Ladás képek,videok,animáciok,háttérképek...!
Ladás képek,videok,animáciok,háttérképek...!
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
.
 
Menü
 
flash games
 
klippek
 
óra
 
világidő

 
Számláló
Indulás: 2005-05-16
 
Lada múlt és jelen

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

VAZ-2111

   
A Stawra wagon néven kinált kombi,egészen a hátsó ajtóig megegyezik a lépcsős hátú változattal.

VAZ 21106

   
GTI 2.0 16V kétliteres Opel motorral szerelt jármű, elsősorban egy ütőképes rallyautó homologizációjához volt szükséges a gyártásba vétele. Nagyon kis darabszámban készül igazi ritkaság.

Lada 2110

   
Az új Ladát sokan megnézték az utcán.A motortér alaposan hangszigetelt, tetejét teleszkópok nyomják a magasba.Öblös csomagtartó.Erős műanyagszag uralja a belteret. + Tágas beltér nagy csomagtartóval + Jó beszállási kényelem + Jó vezetői helyzet + Megbízható futómű + Jó rugózási komfort + Jól átlátható kasztni -- Olcsó anyagok és hanyag összeszerelés -- Holtjátékos kormány -- Holtteres tükrök -- Nehéz kormányzás -- Lehajthatatlan hátsó ülések -- Zajos beltér

VAZ-2109

   
Ötajtós változat. Kezdetben négysebességesként gyártották csak protekcióval lehetett hozzájutni az ötsebességes váltóhoz.

VAZ-2108

   
1984-ben generációváltás történt a szovjet autógyártásban. Megjelent a Samara család első tagja immár elsőkerékhajtással. Az autó fejlesztésében fontos szerepet vállalt a német Porsche tervezőiroda.

2107 Kocka

   
Természetesen nem maradhatott ki a modernizálás folyamatából az ezerötös sem. A krómozott diszléceket az autó elejére koncentrálták

2106 Frissített

   
A cél ezzel a modellel az, hogy a 2103-hoz képest tovább javítsák az autó komfortját, megbízhatóságát, biztonságát és csökkentsék a károsanyagkibocsátást. A karosszériát a 2103-tol még tovább finomították. Ennek a modellnek a motorja ezerhatos a 21011 dugattyúinak és a 2103 főtengelyének felhasználásával készült. Itt alkalmazták elsőként a beépített elakadásjelzőt. Mikor az autó megkapta a 2103-as 1500-ös motorját a hátsókerékhajtású család legnépszerűbb tagját kezdték gyártani VAZ 21061 tipusszámmal. Az autó olyannyira kedvelt a vásárlók között, hogy a mai napig is gyártják, igaz az orosz IzhAvto 2006 januárjában leállítja a régi Lada 2106-os modellek gyártását, amit korábban az Avtovaz állított elő. Az IzhAvto a 2106-on kívül KIA Spectra és Lada 2104-es modelleket gyárt, s jövőre pedig egy másik KIA modell gyártását tervezi

2105 Kocka

   
A 2105-ös jellegzetessége az igazi kockaforma. Bárhonnan nézzük is, nem találunk rajta egy görbe ívet. Az ülések viszonylag kényelmesek, jól beállíthatók.A 2105-öst egy 1294 köbcentis, karburátoros, 70 lóerős motor hajtja. Teljesítménye alapjában véve nem nevezhető kevésnek, hiszen a "Mi autónk" szintén 1,3-asa 68 pacit mozgósít.A Ladák, néhány általános hibától eltekintve, strapabíró konstrukciók.Elsősorban a rozsda a fő ellenség.

2104 Kocka kombi

   
Az alapmodell további fejlesztése eredményezte ezt az autót. A beépített fejtámlák a megnövelt méretű első és hátsó fényszórók a széria fékrásegitő mind a biztonságot szolgálják. Teljesen átdolgozták a motort. Az eddigi láncos vezérműhajtást fogasszijra cserélték, átdolgozták a dugattyú konstrukcióját. Új az un. Ózon karburátor ( a második torkot az eddig alkalmazott mechanikus karokkal ellentétben az első torokban fellépő vákum nyitja ) és a gyújtás terhelésfüggő vákumos szabályozása.

2103 "Két kör lámpás"

   
A gyár másik alapmodellje a Fiat Special sportos modellek mintájára készült. Talán ezt a típust lehet a VAZ gyár csúcsmodelljének nevezni. Gyorsabb és komfortosabb mint a 2101. Olyan kiváló autónak sikerült, hogy az a megtiszteltetés érte az első milliomodik autóként ünnepelték. Mi lehet a titka? Nézzünk csak ki az utakra! A különféle GT GSI modelleket imádják a vásárlók. Az ezerötös ilyen sportos autó volt szinte mindenkinek elérhető. Az olimpiai bajnokok győzelmük után ilyen autót kaptak ajándékba az államtól, melyet aztán soron kivül vehettek át Merkur telepen. A motor a 2103, 1500 köbcentiméteres hosszúlöketű mivel a tervezők nem a szokásos furatátmérő növelésének utján jártak, hanem hosszában megtoldották a blokkot és új főtengelyt alkalmaztak. Az eredmény tizenöt lóerő többlet és parádés nyomatéki tulajdonságok. Nem feledkeztek meg a biztonságról sem, a fékrendszer vákumos rásegítővel és önbeálló hátsó betétekkel rendelkezik, a keréktárcsákra pedig radiál abroncsok kerültek. Sikerült az utastéri zajt is pótlólag beépített szigeteléssel csökkenteni. Egyedüli ami nem vívta ki autós közvélemény tetszését kicsit talán sok diszléc került a karosszériára.

2102 "Zsiguli" Kombi

   
A kombinak ekkoriban elsősorban teherszállítási funkciói voltak ennek megfelelően erősített a hátsó rugó a kerék, a tárcsák öt colosak a négy és felessel szemben a gumik pedig 165 milliméter szélesek. Az üzemanyagtartály űrtartalmát 45 literesre növelték. A főhajtás áttételét megrövidítették 1:4,1-ről 1:4,44-re igy a végsebesség is lecsökkent öt kilométer órával.

2101

   
2101:A gyár első alapmodellje. 1970 április 19-én gördült le az első példány a gyártószalagokról. Akár találós kérdést is feltehetnénk miben különbözik a Fiat 124-es autótól. Az egyik főegység melyet korszerűsítettek a motor. Régi ismerősünk az 1200-es kategóriában a Zsiguli 2101-es motor. Ez a motor a hetvenes évek elején korszerűnek számított. A vezérműtengely láncos meghajtását pedig most ismét viszontláthatjuk, mint a Suzuki mint akár az Opel motorjában. Az 1200-as Zsiguli motor a kor divatjának megfelelően rővidlőketű, jól forgó konstrukció. A rövid löketet azért tartották akkoriban előnyősnek mert igy a motor szerkezeti magassága nem túlzottan nagy, ezért szilárd szerkezetűre építhető, a rövid dugattyúút miatt a dugattyú közepes sebessége is kicsi lesz ami hosszú élettartamot jelentett. Ilyen konstrukciós megoldásnál a henger átmérője nagy ami nagy átmérőjű szelepek beépítését teszi lehetővé igy jobb a henger töltési hatásfoka növelhető az effektív középnyomás. Vannak hátrányai is ennek a megoldásnak: nagy dugattyú és csapágyerők, magas kompresszióviszony esetén kedvezőtlen égéstérforma, ami rosszabb égést és nagyobb termikus falveszteséget jelent.

1119 Kalina Roadster

   
Az idei Moszkvai Autószalon legérdekesebb újdonsága kétséget kizáróan egy kis kétüléses roadster tanulmány volt a Lada standján. A VAZ-1119 gyári jelű, sorozatgyártásig egyelőre nem jutott Calina nevű kisautó alapjaira épülő nyitott sportkocsi építésében a svájci Sbarro is segédkezett. A 3,7 méter hosszú, mindössze 900 kg-os autót 2,0 literes motor hajtja, a Lada ígérete szerint a száz km/h-s sebességet kilenc másodperc alatt éri el, legnagyobb sebessége pedig 200 km/h.

1119 Kalina

   
Talán behozza hatalmas lemaradását a komoly gazdasági gondokkal küzdő Lada, ugyanis bemutatta legújabb fejlesztését, a Calina (VAZ-1119 kódnevű) kisautót. Meglepetésre a Fiat Punto és Opel Corsa kategóriájában induló autó formaterve modern, letisztult, harmonikus, semmi jele sincs már a 110-es Ladával megkezdett darabos, elavult formának. Minden apró részlet figyelemreméltó, a magasra húzott far leginkább a Puntóra hasonlít. Az utastérben kényelmesebb üléseket és formás műszerfalat találunk, igaz légzsáknak sajnos nyoma sincs. A Calina hossza 3,85 méter, szélessége 1,67 méter, magassága másfél méter. A 2,47 méteres tengelytáv biztosíték a tágas utastérre, a csomagtartó űrtartalma 250 literes. A motorpalettáról még nincs hír, és csak remélhetjük, hogy az összeszerelési minőség megközelíti majd a nyugat-európai riválisokét, valamint azt, hogy sikerül összeszedni a pénzt a kedvező árú kiskocsi gyártására. Miközben a finn Valmet cég nagy sorozatban gyártja a jobb felszereltségű és igényesebb Lada Samara Baltic modellt, az orosz cég tervezőgárdája megújította az Oroszországban készülő, nyolcvanas évek óta változatlan verziót. Oldalnézetből csak alig ismerhető fel a hasonlóság, ám a teljes front és far-rész felfrissült. A front a szűkre húzott fényszórókról és a keskeny hűtőrácsról ismerhető fel, a hátsó traktust pedig magasabbra emelték, az új összefüggő lámpasor pedig sportosabb hatást kelt. A motorok maradtak a régiek. A háromajtós gyári neve a 2108 helyett 2113, az ötajtósé pedig a 2109 helyett 2114.

1118 Kalina sedan

   
A VAZ-1119 jelzésű ferdehátú modell után a Lada bemutatta az ötajtós ferdehátú kisautó lépcsőshátú változatát is, VAZ-1118 kódnéven. A Seat Cordoba és Hyundai Accent kategóriájába érkező kis lépcsőshátú 4,03 méter hosszú, tehát 18 cm-rel nagyobb a ferdehátúhoz képest, karosszériájának többi mérete változatlan. Az alapmodell 260 literes csomagtartójához képest 380 literes a raktér, nyílása megfelelően széles, de a hátsó felfüggesztések miatt oldalfala nem sima, a csomagtér fedele azonban kellő magasságra nyílik. A műszerfal egyszerű, de letisztult vonalú, akárcsak az utastér többi formája - nyoma sincs már a Lada 110-es darabosságának. A motorházfedél alatt 1,6 literes négyhengeres dolgozik, 92,5 lóerős teljesítményét 5600-as fordulatszámon éri el, 140 Nm-es maximális nyomatéka 2800-3500-as percenkénti főtengelyfordulat között jelentkezik. Ezzel az 1,6-os erőforrás nagyjából ugyanazt a teljesítményt nyújtja, mint a Lada 110-es ezerötöse, csupán kisebb és könnyebb karosszériát mozgat, így jobb menetteljesítményekre számíthatunk. Mindezt szép formába csomagolták a tervezők: mindkét kisautó (ferdehátú és lépcsőshátú) designja megállná a helyét a piacon, sajnos azonban egy-két évig biztosan nem lesz pénz a sorozatgyártás beindítására.

1111 Oka

   
A Lada Oka a nyolcvanas évek szülötte, bizonyos alkatrészei megegyeznek a Lada Samarával. A törpeautót részben mozgáskorlátozott háborús veteránok számra találták ki. Motorja eredetileg a Lada Samarából jött, de a tervezők a Samara 1,3 literes soros négyhengeresét félbevágva álmodták meg az autóhoz, az Oka ezért kéthengeres. Az autót 1987-ben mutatták be prototípusként, értékesítése 1990-ben kezdődött. Mai változata 750 köbcentis, maximális sebessége eléri a 130 km/órát.

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

 
 
 
hallgasd élőben csak egy katt
 
linkek
 
rádiok
RealPlayer letöltés
 
mi van ma
Tartalom
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.