Duel Masters Portal
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 
Boltok

Sárkánytűz Szombathely
9700 Hefele M. u. 3
/a T-Com mellett a sétáló utcában /

Telefonszám:+36/70/318-8815

 

 

 

Sárkánytűz Veszprém
8200, Veszprém Kossuth u. 10/A
Kinizsi üzletház I emeletén

Telefonszám: 06-70-599-4130

 
Linktár
 
Chat!

Név:
Jelszó:
(Jelszó nem kötelezö, csak ha regisztrálva vagy a nasa.hu-n.)
Számláló
Indulás: 2005-05-20
 
A scriptek innen származnak:
Honlapépítő portál
hitetlen portálja
 
Szabályok
Szabályok : Részletes szabályok

Részletes szabályok

  2005.07.22. 19:16


RÉSZLETES SZABÁLYOK

 

 

Stop!

Ne olvasd el ezeket a szabályokat, amíg nem játszottál már játékot a gyors kezdési útmutató segítségével.

 

Tartalom:

A Duel Masters játék tanulása

Felkészülés

Hogyan nyerj

A duel masters kártya részei

Körsorrend

Kulcsszavak

A saját paklid összeállítása

Játék kettőnél több játékossal

Szójegyzék

Kártyalista

Kérdések

Elérhetőség

Körsorrend összefoglaló

 

A Duel Masters játék tanulása:

A párbajozói kiképzésed a kezdő csomagban található kihajtható képmelléklettel kezdődik. Vedd magadhoz a mellékletet, a két kezdő paklit, a két játékmezőt és kérd meg a barátodat hogy játsszon veled. Ez mind, amire a kezdéshez szükséged lesz. Ne olvass tovább, míg az alapokat meg nem tanultad!

 

Felkészülés:

Mindkét játékos megteszi ezeket a lépéseket, hogy felkészüljön a játékra:

1.        Keverd meg a paklid!

2.        Húzz 5 lapot a paklid tetejéről, de ne nézd meg őket. Rakd őket képpel lefelé, egy sorban magad elé. Ezek a lefedett lapok lesznek a pajzsaid.

3.        Húzz 5 lapot a paklid tetejéről.

4.        Döntsétek el, hogy ki kezd.

 

Hogyan nyerj

Támadd meg ellenfeled a lényeiddel. Minden alkalommal, amikor egy lényed támad és nincs blokkolva, áttör egy pajzsot. Ha ellenfelednek nincs már több pajzsa, támadd meg még egy lényeddel, hogy nyerj!

 

Kör sorrend:

 

1 Kezdd el a köröd

Ne csinálj semmit ez alatt a lépés alatt, ha nincs „tappelt” lény a harci zónádban vagy tappelt kártya a mana zónádban. A tappelt kártyák azon kártyák, melyeket oldalra fordítottál az előző körödben, hogy jelezd, hogy használtad őket valamire. Általában csak akkor lesznek tappelt kártyáid, ha már játszottál pár kört a játékból. Ha van tappelt kártyád, tappeld vissza, hogy jelezd, hogy ebben a körben újra használhatod.

( Fordítsd fejjel felfelé a lényeid, hogy vissza tappeld őket) KÉP.

( A visszatappeléshez fordítsd a mana zónában lévő kártyákat fejjel lefelé úgy, hogy el tudd olvasni a mana számokat). KÉP.

 

2, Húzz egy lapot.

Fontos! Csak az a játékos nem húz lapot az első körében,  aki kezd. Ez a szabály nincs megemlítve a kezdő mellékletben. Egy lap húzása azt jelenti, hogy a pakli tetejéről leveszel egy lapot és a kezedbe veszed. Amikor felhúzod a paklid utolsó lapját, veszítesz.

 

3. Helyezz egy kártyát a mana zónádba.

Csak egy kártyát (bármilyen típusút) rakhatsz a mana zónádba körönként, kivéve ha egy varázslat vagy hatás többet tesz lehetővé. Nem kell minden körödben kártyát raknod a mana zónádba, ha nem akarsz. A mana zónába helyezhető kártyák száma korlátlan.

A mana zónádba fejjel lefelé rakd a kártyákat, hogy el tudd olvasni a mana számokat.

( Egy kártya mana zónába való helyezése). KÉP.

A mana zónádban lévő kártyák manát tudnak termelni neked. A mana olyan mint a pénz. A lényekért és varázslatokért tudsz vele fizetni.

Fontos! A mana zónádban lévő kártyák, csak manát tudnak termelni. A mana számon kívül minden rajtuk lévő szöveget hagyj figyelmen kívül.

 

4. Idézz lényeket és varázsolj.

Ha akarsz bármennyi lényt meg tudsz idézni és bármennyit varázsolhatsz ez alatt a lépés alatt.

Ezeket bármilyen sorrendben megteheted.

    Egy varázslat végrehajtása:

    Válassz ki egy varázslatot a kezedből. Az ára a bal felső sarokban van. Ha nem tudod kifizetni, akkor nem tudod végrehajtani a varázslatot. A varázslat árát a mana zónádban lévő kártyák tappelésével fizeted ki. Legalább egy manának ugyanabból a civilizációból kell származnia, mint amiből a varázslat is származik.

        Példa: egy természet varázslathoz, melynek 4 az ára, legalább egy természet kártyát             tappelned kell a mana zónádban. A többi 3 tappelt kártya bármely civilizációból származhat.

Miután kifizetted az árát, hajtsd végre a varázslatot. Ha nem tudod végrehajtani a varázslat összes hatását, nincs baj. Hajts végre belőle annyit, amennyit tudsz. Utána helyezd a varázslatot a temetődbe. A temetőd legyen képpel felfelé a paklid mellett.

Egy lény megidézése:

Válassz ki egy lényt a kezedből. Az ára a bal felső sarokban van. Ha nem tudod kifizetni, nem tudod megidézni a lényt.

A lény árát a mana zónádban lévő kártyák tappelésével tudod kifizetni. Legalább egy manának ugyanabból a civilizációból kell származnia, mint amelyikből a lény is származik.

Miután fizettél a lényért, helyezd a harci zónádba.

A harci zónába helyezhető lények száma korlátlan.

(Egy szörny kártya kijátszása). KÉP.

Fontos! A lények nem tudnak abban a körben támadni, amelyikben megidézted őket, mert idézési betegségük van. Majd a következő körödben fognak tudni támadni.

 

Egy evolúciós lény megidézése:

Az evolúciós lény egy különleges szörny, mely az első Duel Masters kiegészítőben jelenik majd meg. Egy evolúciós lényt ugyanúgy tudsz megidézni, mint egy általános szörnyet, de csak akkor, ha már van egy megfelelő fajú lény a harci zónában. Az evolúciós lényen rajta van, hogy milyen fajú lényed kell, hogy legyen.

Ha megidézel egy evolúciós lényt, akkor rakd rá arra a lényre, amelyikből „kifejlődik”. Hagyd alatta a másik lényt, de ne vedd figyelembe. Csak az evolúciós lény neve, képessége és ereje a fontos. Az evolúciós lények nem lesznek idézési betegek, még akkor sem, ha a lény amelyikből kifejlődtek, az volt, tehát egyből támadhatsz velük, miután a harci zónádba raktad őket.

Az egymásra rakható evolúciós lények száma korlátlan.

Az ellenfeled lényét soha nem fejlesztheted tovább, még többjátékos játékban sem. Ha az evolúciós lényt elmozdítják valahová a harci zónából, az egész kupac mozdul, nem csak a tetején lévő evolúciós lény.

Amíg az evolúciós lény játékban van, ő maga is a lény, amelyből kifejlődött, egy kártyának számítanak. Ha a kupac máshová kerül, nem a harci zónába, akkor ismét külön kártyáknak számítanak. Tehát ha egy varázslat áthelyezi az evolúciós lényed a mana zónádba, akkor annyi külön kártyát kapsz a mana zóbádba.

 

5.Támadj!

A harci zónában lévő lényekkel támadhatsz. Azokkal a lényekkel nem tudsz támadni, amelyeket most raktál a harci zónádba, mert idézési betegségük van.

(Ne feledd, hogy az evolúciós lények különlegesek és nem kapnak idézési betegséget!)

Minden körben annyi lényeddel támadhatsz, amennyivel akarsz. Válassz egyet, támadj vele, válassz egy másikat, támadj azzal is és így tovább.

Tappelj egy lényt, amivel támadni szeretnél és mondd meg, hogy mit támadsz vele. Meg tudod támadni az ellenfeled, vagy az egyik tappelt lényét a harci zónájában.

Ha egy lényt tappelsz, hogy támadjon, nem kell a mana zónádban is kártyákat tappelned. Ha egyszer fizettél, hogy megidézz egy lényt, nem kell fizetned érte, hogy támadjon.

 

Ellenfeled megtámadása:

Ha az egyik lényed megtámadja az ellenfeled és ő nem tudja blokkolni a támadást, az egyik pajzsa áttörik. Ez azt jelenti, hogy kiválasztod az egyik pajzsát és ő azt a kezébe veszi.

Ha az ellenfelednek nincs több pajzsa és az egyik lényed mégegyszer megtámadja, te nyersz.

Bizonyos lények egynél több pajzsot is át tudnak törni, ha megütik az ellenfeled. Őket úgy hívjak, hogy „dupla törők”. ( double breaker).

Fontos! Ha az ellenfelednek kevesebb pajzsa van, mint amennyit át tudna törni a támadó lényed, a lényed nem üti ki őt, hanem csak a maradék pajzsokat semmisíti meg. (Ellenfeled megtámadása) KÉP.

 

Tappelt lény támadása:

Ha az egyik lényed megtámadja ellenfeled egyik tappelt lényét és ő nem tud blokkolni, a két lény csatázik egymással.

Minden lénynek van egy száma a bal alsó sarkán. A nagyobb erővel rendelkező lény nyeri meg a csatát. A vesztest a tulajdonosa a temetőjébe teszi. Ha mindkét lény ugyanolyan erős, akkor mindketten a tulajdonosuk temetőjébe kerülnek. Némely lénynek egy „+” van az erejük után. Ez azt jelenti, hogy a lény ereje megnőhet a szövegdobozban leírt dolgok miatt. Ne felejtsd el elolvasni, hogy mi áll benne! (Tappelt lény támadása) KÉP.

 

Támadás-hatások:

Az újabb készletekben lesz néhány olyan lény, melynek különleges hatása van, mikor támad. Ha támadni akarsz az egyik lényeddel, válaszd ki, hogy melyik legyen az, tappeld, és válaszd ki, hogy mit támadjon. Ezután hajts végre minden hatást, ami életbe lép a lényed támadása miatt. Ezután az ellenfeled kiválaszthat blokkolókat.

 

Egy támadás blokkolása:

Csak a „blokkoló” képességgel rendelkező lények tudják megakadályozni, hogy az ellenfél támadó lénye megtámadja azt, amit akar.

Használhatod az egyik blokkoló lényed, hogy megállítson bármely támadást. Ha a lényed blokkol, tappelned kell, tehát csak akkor tud blokkolni, ha nincs tappelve. Az idézési betegség nem gátolja a lényt a blokkolásban. Ha egy lény blokkol, a támadó lénnyel harcol. A támadó lény nem tudja megtámadni azt amit eredetileg akart ( ellenfeledet vagy egy másik lényt), mert most a blokkolóval kell harcolnia. Az erősebb lény nyeri meg a csatát, a másik pedig a temetőbe kerül. Ha a két lény ugyanolyan erős, akkor mindketten tulajdonosuk temetőjébe kerülnek. Néhány lénynek az ereje mögött egy „+” van. Ez azt jelenti, hogy a lény ereje megnőhet a szövegdobozban leírtak miatt. Ne felejtsd el elolvasni, hogy mi áll benne!

 

A támadó lépések sorrendje:

 Sokat számíthat, hogy mi történik előbb a támadás során. A következő szabályok leírják, hogy mi milyen sorrendben történik.

Amikor tappeled a lényed, hogy megtámadd az ellenfeled hajts végre minden hatást ami akkor lép életbe „amikor az a lény támad”. Utána, ha az ellenfeled nem blokkol, kövesd a  szörnyeden lévő összes ide vonatkozó utasítást. Ezután törd át a pajzsokat (vagy nyerj, ha nincs több pajzs).

Ha két lény harcol, először kövesd az ide vonatkozó utasításokat a te lényeden. Utána az ellenfeled végrehajtja az ő lényén lévő, ide vonatkozó utasításokat.

Ezután hasonlítsátok össze a két lény erejét. Ha az egyik lény gyengébb, akkor a temetőbe kerül. Ha a lények ugyanolyan erősek, mindketten a temetőbe kerülnek. Végül hajtsátok végre a csata után életbe lépő utasításokat.

 

6. Fejezd be a köröd.

Közöld ellenfeleddel, hogy végeztél. Most ő következik! Folyamatosan váltogassátok köreiteket, amíg az egyikőtök nem nyer.

( Támadj amikor csak tudsz! Így tudod megnyerni a játékot.) KÉP

 

A saját paklid összeállítása:

Az egyik legjobb dolog a Duel Masters játékban, hogy te állíthatod össze a saját paklid. Bárhogy összeállíthatod a paklidat, csak tartsd be ezeket az egyszerű szabályokat:

-          A paklidnak legalább 40 lapot kell tartalmaznia.

-          A paklidban 1 kártyából maximum csak 4 másolat lehet.

Nehéz jó paklit összeállítani, de a legjobb, ha kezdésként 2 vagy 3 színt is felhasználsz a paklidhoz. Többnyire lényeket rakj bele, mert nélkülük nem tudsz nyerni.

Ajánlatos alacsony és magas árú lényeket is tenned a paklidba. Ha csak nagy lényekkel játszol, az ellenfeled hamar le fog rohanni kis lényekkel. Ha csak kis lényekkel játszol, az ellenfeled le fog hozni egy-két nagy szörnyet, amik könnyedén elbánnak a kis lényeiddel. Miután kész a paklid, sokat játsz vele. Cseréld le azokat a lapokat, amelyek nem segítenek neked, vagy csak ritkán tudod kijátszani őket. Folyamatosan dolgozz a paklidon és hamarosan képes leszel legyőzni minden ellenfeled. Ne feledd, hogy a legjobb dolog a gyűjthető kártyajátékokban az, hogy bármely lapot berakhatod a paklidba, tehát kezdj el kísérletezni!

 

Játék kettőnél több játékossal:

A Duel Masterst egyszerre több barátoddal is tudod játszani! Minden játékos a saját pakliját használja! Üljetek le egy asztalhoz és használjátok az itt található speciális szabályokat.

 

Alapszabályok

A kört az óra járása szerinti irányba adjátok tovább.

A lényeid csak a közvetlenül melletted jobbra és balra ülő ellenfeleidet tudják támadni. Ha legyőzöl egy ellenfélt, akkor megtámadhatod az utána következőt.

Varázslataidat használhatod bármelyik ellenfél ellen és bármelyik lény ellen, még akkor is, ha nem tudod megtámadni.

A te lényeid nem tudnak blokkolni egy másik játékos, ill. annak lényei ellen irányuló támadást. Minden alkalommal, amikor legyőzöl egy ellenfelet, kapsz egy kártyát a pajzsaidhoz, jutalomképpen. Vedd a paklid tetején lévő kártyát és tedd képpel lefelé (anélkül, hogy megnéznéd) a pajzs zónádba.

 

Mindenki-mindenki ellen variáns

Ebben a fajtában egyedül vagy mindenki ellen. Akkor nyersz, ha mindenki más előtted kiesik.

 

Csapatjáték variáns

Ebben a játékban egy csapat tagja vagy.  Mindkét csapatban ugyanannyi játékosnak kell lennie. Ülj a másik csapat két embere között. A te csapatod győz, ha a másik csapat összes tagja kiesik. A csapatjátékban, ha legyőzöl egy ellenfelet, megtámadhatod a következőt. Viszont ő nem támadhat meg téged, ha egy csapattársad köztetek ül. Neki továbbra is a csapattársadat kell támadnia.

 

Szabályok


Szabályok
Képességek

Paklileírások


Esőerdő Pakli
A Halál Hívása Pakli
Arcadia Védelmezői
A hét kártyája

Még nincs új kártya

 

Játékok


Sárkány vs. sárkány
Világjáró Rothus
Puzzle
 

Kifestők


Rothus, the Travaler
Bolshack Dragon
Mighty Shouter
Aqua Sniper
Shobu
Mimi
Rekuta
Cool Stuffs
 
Szavazás
A hét kártyája...
Melyik legyen a következő hét kártyája?

Bolzard Dragon
King Tsunami
Gandar, Seeker of Explosions
Kachua, Keeper of the Icegate
Stallob, the Lifequasher
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak