A Pokol Kapuja: Doom 3
!!!FONTOS!!!

Ha információt vagy képet találsz, mely még nem szerepel az oldalon akkor katt ide és illeszd be, hogy ezzel is bővíthesd a honlapot! Köszi!

!!!INFÓT TALÁLTAM!!!

 
Menü
 
A játékról
 
Képek
 
Hasznos
 
Modok
 
Elérhetőségek
 
Letöltések

 
Doom 3 zenék

 
Doom 3 videók

 
DOOM 3 CIKKEK
DOOM 3 CIKKEK : 2006.07.12. - Az ID Software történelme - 2. rész

2006.07.12. - Az ID Software történelme - 2. rész

  2005.12.28. 10:39


Hol is hagytuk abba a múltkor? Á, már emlékszem, ott, hogy megalapult az Id software. És hogy miért kellett ennyit várni arra, hogy végre továbbléphessünk? Csak! :) Na jó, folytassuk a turkálást a storyban, mielőtt még megunom, és nem írok semmit. :D


Szóval, amikor már sínen voltak, és megalakult az FPS-eket magáénak tudó cég, még mindig voltak problémák. Először is a teljes függetlenedés nem ment olyan könnyen, mint ahogyan azt várták. A Commander Keen (aki nem emlékszik rá. hogy mi volt az, olvassa el újra az első részt!) által hozott 10000 dollár hamar elfogyott, és az új ötletekhez nem volt lengendő a maradék, otthoni lóvé. Ekkor jutott eszébe Carmacknak, hogy itt az ideje követni a Nintendo üzletpolitikáját. Ami először bevált, az beválhat másodszor is, nem? Elkezdték a Keen mítoszt sorozattá bővíteni. Nem is kellett sokat dolgozni, az alap koncepció a régi maradt, az új pályák és szörnyek pedig nem kívántak túl sok igénybevételt. A sorozat trilógiává bővült, ami 200.000 dollárt hozott az álomgyár kasszájába. Ezt látva a megrészegülés nem is okoz különösebb meglepetést, így az sem okozott azt, hogy még további három(!) részt fabrikáltak a hős kisfiú történetéből. Mint minden akkoriban, ez is elsöprő sikert okozott, így most már félmillió dollár volt a bevétel! Így már volt money az Id számláján, és Carmack belevághatott, hogy megalkossa régi álmát, az első 3D-s motort. A munka éjjel nappal folyt, ám köszönhetően az agyban szinte 100%-ig kész koncepciónak, nem jöttek közbe súlyos bökkenők.

 A motor egy akkor már ismert raycasting nevű eljárásra épült. Az volt a kunszt az egészben, hogy John egy sorba pakolt a pixeleket, így tulajdonképpen azok egy folyosó képét rajzolták a monitorra. Ellenben ez még korántsem volt 3D. A plafon és a padló kizárólag sima, egyszínű borítást kaphatott, és bár a motort szokatlanul gyorsan működött az akkori gépeken, John nem volt elégedett. A többiek azonban el voltak ragadtatva tőle, így már biztos volt, hogy az Id következő játéka már ezt fogja használni. No igen, de mi legyen az? Sok gondolkodás után a 8 bites korszak egyik nagy klasszikusának felújítására bólintott rá a team. Csak kevesen tudják, de az Escape from Wolfeinstein nevét Tom Hall vetette fel először, így tulajdonképpen neki köszönhetjük a náci irtás örömét.

 Az eredeti játék egy lopakodós platformer volt. A játékosnak úgy kellett eljutnia a pálya mási végében lévő kincses ládához, hogy közben ne keltse fel a szobában járkáló náci tiszt figyelmét. Ahogy a pályák egyre nehezedtek, egyre több lett az őrök száma is, így már egész Splinter Cell fílinget árasztott (természetesen rendkívül primitív 2D grafika mellett). Romeo nem akart változtatni az alapokon, de Carmack sokkal akcióközpontúbb játékot szeretett volna, kissé depresszív és (akkor még) ijesztő játékmenettel. Erre a végtelen folyosó rendszer tökéletesen alkalmas volt, a saját szemszögű nézet pedig garantálta a beleélést (bár szerintem Romero ötlete sem volt rosszabb, az is alkalmas lett volna a legenda életre hívására). A sztorit is kiszínezték. J. B. Blazkowitz hadnagyot irányíthattuk, aki náci fogságba esett egy Wolfeinstein nevű várban. Csupán érdekesség, de akivel csak találkoztam, eddig mind "volfejnstejn"-nek ejtette a játék nevét amúgy németesen, holott eredetileg "volfejnsztájn"-nak kéne mondani (bár a szó eredetileg német, így mi ejtjük helyesen, ez az angol kiejtés szerintem borzalmas, gondoljatok csak bele: volfensztájn szrídí. Uáh...). A képernyő aljára először került fel a ma már csak HUD-nak nevezett FPS állapotsor.

 Láttuk a főhős arcát, ahogy egyre amortizálódott a véres ütközetek révén. Láttuk a nálunk lévő fegyver is, és azt is, hogy mennyi kincset gyűjtöttünk össze a pályák során (a kincsesládák egyébként direkt utalások a régi alapműre). Emellett a progi kissé elrugaszkodott a valóságtól, és a katonák mellett zombik és speckó überzoldátok ellen is bevethettük a négy fegyvert (volt minigun is! Oh!). A játék 1992 májusában jelent meg az Idtől már megszokott shareware koncepcióban. Az első epizód szabadon terjeszthető volt, de ha a maradék ötöt is be akartad fejezni, fizetni kellett érte. És most tényleg megérte, a 3. rész végén például magát, Adolf bácsit kellett hidegre tenni a mutáns szörnykatonáival együtt! A játék azóta legenda, sőt az újrafeldolgozás már megért egy újrafeldolgozást is, a Gray Matter Nerve készítette Return to Castle Wolfeinstein néven, 2001 decemberében jelent meg.

Egész jó játék lett, mi több, a Quake3 motorját eddig ez aknázta ki a legjobban a mind a mai napig király karakter-kidolgozással, a szuper zenéről már nem is beszélve. Emellett ez volt az első játék, melyet a lelkes modderek átalakítgattak otthon (nekem is volt szerencsém egy ilyen tákolmányhoz, ahol a minigun tojásokat lőtt a géppityus teletabikra). Johnék semmilyen retorzióval nem próbálkoztak, sőt, bátorították a készítőt, és a The Spear of Destiny kiegészítőhöz már hozzácsomagolták a pálya és karakterszerkesztőket is.
Egyszóval a játék ismét óriási ugrás volt, és megteremtette az Id nevét jelentő first persont shooter játékkategória fogalmát. De ez még nem minden, a végzet még hátra volt!

 
FRISS

A Játékról

Új Fegyverek (Resurrection of Evil)

Új Ellenségek (Resurrection of Evil)

Új Tárgyak (Resurrection of Evil)

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Végigjátszás

 
Mégtöbb Doom 3
 
Egyéb
 
Érdekes
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!