Történet
Boszorkánynak hitték néhányan Maria Owenst az 1690-es években. Mások úgy gondolták, csak szerencsétlen a szerelemben. Mindkét vélemény képviselőinek igazuk volt. A lényeg, hogy mind a boszorkányság, mind pedig a zűrös szerelmi élet valódi családi hagyománnyá vált - egyéntől függően azonban változott ezen tulajdonságok, adottságok, csapások - ki minek érezte - intenzitása és aránya.
Szereplők
SANDRA BULLOCK (Sally) az 1994-es kasszasiker, a Féktelenül óta számít a közönség egyik első számú kedvencének, és vált a "lány a szomszédból" típus megtestesítőjévé..
Bár a kiugrást jelentő film folytatása nem váltotta be a reményeket, Bullock többi filmje elnyerte a nézők és a kritika tetszését. Erről tanúskodik több díja (MTV Movie Awards, People's Choice Award, Blockbuster Entertainment Awards) és jelölése (Golden Globe, American Comedy Awards), valamint a kitüntetés, hogy 1996-ban az amerikai mozisok őt kiáltották ki az év színésznőjének.
Bullock a kamera mögött is keresi az érvényesülést, Fortis Films néven vállalatot alapított, mely főleg független produkciókkal foglalkozik. Első rövidfilmje - melyet íróként és rendezőként is jegyez - a "Making Sandwiches" volt, Matthew MaConaughey főszereplésével.
Nagyjátékfilmes produceri bemutatkozása a Majd elválik volt. Nemsokára "Forces of Nature"-ben lehet látni, Ben Affleck partnereként. Filmográfia: "Hangmen" (1987); A pénz nem boldogít?! (A Fool and His Money; 1989); "Who Shot Patakango? " (1990); Szerelmi bájital (Love Potion No. 9; 1991); Én és a maffia (Me and the Mob/Who Do I Gotta Kill?; 1992); Újév reggelén (When the Party's Over; 1992); Én és Hemingway (Wrestling Ernest Hemingway; 1993); Amit szerelemnek hívnak (The Thing Called Love; 1993); "Fire on the Amazon" (1993); Nyom nélkül (The Vanishing; 1993); A pusztító (Demolition Man; 1993); Féktelenül (Speed; 1994); Aludj csak, én álmodom (While You Were Sleeping; 1995); A hálózat csapdájában (The Net; 1995); Szerelemben, háborúban (In Love and War; 1996); Képtelen képrablás (Two If by Sea; 1996); Ha ölni kell (A Time to Kill; 1996); "Our Father" (1996; producer) "Making Sandwiches" (1997; forgatókönyvíró és rendező is); Féktelenül 2. (Speed 2: Cruise Control; 1997); Majd elválik (Hope Floats; 1998); "The Prince of Egypt" (1998; hang). Bullock készülő munkái: "Gun Shy" (1999); "Forces of Nature" (1999); "Exactly 3:30" (1999).
NICOLE KIDMAN (Gillian) hazájában, Ausztráliában már népszerű színésznő volt, amikor a világ megismerte a Halálos nyugalom című Phillip Noyce-thrillerben. Ezután jelentős hollywoodi produkciókban is foglalkoztatták, egyre fontosabb szerepekben, s ma már a legkeresettebb sztárok között tartják számon.
A Hawaii-szigeteken született, Ausztráliában nevelkedett, és tízéves kora óta drámai iskolába járt. 14 évesen debütált a "Bush Christmas" című filmben, és már egész fiatalon díjra jelölték a sydney-i színikritikusok. Az 1985-ös "Vietnam" minisorozatban, 17 évesen vált az ausztrálok kedvencévé, abban az évben két díjat is átvehetett. A Halálos nyugalom sikerét követően részt vett a nálunk is vetített Bangkok Hilton című tévésorozatban.
Legnagyobb szakmai elismerést Amerikában eddig a Majd' megdöglik érte főszerepéért kapta, egyebek mellett Golden Globe Díjjal jutalmazták alakítását. Filmjeinek sorát jelenleg Stanley Kubrick alkotása, az "Eyes Wide Shut" zárja.
A legutóbi őszi évadban visszatért a színházhoz is, a londoni West Enden lépett fel David Hare "The Blue Room" című darabjában.
Filmográfia: "Bush Christmas" (1983); BMX-banditák (BMX Bandits; 1983); "Archer's Adventure" (1985); "Wills & Burke" (1985); "Windrider" (1986); "The Bit Part" (1987); Bangkok Hilton (1989; tévésorozat); Halálos nyugalom (Dead Calm; 1989); Mint a villám (Days of Thunder; 1990); "Emerald City" (1991); Billy Bathgate (1991); "Flirting" (1991); Túl az Óperencián (Far and Away; 1992); Életem (My Life; 1993); Bűvölet (Malice; 1993); Majd' megdöglik érte (To Die For; 1995); Mindörökké Batman (Batman Forever; 1995); Egy hölgy arcképe (The Portrait of a Lady; 1996); The Peacemaker (1997). Kidman készülő munkái: "Criminal Conversation" (1999); "Eyes Wide Shut" (1999).
|
|
DIANNE WIEST (Jet) az American Shakespeare Company társulatánál kezdte pályafutását, 1983-ban pedig több rangos színházi díjat vehetett át a "The Art of Dining" főszerepéért, majd 1985-ben megrendezte első előadását a Williamstown Playhouse-ban.
Filmes karrierje szintén bővelkedik szép feladatokban és elismerésben. Eddig 5 Woody Allen-filmben játszott, melyek közül a Hannah és nővérei-ért vehette át első Oscar-díját a legjobb női mellékszerepért. 1995-ben szinte az összes kritikusi kör méltatta a Lövések a Broadwayn című filmben nyújtott alakítását, és Helen Sinclair szerepéért megkapta második Oscarját is. Egy évvel később a Sundance Filmfesztivál Piper Heidseich-díjával tüntették ki.
Filmográfia: "It's My Turn" (1980), "I'm Dancing as Fast as I Can" (1982), "Independence Day" (1983), "Falling in Love" (1984), "Footloose" (1984), Kairó bíbor rózsája (The Purple Rose of Cairo; 1985), Hannah és nővérei (Hannah and Her Sisters; 1986), "September" (1987), Az elveszett fiúk (The Lost Boys; 1987), A rádió aranykora (Radio Days; 1987), Nagyváros, vakító fények (Bright Lights, Big City; 1988), Vásott szülők (Parenthood; 1989), Cookie (1989), Ollókezű Edward (Edward Scissorhands; 1990), Más, mint a többi (Little Man Tate; 1991), Lövések a Broadwayn (Bullets Over Broadway; 1994), Rendőrvicc (Cops and Robbersons, 1994), Az emberkereskedő (The Scout; 994), Drunks (1995), Madárfészek (The Birdcage; 1996), A csendestárs (The Associate; 1996), A suttogó (The Horse Whisperer; 1998), "Portofino" (1999).
|
| STOCKARD CHANNING (Frances) pályája szintén bővelkedik díjakban és jelölésekben; legutóbb a 6szoros ölelés filmváltozatáért kapott Oscar-jelölést, míg a színpadi változatért Tony- és Obie-díjakat vehett át. Az ország egyik vezető színházi színésznőjeként ismert, de számtalan filmben tűnt fel remek karakterszerepekben. Golden Globe Díjra jelölték a Füstért, People's Choice Díjat vehetett át a Grease-beli alakításáért. Legutóbb Robert Benton "Twilight" című filmjében játszott Paul Newman, Susan Sarandon és Gene Hackman partnereként. Tervezett filmjei: a "Baby Dance" Jodie Foster produceri irányítása alatt, valamint a "The Red Door" főszerepe.
Filmográfia: "The Fortune" (1975), "The Big Bus" (1976), "Sweet Revenge" (1977), Grease (1978), "The Cheap Detective" (1978), "The Fish That Saved Pittsburgh" (1979), "Safari 3000" (1982), "Without a Trace" (1983), Férfiak klubja (The Men's Club; 1986), Féltékenység (Heartburn; 1986), "A Time of Destiny" (1988), Tökéletes tanú (Perfect Witness; 1989), "Staying Together" (1989), "Meet the Applegates" (1990), Keserű méz (Bitter Moon; 1992), 6szoros ölelés (Six Degrees of Separation; 1993), Aki kapja - marha! (Married To It; 1993), Wong Foo, kösz mindent! Julie Newmar (To Wong Foo, Thanks for Everything, Julie Newmar; 1995), Füst (Smoke; 1995), Váratlan család (An Unexpected Family; 1996), Edie & Pen (1996), Elvált nők klubja (The First Wives Club; 1996), A hírek szerelmesei (Up Close and Personal; 1996), Moll Flanders (1996), "Isn't She Great" (1998), "Twilight" (1998), "The Red Door" (1999).
Átkozott boszorkák |
|
|
Cím: |
Átkozott boszorkák |
Eredeti cím: |
Practical Magic |
Műfaj: |
dráma-romantikus |
Ország: |
amerikai |
Gyártási év: |
1998 |
Hossz: |
100 perc |
Szereplő(k): |
Sally: |
Sandra Bullock |
Gillian: |
Nicole Kidman |
Bridget: |
Dianne Wiest |
Jimmy: |
Goran Visnjic |
Frances: |
Stockard Channing |
Gary Hallet: |
Aidan Quinn |
Stáb: |
rendező: |
Griffin Dunne |
író: |
Alice Hoffman |
operatőr: |
Andrew Dunn |
zene: |
Alan Silvestri | |
Tartalom
Sally és Gillian, a két testvér mindig tudta, hogy nem olyan, mint a többi gyerek. Szüleik halála után különc nagynénjeik nevelték őket, és a háztartásuk egy cseppet sem volt hétköznapi, már kiskoruktól gyakorolták a családjukban generációról generációra öröklődő varázslást. Egy apró gond van csak a csodálatos örökséggel: egy átok, miszerint az a férfi, aki a család egyik nőtagjába beleszeret, idő előtt meghal. Sally igazi szerelemre vágyik, és megpróbál távolmaradni a varázsló praktikáktól, míg Gillian bolondos és csapodár módon élvezi hatalmát a férfiak fölött. Amikor azonban Gillian találkozik Jimmy-vel, egyre különösebb dolgok történnek… | |