streetracing2
Menü
 
Számláló
Indulás: 2006-02-11
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Sport autók
 
Utcai Autók
 
Különleges autók
 
Tuning autók
 
Autós Képek
 
Családi autók
 
Szavazás
Döntsd el te!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Melyik legyen a Top 1 autó?

Saab
Pagani
Hummer
Honda
Ferrari
Bugatti
Bentley
Dacia
Subaru
Lexus
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Autó modellek
 
Egyéb tesztek
 
A legújabb PC játékok
 
Apróhirdetés
 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Szavazás
Te kimész (vagy kinn voltál) a luxusautóshow-n (ra)?

igen
nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Autós Videók
 
Boldog névnapot

 
Track Mania Sunrise
 
áttűnési effekt
 
Terepjárók
 
Underground
Döntsd el te!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Melyik legyen a Top 1 autó?

Renault
Suzuki
Alfa Romeo
Volvo
Citroen
Nissan
Mitsubishi
Chrysler
Skoda
Koenigsegg
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Linkek
 
Háttérzene
 
Játék
 
Honlapunkról
 
Tesztek egy helyen
 
Oldtimerek
Oldtimerek : Packard 120B LeBaron Convertible Victoria

Packard 120B LeBaron Convertible Victoria

  2006.04.22. 11:19


1936 Packard 120B LeBaron Convertible Victoria

 

Vannak olyan típusok az autózás történetében, amelyek meghatározóan befolyásolták a technika fejlődését, és az emberek akár évtizedek múltán is emlékeznek rájuk. A Packard 120-as sorozatát többnyire nem sorolják ezek közé. Azonban olykor nem szükséges, hogy egy egész modellcsalád beírja magát az automobilizmus történetébe, sokszor elég, ha csak egy-egy különleges verzió, ritka kivitel szerez magának hírnevet. Az elkövetkezendőkben egy ilyen autót szeretnék bemutatni.

A harmincas évek elején, a nagy gazdasági világválság időszakában a Packard Motor Corporation szénája sem állt túl jól. Az addig kizárólag luxusautókat gyártó cég termelése az 1929-es 55 000 darabról 1933-ra elenyésző 4800 példányra zuhant. A tendenciát az időközben megjelenő új modellek, a Twin Six és a Light Eight sem tudták megállítani. A cég kasszái lassan kiürültek, és mivel – ellentétben a Cadillac-kel és a Lincolnnal – a vállalat mögött nem állt egy tőkeerős mammutcég, az 1899 óta létező gyár története során először csőd közeli helyzetbe került.

 A vezetőség előtt két lehetőség állt: vagy bíznak a csodában, és a gyár csendes agóniával kimúlik (ahogy tette azt a Marmon, a Hupmobile és a Pierce-Arrow is), vagy pedig egy utolsó, mindent eldöntő lépésre szánják el magukat.

Ha eddig nagy, gyors és fényűző, de drága autókat gyártottunk, akkor ezek után miért ne gyárthatnák kicsi, gyors és fényűző, de olcsó kocsikat? – tették föl a kérdést. A válasz pedig az 1935. január 5-én megjelenő 120-as modell volt. Ellentétben a Skoda hasonló nevű típusával, itt a jelzés nem a hengerűrtartalomra, hanem a tengelytávra utal, ami jelen esetben 120 hüvelyk, vagyis átszámítva „mindössze” 3048 mm, ami azonban Packard-mércével mérve igencsak rövidnek számított. A meghajtásról egy 282 köbhüvelykes (4622 cm3), 110 lóerős, soros nyolchengeres motor gondoskodott. Az autó saját kategóriájában ugyan nem számított olcsónak, azonban nagy teljesítménye és kitűnő kidolgozása miatt azonnal sikeres lett, már az első fél évben több, mint 25 000 példányt adtak el belőle. Ezzel a Packard megmenekült a válságtól; bevált a koncepció, miszerint készítenek egy autót azoknak, akik mindig is szerettek volna egy Packardot, csak eddig nem engedhették meg maguknak.

1936-ban a karosszéria több módosításon esett át, ezek közül a legfontosabb, hogy az addig hátrafelé nyíló első ajtók ekkortól kezdve előre nyíltak. Jelentősebb ennél a motor izmosodása, amely ezek után 120 lóerőt teljesített, ezáltal lehetővé vált a 85 mérföldes óránkénti sebesség (136 km/h) elérése is, ami nem egy nagyobb kocsinak is becsületére vált volna. Többek között ezért is választottak egy 120B Convertible Coupét az az évi Indy 500 futam felvezetőautójává. Mint az akkoriban szokás volt, az alap Convertible-öknek csak 2 fedett ülések volt, a másik két utas a csomagtartóból kihajtható, igen kényelmetlen pótüléseken utazhatott. Azonban a tehetősebb vásárlók körében igény mutatkozott fedett, négy-ötüléses kabriók iránt is, amelyek általában a Victoria nevet kapták. A 120-asból azonban egészen 1938-ig nem készült ilyen verzió, amikor is minden ülés fedetté vált az alap kabriókivitelben is. Kivéve ezt az egyet.

Mint oly sok akkori autó, ez a kocsi is speciális megrendelésre készült, ami azt jelentette, hogy a gyárban csupán a járóképes alvázat készítették el, amelyet azután egy független karosszériacéghez szállítottak, jelen esetben a LeBaronhoz, ahol a vevő kívánságai alapján alkották meg a kasztnit. A LeBaron egyike volt az USA leghíresebb tervezőirodáinak, a Packarddal pedig már hosszú évek óta tartottak fenn gyümölcsöző kapcsolatot.

Mivel egyedi darab, a kocsi sok olyan tulajdonsággal rendelkezik, amelyeket az alapmodelleknél nem találni meg. Ilyen például a részben alumíniumból készült kocsiszekrény, miáltal az autó tömege mindössze kb. 3500 font (1575 kg). Csak összehasonlításképpen: a kevésbé kényelmes alap Convertible tömege 3625 font volt. A tetőszerkezet angol mintára úgynevezett hárompozíciós kivitelben készült: csak a vezető mögötti tetőrészt kell lehajtani, a vezető feletti tetőrész egyben leszerelhető. Ez a megoldás főleg tavasszal ideális, amikor az utasok már szeretnék élvezni a friss levegőt, de a hideg huzattól szeretnék megkímélni magukat.

A belső tér is igényesebb kivitelű, a kétszínű bőrkárpitozás például egyáltalán nem volt megszokott ebben a kategóriában, és a műszerfal festése is egyértelművé teszi, hogy nem hétköznapi kocsival van dolgunk. Furcsa módon azonban az autót nem szerelték fel az első sárvédőkbe süllyesztett pótkerekekkel, ami viszont igen népszerű kiegészítő volt a harmincas években. Ehelyett az autó a csomagtérben elhelyezett szimpla pótkereket kapott. Erre azért is volt lehetőség, mert a rakteret szokatlanul nagyra szabták, amivel két legyet ütöttek egy csapásra: egyrészt javítottak a kasztni esztétikumán, másrészt elhagyhatták az akkoriban megszokott, a farrészről lehajtható, kofferek rögzítésére szolgáló csomaghidat. A külső fényezés már nem ilyen különleges, a Premet Tan névvel illetett szín szerepelt a Packard gyári katalógusában is.

Az autót eredetileg az American Tobacco elnökének rendelésére gyártották. Története azóta is pontosan dokumentált: néhány évvel ezelőtt a kanadai RM restaurátorműhelynél teljes felújításon esett át, és a nagyközönség a Pebble Beach és Amelia Island autós szépségversenyeken is megcsodálhatta a kocsit. Emellett pedig a History Channel egy órás Custom Bodied Cars című műsorában is szerepelt az autó.

Mindezek tudatában érthető, hogy ez az ritka madár különleges értéket képvisel, mind átvitt, mint anyagi értelemben. A kocsi nemrég eladó sorba került, ára pedig nem alacsony: 165 000 dollár. Első hallásra elképesztően magas összeg, főképp, hogy ennyiért akár már egy V12-es Packardot vagy egy V16-os Cadillac-et is kaphat az ember, ha szerencséje van. Azonban ne felejtsük el, hogy ez a kocsi tökéletesen eredeti állapotában pompázik, úgy, ahogyan 1936-ban kigördült az utcára, emellett pedig biztosak lehetünk benne, hogy az egész világon egyes-egyedül nekünk van ilyen autónk. Ez az érzés pedig sokaknak megér ennyi pénzt, sőt, akár még sokkal többet is.

 

Műszaki adatok

 

Típus:

1936 Packard 120B

Motor:

Soros, nyolchengeres, karburátorral

Motorszám:

X27,501 – X82,637

Vezérlés:

Oldalszelepelt (SV)

Lökettérfogat:

4622 cm3 (282 cui)

Furat x löket:

82,6 x 108 mm (3,25 x 4,25 in)

Teljesítmény:

120 LE (88,3 kW) 3800 ford./min

Váltó:

Háromfokozatú manuális, szinkronizált

Végsebesség:

136 km/h (85 mph)

Tengelytáv:

3048 mm (120 in)

Példányszám:

55 136 db

Fotók az Autós Képeknél!

By Jerome 

Forrás:

www.significantcars.com

www.conceptcarz.com

www.packardclub.org

 
Ajánlott felbontás

Ajánlott képernyőfelbontás: 1280*1024 pixel

 
Menük

Sport autók

Különleges autók

Utcai autók

Tuning autók

 

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Top 5 auto (szavazás alapján)



 

 

 
Óra
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Szavazás
2006.4.30
Melyik rovat teszik a legjobban???

Sport autók
Különleges autók
Tuning autók
Utcai autók
Autós képek
Autós viccek
Legujjab PC játékok
NFS versenyek
Családi autók
Dakar 2006
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Autós hírek
 
Szavazás
A szavazás 2006.5.10-ig tart. döntsétek el ti melyik két autó essen ki. A két le
Melyik legyen a Top 1 autó?

Lamborghini
Audi
BMW
Volkswagen
Ford
Toyota
Rinspeed
Mazda
Dodge
Mercedes
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
A hét képe

 

 
Szavazás
Csak, hogy teljesíteni tudjuk kívánságaitokat.
Te melyik autó márkáról szeretnél több tesztet?

BMW
Audi
Mazda
Peugeot
Ford
Toyota
Lamborghini
Mercedes
Opel
Porsche
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Honlap szerkesztők
 
Forma 1 2006
 
Tegyél fel kezdőlapnak
Beállítás Kezdőlapnak!
 
Szavazás
Te milyen honlapot szeretsz a legjobban?

autós
zenés
politikai
közérdekű
portálépítő
divat
személyes
mindegyiket utálom
nem tok tönteni mindegyiket nagyon szeretem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Most Wanted Shopping
Kérlek őszintén válaszolj mert ezen egy verseny sorsa múlik!
Honnan van meg az Most Wanted

Megvettem
Lemásolta(tt)m
Letöltöttem
Már nem toom
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazás
Melyik szerkesztő írja a legjobb rovatokat?

Gabor7
Richytuning
Viperking
Jerome 16
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Háttérzene
 
Tuning Cars Klubb
 
Most Wanted klub
 
Linkcserés linkek
 
sáv
 
Lépj be hozzánk!
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak