2008.05.20. Bild - Ki keres a TH-n?
Egy érdekes cikk: Ki keres a Tokio Hotelen? - A Bild.de cikkének összefoglalása: A Tokio Hotel több pénzt keres, mint az átlag a zeneiparban. Más művészek kb. 17%-át kapják meg az eladott CD-knek, míg a Tokio Hotel és a producereik 20-25%-ot. Igaz, a dalaik felvétele is olcsóbb a lemeztársaságnak, mivel ők maguk veszik fel a zenét és ők a producerek is, állítja a Welt am Sonntag magazin. Három év alatt a Tokio Hotel 40 millió eurót keresett, csak a lemezeladáson. A különféle merhandise-cuccok (ruhák, bögrék, kitűzők, poszterek stb.) megduplázzák a bevételüket. Ráadásul a banda már elérte a "Priority Status"-t az Universal lemeztársaságnál, amely azt jelenti, hogy minden Universal alvállalat köteles Tokio Hotel-termékeket forgalmazni az országában. Ez szintén dupla számjegyű százalékot eredményez Amerikában. Mindez egyedülálló a zeneiparban! És hogyan oszlik el egy CD ára a német zeneiparban? 20% felvétel és reklám, 19% adó, 19% kereskedelem, 17% a lemezcég költségei, 17% a művészé és 11% a CD előállítása /Forrás: bild.de, fordítás: Tomcat/
|