Üdvözöllek az NFS Night Races G-Portálos honlapján.
Bizonyára tudjátok, hogy az NFSNR is vakvágányra futott egy jó ideig, és nem tudtátok elérni a lapot.
Ez megváltozott mára, ugyanis egy színvonalas oldal jött létre, az új generációjú NFS NR Site. Érdemes megtekinteni, hiszen bátran jelentem ki, hogy ilyen jól még soha sem nézett ki az oldal.
Akik sokat segítettek a felépülésben:
-Pozitive (Minden erejét arra fordította, hogy az adatbázist fisszahozza, sajnos ez még máig sem sikerült, de nem adja fel. Köszönjük.)
-Kenyer (Egy tanár volt a szememben, amikor bevezett az e107 rendszerébe, és nélküle e107-es tudásom 0 lenne. Így se sokkal több. :D Köszönjük.)
-Mokuswking (Próbálta a hangulatot feldobni, segített az FTP kliensben. Köszönjük.)
-Szabi (A meglepetésben segített. Köszönjük.) -Anatre (Segített az FTP kliensben. Köszönjük.)
-Krama (Egyik volt osztálytársam, szintén segített az FTP kliensbe, 2 óráját erre szánta. Köszönjük.)
Szerintem minden segítőkész ember nevét láthattátok. Aki segíteni szeretne, szívesen elfogadjuk jótékony szándékát. (Ryder, most bedobhatod a frissítésed.)
Végül mindenkinek köszönetet mondunk a bíztatásért, és az együttérzésért. Köszönjük mindenkinek!
Jó böngészést kíván az NFSNR Site csapata. 2008-ban is veletek!
Arany János 1817. március 2-án született Nagyszalontán. Apja földműves volt. Iskoláit 1823 és 1833 között Nagyszalontán végezte, majd ezt követően Debrecenben. Ezután Kisújszálláson volt segédtanító. 1836 februárjában színésznek állt. Ezalatt anyja meghalt, apja megvakult. Bűntudata volt, ezért felhagyott a színészettel. 1840-ben másodjegyző lett, ebben az évben meg is nősült, Ercsey Juliannát vette el.
1845-ben Az elveszett alkotmánnyal elnyerte a Kisfaludy Társaság pályázatát, de az igazi sikert 1846-ban a Toldi hozta meg neki.
1857-ben felkérték, hogy üdvözlő verssel köszöntse a császárt, helyette megírta A walesi bárdokat. 1858-ban az Akadémia tagjává választották,
1860-ban a Kisfaludy Társaság igazgatója lett, ’65-ben főtitkára.
1867-ben a Szent István-rend keresztjével tüntették ki.
1877-ben visszavonult a főtitkári székből, ekkor írta Őszikék című ciklusát, lírai darabok és balladák gyűjteményét.
1882-ben halt meg.
Elsősorban elbeszélő költeményekben és balladákban alkotott igazán. A magyar nyelv művészei közé tartozott: új szavakat alkotott, tudatosan alkalmazta költészetében a népnyelvet és a népi líra sajátosságait.
Ballada:Olyan műfaj, amely tartalmaz lírai, drámai és epikus elemeket egyaránt. Az eseményeket, előzményeket, okokat nagyrészt drámai párbeszédekből és lírai monológokból ismerjük meg. Cselekménye sűrített, a lényeget emeli ki, gyakran egyetlen jelenetre összpontosít, másrészt mindent elhagy ami a lényeg szempontjából nem nélkülözhetetlen. Egy tragikus történetet beszél el, melynek bizonyos részei homályban maradnak, kihagyások és a szaggatott előadásmód miatt. A műfaj lényeges vonása, hogy az embereket kiélezett lelkiállapotban, lélektani szituációkban ábrázolja, gyakran a megzavart emberi lélek magatartását mutatja be. A népballada kései műfaj, a középkor végén jelent meg, a legrégibb feljegyzések a 15. századból valók. Csak énekes formában élt, gyakori külső jegye a sor- és versszakismétlés. Európa közös népköltési műfaja. Az ún. régi stílusú balladák a 19. század előtt keletkeztek, s megőrizték a műfaj klasszikus jellemzőit, a három műnem elemeinek jelenlétét, a tisztán tragikus vagy komikus jelleget. Az új típusú balladák fénykorukat a 19. században élték, elsősorban a betyárballadák voltak gyakoriak. A ballada iránti érdeklődés a folklórkultusz függvényében, a (pre)romantika korától jelentkezik. A romantikus műballada-szerzőknek főleg a dán és skót népballadák szolgáltak mintául (ezekben sok a tündéries és a hősepikai elem), a spanyoloknál a románcos jellegű változat volt a meghatározó. Az európai költészettörténetben már a XIV. században jelen van. Fénykorát a XVIII. század második felétől éli a folklórkultusz hatására. A romantikában divatos műfaj.
A magyar műballadát Arany emelte világirodalmi szintre. A balladák a legjobban szerkesztett költeményei. Legtöbbnek a bűn és bűnhődés áll a középpontjában.
Arany balladáit 3 szempont szerint csoportosíthatjuk:
1.: Keletkezés szerint:
a; Nagyszalonta (1847-51)
Zömmel románcos balladák.
pl.: A varró lányok, Szőke Panni
b; Nagykőrös (1850-es évek)
Többnyire népi balladák. Arany összegzi a kialakult hagyományokat: az erdélyi székely népballadákból a kihagyásos és a párbeszédes szerkezetet veszi át, az angol-német műballadákból a titokzatos, félelmetes környezetrajzot.
pl.: Ágnes asszony, A walesi bárdok
c; Pest (1860-as évek)
pl.: Endre királyfi
d; Budapest (1877 körül)
pl.: Vörös Rébék, Hídavatás
2.: Téma szerint:
a; Népi balladák
Ez Arany első balladakorszaka. E korszakban keletkezett balladáinak jellemzője az erős lélektaniság, ahol érezhető az alföldi székely illetve a skót balladák hatása. Szerinte a szabadságharc nem csak a külső ellenség miatt bukott meg, hanem mert kiütköztek a magyarok rossz tulajdonságai, belső viaskodásaik. Arany nem képes illúziókkal szemlélni a magyar múltat és jelent, pesszimista, de mégis úgy gondolja, hogy a nemzetnek biztatásra van szüksége, és tudja, hogy ez az ő feladata. Ez a kettősség jelenik meg balladáiban is: a kétlelkűség.
pl.: A hamis tanú, Tengeri hántás
b; Történelmiek
Arany olyan szituációt választ ki a történelemből, amely párhuzamba állítható a levert szabadságharc utáni állapottal, s rajtuk keresztül Arany feleletet adhat a kor problémáira. Legfontosabb témái: zsarnokság, elnyomáshoz való viszony, a zsarnokság természetrajza, a hazához az eszmékhez való hűség, a költők és írástudók felelőssége.
pl.: Mátyás anyja, Szondi két apródja, V. László
c; Romantikus ihletésűek
A kísértetballada, rémromantika hatása érzékelődik rajtuk, valamint Goethe hatása. Időmértékes. Romantikus nyelvezete van. Légkörük tragikus, de néha irónia kíséri.
pl.: Tetemre hívás, Éjféli párbaj
d; Nagyvárosiak
Pesten írta őket élete utolsó éveiben. Az Őszikék ciklusban találhatóak. Ezek nem annyira tökéletes balladák mint amiket korábban írt. Az Őszikéket visszavonulása után írta, magának.
pl.:Hídavatás
3.: Szerkezeti megoldás szerint:
a; Egyszólamúak
Vonalszerűen előre haladó balladák. Jellemzői: lépcsőzetes elbeszélés, kihagyások, gyors átkötések.
pl.: A walesi bárdok, Zács Klára
b; Többszólamúak
Előrehaladó szerkesztés. Jellemzői: szaggatottság, térben vagy időben párhuzamos történések.
pl.: Szondi két apródja, V. László
c; Egyszólamúak
Körkörös felépítésű. Jellemzői: a befejezésben a kezdő sor visszatér.
pl.: Ágnes asszony
Ágnes asszony
1853-ban írta.
3 szerkezeti egységre bonthatjuk:
- 1-4. vsz.: patak partja
- 5-19. vsz.: börtön, tárgyalóterem
- 20-26. vsz.: patak partja
Már az első szerkezeti egységben lélektani ábrázolás figyelhető meg. Ágnes félre akarja vezetni az őt kérdezgető falubelieket férjét illetően. Itt még csak sejthetjük az asszony bűnét. Ennek a résznek az időtartama legfeljebb néhány óra lehet.
A második rész több napig tart, a börtön és a bíróság a színhely, az események azonban a lélekben pörögnek. A börtön sötétsége elboruló tudatállapotának metaforája, mint ahogy a fénysugár a tudat tisztaságához való ragaszkodás, illetve a lelkiismeret-furdalástól való szabadulni akarás szimbóluma. Arany fokozatosan írja le a megőrülés folyamatát: a kényszerképzetektől a teljes tébolyig. A részletező elbeszélést hosszabb párbeszédek szakítják meg. Itt ismerjük meg pontosan Ágnes bűnét. Ágnes fel se fogja a vádat, csak annyit ért meg, hogy nem mehet haza tovább mosni a lepedőt. Az asszonyt a bírák is szánalommal nézik és elengedik életfogytiglani büntetését. Balladai homály fedi a bírák döntését, hogy miért engedték haza.
Arany is szánja a nőt, de bűne alól nem oldozza fel: „eredj haza szegény asszony/ Mosd fehérre mocskos lepled”.
A harmadik szerkezeti egység visszatér a vers kezdéséhez, a patakparthoz. Ez az utolsó pár versszak több évet mesél el. Az idő múlását jelző motívumok: ronggyá foszlott lepedő, a finom arcon megjelenő ráncok.
A refrén: „ Oh, irgalom atyja ne hagyj el” többrétegű: mondhatja Ágnes belső zűrzavarában, mondhatja a költő csodálkozva a bűnön, s a 2. szerkezeti egységben mondhatják a bírák, szintén csodálkozásukban.
A lélektani folyamat mellett a műnek más értelmezései is vannak:
- erkölcsi: a földi bírák Ágnest hazaengedik, mert az őrületnél úgysincs nagyobb büntetés
- Ágnes a bűnbe esett ember jelképe: Isten megmenti azzal, hogy őrületet bocsát rá, mert ezáltal még életében lehetősége nyílik a vezeklésre, elkerülve az örök kárhozatot.
Ágnes meghasadt tudatállapotának időtlenségét érzékelteti az első versszak variációs ismétlése a mű végén.
Az asszony tudatállapot-változását 3 pillérversszak jelöli ki:
-1. vsz.: a bűn ténye, Ágnes mossa a leplet (leplet-leplez) , bűnét el akarja titkolni
- 20. vsz.: újra mossa a leplet, de értelmetlen, mert az tiszta. A mosás már rögeszmés cselekvéssé válik, a lepedőn esett folt = a főhős lelkiismeretének foltja.
-26. vsz.: a mosás állapottá rögzül. A lelki-erkölcsi folt mániákus eltüntetésésnek kényszerét a bűnhődés motívumával kapcsolja össze.
A külső idő (Ágnes további élete) és a belső idő (jelenné rögzült állapot) megbomlását jelzi a lepedő elrongyolódása, a hős állandósult tébolyát a hab megváltozott jelzője(szilaj) jelzi.
Megjelent a Simbin új Xbox360 exlúzív játéka a Race Pro, amely leginkább a szimulátor játékok kedvelőit ragadja el. A Race sorozat nagyon sikeres, ezért vannak is vele kapcsolatban elvárásaink.
Menürendszer:
Amint véget érnek a reklámok, és a fejlesztők bélyeggei már is a menüben találhatjuk magunkat. Egy nagyon ötletes megoldással találkozunk. A kép felső részében valósághű képsorokat láthatunk, amely egy kicsit felcsigázza a hangulatot, és egyből a volán mögé invitál minket.
9 menüpont közül választhatunk:
-Single Race
-Carrier Mode
-Multiplayer
-Championship
-Hot Seal
-Time Attack
-Open Practice
-Replay Theater
-Options
Single Race:
Először kiválaszthatjuk, hogy melyik pályán szeretnénk száguldozni. Ezt természetesen a karrier módban elért eredményeink szabják meg. Ha ezzel megvoltunk, akkor az autót kell kiválasztanunk. Hozzátenném, hogy eléggé nagy a választék, ugyanis a játék nagyon sok autócsodát sorakoztat fel. Mehetünk akár Mini Cooper-ekkel, de akár egy Formula 3000-es versenyautó volánja mögé is ülhetünk. Majd ki kell választanunk a nehézségi fokozatot. Minden elismerésem, ugyanis ez nagyon jól sikerült. A kezdők mehetnek rásegített kormányzással, fékkel, vagy kipörgésgátlóval. A haladók már nem büszkélkedhetnek ennyi mindennel, viszont a nyilak (útjelzők az úttesten) még itt is megtalálhatóak. A professional mód pedig már a tapasztalt, nagy szimulátorrajongóknak van kitalálva, itt szinte minden segítségtől meg kell válnunk. Miután mindezt kiválasztottuk kezdődhet a verseny!
Carrier Mode:
Talán ez a legfontosabb mód, hiszen itt dőlik el minden. Története természetesen nincsen, hiszen szimulátor játék, maximum annyi, hogy versenyzők vagyunk, és a célunk az, hogy több, és több versenyt nyerjünk meg, így a csúcsra jussunk. Természetesen nem ilyen egyszerű a dolog. A kezdeteknél a leg rangtalanabb osztályban vagyunk, majd innen kell az egyre rangosabb osztályok felé venni az irányt. 8 osztály van egyébként mindegyik nehezebb az előzőnél, és egyre több autót, és kihívást tartogatnak. Fizetőeszközt is kaptunk, ezek a kreditek. Segítségükkel feloldhatunk egy új osztályt, vagy részt vehetünk egy versenyen. Ha jól fektetünk be, és nyerünk, akkor kapunk újabb krediteket, így növelve az egyenlegünket, és a feloldott osztályok számát.
Multiplayer:
Természetesen ez a mód sem maradhatott ki a játékból. Lehetőségünk van más nemzetiségű játékosokkal egy jót versenyezni, vagy játszhatunk hálózaton is.
Championship:
Itt egyedi bajnokságokat készíthetünk. Ki kell választanunk, hogy melyik osztályt választjuk, majd azon belül az autót, és természetesen a nehézségi szintet. A gép máris összegzi az adatokat, és versenyzőket ad hozzá a bajnoksághoz. Sajnos nem nagyon sokat tudunk rajta szerkeszteni, minden bajnokságnak, osztálynak megvan a saját maga programja. Tehát a versenyek számát, a versenypályákat, az ellenfeleket és a napszakot nem mi határozzuk meg. Csak egy "A" gombot tudunk nyomni, és már is a volán mögött vagyunk. Ezt én egy kicsit "ötletszegénynek" találom.
Hot Seal:
A neve egy kicsit furcsa, és nem árul el sokat, sőt, szinte semmit. Itt többszemélyes játékra van lehetőség Offline módban. Tehát Co-opban játszhatunk barátunkkal a Player 2-ővel mondjuk. Természetesen osztottképernyőn, vagy pedig egymás ellen (versus) módot is vívhatunk szintén osztott képernyőn. Én személy szerint nagyon örülök ennek a módnak, hiszen mi sem jobb, mint haverral egymást törni/zúzni a pályán... Csak vigyázzunk, nehogy verekedés legyen a vége(!).
Time Attack:
Már maga a neve is elárulja, hogy miről is van itt szó. Hasonló, mint a Single Race, csak itt nem verseny van, hanem időre kell teljesítenünk a pályát. Természetesen minnél jobb időt megyünk, annál jobb lesz nekünk, és még az is lehet, hogy a rekordok közé kerülünk. Egy kis versengésre nagyszerű. Vajon ki a jobb Valencián, én, vagy te? Lássuk...
Open Practice:
Hasonlóan, mint az előző, az ő neve is elárul mindent. Ha egy fontos verseny előtt állunk nem árt hasonló körülmények között gyakorolnunk, és felkészülnünk a versenyre. Ebben nyújt segítséget ez a mód. Semmi újdonságot nem tartalmaz, talán annyit, hogy a box utcából indulhatunk. Végülis egy szabadedzéshez hasonlítható.
Replay Theater:
Neve kicsit furcsa, talán egy kisebb színházra utalhat, ahol megnézhetjük eddigi talán legjobb replay felvételeinket, és válogathatunk belőlük. Ahhoz, hogy ide bekerüljön a replay-ünk, a verseny végén el kell mentenünk azt. A program magától nem mentegeti el azt, így nem foglal "feleslegesen" helyet.
Options:
Ehhez gondolom semmit sem kell magyarázni, beállíthatjuk az irányítást, a hangokat, a játék jellemzőit, tehát a megszokottakat.
Grafika:
Látszik, hogy a játékon rendkívül sokat dolgoztak, ugyanis a grafika valami fantasztikusra sikeredett. A versenypálya hihetlenül élethű, és részletes. Szinte látni, hogy a fára rászáll egy madár, majd miután 300-al elszáguldunk alatta, a madár megijed és elrepül. (Erre persze még egy 10 évet talán várnunk kell.) Legjobban talán az autó kidolgozottsága foglalkoztathat minket, hiszen eleve rajtuk van a hangsúly. Nem találhatunk olyan pontokat rajta, amelyre egyértelműen azt mondanánk, hogy ez kocka, vagy nincsen megfelelően elsimiítva. Tükröződések, és a felvert víz mellett a visszapillantó tükör is jól van megoldva, ugyanis megfelelően meg tudjuk határozni, hogy hol van az ellenfél, és hogy milyen pozícióból szeretne előzni. Viszont én még sem szoktam ezt használni, inkább hátranézek megszokásból. Van azonban még 1-2 javítanivaló a grafikán, ugyanis törés nincsen ilyen remekül lemodellezve. Egyszer elvétettem egy 2-es kanyar, és 200-al robogtam a betonfal felé. Mindegy már, én úgy is meghalok alapon inkább a gázra tapostam. Meglepődtem, ugyanis az autónak nem sok baja lett. Nagyon koszos lett, a kasztni egy kicsit behorpadt, azonban olyan nagy sérülésekről kívülről (!) nem számolhatunk be. Amikor aztán próbáltam kijönni onnét láttam, hogy az első kerekeimnek viszont annyi. Meglepődtem, hogy most ez hogyan is lehetséges...
Hangulat:
Amikor a lámpák előtt vagyunk, és hallani, hogy a mellettünk lévő hogyan "brümmögteti" a motorját egy kicsit felcsillan a szemünk, és egyből a tökéletes rajtra összpontosítunk. A vezetést sok esetben igen egyszerű megszerezni, azonban sokszor nehézre sikeredik ugyan az a mozdulat. Ez az ellenfél intelegenciájára utal. A pálya melletti lelátókról csak úgy süt a hangulat, és szinte hallani, ahogy azt kiabálják, hogy "Lökd már ki, ha útbanvan te *****!". Ez persze erőt is adhat. A leg hangulatosabb pályák szerintem a nagyvárosiak, ugyanis hihetetlen nagy élmény házak között száguldozni.
Meg kell említenem, hogy minden autó másképpen reagál egy kanyarra. Ez nagyon tetszett nekem, ugyanis hiába fújtam már egy pályát kívülrül a BMW-mel, a Cooperrel megint meg kellett szoknom ugyan azokat a kanyarokat. Vannak olyan autók, amelyeknél több 10 méterrel a kanyar előtt fékezni kell már, és vannak olyanok is, amelyekkel épphogy ráérünk az utolsó pillanatban megejteni egy fékezést.
Hangok:
Minden autónak más a hangja belső, és külső nézetből is. Ez nagy pozitívum, és nagyszerű hallani a motor hangját. Sok zene nincs a játékban, ami szerintem nem a legjobb.Talán a szurkolók dobják fel futam közben a hangulatot, de más aligha.
Játékélmény / Irányíthatóság:
A kezelést nagyon egyszerű megszokni. Nem sokban tér el a megszokottaktól, sőt szinte ugyan az. A váltó (X, B gomb) is nagyon kézre áll, ám én nem használtam, jobban szeretem az automata válót a játékokban. Mivel szimulátor játékról van szó, ezért muszály szót ejteni a fizikáról is, amely szintén eléggé jól sikeredett. Az autó minden egyes megmozdulása valósághű, azonban természetesen van egy-két kivétel, de ezek elhanyagolhatóak.