Performance Tuning eligazító
Most Wanted Leírások 2005.11.23. 17:28
Az Underground 2 egyik vívmánya volt, hogy autónk egyes beállításait a futópadon állítgathattuk saját ízlésünknek megfelelően, egy szerencsés konfigurációval nagyot is lendíthettünk amúgy sem gyenge járgányunk teljesítményén. Az állításoknak egyetlen hátránya az volt, hogy első ránézésre bonyolultnak tűntek, az egyes funkciók kiismerése nem kevés időt vett igénybe. A pepecselés kedvelői persze örömüket lelhették a munkában, ám sokan inkább hagyták az egészet a kezdeti állapotokon. A Most Wantedben másképp alakul az – idők közben átnevezett – Performance Tuning: a módozat az egyszerűség jegyében született.
A Performance Tuning lehetőségre a Career módban akadhatunk rá, ha a városban kocsikázva az ESC gombot lenyomva rákattintunk az ikonjára. Nem nehéz hát eljutni az állítgatós részig, belépéskor egy teljesen letisztult ablak képe sejlik fel előttünk. Összesen 7 csúszkát tartalmaz a képernyő, ezek mozgatásával befolyásolhatjuk kedvencünk tulajdonságait.
Kanyarodás A kanyarodás csúszkájával a kanyarodás reakcióidejét módosíthatjuk, azt, hogy a kormány elforgatása – vagy a kanyarodó gomb lenyomása – után milyen hirtelen forduljon az autó. A jobbra tolt csúszka csökkenti, a balra tolt pedig növeli a reakcióidőt. A rövid reakcióidő általában előnyös, ám csak addig, ameddig uralmad alatt tudod tartani a lóerőket.
Irányítás A csúszka segít a te igényeidnek megfelelőre állítani az autó irányítását. Ha egy kicsit többet szeretnéd csúsztatni, faroltatni a járművedet, akkor balra, ha inkább stabilan kanyarodnál, jobbra irányítsd a nyilakat.
Fékek Ezúttal a fékerő-elosztást változtathatjuk meg. Attól függően, hogy előre vagy hátra helyezzük a nagyobb erőt, fog változni az autó kanyarodóképessége fékezés közben. Jobb irányba eltolva előre, balra csúsztatva pedig hátra esik majd a nagyobb fékerő.
Súly A csúszkával autónk súlyát befolyásolhatjuk. Ha jobbra megy a csúszka, nő a súly, ha balra, csökken; a könnyű autókat ugyan könnyebb irányítani, ám ha az út bukkanókkal van tele, a kevesebb súly nehézséget jelent majd.
Aerodinamika Itt a leszorító erő mértékét tudjuk befolyásolni; a nagyobb leszorító erő ugyan a földhöz ragasztja az autót, ám negatívan hat a végsebességre. Ha szereted csúsztatni a kocsit, akkor a csúszkát balra, ellenkező esetben jobbra mozgasd – balra csökken, jobbra nő a hányados.
N2O Amennyiben balra tolod, hosszabb ideig fog szólni az adalék, ám kisebb lesz a hatásfoka. Ha jobbra, akkor pontosan ellenkező hatást érsz el vele: gyorsabban elhasználódó, ám tartalmasabb üzemanyagot kapsz.
Turbó A csúszkával a turbón lehet finomítani, ám el kell dönteni, hogy mely tartományban szeretnénk nagyobb töltést elérni. Amennyiben jobbra kattintunk, a turbó magasabb fordulatszámon fog bekapcsolni – az alacsonyabb tartományokban teljesítményt vesztünk, ám ha magasan forog a motor, sokkal jobban járunk. Ez a gyors pályákon lehet igazán hasznos. Ha balra toljuk a csúszkát, akkor az alacsonyabb fordulatszámokon kapunk nagyobb teljesítményt, ez akkor hasznos, ha girbegurba pályán autózunk, ahol sokat kell kanyarok után gyorsítani.
|