Autók        Motorok
Autók Motorok
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
-=Linkek=-
 
CBR 600
 
Motortesztek
 
Videók
 
Hogy ne unatkozz
 
Kawasaki er6n

 

Egy börzsönyi kanyarvadászat alkalmával próbálhattuk ki a Kawasaki szokatlan formájú, és még szokatlanabb technikai megoldásokat felvonultató újdonságát, az ER-6n-t.


Tartalomhoz a forma

Forrás: [origo]



Először is le a kalappal a Kawa előtt, hogy ilyen radikális formatervvel és technikával rukkolt elő a belépőmodellek között! Bár a gyár közleménye szerint az ER-6n egy kezdőknek szánt masina, mégsem fog beleolvadni az utcaképbe, hacsak nem fog minden sarkon állni belőle minimum kettő. A motor formavilágát nehéz bármihez is hasonlítani, ilyen megoldásokkal csak jóval drágább bringákon találkozni, gondolok itt a Benelli TNTszínes vázára és oldalidomjaira vagy a Buellekmotor alá dugott kipufogóira. Akármi adta is az ihletet a Kawasaki formatervezőinek, nagyon szép, kompakt kis motort alkottak, amely élőben jóval kisebb, mint amire számítottam a sajtófotók alapján.

Az ER-6n legnagyobb erénye darázsdereka, amelynek köszönhetően a motoros szinte beleolvad a gépbe. A titok a keskeny tankban és ülésben rejlik, amit elsősorban az alacsonyabb pilóták fognak igazán értékelni, az én 187 centimet azonban meglehetősen össze kellett hajtogatni menet közben. Szerencsére létezik megoldás: extraként magasabb ülést is lehet rendelni az ER-6n-hez. A már emlegetett kisméretű (15,5 literes) tank miatt szinte elvész a motor az ember alatt, ráadásul ez az érzés elindulás után csak fokozódik: az első kilométerek alatt úgy éreztem magam, mintha egy biciklit terelgetnék egyik kanyarból a másikba. Ez persze erős túlzás, hiszen egy bicajon nem néz az emberrel farkasszemet egy tamagocsi formájú műszerfal, és főleg nem repeszt az egyenesekben 210-zel. Igen, bizony: a 649 köbcentis soros kéthengeres blokkból ki lehet csavarni ilyen, sőt még ennél nagyobb sebességet is, ami egy kezdőknek szánt motortól nem rossz teljesítmény.

Forrás: [origo]A blokkról egyébként még annyit érdemes tudni, hogy elképesztően kicsinek tűnik a színes acélcső vázban, méretei alapján simán elmehetne egy nagyobbacska egyhengeresnek is. A soros kéthengeres elrendezés egyébként igen kedvező motorkarakterisztikát eredményez - arról már nem is beszélve, hogy olcsón lehet gyártani -, ugyanis ötvözi a V2-esek nyomatékát és a soros motorok egyenletesebb járását. A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy az ER-6n már az alapjárattól gyönyörűen megindul, és a lendületes haladáshoz sem kell annyit macerálni a váltót, mint egy hasonló kategóriájú soros négyhengeresen. A 72 lóerős csúcsteljesítmény 8500-as fordulatszámnál jelentkezik, ám a motor vígan elforog még 11 ezerig, csak úgy a móka kedvéért. A börzsönyi dombokon száguldozva végig olyan érzésem volt, mintha a régi Suzuki GS-emet kaptam volna vissza, azzal a különbséggel, hogy az ER-6n-nel tényleg gyorsan lehet motorozni, ráadásul a futóműve és a féke is fényévekkel jobb, mint a Suzuki klasszikusáé.

Forrás: [origo]Akárcsak az egész motor, a hátsó futómű is egy érdekes szerzet: központi rugóstag helyett alengővillát és vázat kötötték ösze egy síkban, ami azon kívül, hogy szép, még jól is működik. Állítani ugyan csak a rugóelőfeszítésen lehet, ám az ER-6n potenciális vásárlóinak vélhetően ennyi is bőven elég lesz. Elöl egy 41 milliméteres villa végzi a dolgát kissé puhára hangolva, ami elsősorban a Budapesti off-roadozást könnyítheti meg.

Forrás: [origo]A motor hasa alá dugott kipufogó ugyancsak unikumnak számít, a hangja is szép, ám érezni rajta, hogy a kipufogógáz komponensére ható katalizátor vágja nyakon, ha úgy istenigazából ki szeretné üvölteni magát. A visszafogott brummogásért cserébe az ER-6n már most teljesíti a hamarosan motorokra is életbe lépő Euro III-as normákat, és az egyik legtisztább üzemű motor a kategóriájában. Vélhetően az olajkészletek sem az ER-6n miatt fognak idő előtt kifogyni, ugyanis átlagosan mindössze 5 liter benzint sikerült megetetni vele 100 kilométeren.

A fékekről még nem írtam, pedig a kis Kawa komponensei közül ezek működnek a leghatékonyabban: a szemrevaló, 300 mm-es cakkos szélű tárcsákba kétdugattyús féknyergek harapnak olyan hatásfokkal, hogy egy kiadós lassításhoz elég mindössze egy ujjal belecsimpaszkodni a fékkarba.

Forrás: [origo]A kissé fura formájú első idom és a rajta gubbasztó"MŰSZERFAL" egészen jól töri a menetszelet, 130-140 km/órás sebességig gond nélkül el lehet vegetálni mögöttük, ám akinek még ez sem elég, egy elképesztő formájú plexivel sokkolhatja tovább a járókelőket. Extraként még kis indexeket és kecsesebb visszapillantókat is lehet rendelni a - háromféle színben készülő - ER-6n-hez, amely késő ősszel érkezik meg a kereskedésekbe. Ára még egyelőre ismeretlen, annyi biztosat lehet csak tudni, hogy decemberben jön egy ABS-szel szerelt modell, továbbá piacra dobják majd az ER-6 teljes idommal ellátott változatát is, az ER 6r-et.

Véleményem szerint, ha az ER-6n ára valahol 1,7 millió környékén lesz (regadó nélkül), akkor nagyot durranhat a kategóriájában, hiszen tudását tekintve nem csupán a kezdőknek okozhat kellemes perceket, az örömmotorozás lehetősége ott bujkál a szokatlan megoldások garmadája között.

 

Forrás: Bársony Bence

 
Animáció
 
Beszélgető
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Óra
 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2005-07-28
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Rossz napja van!
 
Kawasaki er6n
 
Portál kereső

  
Reklám-Csere Keresõ

 

Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK