Rendökörködés
Most Wanted Leírások 2005.12.13. 16:28
A rendőrök elől elmenekülni néha könnyebb, mint megküzdeni velük. Egy bizonyos szint után viszont a küzdelemből háború válik, 25 mindenre elszánt fakabát üldöz azzal az eltökélt szándékkal, hogy a rács mögé juttat. Minden egyes kanyar jelentőséggel bír, minden egyes gázadás egy újabb siker. Ám hiába a negyedórás kitartás, ha utána mégis elkapnak. Hogy erre ne feltétlen kerüljön sor, összeírtunk pár tanácsot és egy teljes stratégiát a rend őrei ellen, mikor merre érdemes menni, illetve némi autós tanácsadásra is vállalkozunk.
1. Válasszunk jó kocsit Ez mindennek az alapja. Ha nem tudjuk uralmunk alatt tartani a rendőrökkel cicázó lóerőket, akkor felesleges is kigurulnunk a garázsból, esélyünk sem lesz a magas bountyk elérése után meglépni előlük. Mindenkinek más a vezetési stílusa, így egyértelmű javaslatot nem lehet tenni, mégis megkockáztatjuk, hogy egy Porsche pl. farolgatása, hátsó kerék hajtása miatt nem feltétlen a legjobb megoldás. Ugyanez igaz a Gallardóra, ám más okokból: az olasz szuperjárgány a falra felkenődve orral nekitámaszkodik a tégláknak, képtelenség újra visszarángatni az útra. Egy Subrau már jó bökésnek tűnik, hiszen 4 kerék hajtású, ráadásul tömege is van (ld. még: Viper), ami az úttorlaszok áttörésénél nagy segítségünkre lehet.
2. Válassz jó kocsit kettő Career módban pénztárcánktól függően bármennyi járművűnk parkolhat a garázsban, érdemes többet is magunknál tartani. A Black List tagoktól elnyert kocsikat csak eleinte hasznos eladni, hiszen később (mondjuk a már említett Gallardo esetén) rengeteg, boltban még nem kapható extra található bennük. Javasoljuk, hogy a versenyzős és a rendőrös kocsink ne egy és ugyanaz legyen. Egyrészt a két „módhoz” közel sem azonos tulajdonságok kellenek (versenyek alatt ritkán kell fűről elindulnunk, manővereznünk vagy kézifékes fordulót csinálnunk), másrészt pedig így nem kell attól tartanunk, hogy egy verseny alatt összeszedett üldözés a futam után végzetes következményekkel járhat. Hiszen ha a futamnak – vegyük alapul – 4-es körözöttségi szinttel vágsz neki, s alatta bemérnek a rendőrök, igencsak nehézkessé válik majd a „kockás zászló” megpillantása után ellógnunk előlük. Ha azonban – legalább – 2 kocsink van, akkor a versenyzőset egyszerűen tudjuk 1-es szintnél tartani, ahol problémamentes az eliszkolás.
A továbbiakban azt az esetet vesszük figyelembe, hogy direkt szeretnénk a rendőrök ellen menni, bountykat gyűjtve, milestonokat teljesítve.
3. Keress egy kiindulási pontot Roppant fontos, hogy olyan helyen vágjunk bele az üldözésbe, amit jól ismerünk, utcákat, elágazásokat, pursuit breakereket. Ettől a helytől függ majd jószerivel a taktika is, amire az üldözést építjük – mi most kettőt mutatunk be, amelyek egymással is kombinálhatók.
Válasszunk tehát egy gyors, szimpatikus autót, kezdési helynek pedig a rögtön elérhető, első pályarészen található 2-es számút, a tűzoltóság mellettit. Vegyük alapul, hogy 1-es közözési szintünk van; koccanjunk neki finoman a járőrnek majd vegyük jobbra az irányt, utána rögtön balra és máris az autópályán találjuk magunkat. Itt tegyük fel legmagasabb fokozatba autónkat és csorogjunk, egész addig, amíg 2-es szintre nem érünk, és meg nem jön az erősítés. Érdemes megvárni, hiszen könnyen véget vethetünk a 15-20 percesre tervezett üldözésnek, ha hamar elpusztítjuk az összes rendőrt. Amikor úgy 10-15 kocsi tapad ránk, érdemes elkezdeni bemelegíteni, leszorítani őket, nekik koccanni, hasonlók.
|
|
Hármas szintnél kezdődik el igazán a móka. A GTO-k nem teketóriáznak sokat, leszorítanak minket, falhoz kennek, keményen kell ellenállni. Az útlezárások előtt mindenképpen használjuk a speed breakert, fontos másodperceket és információkat nyerhetünk az előttünk felhalmozott kocsikról. Amit először érdemes tisztázni, hogy vajon kiterítették-e elénk a szögesdrótot, amire ráhajtva szinte borítékolható a kudarc, vagy csak egymás mellé parkolva próbálnak ránk ijeszteni. (Persze nem feltétlen; egy szerencsésebb üldözés alatt az esett meg velem, hogy jobb első defektet kaptam, ám még volt elég szufla a kocsiban az elmenekülésre – végül 3 keréken leamortizáltam 6 rendőrt a stadionnál majd elgurultam a rejtett pontba.)
Ha a második eset áll fenn, akkor csupán annyi a feladatunk, hogy megkeressük a roadblock gyenge pontját. Ha esetleg egy stop táblával kedveskedtek nekünk, érdemes azon áthajtani, ütközés nélkül abszolválhatjuk a mókát, de nem mindig lesz ilyen egyszerű dolgunk. Egy jó adag nitróval kínáljuk meg a motort, a kellő sebesség elérése után pedig igyekezzünk a kocsik hátulját megtámadni. Jó esélyünk van rá, hogy ha ott éri őket csapás, felborulnak, tán ripityára is törnek (bounty szempontból nem mindegy), de utat alighanem engednek majd nekünk. A SUV kategóriás járgányoknál annyi a gond, hogy mivel nehezebbek, nagyobb esélyünk van rá, hogy beszorulunk közéjük.
Ha spike srip is van az utunkban, akkor első dolgunk legyen megnézni, hogy hány van belőlük és melyik oldalon. Utána a fenti módszer szerint járjunk el – ütközzünk a csomagtartóknak. Már csak a folyamatosan szembejövő SUV-okra kell figyelnünk, akik könnyen keresztbe húzhatják számításainkat, illetve a helikopterre, amely roppant zavaróan felkavarja előttünk a port, másrészt ha a kocsikat leráztuk, még mindig jelent rólunk.
|
|
Ha már 4-es vagy 5-ös szinten van a körözöttségünk, érdemes bemenni a városba, ahol robbanásszerűen meg tudjuk növelni a bountyk számát a pursuit breakerek segítségével. Ezek az összeomló elemek hatalmas segítségünkre lesznek az egész üldözés során, ám érdemes csínján bánni velük, 1-2 autó kedvéért nem érdemes elpazarolni őket. A déli városrészben a legkomolyabb a színpadnál található világítás ledöntése, amely az összes nyomunkban haladót a „Kivégezve” listára helyezi. Érdemes először ezzel csökkenteni a mögöttünk közlekedők számát, majd szép folyamatosan az összes elemet felhasználni. Nincs annyi lehetőség a manőverezésre, itt érdemes viszonylag sokat egyenesen és gyorsan menni, elég 3-4 utcánként kanyarodni. Ha végeztünk délen, térjünk át keletre.
|
|
Itt rengeteg pursuit breaker van, ha jól használjuk őket, akkor hihetetlen mennyiségű pontot szerezhetünk. Itt rengeteg a beláthatatlan kanyar, nagyon figyeljük a térképet, hogy hol állítottak fel előttünk roadblockokat. A városokban nem érdemes szemtől szembe rárontani a feltehetőleg spike strippel felszerelt „falakba” belerohanni, inkább kerüljük ki őket, manőverezzünk, ügyeskedjünk. Ha úgy érezzük, hogy eleget rontottuk a levegőt keleten, s már fogyóban vannak a pursuit breakerek is, akkor irány vissza az első városrész, ott is az autópálya.
A macska-egérharcot úgy tudjuk kellő tisztelettel és biztonsággal lezárni, ha a stadionnál lévő bejárati elemet használjuk fel fináléként. Ekkor az összes mögöttünk lévő rendőr megsemmisül, a dolgunk csupán annyi, hogy a közvetlenül mellette lévő hiding spotba visszagurulva kivárjuk az időt, mire a rendőrök feladják.
A rendőrök ellen küzdeni roppant nehéz feladat, de hála az égnek, nem lehetetlen. Koncentrálással, odafigyeléssel és persze szerencsével igen komoly bountykat lehet elérni egy 15-20 perces üldözéssel, egyik szemünk az úton, a másik a térképen legyen.
Összefoglalva Autópálya - előny: nagy sebesség, közepes forgalom, széles út, sok leágazás - hátrány: gyakori útlezárások, nagy sebesség miatt rövid reakcióidő áll rendelkezésre Város - előny: zegzugos utcák, menekülési lehetőségek, kikerülési lehetőségek, pursuit breakerek - hátrány: nem látunk messzire, szűk utcák, agresszív SUV-ok, sűrűbb forgalom, könnyű eltévedni
|