Fantasy Inc.
Fantasy Inc.
DragonWar

 
Főmenü
 
Forgotten Realms
 
Forgotten Realms
 
Dragonlance

 
Dragonlance
 
Raj
 
 
Raj
 
Narnia

 
Narnia
 
Shannara

 
Shannara
 
Lord of the rings

 
Tolkien
 
Raymond E. Feist
 
Raymond E. Feist
 
Robert Jordan
 
Robert Jordan
 
Janny Wurts

 
Janny Wurts
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Kártyacsomagok

 >>

>>>

>>>

>>>

 
Jeges szelek völgye
 
Codex

 
Reklám
*****   CODEX    *****    Új, magyar könyvsorozat!!     *****  Információ bal oldalt találhato!!
 
Szavazás
Szerinted?
Milyen a honlap?

nagyon jó
tetszik
egész jó
elmegy
nem tetszik
törölni kell
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Információ

Lapkészítők:

Csabesz&Laurana

Oldal témája:

Fantasy

Utolsó frissítés:

2010.08.03.

 

 

 
Látogatók
fantasy rajongó olvassa a lapot.
 
7 Tenger
7 Tenger : 7 tenger

7 tenger

  2006.05.13. 12:38

A játékban használt kifejezések

 

Tenger
A játékban öt tenger van, ezeket a játék elõtt az alábbi sorrendben kell kirakni: Kalmár-tenger, Tajtékos-tenger, La Boca, Tiltott-tenger, és a Tükör. Noha a tengerek nem bírnak különleges képességekkel, vannak olyan lapok melyek bizonyos tengereken jobban mûködnek.
A tenger kártyák szövegmezõjében egy egyszerû diagram mutatja, hogy a tengereket milyen sorrendben kell a játék elején felrakni. A tengerek nem érnek körbe, tehát a Tükör és a Kalmár-tenger nem szomszédos egymással.

Kijátszási költség
A játék folyamán többször is elõfordulhat, hogy a legénység képességeit használni kell valamilyen kártya kifizetéséhez. Képességpontot kell termelni, ha fel szeretnél bérelni újabb legénységet, csatolt kártyát vagy cselekvéskártyát szeretnél kijátszani, semlegesíteni szeretnéd az ellenfél kártyáját, vagy bármilyen más cselekvéshez. Egy kártyának a költsége, mindig a kártyán lévõ sárga zászlóban van. Ha a célpontnak lehetõsége van a kijátszott lap semlegesítésére, akkor a lap semlegesítõ költsége a vörös zászlóban található, amit azután kell kifizetni, miután a kártyát kijátszó játékos kifizette annak költségét.
Ha kifizeted valaminek a költségét, forgass el egy olyan legénység kártyát, amelynek legalább egy olyan képességpontja van, amilyen képesség szükséges a lap kijátszásához. Minden egyes elforgatott legénységlap hozzáadja a képességpontját a teljes képességpontokhoz. Amikor összejön a kellõ számú képességpont, akkor számít a lap kijátszottnak (ekkor lehet játékba rakni, semlegesíteni). Egy lap költségét csak egyszer lehet kijátszani, és hatását is csak egyszer fogja kifejteni.
Például ha egy hajódnak négyes hajózási képesség szükséges ahhoz, hogy a szomszédos tengerre haladjon, akkor két kettes, vagy egy négyes, vagy akár négy egyes hajózás képességgel bíró legénységet kell elforgatnod. A lapokon a költségeket ugyanolyan zászlóval jelölik, mint a legénységek képességeinél, és létezik egy hatodik ikon is. Ha a költségzászlóban kormánykerék van, az azt jelenti, hogy ki kell fizetned a hajód mozgási költségét (a hajó kártya jobb felsõ sarkában lévõ szám). A hajód mozgásköltségét mindig hajózás képességgel kell kifizetni.
Például ha a hajód mozgásköltsége 3, akkor 3 hajózás képességpontot kell elköltened, ha a költségzászlóban hajókormány van.
Van olyan cselekvés kártya, mely a hajódnak plusz mozgáspontot ad, ugyanakkor plusz 2 hajózáspontot kell ráköltened, és így 5 hajózáspontot kell kitermelned, ha mozgatni akarod a hajód.
Bármelyik kártyát ki lehet játszani ingyen, ha nem rendelkezik sárga költségzászlóval.

Semlegesítés
Sok cselekvésnek van "semlegesítõ költsége" egy vörös zászlóban, vagy a kártya szövegmezõjében. A cselekvés célpontja semlegesítheti a hatást, ha kifizeti a semlegesítõ költséget. Minden költség, amibe a cselekvés került az marad, de a hatása a cselekvésnek nem jön létre.

Egyediség
Ha egy lapon az "egyedi" felirat látható, akkor abból a személybõl, vagy tárgyból csak egy lehet a Theai-tengereken. Nem rakhatsz játékba egy egyedi lapot, ha már rendelkezel, eggyel a játékban. Más játékosnak lehet a játékban olyan egyedi lapja, mint neked. A pakliban egyedi lapból tetszõleges számú lehet.

Hûség
Az a legénység, akinek van hûség jegye, az csak olyan kapitánynak dolgozik, akinek a flottája megegyezik a sajátjával. Nem kezdhetsz, és nem rakhatsz a játékba olyan hû legénységet, akinek más flotta jegye van, mint a kapitányodnak.

A kártyák elforgatása
A játék folyamán több esetben is használni kell a kártyák képességeit, vagy ha képességpontokat akarsz termelni, akkor el kell "forgatni" a kártyát. Ilyenkor a lapot 90 fokban el kell forgatni, ezzel azt szimbolizáljuk, hogy a kártyát már használtuk az adott körben. A kártyákat a kör végén lehet visszafordítani, vagy akkor, ha egy másik kártyalap hivatkozik rá. Ha egy lapot "visszaforgatunk", akkor az eredeti pozíciójába kell állítani, ezzel jelöljük, hogy használni lehet. A kártyák nem elforgatott helyzetben kerülnek játékba, tehát egybõl lehet õket használni. Ha egy kártyát elforgatunk, akkor a rajta lévõ csatolt kártyát nem kell elforgatni (lásd "
Csatolt kártyák").

Találat elszenvedése
Ha találatot szenvedsz el, valamilyen kiutat kell keresni, hogy kivédd. Három módja van a találat kivédésének: 1. elforgatod a legénységed, 2. elsüllyeszted a legénységed, és 3. cselekvés. Ezeket tetszõleges sorrendben lehet megpróbálni.
Elsõsorban tehát, elforgathatsz tetszõleges számú nem elforgatott legénységet, hogy elkerüld a találatot. Ha elforgatsz egy legénységet, annyi találatot fog felfogni, amekkora a merészség képessége.
Másodsorban elsüllyeszthetsz egy legénységet, ami annyit tesz, hogy õt, és a rajta lévõ csatolt kártyákat - ha vannak -, az elsüllyedt lapok közé, a hullámsírba kell tenni, ebben az esetben is annyi találatot foghatsz fel, amekkora a legénység merészség képessége. Tehát egy elforgatatlan legénység kétszer annyi találatot tud felfogni, amekkora a merészség képessége, hiszen egyszer elforgathatod, majd elsüllyesztheted.
Végül létezik néhány cselekvés, melyek segítségével felfoghatsz találatokat.
Ha csak egyetlen találat is marad, akkor tovább kell elforgatnod, elsüllyesztened a legénységedet, illetve cselekedeteket kell kijátszanod. Addig kell ezt csinálnod, amíg egyetlen találat sem marad, mindegyiket semlegesítetted. Ha a kapitányt is el kell süllyeszteni, hogy felfogjon találatot, akkor a hajód a tenger fenekére süllyed, és elvesztetted a játékot.

Eldobás és elsüllyedés
Az elhasznált lapoknak két kupaca van, az eldobott, és az elsüllyedt lapok kupaca. A kijátszott cselekvés kártyák használat után a kidobott lapok közé kerülnek. Az elsüllyesztett legénység a rajta lévõ csatolt kártyákkal együtt a hullámsírba kerülnek. Ha van rá lehetõség, és visszakeverheted a kidobott lapokat a paklidba, akkor ezt csak az eldobott lapokra érvényes, az elsüllyedt kártyák nem játszanak már, csak akkor, ha valamilyen kártya külön hivatkozik rá.

Csáklyázás
Ha abban a tengerben, ahol hajózol, egy ellenséges hajó is tartózkodik, akkor megpróbálhatod megcsáklyázni. Elõször is ki kell fizetni a hajód hajózási költségét a csáklyázás elkezdéséhez. Ezután, a célpont hajó azonnal megkísérelheti kifizetni a hajózási költségét, hogy megelõzze a csáklyázást. Ha a védekezõ játékosnak nem sikerül kitérnie, akkor a két hajó csatlakozott egymáshoz, és a támadó legénység elkezdheti a csatát. A csáklyázás további szakaszaiban az a játékos, aki a csáklyázást kezdeményezte lesz a "támadó", a másik fél pedig a "védekezõ" játékos.
A támadó elõretolja egy álló, vagyis aktív legénységét, és kijátszhat bármilyen kártyát a kezébõl, ezzel kezdetét veszi az átmászás (még nem kell elforgatni a legénységet). A kártyán minden szöveget és jelet figyelmen kívül kell hagyni, kivéve a bal alsó sarokban lévõ csáklyázó kockát. Ez a kártyán található legnagyobb kocka fekete háttérrel, mely alatt egy szó látható, ami a támadás formáját mutatja (például: "a buccaneersem két találatot vitt be egy ütéssel!"). A legénység annyi találatot okoz, amekkora a merészség képessége.
A védekezõ játékos vagy megkapja a két találatot, vagy elõretolhat egy álló, vagyis aktív legénységét, hogy megküzdjön a támadóéval (ezért még nem kell elforgatni a legénységet). Ha a védekezõ játékos elszenvedi a két találatot, akkor a dolog úgy mûködik, mint egy rendes találat esetében (lásd: "
Találat elszenvedése"). Ha a védekezõ harcolni akar, akkor elõretolhatja az egyik aktív legénységét, és végrehajthat egy csáklyázó támadást. Csak akkor lehet újabb csáklyázó támadást végrehajtani, ha az elõzõ támadás formája megtalálható a lap két kisebb kockájának valamelyikében (csáklyázó védekezõ kocka). Tehát például, ha az ellenfeled elõretolja a Puskapor majmát, és azt mondja "A Puskapor majom megállítja a vágásod, és beüt egy találatot). Így az ellenfeled megfordította a csáklyázó támadást, és most neked kell új lapot kijátszani, vagy elszenveded a találatot.
Ezt a játékot addig kell játszani a két legénység közt, amíg valamelyik játékos nem tud, vagy nem akar új csáklyázó támadást kijátszani. Aki az utolsó csáklyázó támadást végrehajtotta, az annyi találatot okoz, amekkora a legénységének a merészség képessége; sok legénység és csatolt kártya segít extra sebzéseket okozni a csáklyázásnál. Ha két legénység csatázik, akkor a vesztesnek fel kell fognia annyi találatot, amennyit csak tud. Ha csáklyázásnál találatot szenvedsz el, akkor azt a találatot nem lehet csökkenteni vagy semlegesíteni, csak azt a legénységet lehet elforgatni, vagy elsüllyeszteni, aki csatázott - a párbaj veszélyes tevékenység. Ha a párbajozó valamelyike elsüllyedt, akkor a fennmaradó találat normál találatnak számít.
Miután a találatok ki lettek osztva, a két párbajozót el kell forgatni (ha még nem fordultak el).
Ha a támadó csáklyázó támadása befejezõdött (valamelyik fél találatot szenvedett el), akkor a védekezõ játékos hajthat végre csáklyázó támadást, elõretolva valamelyik aktív legénységét, ahogyan azt a támadó tette az elején. A támadó ugyanúgy védekezhet, vagy találatot kaphat, ahogy a védekezõ játékos.
A védekezõ játékos köre után mindkét játékos húz három lapot (ne felejtsétek el eldobni a lapokat, ha több van belõlük, mint amennyi lehet). Ezután a támadó új csáklyázó támadást kezdeményezhet.
Csáklyázó támadás helyett, mindkét játékos paszszolhat, és nem küld senkit támadni. Ha egyazon körben mindkét játékos passzol, akkor a játékosok húznak három lapot, és a csáklyázó támadásnak vége. Az elsõ körben a támadónak mindenképp támadnia kell, ha tud.

Cselekvések és reakciók
Többféle cselekvés létezik. Cselekvés kártyát lehet kijátszani, cselekvést végre lehet hajtani egy játékban lévõ kártya képességével, vagy végrehajthatjuk a cselekvés fázisban felsoroltak valamelyikét, ez mind cselekvésnek minõsül.
A reakció a cselekvések egyik speciális változata. Bármikor kijátszhatóak, tehát nem szükséges, hogy használójukon legyen a cselekvés joga. Reakció lehet egy cselekvés kártya, vagy egy játékban lévõ kártya képessége. A normál cselekvésekkel ellentétben, melyeket csak a saját cselekvés fázisban lehet végrehajtani, a reakciókat akkor kell kijátszani, amikor az arra feljogosít. Minden reakciót máskor kell aktiválni, és az egyes reakciókat csak akkor lehet használni, amikor arra a lap feljogosít. Ha több játékos egy idõben szeretne reakciót használni, akkor az a játékos játszhat ki elõször reakciókat, aki elõbb van a körben, és utána a tõle balra következõ játékosok jöhetnek.

Kézben tartott lapok maximális száma
A kézben tartott lapok maximális száma alapesetben hét, de vannak olyan lapok, mely segítségével emelni lehet ezt a számot. Ha bármikor több kártya van a kezedben, mint hét, akkor azonnal el kell dobni a hét feletti lapokat.

 
Anduril

 
reklám
*****     DragonLance--ForgottenRealms!    *****    Üdvözöllek a honlapunkon!!     *****
 
Reklám - hír
*****     www.fantastic-book.hu!    *****    Egy uj király fantasy könyvekkel foglalkozo oldal!     *****
 
Idézet

,,Tudod mit jelent

elfnek lenni Drizzt Dourden?"

Innovindil

 
Idézet

,,Most megtöröm a hallgatást, mert azt akarom, hogy napvilágra kerüljenek a tények. Ha elítélnek az utánam jövők, akkor ítéljenek el az igazság alapján"

Raistlin Majere

 
Idézet

,, Ragadd meg a pillanatot, és ragadd meg a napot! Leld meg az örömöt, és még keményebben harcolj a csüggedéssel!"

Drizzt Dourden

 
Idézet

,,A pengének állnia kell a tüzet különben eltörik"

Par Salian

 
Idézet

,,Elfnek lenni annyi, mint meglelni saját időközeinket. Elfnek lenni annyi,mint az életet rövidebb időtartamokban élni."

Innovindil

 
Idézet

,,Otthon;...az a hely itt van; egy érzés amit az igaz barátoktol kapunk.Most már tudom ezt és tudom hogy othhon vagyok."

Drizzt Do'Urden

 
idézet

,,Az élők az élet minden napján búcsúznak. Szerelemmel, barátsággal, annak megerősítésével, hogy az emlékek megmaradnak, ha a test elenyészik is."

Drizzt Do'Urden

 
Idézet

,,Minden ember szabadságra vágyik, de csak kevesüknek van bátorsága, hogy meg is ragadja "

Allende kapitány

 

 
Idézet

,,Csak akkor emelkedhetünk felülkudarcainkon,

gyengeségeinken,ha felismerjük és bevalljuk őket."

Driztt Do'Urden

 
Számláló
Indulás: 2006-01-12
 
Legjobb linkek

A Legjobb Scriptek Szállítója>>> 

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>


 
Elérhetőségeink

 
Guenhwyvar
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
szavazz!
Ki a jobb?
Forgotten realms v. Dragonlance szereplők a kedvenceid? És melyik?

Forgotten-drizzt
Dragonlance-Tanis
Forgotten-Cattie
Dragonlance-Laurana
Forgotten-Bruenor
Dragonlance-Kova
Forgotten-Regis
Dragonlance-Tas
Forgotten-többiek
Dragonlance-többiek
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!