masszazsterapia
masszazsterapia
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
masszzs
 
flgyertyzs
 
yoga
 
tanfolyamok
 
Men
 
idjrs
Click for Debrecen, Hungary Forecast
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
G-Mail belps

//gportal.hu/gindex.php?pg=14190011

 
Nvnapkeres
Nvnapkeres
rj be egy nevet
vagy nvtredket:

 
nyitooldal

 

                              

 

 

NAMASTE

 

MASSZZSTANFOLYAMOK INDULNAK

februrtl csoportos s egyni

oktats

(svd, thai s polinzmasszzs)

 RD:30 290 1683 

 

 Specilis alakformls

hatkonyan

 

Tel:30-290.1683

 


 

Az rints a legintenzvebb kommunikci

 

A masszzs megteremti a testi s lelki egyenslyt

 

 

Lotusz
 

Az emberi szellem hasonlatos a ltuszvirghoz. Mint ahogy a ltusz a tavak s mocsarak iszapos fenekrl tr fel a vz felsznre, gy sarjad ki az emberi szellem is az anyagi vilg sttjbl s gy emelkedik fl a fny fel.

 

s miknt a ltusz a vizek felsznn sztterjeszti leveleit, majd pedig a napfny hatsra kibontakoztatja szpsges virgt, gy bontakozik ki a szellemi mivoltt flismer emberi llek is a magasabb vilgok fnynl a magasabb rend erk hatsra.

 

De ehhez az szksges, hogy - mint a ltusz - boldogan kitrjuk lelknket a szellem napsugara eltt s hagyjuk, hogy a magasabb vilgokbl szntelenl lerad fnyek rleljk bensnket, miknt a Nap sugarai a ltuszvirg szvt.

 

Mikor teht gy rezzk, hogy lbunk elmerl a fld sarban, emeljk fel ltusz-szellemnket a legmagasabbhoz, ami szmunkra ltezik. Lelknk mr-mr sszecsukd szirmai jra ert, sznt s szpsget nyernek majd tle.

 

Haikuk

Macuo Bas haikui

IDILL

A tzhelyen parzs dereng.
Fnn a fehr falon a vndor
rnyka leng.

AZ UTOLS HAIKU

Vget rt az t.
lmom homokpusztban
cltalan bolyong.

ZENSHIN MESTER HALLRA

Kztk felhfal:
kt vadkacsa egymsnak
rk bcst int.

 

Shigeru Uemura

mester

Kamuhi-Taichi-yi chuan

 

 

Az t kezdetn a mester a rvsz, a haj s a foly. Az utazs vgn, a mester magv a cll vlik. A kezd keres a mestert a csnaknak ltja. Amikor tlpi az elme hatrait, a mestert a rvsznek ltja. Amikor kialaktja lland egysgt a mesterrel, a mestert a folynak ltja. s amikor a mester legtkletesebb eszkzv vlik, akkor a mestert magnak a cljnak ltja. Amikor a tantvny szmra elrkezik az ra, a neki is el kell jtszania a mester szerept, mert az n-odaads s az Istenn-vls vilgban a fejldsnek tovbb kell haladnia.

 

A jga s az Ayurvda kapcsolata

Mg sok nzet szerint a jga csak egy szeld mdja a testgyakorlsnak, a legtbb rgta jgagyakorl felismeri, hogy a jgnak nem csak testi oldala van, hanem egyenslyt teremt az elme, az rzelmek s a tudat kztt is.

S kezdenek reszmlni, hogy a jgnak ugyanaz az eredete s clja, mint az jurvdnak, az egszsg megrzs tradicionlis vdikus rendszernek.

Ugyanaz a kezdet s cl. Mind a jga, mind az jurvda India vdikus hagyomnybl ered, s mindkett eszkze az egszsgesebb let elrsnek.

A Jga Sztrk egyik verssora - yogas chitta vritti nirodhaha: „A jga az elme vagy tudat hullmzsnak termszetes lecsendestse” – gy rja le a jgt, mint az elme nyugodt llapott. jurvdikus szvegek egyik verssorval - svasmin dishati iti svasthah - hasonltja ssze, amely azt lltja, hogy az az egyn, aki az nvaljval mindig egy marad, az egy egszsges szemly. Ezek a versek azt mutatjk, hogy mind a jgnak, mind az jurvdnak egyazon clja van: az nvalval val egysg, az elme legnyugodtabb llapotnak megvalstsa.

Az jurvdikus szvegek ms versszakai is rmutatnak, hogy az egszsg alapja az elme nmaga fel fordulsnak llapota. A Sushruta Samhita egyik verse pldul azt mondja: „Azt, akinek dsi egyenslyban vannak, akinek tvgya j, akinek dhtuja normlisan mkdik, akinek mali kiegyenslyozottak, s akinek az nvalja, elmje s rzkei teljesen a tkletes boldogsgban maradnak, egszsges embernek nevezzk.”

Lthatjuk, ez a versszak is rmutat, hogy a tkletes boldogsg nmaga fel fordul llapotnak megtapasztalsa az egszsg defincijnak lnyeges rszt kpezi az jurvdnak.

Az elme, a test s a tudat egysge

A jga a sz szoros rtelmben vve „egysget” vagy „egyeslst” jelent szanszkritul. Ugyan onnan szrmazik, ahonnan az angol „yoke” sz is „sszekapcsoldik” jelentsvel, s utal a test, elme s llek egyeslsre. A jga segti az elmt, hogy ersebb vljon azzal, hogy az elmt az nvalval, az Atmval kapcsolja ssze. Ezen egysg-tapasztalat a jurvda clja is. Pldul az „jurvda” sz a szanszkrit ayu szbl szrmazik. Mg az ayu egyik ltalnos jelentse az „let” vagy „tlagos lettartam”, s eszerint az jurvda „az let s lettartam tudomnya”, addig a msik jeletst a Charaka Samhita emlti - sharirendriya sattvatma sanyogo . . . ayu.

A verssor gy rtelmezi az ayut, mint azt az llapotot, ahol a fizikai test, rzkek, elme s llek egyesl. gy lthatjuk, hogyha a jgrl vagy az ayurl beszlnk, az az egysg llapota – avagy az elme, test s tudat teljes egyeslse -, ami a cl.

A jga az jurvda egy rsze

Az jurvdikus szvegek, mint a Charaka Samhita is, megemltik a jgt. A jgnak fontos szerepe van a fizikai stressz oldsban s az elme lenyugtatsban a meditci eltt, s feleme a dinacharyanak, az jurvdikus napi gyakorlatnak. Idelis jurvdikus testgyakorls, mert fiataltja a testet, javtja az emsztst, s eltvoltja a stresszt.

A jga mind hrom dst egyenslyban tartja, s a klnbz pzoknak ms-ms hatsai vannak. Az elrehajl testtartsok htik a Pitta dst. A Kaphnak a csavart helyzetek a jk, mert serkentik az emsztst. A htrahajlsok ftenek, s gy egyenslyozzk a Vata tpusokat, ameddig van ereje a szemlynek vgeznie. A jga pozcik a test minden terlett erstik, s a bels szerveket megszabadtjk a mreganyagoktl, ami az jurvda egyik clja.

...s az jurvda a jga rsze

Ugyanakkor a jgagyakorlk hasznra vlhat az jurvda napi rutinja, mint a jga gyakorlatuk egy rsze. Pldul az abhyanga (jurvdikus masszzs) segt eltvoltani a mreganyagokat a testbl, s ellaztja az izmokat a jgagyakorlshoz.

„Az ajurvda ismerete nagy segtsget ad a jga gyakorlshoz. Az jurvdikus tudsalap nlkl a hatha jgt az a veszly fenyegeti, hogy egy egyszer testgyakorlss vlik. A jga clja a ndik, avagy csatornk tiszttsa klnbz pozcik felvtelvel. De az jurvdikus elvek alapjn trtn ama eltvoltsa nlkl ezek elvgzse olyan, mintha egy lbon ugrlnnk. Ezrt van az, hogy a hagyomnykvet jgaiskolk mindig tantottk az jurvdikus elveket is, valamint a jga szankat, mert ez a kett egymssal sszefgg.

Ha valaki rendszeresen jr jgacsoportba, akkor kezdi elmozdtani az amt (emsztsbl szrmaz szennyez anyag) a testben. De ha tovbbra is olyan letmdot s trendet tart fenn, amely amt termel, csak azt teszi, hogy a salakanyagot krbe-krbe mozgatja. A jgagyakorlnak szksges tudnia, hogyan mregtelentse magt az tkezsen, letmdon .

 

 

 

 

 

Szv szutra

Szankszkrit szveg (Dr. Michael E. Moriarty tirata):


prajnaparamita hridaya sutra
aryavalokitesvaro bodhisattvogambhiram prajnaparamita caryam caramano vyavalokayatisma panca skandhas tams ca sva bhava sunyampasyati sma iha sariputra
rupam sunyata va rupam rupan na prithaksunyata sunyataya na prithag rupamyad rupam sa sunyata ya sunyata sa rupamevam eva vedana samjna samskara vijnanam
iha sariputra sarva dharma sunyatalaksana anutpanna anruddha avmala anuna aparpurnata sariputra sunyatayam
na rupam na vedana na samjna na samskara na vijnanana caksuh srotam na ghrana jihva kaya manahna rupa sabda gandha rasa spistavya dharmahna caksur dhatur ya van na mano vijnanam dhatur
na vidya na vidya na vidya ksayo va vidya ksayoya van jaramaranam na jaramarana ksayona duhkha samudaya nirdoha margajnana jnanam na prapti na bhismaya tasmai na prapti
tvad bodhisattva prajnaparamita asrityaviha ratya citta varano vidya ksayo na vidya ksayoya van jaramaranam na jaramarana ksayona duhkha samudaya nirodha margajnana jnanam na prapti na bhismaya tasmai na prapti
tvad bodhisattvanam prajnaparamita asrityaviha ratya citta varano citta varanona siddhitvad atrasto vipa ryasa ti krantoni stha nirvana tya dha vyava sthitah
sarva buddhah prajnaparamitam asritya(a?)nuttaram samyaksambodhim abdhisambuddhahta smai jnata vyamprajnaparamitamahamantram mahavidyamantram
anuttaramantram asamasama mantramsarva duhkha prasa manam sa tyam ami thyatvatprajnaparamitayam ukto mantrah tadyatha
GATE GATE PARAGATE PARASAMGATE BODHI SVAHA

Hdolat a Mindentudnak!


gy hallottam. Egyszer a Bhagavat Rdzsagrihban idztt, Gridhrakta hegyn nagyszm bhiksuval s nagyszm bdhiszattvval.
Abban az idben a Bhagavat a Dzsamhirvaszambhda meditciba merlt. Ugyanekkor a nagy s nemes Avalkitsvara Bdhiszattva, aki a mlysges Pradzsnypramitt tanulmnyozta, gy gondolkodott:
- t szkandha van, s ezeket a Buddha jellegk szerint reseknek nevezte.
Ekkor a tiszteletremlt Sriputra, a Buddha mgikus ereje ltal gy szlt a nemes Avalkitsvara Bdhiszattvhoz:
- Ha egy csald fia vagy lenya a mlysges Pradzsnypramit tanulmnyozsba kvn elmlyedni, hogyan tanuljon?
Erre a nagy s nemes Avalkitsvara Bdhiszattva gy felelt a tiszteletremlt Sriputrnak:
- Ha egy csald fia vagy lnya a mlysges Pradzsnypramitban szeretne elmlyedni, gy kell gondolkodnia: "t szkandha van, melyek termszetknl fogva resek. A forma ressg, az ressg valjban forma. Az ressg nem klnbzik a formtl, a forma nem klnbzik az ressgtl. Ami forma, az egyben ressg, ami ressg, az egyben forma. gy az rzkels, nv, fogalom s tuds szintn ressg. Ezrt, , Sriputra, minden dolog (dharma) ressg jelleg, nem keletkeznek s nem sznnek meg, nem szennyezettek s nem makultlanok, nem tkletlenek s nem tkletesek. Ezrt, , Sriputra, itt, ebben az ressgben nincs forma, sem nv, sem fogalom, sem tudatossg. Nincs szem, fl, orr, nyelv, test s tudat. Nincsenek formk, hangok, illatok, zek, tapinthatk s tudattrgyak. Nincs szem, s gy tovbb, egszen addig, hogy: nincs tudat(ossg elem), nincsenek trgyak, nincs elmebeli ismeret. Nincs tuds, nincs tudatlansg, nem ltezik a tudatlansg eltrlse, egszen addig, hogy: nincs romls s nincs hall; nem ltezik a romls s hall eltrlse; nem ltezik a Ngy Igazsg, vagyis a szenveds, a szenveds eredete, a szenveds megszntetse, s a hozz vezet t. Nincs tuds, nem ltezik a nirvna elrse, sem a nirvna el-nem-rse. Ezrt, , Sriputra, mivel nem ltezik a nirvna elrse, a szemly, aki eljutott a bdhiszattvk Pradzsnypramitjhoz, a gondolatok eltakar hatsa nlkl idzik, s e hats megszntvel sem kezd remegni, mert legyztt minden flnivalt, s vgl elri a nirvnt.
- A mlt, jelen s jv minden Buddhja rbredt a legmagasabb tkletes tudsra.
- Ezrt ismernnk kellene a Pradzsnypramitt, a nagy blcsessg verst, a fellmlhatatlan verset, mely minden fjdalmat lecsillapt - ez gy igaz, nem valtlan - a Pradzsnypramitban hirdetett verset:
", blcsessg, tment, tment, t a tls partra, megrkezett a tls partra. Szvh!"
gy tantsa egy bdhiszattva a mlysges Pradzsnypramit tanulmnyozst.
Mikor a Bhagavat kiemelkedett a meditcijbl, ekkpp adta jvhagyst Avalkitsvara Bdhiszattvnak, mondvn:
- Jl tetted, jl tetted, nemes fiam! gy van, nemes fiam! gy kell vgrehajtani a mlysges Pradzsnypramit tanulmnyozst. Ahogyan te lertad, gy rvendenek annak az arhat tathgatk. gy beszlt ders elmvel a Bhagavat. s a tiszteletremlt Sriputra, a nagyrabecslt Avalkitsvara Bdhiszattva s az egsz gylekezet, az istenek, emberek, dmonok s gandharvk magasztaltk a Bhagavat szavait.
Itt vgzdik a Pradzsnypramit-hridaja sztra.

 

 

 

 

 

Kundalin Sakti

Kundalini Sakti a szv csakrban jelenik meg elszr, mint gynyr istenn. Ltuszlsben helyezkedik el egy hromszg beksejben. A hromszg felfel mutat, jelezve a Sakti felszll tendencijt, s felemelve a kerest a lt magasabb skjaira.
Kundalin Sakti fehr szriba ltzve ders s nmagba mlyedt. a szz anya, s azonos saktival, az nzetlen spiritulis odaadssal. Tbb nem szemlyestik meg pusztt kigy erknt, mint az els csakrban. Kundalin Sakti most tiszteletet rdeml intennv vlt, energija felfel halad. Tbb nem tekeredik a linga (pnisz) kr, hanem nllan l a ltusztesthelyzetben.
A ltuszlsben elhelyezked Kundalin Sakti az anahata ndt testesti meg, a kozmikus hangot, amely mindentt jelen van, s "fehr hangknt" ismerik. Ez a hang a szvben kezddik mint AUM, minden hangok magja. A szv s a lgzs alapvet szerepet jtszik az anhat csakrban, mert a szv az rzsek legfontosabb szkhelye a testben. Amikor az ember a sajt lgzst szablyozni tudja, a szvritmus is szablyos lesz. Az a szemly, aki megvalstotta a negyedik csakra tudatt, kifinomult egyenslyi llapotot hoz ltre testben s pszichjben. Ebben a csakrban a tisztasg skja az isteni kegyelem rzkelst teremti meg a teljes ltezsben.

 

 

A meditci

A meditci egsz mvszete abbl ll, hogy az rtelmnket transzcendljuk.
A Kelet majdnem tizezer vet sznt ezen cl elrsre, minden intelligencijval s zsenialitsval.
Hogyan lehet az rtelmen, s minden kondicionlsn, tullpni?
Az egsz tizezerves fradozs a meditci technikjnak a kifinomtsban cscsosodott ki.
Tmren a meditci azt jelenti: a gondolatokat megfigyelni, a gondolkods tanujnak lenni.
Ha meg tudod figyelni az rtelmedet, csendben nzni tudod, indokls nlkl, elismers vagy elitls nlkl, anlkl, hogy ellene vagy mellette lennl, egyszeren figyelve, mintha semmi kzd nem lenne hozz…….Ltod az rtelem nyzsgst, de te ott lsz mellette s az egszet csak figyeled.
A meditci csodja az, hogy egyszeren a megfigyels ltal a gondolkods lassanknt eltnik.
Mikor a gondolkods megsznik, a szived kapuja el rsz, az utols kapu el, amely trkeny s
a trsadalom ltal megnem rontott.
A sziv kzvetlenl utat nyit szmodra. Soha nem akadlyoz, gyakorlatilag mindig ksz arra, hogy maghoz engedjen, hogy a lthez vezet kaput eltted kitrja. A sziv a bartod.
Fejed azomban ellensged.
A test a bartod, a sziv a bartod, de kettejk kztt ll a fej, ellensgknt, mint a Himalaja hegylncolata. S mgis egy egyszer mdszerrel lekzdhet.
Ezt a mdszert Buddha Vipassana-nak nevezte, Patanjali pedig Dhyan-nak.
A szanszkrit Dhyan szbl Kinban “ Ch`an” lett, Japnban pedig “ Zen “. Mind ugyanaz a sz.
Ms nyelvekben nincs ennek a sznak megfelelje.
Ezrt mi a “meditci” kifejezst alkalmazzuk helyette.De tudnotok kell, hogy e sz sztrakban
tallhat magyarzata, nem azonos az ltalam rtett jelentsvel. Mindentt ugy rtelmezik, hogy a meditci a valamin val gondolkodst jelent.
Mindig, ha egy eurpai embernek azt mondom: meditlj, azt krdezi: min meditljak?
Ennek az oka az, hogy a Nyugat soha nem alakitotta ki a meditcit, igy nem tudja mi az, amit
a Kelet Zen-nek nevez. A meditci egyszeren tudatossgot jelent, s nem a valamirl val gondolkodst, s nem valamifle kocentrlst valamire, s nem valami kontemplcija.
Az eurpai jelentsnek mindig van valami trgya.
A meditcio, ugy ahogyan n hasznlom e kifejezst, annyit jelent, mint: a tudatossg llapota.
Pontosan ugy, mint egy tkr. Azt hiszed egy tkr koncentrl valamire?
Minden, ami el kerl, tkrzdik benne, de maga a tkr mindettl rinttetlen marad.
Hogy szpsg lp el, vagy csunyasg, vagy netn senki, mindig rintetlen marad.
Csak egyszeren a tkrzs forrsa marad.
A meditci reflektl tkrszer tudat. Csak megfigyeli mi jrul el. s ezltal az egyszer megfigyels ltal lpsrl lpsre megsznik a gondolkods.
Csodkrl meslnek nektek, da az egyetlen csoda az ez. Minden ms csoda az csak mende-monda.
A meditci az egyetlen csoda. Kiemel az rtelmedbl.
A sziv mindig ksz arra, hogy befogadjon tged, s megmutassa azt az utat, amely a lthez vezet.
s a Lt a teljessged, magad legmagasabb rzete.

 

Olvasd el

 

Az, aki gy visz vghez egy cselekedetet, mint ktelessget,
A tett kvetkezmnyeitl fggetlenl,
Az egy aszkta, az egy jgi,
Nincs tz s nincs rtusok nlkl.

[Jayadeva Gtagovinda V.7.]

 

“Ha a llegzet kapujra ers zrat tesznk,
Ha a szrny sttsgben lmpss lesznk,
Ha a jina drgakve megrinti a legfbb eget,
Akkor - gy mondja Kānha - elrjk a megszabadulst,
lvezvn kzben az letet.”

[Kānha Dohā-kosa 22.]

 

Hadd gyakorolja a fegyelmet,
Vagy hadd essen rzki rmkbe.
Hadd tallja rmt trsasgban vagy egyedlltben.
Csak az a boldog, boldog, rkk boldog,
Kinek tudata dzsl
Brahmanban.

[Bhaja Govindam 19.]

 

"Tudd meg ht: a llek kocsiban l, a test pedig kocsi. / Az sz gyepl csupn, a kocsit az eszmlet vezeti. // Az rzkek a lovak, az t az rzkek rzklete, / Az "lvez" (a tapasztal alany) a Llek, az sz s az rzkek egyttese."

Katha-upanisad

 

Milyen hatsokat vlt ki a masszzs?


Azzal mindenki tisztban van, hogy a masszzs elsdlegesen az izmokra s az zletekre hat. Kevesebben tudjk azonban, hogy emellett szmos kedvez hatsa van: oldja a stressz, fiataltja a brt, lasstja az regedst.

 

 

A klnbz masszzstechnikkban kzs, hogy a kezelt szervben helyi, s az egsz testre kiterjed hatsokat vltanak ki. A legismertebb hats, hogy a masszrozott terleten vrbsg alakul ki, tbb tpanyagot kap a br, a kros anyagok gyorsabban kirlnek. Az izmok fellazulnak, a grcsk felolddnak, bennk olyan anyagok kpzdnek, amelyek fokozzk a teljestkpessget. A masszzs hatsa tlterjed a kezelt testrszen. Ezt a mai orvostudomny azzal magyarzza, hogy az idegek az ingert a kezelt testrszhez vezetik, amelyen keresztl a bels szervek mkdse is pozitvan befolysolhat. A hagyomnyos keleti orvosls ezzel szemben a masszzsnak az leter (cs, prna) ramlst befolysol hatsval magyarzza ezt a hatst.


A masszzs trtnete valsznleg egyids az emberisggel. A legrgebbi rsos emlkek a masszzs gygytsra val hasznlatrl az kori Knbl szrmaznak. Kezt az ember sztnsen is hasznlja fjdalma enyhtsre; ha tst, grcst kap, nkntelenl kap a fj testrsz fel, hogy azt vdje, drzslje, nyomkodja, masszrozza. A knaiak gy vlik, hogy a masszzs nemcsak a fjdalom enyhtsre s nemcsak mozgsszervi problmk kezelsre, hanem bels szervi betegsgek enyhtsre is alkalmas.

Lasstja a br regedst

A masszzs ersti a faggy- s izzadtsgmirigyek kivlaszt munkjt, eltvoltja az elhalt hmsejteket, javtja a br anyagcserjt, puhtja a hegeket s ersti a szervezet vdekezkpessgt. Ugyanakkor rugalmass teszi a brt, lasstja regedst.

Cskkenti a fjdalmat

Bizonyos masszzstechnikk hatkonyan cskkentik az rz idegvgzdsek rzkenysgt, ezrt ezeket gyakran alkalmazzk fjdalomcsillaptsra ideggyullads s idegfjdalmak esetn. A lgy fogsok stimulljk a mozgatidegeket, emelik az izmok ingerelhetsgt.

Megnyugtat

Egyes technikk nem csupn a mozgsszervi betegsgek esetn, hanem mentlis rtelemben is hathats segtsget nyjthatnak. A lgy masszzsfogsok megnyugtatjk az idegeket, segtenek az ellazulsban s enyhtik vagy teljesen elzik a pciens aggodalmt, nyugtalansgt.


Hatsa az izmokra s zletekre

Intenzv testmozgs utn az anyagcsere sorn termeld tejsav lerakdik az izomszvetekben, ami izomlzat, izomgrcsket eredmnyezhet.
A masszzs elsegti a tejsav eloszlst s kirlst a fradt izomzatbl, ezltal enyhti a fjdalom s fradtsgrzetet. A sportolk verseny eltti felksztse sorn alkalmazott masszzs segt a fradtsg cskkentsben, javtja
az izomtnust, fokozza az izom rugalmassgt s az sszehzds erejt nvelve, ersti az izmokat. Az izomsorvads s gyermekbnuls utni maradvnybetegsgek kezelsben is hasznos, mivel laztja, s egyben fokozza az izmok s inak rugalmassgt, fellaztja az sszenvseket.

Csont vagy izleti srlsek utn, mivel az izmok s zletek mozdulatlansgra knyszerlnek, lelassul a helyi vrkerings, nyirokpangs kvetkezik be, ez pedig duzzanathoz, izomletapadsokhoz vezet. Megfelel masszzs alkalmazsval felgyorsthatjuk a vr- s nyirokkeringst, eloszlik a duzzanat, fellazul az sszetapads, s az zlet visszanyeri egszsges aktivitst.

Hatsa a keringsi rendszerre

A keringsi rendszerre is pozitv hatst gyakorol. Gyakorlati tapasztalatok mutatjk, hogy a masszzs nveli a hajszlerek mennyisgt, tgtja az ereket, ezltal fokozdik a vrkerings. A beteg terleteken segti az rhlzat jraplst, visszalltja az rfalak rugalmassgt, az erek tjrhatsgt.
Fenti hatsai miatt bizonyos technikkat elszeretettel alkalmaznak magas vrnyoms, koszorr-betegsgek, agyi vrelltsi elgtelensg kezelsre.

 

 
 

 

 

 

 

 

A Svd masszzs megjelense

A 19. Szzad elejn Henrik Ling vvmester ( 1776- 1839) Stockholmaban a masszzst egy tornarendszerbe ptette be, s ezzel megvetette az alapjt az n. svd-tornnak s masszzsnak. Rendszerbe szedte az addigi kusza, ksza s sztszrt ismereteket a masszzsrl, s megadta mai formjt. . Mdszere ismert lett, Amerikban is tvettk Nmetorszgban ezt Hoffa fejlesztette tovbb, izleti mobilizcival kombinlva. rta le elszr a masszzs helyi s tvolhatsait. jabb technikkat gyjt ssze, s lerja az 5 alapfogst, amelyet ma is tantanak; simts, gyrs, drzsls, tgets, rezegtets.

Az els termszettudomnyos s orvosi szempontbl szmba vehet rsos sszefoglals 1867-bl a holland Metzgertl szrmazik, aki a szzad elejn Svdorszgban mkd P.H. Ling vvmester kezdemnyezseit tette magv. A nmet egyetemeken megtartott eladsai komoly hatst gyakoroltak hres nmet vezet orvosokra, akik a masszzst fokozatosan hasznltk fel a gygytsban. Ezek utn mr komolyan megindult a masszzs elmleti kutatsa is Tantvnyai tovbb mveltk tanait. Mosengeil az 1875.- vi sebszkongresszuson beszmol a masszzzsal elrt eredmnyeirl, s a hatsok elmleti magyarzatt adja. Itt vetdik fel elszr a krds, amelyik csak sokkal ksbb vlt tisztzott; a mechanikus hatsokon kvl beszlhetnk –e ideghatsokrl is?
Egyre tbb neves orvos s tuds vezeti be intzetbe a masszzst is.
1890-ben William Murell londoni klinikus vezette be elszr a masszzskpzst az orvoskpzs rszeknt.

Kirchberg 1926-ban megjelent knyvben sszegezte a masszzzsal elrt tudomnyos s gyakorlati eredmnyeket. Az ezutn kvetkez idszak kutatsai mr az jabb, specilis masszzs fajtk kifejlesztshez vezettek.
A masszzs elmlett s gyakorlatt jelentsen befolysolta Headnek s utna msoknak az a felismerse, hogy az emberi test szegmentlt (szelvnyezett) a gerincvelben. A gerincvelbl kiindul ideggykk ltal elltott br, izom, csont, zsiger terleteken olyan rtelemben rvnyesl, hogy a szelvny egy-egy elemben bell vltozs (ingerlet) a szelvnyhez tartoz egyb rszeken is vltozsokat hoz ltre. A korszer masszzs a br egyes terletein alkalmazott mechanikai ingerlssel a szegmentlisan hozz tartoz szervekre, letfunkcikra is hatssal van.

A masszzs mdszertana rohamosan fejldtt. Mind tbb hatst s alkalmazsi terletet trtak fel. Mr nem csak a gyrs fogalmt lelte fel, hanem a klasszikus masszzs mellett egyb masszzsfajtk is kialakulta

 

A ma-uri masszzs

 
A MA-URI egy si kzvett eszkz modern kifejezdse, melynek kzppontjban az egszsg s a gygyts, az nfejleszts s a szemlyes gyarapods ll. Bemutatja s 1990-es nvadja Hemi Hoani Fox, aki Katja Fox-szal karltve a MA-URI Intzetben azta is e kzvett eszkz (mdium) j svnyeit, tvonalait s mlyebb jelentseit fedi fel. A MA-URI gykerei az si polinz alapokig nylnak vissza, melyek az let dinamikus s kreatv megkzeltsre sszpontostanak, ahol kifejlesztetted azon kpessgeket, hogy leted minden terlett magad irnytsd. A Hawaii Lomi-Lomi Nui alaptncnak mozdulatait felhasznlva segti a test s az elme kztti energiaramlst. A mozgsok szndk s a lgzs erejt felersti az, hogy a maori fkusz a cselekvsre s hatkonysgra irnyul, j jelentst klcsnzve a mozgsnak nem csak a fizikai testen bell, hanem a hiedelmekben, emlkekben, rzelmekben, a kapcsolatokban, zleti s munkahelyi helyzetekben is. Tekintetbe vve nhny modern tnyezt s kulturlis klnbsget, bizonyos technikkat s megkzeltseket kivlogattunk s finomtottunk.
 
nvnapksznt

 
 
Beszlget
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
id
 
Ltogatk
Induls: 2006-01-07
 
alternativ mozgs s masszzs
 
Kisrts
 
LINKEK
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!