Ambrose felépítése
2005-06-22 15:39
Viasztestek
A film jelentős része Ambrose fiktív városában játszódik Louisiana kietlen területén, távol minden lakott településtől. Valójában a film két helyszínen készült, a Warner Roadshow Stúdióban, Ausztráliában, valamint Guanabában, 45 percre a stúdiótól, ahol a rendező Jaume, az operatőr Steve Windon és a látványtervező Graham „Grace” Walker az alapoktól építette fel a film fő helyszínét. „A Szellemhajóhoz építettünk egy hajót - mondja Silver. - A Gothikához megépítettük az elmegyógyintézet belsejét, de a Viasztestekhez felépítettünk egy egész várost.” „Hányszor húzat fel az ember egy egész várost egy film kedvéért? - kérdezi Silver, aki bár több mint 40 filmet készített, mégis ez az első város, amit építtetett. - A Dark Castle-filmek mindig élen jártak a különleges helyszínek kialakításában, de most lehetőségünk nyílt még egy szinttel feljebb lépni.” Silver tanácsára a látványtervező csoport a kelet-afrikai Asmara városából merített ihletet. Az 1930-as években, a Modernizmus mozgalom olasz képviselői több építészeti újítást is bevezettek Asmarában, amely kiérdemelte az „Afrika Miamija” jelzőt is. A tökéletes helyszín egy tehénlegelő lett, mely hegyekkel körbevett hatalmas síkság közepén fekszik Guanabában, és pontosan olyan elszigeteltnek tűnik a világtól, ahogyan Ambrose városát elképzelték. Az asztalosokból és építőkből álló csapat tíz hét alatt változtatta át a legelőt várossá. A szerkezetek megépítése előtt be kellett vezetni a vizet és az áramot, és lefektetni több mint két és fél mérföldnyi kábelt, hogy a világosító csapat irányítani tudja a 750 utcai lámpát. A poros főutca mellett felépítettek többek között egy benzinkutat, egy moziépületet, egy fodrászatot, egy zöldségest és egy pár öregebb házat. Az út végébe egy temető és a templom került, majd nem messze tőlük a Sinclair ház.
A városka fölé emelkedik a fő látványosság: Trudy Viaszmúzeuma. A film balszerencsés látogatói hamar felfedezik, hogy a múzeum szó szerint viaszból készült. A díszletekhez, melyek hagyományos alapanyagokból készültek, majd bevonták őket viasszal, több mint 20 tonna viaszt kellett felhasználni. „A legjobb színű természetes viasz a méhviasz - magyarázza Walker. - Méhviaszt használtunk a Viaszmúzeum díszletéhez, de Vincent munkáihoz is.” A Viaszmúzeumban található 4 fő helyszínt - a nappalit, a zeneszobát, a konyhát és az alagsori műhelyt - újra felépítették és átalakították, hogy a film tetőpontját jelentő jelenet, ahol a ház felgyullad és a viaszbábuk elolvadnak, minél látványosabb legyen. „A szilárd és a folyékony halmazállapot között kellett tartani a viasz állagát - meséli Jaume. - Ez volt a forgatás legnehezebb része. A viasznak úgy kellett tűnnie, mintha olvadna anélkül, hogy hőt alkalmaztunk volna, hiszen a színészek is elolvadtak volna.”
|