Saját motor tuning
Bevezető:
Ezt én a saját kocsimon alkalmaztam nekem eddig bevált. Több ismert motor tuningból van összeválogatva. Ha valaki ezt szeretné a saját gépén kipróbálni csak tessék de felelőséget nem vállalok érte.
Hengerfej:
2,5 mm-er leszedve az eredeti formák megtartásával ezt esztergályos megcsinálja. A tömítés felfekvő felületét újra fel kell bordázni, mert különben ki fog fújni mellette. Tömítésnek elég a széria alumínium de jobb Egy 0,5mm vastag rézlapból készíteni.
Hengerek:
Kipufogó nyílás Felső élétől mérve tágítva 46mm-ig. Kipufogóipszilon is tágítva, átömlők és az előzők polírozva. Hengertalp tömítés a széria grafitos, amit megkenünk olajjal.
Dugattyúk:
A dugattyú tetején bejelöltem a beömlők nyílásait bejelöltem, majd a dugattyú közepe felé bereszeltem a dugattyú szélétől mérve 2mm mélyen csak a közepéig miközben folyamatosan csökkentetem a mélységet. Ezzel eltolva a beömlési időt.
Motorblokk:
Karburátor felfekvési felületétől 5cm mélyen 28mm-esre csiszoltam majd az egészet végig felpolíroztam. A blokk belsejéből eltávolítotam a rücsköket majd szintén políroztam. A motorblokkok illeszkedési felületét 300°C-ig hőálló szilikonnal tömítettem.
Lendkerék:
1,5 kg-l könyítve ez nekem pont elég de lehetne többet is, de ekkor számolnikell azzal, hogy majd dombra nemtudmajd felmeni az autó.Új kuplungtárcsát tetem bele a jobb tapadás végett.
Vezérlő tárcsák:
A vezérlőtárcsák mindkét végéből levágtam 2mm-ert az eredeti fórmák megtartása mellet.
Karburátor:
28HB2-es van fen nekem 28mm-esre fúrt torokkal (ezt esztergályos megcsinálja).A benzin fúvókát kicseréltem 130-asra de nem volt a teljesítményben különösebb javulás viszont fogyasztás megnőtt, ezért most a gyári 115-ös van benne.
Gyertyák:
Nekem Brisk N15YC gyertya van benne. De megfelel bármilyen jobb minőségű melynek hőértéke 225-260 között van. A több ágú gyertyáktól ne várjunk különösebb eredményt, sőt itt hamarább kialakulhatnak az úgynevezett elektróda hidak (a henger (ek) ilyenkor nem fognak szikrát kapni).
Kipufogó:
Eddig egy gyári első dob kiürített hátsó dobbal. De szeretnék egy Nianuszt ami +lóerőket is ad a motornak de a legjobb lenne 1-1 rezonátordob a két hengerhez külön-külön.(bármilyen dobot nem szabad felrakni az első helyet, mert a kétütemű motornak kell a fojtás különben sok keverék távozik a kipufogón és ezzel csökken a motor kenése és energiája is.) |