Guardians
2006.05.19. 15:17
Harci módosítók
Sok teremtmény módosítói, speciális tulajdonságai a szövegmezôben vannak lejegyezve. Ezek olykor látszólag összeütközésbe kerülhetnek az itt ismertetett szabályokkal, de a Guardians alapszabálya:
EGY LAP SZÖVEGMEZEJÉBE ÍRT UTASÍTÁS MINDIG EROSEBB AZ ITT LEÍRT SZABÁLYOKNÁL!
Megvesztegetés (Bribery)
Minden teremtményt - akár vezért is -, melynek szövegmezejében alul egy pénzérme, egy korsó, vagy egy száj ikonja található meg lehet vesztegetni. (A pénzérme arannyal, a korsó itallal, a száj nôvel való megvesztegethetôséget jelent.) A megvesztegetést minden más módosító elôtt kell bejelenteni. A megvesztegetéshez az azonnali lapokból fel kell mutatni a szükséges megvesztegetô lapot. A megvesztegetett teremtmény elhagyja a csatateret, mielôtt még bárkiben is kárt tehetne. Ami annyit jelent, hogy azonnal visszakerül a várakozó lapok közé. Ellenfele egyedül marad a csatatéren, a második támadó prédájaként. A megvesztegetô kártya használat után a dobott lapokhoz kerül.
Színtévesztési jutalompont (Off-color bonus)
A keretszínek különbözô lénytípusokat jelölnek: A fehérek halandó (mortal), a szürkék elemi (elemental), a feketék túlvilági (external) teremtmények. Ha különbözô típusú lények kerülnek egymással szembe a csatatéren, egyikük jutalom támadáspontot kap a másik ellen (de ez lehet nulla is). A fehér a szürke ellen, a szürke a fekete ellen, a fekete a fehér ellen. Hogy a jutalom ki ellen jár arra a szövegmezô bal alsó sarkában levô kis téglalap színe emlékeztet, az értéke pedig rá van írva.
Hatástér-támadások (AOE attacks)
Egy hatástér-támadás a még az ellenfél kézben lévô lapokra hat. Minden teremtmény az ellenfél kezében, melynek alap-életereje kisebb a támadás erôsségénél, vagy egyenlô vele azonnal a dobott lapok közé kerül. A megfelelô védettség megmenthet egy teremtményt a hatástér támadástól.
Távoli támadás (Ranged Attacks)
A távoli támadót (pl. egy íjászt) egy jelenlegi támadó mellé helyezhetô, hogy segítsen az ellenfél legyôzésében.
Varázslatok és mágiahordozók (Spells and Magic Items)
A hatásukat és hogy mikor hozhatók játékba a lap szövege tartalmazza.
Küldés (Channeling)
A "küldés" energia küldését jelenti mágia útján. Aki egy küldést képes fogadni (ezt a jobb oldali pajzsba rajzolt zöld csík jelzi, akinek ott piros csík van, az nem tud küldést fogadni) annak ez a küldött energia hozzáadódik az életerejéhez. Senkinek nem lehet ily módon az alap életereje kétszeresénél nagyobbra növelni az erejét. Egy teremtmény akkor képes küldeni, ha a "CMP" felirat alatt (a szövegmezo mellett a jobb oldali nagy pajzsban) egy szám van. Ez a szám a teremtmény varázsereje (Creature Magic Potencial), egyben megmutatja azt is, hogy mennyi erot képes a teremtmény küldeni egy azt fogadni képes lénynek. Ahhoz hogy egy teremtmény ténylegesen küldhessen is, a rendezés szakaszban képpel lefelé egy palotalap alá kell helyezni. Ha egy teremtmény küldött akkor megfordítjuk (képpel felfelé), jelezve hogy már élt lehetoségével. Az orzo többször is küldhet egy körben, de minden küldéskor eléget egy erokövet (ha elfogyott természetesen már nem küldhet).
Védettség (Immunity)
Egy védett teremtménynek nem lehet ártani a védettség tárgyán alapuló támadásokkal. A védettség nem érvényes a második támadásra.
Pusztítás (Destruction)
Ha egy lény elpusztítja ellenfelét, akkor a legyôzött ellenfelet azonnal a dobott lapok közé kell tenni (és annak életereje nem adódik hozzá a második támadó erejéhez).
Gyógyítás (Healing)
A gyógyítók csak akkor gyógyíthatnak, ha a gyôztes csapatban maradnak. A gyógyító megmenthet egy teremtményt a dobott lapok közé kerüléstôl.
|