|
|
7 Tenger |
|
7 tenger
2006.05.14. 10:57
A játék menete
Elõkészületek Minden játékosnak minimum 65 lap kell a kezdéshez (60 + 5 tenger kártya). Az öt tenger kártyát helyezzétek el a két játékos között, a következõ sorrendben: Kalmár-tenger, Tajtékos-tenger, La Boca, Tiltott-tenger, és a Tükör. Ezután, a játékosok felfedik, hogy milyen kapitánnyal, és milyen hajóval játszanak (ezek a paklijukból kerülnek elõ). Miután minden játékos szemrevételezte a többiek kapitányát és hajóját, minden játékos eldöntheti, hogy milyen kezdõ legénységgel fog játszani, ezeket egyidejûleg kereshetik ki a játékosok a paklijából. A kezdõ legénység teljes befolyása nem lehet nagyobb, mint a kapitány kezdõ vagyona. Miután minden játékos legénysége a pályán van, minden játékos egy jelzõt helyez a hajójának a kezdõ tengerére - a kapitány határozza meg, hogy melyik hajó honnan indul. Ezután minden játékos megkeveri a maradék lapját. Ezután a játékosok elemelhetik egymás pakliját, és húzhatnak hét lapot a saját pakliból.
Körfolyamat Minden körben minden játékos az alábbi sorrendben cselekedhet, és amikor végzett, a következõ játékos köre következik.
- Határozzátok meg a sorrendet!
- Cselekvések
- Húzás
- Visszaforgatás
- Határozzátok meg a sorrendet!
Minden kör elején, minden játékosnak ki kell számítania a teljes legénységének a hajózáspontját, beleértve a kapitányt is. A legtöbb hajózásponttal rendelkezõ játékos lesz a körben az elsõ, és hozzá képes az óramutató járásával megegyezõ irányban következnek a többiek. Ha két játékos egy idõben akar valamilyen cselekedetet használni, akkor az a játékos cselekedhet elõbb, aki elõrébb van a sorrendben. Ha a hajózáspontok egyenlõek, akkor azok, akik ugyanannyi ponttal rendelkeznek, elemelik a paklijukat, és felfednek egy lapot. Akinek a felcsapott lapja elõrébb van az ábécében, az lesz az elsõ.
- Cselekvések
A kezdõ játékost követõen, minden játékosnak lehetõsége van az alábbi cselekedetekre, vagy a passzolásra. Ha minden játékos passzolt, akkor a cselekvés fázisnak vége, és a húzás fázis következhet. A következõ cselekvéseket bármilyen sorrendben, és tetszõleges számban lehet végrehajtani (a kijátszási költséget szigorúan betartva) a körben.
- Legénység toborzása
- Cselekvéseket hajthatsz végre
- Kalandot készíthetsz elõ, vagy teljesíthetsz
- Csatolt kártyát játszhatsz ki
- Mozgathatod a hajód
- Tüzérségi támadást hajthatsz végre
- Átmászhatsz egy másik hajóra
- Kidobhatsz egy legénységet
- Kidobhatsz egy kalandot
- Legénység toborzása.
Ha legénység kártya van a kezedben, akkor cselekvésképpen felbérelheted. Ahhoz hogy a játékba rakd a legénységet, ki kell fizetni a legénység befolyás költségét (a sárga zászló a sarokban). Ha kifizetted a költségét, akkor a legénységet a hajódra rakhatod nem elforgatva, hajózásra készen.
- Cselekvéseket hajthatsz végre.
Kijátszhatsz cselekvés kártyákat a kezedbõl, vagy cselekedhetsz egy játékban lévõ kártyával. Azokkal a játékban lévõ lapokkal lehet cselekedni, melyeknek a szövegdobozában az "akció" szó elõzi meg a leírást.
- Kalandot készíthetsz elõ, vagy teljesíthetsz.
Cselekedetként játékba rakhatsz egy kaland kártyát, olyan módon, ahogy le van írva a kalandozás résznél. Ha arra a tengerre hajózol, ahol a kaland kártya elhelyezkedik, szintén cselekvésnek számít, ha megpróbálod teljesíteni (kifizeted a kalandköltségét), és utána csatolhatod a lapot a legénységedhez.
- Csatolt kártyát játszhatsz ki.
A csatolt kártyákat kézbõl lehet kijátszani cselekvésképp, olyan módon, ahogy az a lapon fel van tüntetve.
- Mozgathatod a hajódat.
Cselekedetként mozgathatod a hajódat, egy vele szomszédos tengerre. Ilyenkor ki kell fizetni a hajód hajózási költéségét.
- Tüzérségi támadást hajthatsz végre.
Ha abban a tengerben, ahol hajózol, egy másik hajó is tartózkodik, akkor cselekedetként tüzérségi támadást hajthatsz végre ellene. El kell forgatnod valamelyik tüzérség képességgel bíró legénységedet. Annyi sebzést okozhatsz, amekkora a legénységed tüzérség képessége (a találat elszenvedése résznél megtalálod, hogy mit kell tennie annak, akit találat ért).
- Megcsáklyázhatsz egy másik hajót.
Ha abban a tengerben, ahol hajózol, egy ellenséges hajó is tartózkodik, akkor megpróbálhatod megcsáklyázni. Elõször is ki kell fizetni a hajód hajózási költségét a csáklyázás elkezdéséhez. Ezután, a célpont hajó azonnal megkísérelheti kifizetni a hajózási költségét, hogy megelõzze a megcsáklyázást. Ha a védekezõ játékosnak nem sikerül kitérnie, akkor mindenképpen végre kell hajtani egy csáklyázó támadást, és ezt egészen addig kell folytatni, amíg egyik játékos sem akar több csáklyázó támadást végrehajtani (lásd: "Csáklyázás").
- Kidobhatsz egy legénységet.
Kidobhatsz egy játékban lévõ legénységed.
- Kidobhatsz egy kalandot.
Kidobhatod egy játékban lévõ, nem teljesített kalandod.
- Húzás
Három lapot kell húzni, melyet a kézbe kell venni.
- Visszaforgatás
Minden játékos visszaforgathatja az elforgatott kártyáit.
| |
|
|
|
Anduril |
|
| |
|
Idézet |
|
| |
|
Idézet |
|
| |
|
Idézet |
|
| |
|
Idézet |
|
| |
|
Idézet |
|
| |
|
Idézet |
|
| |
|
idézet |
|
| |
|
Idézet |
|
| |
|
Idézet |
|
| |
|
Elérhetőségeink |
|
| |
|
Guenhwyvar |
|
| |
|
Chat |
|
| |
|
|