Hírek : Az első menet véget ért |
Az első menet véget ért
2005.04.06. 17:17
Szokásunkhoz híven igyekeztünk elcsípni a célba érkezőket, és nekik szegezni kérdéseinket.
Szokásunkhoz híven igyekeztünk elcsípni a célba érkezőket, és nekik szegezni kérdéseinket.
ifj. Tóth János
- Gratulálunk!
- Köszönjük!
- Belülről milyen volt ez az adok-kapok, ami ment itt az egész verseny alatt?
- Jó! Azt gondolom, hogy ez igazán a rally sava-borsa, és még sok ilyen versenyünk lesz, ahol ilyen szoros lesz. Ez szerintem jól jön Nektek, nézőknek. Azt gondolom, mindenki próbálta kihozni a legjobbat magából és az autóból is. Szerintem nem voltam túl felszabadult, eléggé feszülten versenyeztem.
- Ennek mi volt az oka?
- Folyamatosan állítgattak az autón, és nem tudtam hirtelen átállni az új beállításokra, az új vezetési stílusra, de hát a következő verseny előtt a tapasztalatokat leszűrjük a mostani versenyből, aztán remélem, hogy tudok majd egy kicsit a magyar pályákon is tesztelni.
- Beával hogy sikerült az együttműködés? Jól bevált? Mindenki azt kérdezi, milyen navigátor a Bea...
- Profi. Tudja, hogy miről szól ez a dolog, foglalkozik vele, átlátja, ért hozzá... Nyilván kell egy kis idő, hogy maximális megbízzunk egymásban, de az együttműködésünk jó.
Benik Balázs
- Hogy érezted magad ezen a szezonnyitó futamon?
- Nagyon jól éreztem magam. Szerintem kiélezett volt a küzdelem, ami nem csak a nézőknek jó, de nekem is nagyon nagy motivációt jelent. És ez motivál a következő versenyre is. Ott semmiféle olyan taktika nincs, hogy ne kockáztassunk, óvatosan menjünk, igenis kockázattal, ha kell, de szeretnénk nyerni.
Turi Tomi
- Nagy a csalódás így a végére?
- Hát, csalódás van, mert azért dolgoztunk, azért siettünk ennyire, mert nyerni szerettünk volna, de sajnos az utolsó körben a Szalók-Verpeléti gyorson a szervónk elment, és kormányszervó nélkül kellett ezután végig mennünk.
- Amíg ez meg nem történt, ment az adok-kapok. Milyen volt ez belülről?
- Jó érzés volt. Tényleg jó csatát vívtunk az elejében. Úgy gondolom, a nézők biztos sok mindent tudnak majd mesélni róla...
- Hogy fogadtak a szurkolók Téged, a tavalyi bajnokot? Ováció, transzparensek? Egyáltalán láttok valamit ebből menet közben?
- A gyorsaságin olyan nagyon sokat nem látunk, hiszen próbálunk az útra koncentrálni, de ahol megállunk, ott mindenhol nagy ovációval fogadnak.
- Miskolcra összerakatjátok a csehekkel úgy az autót, hogy ne legyen ez akadály?
- Biztos. :o) Már most is megcsinálták ide, csak már késő van sajnos, nagyon sokat veszítettünk. De úgy gondolom, ez a harmadik hely is nagyon fontos számunkra az év végi elszámolásnál.
Herczig Norbi
- A mai nap már kicsit jobban sikerült, Te is mosolygósabb vagy. Mesélj!
- Igen! Ma már olyanok voltak az időeredmények meg az érzet is, amilyet szerettem volna tegnap. Remélem, Miskolcon már rögtön így fogunk tudni kezdeni! Tegnap fostorogtam - ez a jó szó rá - nem mertem elvállalni egy csomó mindent, sokkal bátrabban kellett volna menni. A srácok az elejében meg elég gyorsan elvállalják már az elején is. A mai nap az már jó volt. Ez a hat gyors - mindegyik - időre is kezdett már hasonlítani, az utolsó három pedig már pont az, amit szeretnék majd. Úgyhogy Miskolcon már velünk is számolni kell, mindjárt az első napon.
- Min múlt, hogy mára rendbe tudtad rakni magad fejben? Egyáltalán Te raktad helyre a dolgokat, pofán vágtak, vagy mi történt? :o)
- Dr. Csernus eljött és beszélgetett velem Tóth Imre személyében. :o) Tegnap el voltam egy kicsit kedvtelenedve, de este átbeszéltük kicsit a lehetőségeket, és ma sokkal könnyedebben, felszabadultabban tudtam belekezdeni. Az utolsó körre pedig megtaláltuk azt a megfelelő keverékű gumit is, amit kellett volna már tegnap is használni, úgyhogy azt hiszem, ebből is tanultunk: ehhez az autóhoz másfajta keverékű gumi kellett volna bizonyos hőmérséklethez. Ennyivel is okosodtunk!
Asi
- Mindenek előtt gratulálok, hogy a kategóriát sikerült megnyerni, de Téged ismerve gyanítom, hogy nem csak a kategóriában szerettél volna brillírozni. Jól sejtem?
- Igen. Ha poénosan akarnám mondani, akkor gyenge kezdés után erős visszaesés... De ez nem egészen igaz, hiszen a mai napon kicsit gyorsabbak voltunk, mint tegnap, de ez nem volt elég, jobban kellett volna hajráznunk. Ha nincs ez a sok apró műszaki problémánk, akkor - azt gondolom - könnyedén meg lett volna akár a második hely is.
- Csalódott vagy?
- Abszolút. Versenyre jöttünk, nem magunk elé engedni a többieket.
- Miskolcon bepótolod?
- Majd meglátjuk, remélem!
Spici
- Tegnap nem sikerült a közeledbe férkőzni, mert nagyon dolgoztatok, így szegény navigátorod volt kénytelen az egész napi hajtás után még az interjúban is beszélni, de ma nem úszol meg. :o) Hogy érezted magad az első WRC-s versenyeden?
- Először nagy para volt, nagyon-nagyon magázódtunk. Azt hiszem, sikerült összetegeződnünk a verseny végére, nagyon élveztem... még a parát is. :o) Kell a kilométer belénk. Nagyon nehezen barátkoztunk, de azt hiszem, az idők is egyre jobbak voltak. Rájöttünk, hogy miket rontottunk el beállítások terén, javítottunk is dolgokon... szerintem sokat gyorsultunk és fogunk is.
- Marad ez az autó? Merthogy a versenyt megelőző sajtótájékoztatón elmondtad, hogy a Te döntésedre van bízva, jöhet akár egy 206WRC is a Griffone Team-től.
- Egy versenyből ezt nem tudjuk megítélni, ezért is beszéltük meg úgy a Lukával, a Griffone Team vezetőjével, hogy olyan 3-4 verseny után fogjuk eldönteni, hogy kell-e a váltás vagy sem. Én azt mondom, hogy még Miskolcon sem tudunk 100%-osan menni. Egy nagy hibát elkövettem: túl nagy volt a végáttételünk, és ez súlyos másodpercekbe került. Azt hiszem, hogy az autó nem rossz, ezzel talán oda lehet érni, csak a beállítások nem voltak olyan tökéletesek nekünk.
- Hogy sikerült új navigátoroddal egy hullámhosszra kerülni? Tudott neked sokat segíteni?
- Igazából abban tudott a legjobban segíteni, hogy tökéletesen azt vissza tudta adni, amit Bea is vissza tudott nekem adni az itinerből. Az volt benne a legjobb, hogy mivel Ő valamilyen szinten régi-új navigátorom, még emlékezett rá, hogy én mit kérek és hogy szeretem, és hál' Istennek ez úgy sikerült, hogy teljesen jól együtt tudtunk dolgozni, és nagyon jó hangulatban, ami itt nagyon-nagyon lényeges dolog.
- Hogyan tovább? Miskolcon már kicsit előrébb szeretnél végezni? Gondolom, azért figyelted közben, hogy az elejében mentek a meccsek. Bele akarsz már szólni?
- Természetesen! Mi negyedikek voltunk tegnap sokáig, aztán egy apró műszaki probléma miatt hátra csúsztunk. Támadtunk volna, a hosszú gyorsra terveztünk az egész versenyen, de ott volt egy nagyon komoly technikai hibánk: a turbócső bilincse közvetlenül a rajt után leszakadt, és elment a turbónyomás, ami miatt beállt az autó vészprogramra... Ott vesztettünk olyan 30-40 másodpercet, így a negyedik-ötödik helyes csatából kimaradtunk, de visszacsöppentünk egy hatalmas hatodik helyes csatába a Bútor Robival, mert 1,2 másodpercre ott volt a nyakamon, és hát volt csata.
Bútor Robi
- Mi van veled? Nagyon padlón vagy ma is...
- Folytatódott a tegnapi balszerencse. Gyakorlatilag ma egyetlen egy gyorsaságit tudtunk - sőt, az egész verseny alatt ezt a mai egy gyorsaságit tudtuk - úgy menni, hogy gondmentes volt az autó. Ez a mai második kör első gyorsaságija volt. Ott olyan volt az idő is, amit gondoltam, és gyakorlatilag utána megint hiba: hajtás, fék, turbó...ÁH... :o(
- Megbántad ezt az autót?
- Ezt így még nem szabad mondani az első verseny után, hiszen 8 versenyből áll a bajnokság, de így első körben van mit csinálni még, hogy ez az autó ütőképes legyen.
- Gondolom, akkor most nem fog unatkozni a TRT, lesz mit csinálni az autóval. Utána lesz még lehetőség egy tesztre, hogy kipróbáld, megnézd, jól sikerült-e, vagy már csak Miskolcon derül ki?
- Nagyon bízom benne, hogy lesz idő tesztelni, de hát az még sok mindentől függ. Remélem, a Tomiék időben elkészülnek és nem az utolsó nap fognak kijönni a hibák! Mindenképpen többet kell ezzel az autóval foglalkozni, mint amennyit gondoltunk, és megpróbálunk minden olyan alkatrészt kicserélni, ami gyanús...
|