusú, közepes méretű autóbusz gyártását." "Vezetőfülkéje a kocsi alapterületének 17%-át foglalta el. Ebbe a fülkébe zárták a motort is, ami a vezető munkáját nehezítette. Az amúgy sem nagy (9310 mm hosszú) kocsi ikerajtajai szűkek voltak: elöl 1100, hátul 1200 mm szélesek. Ráadásul az elülső ajtó csak leszállásra szolgált. A kocsi ablakai is kicsinyek voltak és magasan kezdődtek, az erősen domború tető miatt felső élük alacsonyan helyezkedtek el és ez az utasteret nyomasztotta." Új Ikarus 60-asok érkezése a "Fürst" garázsba és a "Récseibe" A fenti képen látható sorozat egyik kocsija a GF 680 kicsit korosabb állapotban GF 915 "Az 1952. évi új autóbuszok mintapéldánya Tervezte és készítette A MAGYAR IPAR" "Az első Ikarus 60 típusú kocsi a GF 901, 1952. február 15-én a Rákoscsabára járó 62 -es vonalán lépett szolgálatba. Ebből a típusból a Fővárosi Autóbuszüzem 1952-ben 57 autóbuszt vett át. Ezeket a járműveket 1959-ig folyamatosan szállították. Belőlük ekkor 507 közlekedett a fővárosban." Vissza az autóbusz-közlekedés történetéhez Az 1955.03.14-én beszerzett GF 811-es Ikarus 60. Az 1958-as rendszámváltoztatás után GA 06-23, majd csuklósítás után GA-85-09 rendszámon futott, 1963.12.22-ig a "Récsei" garázs üzemeltetésében.** A GF 811-es retusálva **Ez az Ikarus 60-as típus egyik korai szállításból származó kocsi még forgattyúval leereszthető keret nélküli ablakokkal. GF 765 GF 792 GF 817 `54-ben kezdődött a pótkocsis program A GF 885 GA 07-03 ex. GF 893 egyedi festésű, lengyel exportból maradt busz ez is egyedi festéssel érkezett GF 950 GF 969 ~ ~ eredeti világoskék festéssel ~ GA 05-36 GA 08-64 A férőhelykínálat bővítésére az ötvenes évek közepén a FAÜ a pótkocsis üzemmód bevezetéséről határozott. A vontatáshoz Ikarus 60-as kéttengelyes kocsikat alakítottak át. A kísérleti meneteket 1954. október 7-én a nagykörúti 12-esen kezdték meg. 1955. szeptember 1-jét81 hét AMG gyártmányú pótkocsi került a 62-es, majd 1955. szeptember 21-étől kilenc a 38-as és az 52-es viszonylatra. Gyártókapacitás hiányában a következő 13 jármű 1959-ben állt forgalomba. A székesfehérvári üzem 1960-ban további 36-ot szállított. Selejtezett Ikarus 30-as kis autóbuszokból házilagos úton 1960-ban 10, 1961-ben 30 pótkocsi készült. Az új üzemmód az egy menetben szállítható utasok számát 40-50-nel növelte; és az éves férőhelykilométer-teljesítményt 4%-kal emelte. A kifutó vonalakon a zsúfoltság csökkent. (A pótkocsin utazók száma 17,3 millióval 1961-ben volt a legtöbb.) A pótkocsis üzemmód költségmegtakarítást is hozott: kevesebb fődarabot és részegységet kellett karbantartani. A vontató járművek gázolajfogyasztása 15-16%-kal növekedett. A vontatott járművek kilengése miatt a szerelvény vezetése nehézkes volt: így a csuklós járművek megjelenése után a pótkocsis üzemmóddal felhagytak. Vissza az autóbusz-közlekedés történetéhez GA 06-24 GA 08-28 A fent látható autóbuszok adatai** Hatósági vizsga Rend 1952 szám 1958 Telephely Áll. törlés FAÜ Csuklós Megjegyzés 1955.05.28 GF 792 GA 06-10 Fürst 63.12.09 GA 85-08 1955.03.14 GF 812 GA 06-24 Kilián 63.10.07 GA 84-58 1955.03.14 GF 817 GA 06-19 Kilián 63.10.09 GA 84-59 1955.11.30 GF 854II GA 06-64 Kilián 63.11.22 GA 84-66 1955.02.10 GF 885 GA 06-95 Fürst 63.12.06 GA 85-00 Egyedi színezés, lengyel exportból 1956.07.30 GF 915 GA 07-50 Récsei 63.10.25 GA 84-89 1957.09.06 GF 969 GA 05-22 Récsei 67.07.15 n.a. 1957.09.18 GF 983 GA 05-36 Récsei 66.08.28 GA 85-95 Alv.sz: 60.1155 1958.10.22 - GA 08-28 Kilián 66.05.05 GA 85-76 1959.04.14 - GA 08-64 Récsei 66.05.05 utánfutó MÁVAUT Kaposvár 1960 <= GB 16-44 => Egy 1972-ben készült felvétel. Egy városi közlekedésből származó, átalakított Ikarus 60-as. Egy "középbejáratú" Ikarus 60, a fényszóró-átalakítás miatt, kicsi gülüszemű lett. Jobbágy József felvétele GB 03-25 Ikarus 60 egyéb felhasználás FAÜ csuklós 1960 "A növekvő városi forgalomban a pótkocsis autóbuszok nehézkességük, a vontatott jármű kilengése miatt kedvezőtlennek bizonyultak. A FAÜ a nagyobb befogadóképességű, kedvezőbb menetdinamikai tulajdonsággal rendelkező csuklós buszok bevezetését határozta el. Az első háromtengelyes jármű tervezése 1960 májusában kezdődött. A Rózsa László, Lassú Gábor és Színi Béla tervezte GA 12-00 forgalmi rendszámú prototípus 1960 november 5-én lépett szolgálatba. A vontatórészt Ikarus 60-as autóbuszból, az utánfutórészt selejtezett Tr 5-ös járműből készítették. A 0-2-2-2 ajtóelrendezésű, 15000 mm hosszú, Csepel D 614 típusú motorral felszerelt járművel kedvező tapasztalatokat szereztek, 200 utast szállíthatott a pótkocsis szerelvény 130 utasával szemben. A gyors utas csere feltétele az összefüggő utastérben adott volt, és az ülőkalauz elhelyezése nem lassította a forgalmat. A FAÜ, Ikarus 620-as autóbuszokból is készített két kísérleti kocsit. Jellegrajz és fotó Az utánfutókhoz 148 Tr5-ös és 169 Ikarus 60 karosszériát használtak fel. A FAÜ saját magának 317 autóbusz készített. " Az első csuklós autóbusz 1960 november 7-én az 1-es viszonylaton (GA 12-00) állt szolgálatba." A GA 06-00 ex. GF 751-es Ikarusz 60-asból és egy Tr5 felhasználásából. Ezt a típussorozatot ITC 600 megjelölést kapta. 1962.11.01-től a GA 83-02 frsz.-t kapta. 1967. július 31-én vonták ki a forgalomból. 13 db. ITC 600-ast a képen látható, egyszínűre festettek és csak az utána gyártott buszokat festették a szabványos szürke csíkkal. A "Récsei" garázs előtt készített felvételen egy "csíkos" és egy "csík" nélküli FAÜ csuklós. A felvétel valószínűleg 1961-ben készülhetett, mert csak egy ezüstcsíkos csuklós áll, a háttérben álló Ikarus 620-as is még egyszínű kék és "faros" Ikarus-ok is közlekednek, amik 1964-ig voltak a FAÜ tulajdonában. A csuklós kocsikon 35 ülő- és 97 állóhelyet alakítottak ki. Az ötlet és az üzembe helyezést közt nyolc hónap telt el. Ipari gyártókapacitás hiányában Bartos István vb-elnökhelyettes rendeletére a FAÜ "Sallai" főműhelyében létrehozták az ún. csuklós szalagot. A vontató kocsirészt nagyjavításra váró Ikarus 60-as autóbuszból, az utánfutórészt selejtezett Tr 5 és Ikarus 60 karosszériavázból alakították ki. A FAÜ a csuklós jármű házilagos építését 1967-ig folytatta. Saját részére 1960-ban egy, 1961-ben 49, (pl. a képen látható, még "0" szériásnak számító 25-dik GA 59-74) 1962-ben 95, (mint a 100-dik GA 59-55) 1963-ban 65, 1966-ban 60 és 1967-ben 49 kocsit készített. Az utánfutórészekhez 148 Tr 5-ös, 169 Ikarus 60-as és két Ikarus 620-as karosszériát használtak fel. Bérmunkában a Fővárosi Villamosvasút részére 54 csuklós trolibuszt, a budapesti és a szegedi AKÖV, valamint a Pécsi Közlekedési Vállalat részére több csuklós autóbuszt gyártottak. A néhány nullszériás autóbusz 1961 április elején az óbudai 6-os viszonylaton közlekedett. A sorozati kocsik 1961 júliusától jelentek meg a főváros utcáin. A nagykörúti 12-es és 12A vonalán váltották fel a régebbi típusokat. Vissza az autóbusz-története oldalra. GA 83-48 GA 83-37 GA 84-51 1963-tól gyártották a képen látható, GA 84-87 Ikarus ICC 660 típust amelyeket már 2 db Ikarus 60 típusú buszokból állítottak össze, ellenben a rajzon láthatót, melyet Ikarus 60-as autóbuszból és egy leselejtezett MÁVAG TR-5-ös járműből, amiből az utánfutórészt készítették. Ikarusz 60-as korában GF 914 és GA 07-49 rendszámon futott. Csuklósítása utáni hatósági vizsgája 1963.10.19-én volt. 1972.10.27-én selejtezték le.** GA 85-59 ex. GA 07-72 1966-tól 1975-ig közlekedett. A "Récseiből" 1969-ben került át a "Kilián" ü.e.-be és onnan is selejtezték. GA 85-61 ex. GA 05-11 1966-tól 1975-ig közlekedett. A "Récseiből" 1969-ben került át a "Kilián" ü.e.-be és onnan is selejtezték. A leírás szerint a Közlekedési Múzeumnak átadták, de ennek mostanában semmi nyoma. A GA 85-61 a Horváth Mihály téren a 12-es viszonylaton, a körút felújításakor ill. a Blaha Lujza téri aluljáró építésekor. GA 85-81 ex. GA 08-98 1966-tól 1975. decemberig közlekedett. 790,0 ezer km.-t futott. Alv.sz.:510/13/5903/70 "Kiliános" FAÜ csuklósok a Récseiben a FAV átépítésekor, ~ Ez a felvétel valamivel előbb 1969-ben készült a Hősök terén. FAÜ csuklós az 1-esen. Az Erzsébet híd átadása. A hídon egy FAÜ csuklós (GA-8?-??), és egy Bengáli 1228. Az Erzsébet híd budai hídfője egy FAÜ csuklóssal ( 7/c ) <=Az Erzsébet híd, egy FAÜ csuklóssal a 7/c-n. A hídon egy FAÜ csuklós (7/c) és egy "Bukfenc". => GA 84-89 ex. GA 07-50 Besz.:1956. június 30. (GF 915) Csuklósítva:1963. október 23. Selejtezve:1973. június 5. És még egyszer az Erzsébet híd. FAÜ csuklós -GA 85-90 - 1972. 75-ös trolipótló a Hungária krt-on. A képen látható csuklós, Ikarusz 60-as rendszáma GA 05-31 volt, átalakítása 1966.07.20-án fejeződött be. 1975.12.03-án selejtezték a "Kilián" garázsban.** Egy FAÜ csuklós a Rácz fürdő megállóból indul. Az 1966.02.04-én átadott GA-85-44-es FAÜ csuklós az Ajtósi Dürer sorra kanyarodik. Ikarus 60-as rendszáma GA 05-00 volt. 1975.01.01-én törölték az állományból. A FAÜ autóbusz-elosztás a lent felsorolt típusok szerint, 1958-tól a BKV megalakulásáig Év 30 31 60 FAÜ 1958 128 437 1959 79 16 507 1960 22 16 504 1 1961 14 23 457 50 1962 9 369 145 1963 242 210 1964 240 210 1965 166 210 1966 70 270 1967 287 Moszkva téri felvételek. A második kép egy pár évvel később készülhetett.
 
Busztudomány
 
Chatelj!
Kérünk, hogy ne káromkodj Köszönjük
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
óra
 
Kurzorkövető
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Linkek
 
AC/DC
 
Időjárás
Magyarország időjárása
A részletekért klikk a képre.
 
Elvira menetrend
honnan:

hova:
mikor:

 
Sporttudomány
 
Hooligans
 
Subarutudomány
 
Jó autók
 
Orange County Choppers
 
Autó tesztek
 
Real Madrid
 
Barcelona
 
Villamostudomány
 
Downloads
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!