automaniac
automaniac
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2006-01-27
 
Szavazás
Az oldal ugyan elkészülőben van, de szerinted hogy alakul?

Naggyon jó!
Egész jó!
Nem rossz
Elmegy
Rossz
Pocsék
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Teszt
Teszt : TESZT:RENAULT MÉGANE 2,0T

TESZT:RENAULT MÉGANE 2,0T

  2006.02.15. 16:08

A kétliteres turbómotorral a franciák üdvöskéje inkább gyors utazóautó, mintsem mindenkit alázó utcai harcos. A Mégane ezen verziója nem a sportosságról, hanem a biztonságosan uralható erőről szól.

A kétliteres turbómotorral a franciák üdvöskéje inkább gyors utazóautó, mintsem mindenkit alázó utcai harcos. A Mégane ezen verziója nem a sportosságról, hanem a biztonságosan uralható erőről szól.

nagykép
További képek
kep
5,2 millió forintért nem drága a turbós Mégane kep
Hátul kevés a hely, de a rekeszek számában kiemelkedő a Mégane kep
A biztonságnak az erő is része, amit a motor nyújt
Kapcsolódó cikkek:
 
Vezettük: Renault Mégane 2006
 

A Renault Mégane 2002-es bemutatásakor a merész formajegyekről és a kategória legbiztonságosabbja címről harsogott a sajtó. Az azóta eltelt néhány évben a kocsi vitatott fara szinte teljesen megszokottá vált, hiszen sikeres modellként rengeteg Mégane rója az utakat. Ami a biztonságot illeti, lassacskán a többi gyártó is kezdi utolérni a franciákat, mivel egyre több kategóriatárs hódítja el a legjobb minősítést.

Átlagos helykínálat

Az utastérben is érződik, hogy a Mégane már nem a legifjabb modell, a helykínálat tekintetében a konkurensek az elmúlt években jócskán beleerősítettek. Elöl még minden rendben van, az ülések kényelmesek, a vállszélesség is bőven elegendő, ám hátul már nem ilyen jó a helyzet. Itt a térdek már csak szűkösen férnek el, de a fejtér a merészen szabott karosszéria miatt még így is elegendő. A látványos farkialakítás kárvallottja a csomagtér, ami 330 literével a kategória gyengébbjei közé tartozik.

Ezt némiképp ellensúlyozza az utastérben található több, mint negyvenliternyi rakodórekesz. A rekeszek számában még mindig kiemelkedő a Mégane, mert szinte minden elképzelhető helyre tettek zsebet. A méretes kesztyűtartón kívül a térképzsebek is elnyelnek bármit, sőt pohártartót is kialakítottak bennük. Az ajtókon lévő könyöklők alatti rekeszek további kedvező lehetőséget nyújtanak apróbb tárgyak elhelyezésére.

Kedélyes belső

A beltér kialakítása nagyon kedélyes és elegáns. A Privilege felszereltségben az üléseket bőr-szövet kombináció borítja, ami nem csak szép, de kényelmes is. A színválasztás telitalálat, a világos tónusnak köszönhetően az autó belseje sokkal vidámabb. A szövet és bőr nagyon kellemes tapintású, ám a műanyagok csak közepes minőségűek. A beltér kialakítása már néhány évvel ezelőtt sem volt forradalmi, ami mostanra gyakorlatilag unalmassá vált. Egyetlen egyedi megoldás benne a repülőgépek gázkarjára emlékeztető kézifék, ami inkább érdekes, mintsem praktikus.

A kulcs nélküli indítást megvalósító kártyarendszer továbbra is zseniális, nem kell bíbelődnünk a távirányítóval. Ha a kártya a zsebünkben van, könnyedén nyithatjuk az ajtókat, és gombnyomásra indul a motor is.



kep
163 lóerő bőven elég a tempós haladáshoz kep
Jó megoldás a félbőr üléskárpit, ami szériában jár kep
Pontatlan a jól áttételezett, hatfokozatú váltó

Visszafogott turbó

A nálunk járt Mégane érdekessége a motorja, hiszen az ötajtós modellbe egy kétliteres, alacsony töltőnyomású turbómotort szereltek. A 163 lóerő és a 270 Nm-es maximális nyomaték jól hangzik, ám aki kegyetlen aszfaltszaggató dinamizmust vár, az csalódni fog. A kisméretű feltöltő miatt ugyanis a motor karakterisztikája nem durva teljesítmény-leadásra, hanem az egyenletes erőkifejtésre hangolt. Nyoma sincs a klasszikus turbólyuknak, a kétliteres egység alapjárattól szinte az egész fordulatszám tartományban jól húz; ám így a turbókra jellemző kirobbanó erő is elmarad.

Persze azért a 163 lóerő bőven elég a tempós haladáshoz. A gyorsulás 100-ra a gyár szerint 8,3 másodperc, ezt a valóságban valamivel többnek érezzük; ám az tény, hogy a motor tényleg nagyon rugalmas. Ennek igazi hasznát nagyobb sebességénél érezzük, komoly meglepetést okozhatunk az autópályán, mivel az autó 150 feletti sebességnél is gyorsan és egyenletesen húz egészen 210 körüli tempóig; e fölött már csökken a lendület. A hatfokozatú váltó jól illeszkedik a motor karakterisztikájához, ám a kapcsolása kissé pontatlan, így nem igazán jó partner a sportos gyors váltásokhoz.

A gyár adatai szerint ez a motor kevesebbet fogyaszt, mint a kétliteres 136 lovas szívó benzines. Ám ez csak akkor igaz, ha óvatosan bánunk a technikával és szép finoman közlekedünk, így el lehet járni városban 10-11 literrel. Ha az utolsó lóerőt is kierőszakoljuk a gépből, ne csodálkozzunk, hogy a fogyasztás 15-16 literre is felmegy.

Kellemes utazóautó

A Mégane futóműve inkább a kényelemre, mintsem a sportosságra hangolt, a felfüggesztés jó hatásfokkal vasalja ki az út egyenetlenségeket, csak a nagyobb kátyúknál jön zavarba. A Mégane ezen verziója nem a sportosságról, hanem a biztonságosan uralható erőről szól. A franciák üdvöskéje inkább a gyors kényelemes utazásra való, mintsem utcai versenyzésre.

Kinek ajánlható?

A kétliteres Mégane csak a csúcsot jelentő Privilege felszereltségben rendelhető. Ebben viszont szinte minden benne van a teljes körű biztonsági csomagtól kezdve, az automata kártyásrendszeren át, egészen a félbőr-kárpitozásig. Ez a motor 350 ezer forinttal drágább, mint a turbó nélküli kétezres. Ezért a pénzért tényleg sokkal dinamikusabb autót kapunk, ám a letaglózó erő továbbra is megmarad a Mégane RS privilégiuma. Így a turbós verzió leginkább azoknak ajánlható, aki szeretik az ötajtós formáját és nyugodtan, de tempósan akarnak autózni.


TESZT: RENAULT MÉGANE 2,0T
SZOLID HARCOS
2006. február 6. - 10:45 szöveg: Tarlósi Csaba
+ - Cikk nyomtatása Cikk mentése Cikk küldése

Műszaki adatok - Renault Mégane 2.0 T Privilege
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1998
Furat x löket (mm) 82.7 x 93
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 120 (163)/5000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 270/3250
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,3
Végsebesség (km/h) 220
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 10,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,0
Vegyes (l/100 km) 7,7
CO2 kibocsátás (g/km) 184
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4209/1777/1457
Tengelytáv (mm) 2625
Csomagtér (liter) 330/1190
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1275/540
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 205/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 5 235 000
Konkurensek (forint) Opel Astra 2.0T Cosmo, 5 959 000
SEAT Leon 2.0 TFSI Stylance, 5 941 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, első, oldal- és függönylégzsákok, ködfényszóró, automata klímaberendezés, 16 colos könnyűfém keréktárcsa, motoros ablakemelők elöl-hátul, központi zár, bőr-szövet üléskárpit, fedélzeti számítógép, CD-s rádió 6 hangszóróval
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye A gazdag Privilege felszereltség ellenére sem magas a turbós Mégane ára. Kényelmes autó, erős motorral, átlagon aluli térkínálattal.
Pontszám (max. 10) 7,5 pont

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Óra
 
Linkek
 
Hét Képe

 
hírdetés
 
 
használt autók

hautóép1 hautókép2
Peugeot 407
5.200.000 Ft
Peugeot Kampf
Suzuki Swift
720.000 Ft
Peugeot Kampf

példa
hautóép1 hautókép2
Renault Megane 1,4 16V RN COOL
1.690.000 Ft
Top Car Kft.
Renault Megane 1.4 RN Berline
1.650.000 Ft
Csiki-Bege Autoplaza Kft.
 
Szavazás
Önnek mi a kedvenc autó sportja

Rally
Forma 1
Gyorsulási
Drift
Nascar
Cross
Csak kocsikázni szeretek
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
AKCIÓK

akciókép1 akciókép2
Áfa? Most 20% Helyett 0%! Új Fordfusion Régi Áron!

akciókép1 akciókép2
0% kezdőrészlet!!! Almera akció a Top Car-nál!
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?