Star Wars Mánia
Star Wars Mánia

●Menü●

 

●Extrák●

 

●Hülyeség●

 

●Adatbank●

 
Technika
Technika : Felszíni járművek

Felszíni járművek


vissza

 

Fejezetek:

 

  • AT-AT
  • AT-ST
  • AT-PT
  • TIE crawler
  • ARATECH 74-Z KATONAI SPEEDER BIKE

AT-AT

Páncélozott csapatszállító terepjáró lépegető :

  • Gyártó: Kuat Drive
  • Hossz: 20 m
  • Magasság: 15 m
  • Tömeg: 76 t
  • Hajtómű: 2 db Kuat Drive KD-XX
  • Fegyverzet: 2 db SFS-X5 nehéz lézer ágyú; 2 db SFS-X3 sugár ágyú

A Birodalmi Haderők egyik talán legnagyszerűbb fegyverrendszere a hatalmas, páncélozott, csapatszállító lépegető. Stratégiai jelentőségét tekintve a Szárazföldi Erők kötelékében ezek a monstrumok ugyan azt a célt szolgálják, mint a Flottánál a csillagrombolók: a terrort. És nincs még egy szárazföldi gépezet, ami e célnak ilyen jól megfelelne. A köztársasági idők óta pedig a Szövetség arzenáljában sincs semmi, ami csak egy kicsit is hasonlítana ezekhez a járművekhez. A 15 méter magas acélelefántok, mint valami rég letűnt kor ködéből kilépő háborús istenek magasodnak a Galaxis csatamezői fölé.

Az AT-AT -ok megszületését a repulzoros technológiát használó csapatszállítók alkalmazásának határai tették szükségessé. A lépegetők megjelenése előtt a szárazföldi csapatoknak, azok felszerelésének, az utánpótlásnak és az egészségügyi feladatokat ellátó egységek mozgatásának kizárólagos eszközei a repulzoros járművek voltak. Ám ezek alkalmazása néhol korlátokba ütközik. Az olyan különleges földtani körülmények és felszíni hatások, mint a gravitációs mező ingadozása, a véletlenszerűen megjelenő mágneses kitörések és egyéb, előre nem kiszámítható anomáliák lehetetlenné teszik az ilyen meghajtással üzemelő gépek felhasználását. A Szárazföldi Haderőknek pedig egy minden világban, minden körülmények között bevethető szállító járműre volt szüksége. A megoldást egy rég elfeledett technológia újjáélesztése jelentette. Talán kevéssé közismert, hogy a Régi Köztársaság hadserege az egyszemélyes AT-PT terepjáró lövegeknél már alkalmazta a lépegető meghajtást. Ám a Köztársaság dicsőségével együtt ez és sok más akkor alkalmazott technológia is a múlt homályába veszett. A birodalmi mérnökök azonban leporolták múltbeli elődeik terveit és azokat egyesítve a kor legmodernebb technikájával, létrehoztak egy új lépegető rendszert.

A hosszú tervezés eredménye minden várakozást felülmúlt. A Kuat Drive tervezői egy gigantikus, szinte feltartóztathatatlan lépegető erődöt hoztak létre, ami megkérdőjelezhetetlen hadászati erején kívül, azóta hatásos pszichológiai fegyverré is vált. Az AT-AT a szárazföldi csapatok által jelenleg használt nehéztüzérségi fegyverekkel jóformán sebezhetetlen. Ezt a védettséget részben a szerkezeti elemeket borító nehézpáncélzat, részben pedig a rendkívül hatékony ICI-S3-as Shield Side pajzsgenerátor és az ehhez kapcsolódó kétsoros fedést biztosító vetítő fejek adják. A hatalmas test mozgatását a törzs alá épített két, nagyméretű hajtómű teszi lehetővé. A KD-XX jelzésű motorok megosztva kapcsolódnak a két pár láb csípőszervóihoz, akár 60 km/h sebesség elérésére is képessé téve a szerkezetet. A "Hoth rajtaütés" óta a hajtóműrendszert ún. kétkörös, biztonsági rendszerűre módosították. Vagyis az egyik motor üzemképtelenné válása esetén a másik képes átvenni annak szerepét és bár csökkent sebességgel, de mozgásban tartani a járművet. A lépegetők mozgatható fejében alakították ki a parancsnoki kabint. Ez egyben a pilóta és a tüzérek munkahelye is. A lépegetők fedélzeti fegyverzetének gerincét két darab, hatalmas SFS-X5-ös szinkronvezérelt lézer ágyú adja. Ezen kívül még a fej két oldalán elhelyezett, egymástól függetlenül célra tartható, közepes erejű SFS-X3-as sugár ágyú alkotja a fegyverzet részét. A tüzérek munkáját és az ágyúk vezérlését egy új fejlesztésű, 360 fokos látómezőt biztosító holografikus célzó rendszer és egy modern tűzvezető számítógép segíti. A jobbra és balra 90, fel és le 30 fokban elmozdulni képes fejrész széles tűzzóna kialakítását teszi lehetővé. A lépegetők a hatalmas törzsben kialakított raktérben max. 40 teljes fegyverzetű katonát és 5 db robogót képesek szállítani. Az AT-AT-ok példátlan szállítókapacitását mutatja, hogy a raktér negyed óra alatt elvégezhető módosításával abban akár 2 db felderítő AT-ST lépegető is elhelyezhető.


Lépegetők transzportálása a
Rogue Squadron képregényben

Napjainkban ezek a hatalmas csapatszállítók alkotják a Birodalom szárazföldi célpontok ellen végrehajtott támadásainak ékét. Bevetésük az első vonalban, a biztosításukat végző repulzoros technika előtt történik. A célterületre telepítésüket gigantikus méretű teherszállító bárkákkal és komphajókkal oldják meg. A lépegetők egyes alkatrészeit nem egy helyen, hanem különböző, az egyes alkatrészekre szakosodott gyárakban állítják elő. Az összeszerelést azonban szigorú minőségi ellenőrzések mellet csak a Kuat Drive hajógyár szerelőüzemeiben végzik. Ez részben a biztonsági, minőségi követelmény kielégítését, részben a gyártási technológia védelmét szolgálja. Ilyen ismert üzemek vannak a Kuat-on, a Caridán és a Belderon rendszerben is. A Szövetségi hírszerzés gyanúja szerint azonban ezek csak amolyan fantom üzemek, a valódi összeszerelést végző gyárak helye egyenlőre még ismeretlen.


Egy AT-AT dokkol az Endoron

AT-ST

Felderítő terepjáró lépegető

  • Gyártó: Kuat Drive
  • Magasság: 8.6 m
  • Tömeg: 32 t
  • Hajtómű: 1 db Kuat Drive KD-X2
  • Fegyverzet: 2 db SFS-A2 iker sugár vető; 1 db SFS-A1 sugár ágyú;
  • 1 db X-A10 gránátvető

A Birodalom szárazföldi csapatai által felderítésre és járőrtevékenység ellátására alkalmazott lépegetők, a kis, fürge, kétlábú AT-ST-k. Elsődleges feladatuk a felderítés és járőrözés, ám ezen kívül határvédelmi szolgálatot is ellátnak, és gyakran adnak biztosítást a harci tevékenységet végrehajtó birodalmi rohamosztagoknak és az AT-AT lépegetőknek is. A kis AT-ST-k inkább gyorsaságukról, semmint nehéz páncélzatukról híresek. A kétlábú lépegető rendszer miatt ugyan labilisabbak, mint nagytermetű rokonaik, ám azoknál jóval gyorsabbak. A csúcssebességük akár a 90 km/h-t is elérheti. Bár a „csak” 8.6 méteres magasságukkal nem oly fenyegetőek, mint az AT-AT-k, ám a gyalogsági csapatok és a kisebb suhanó járművek ellen még így is kellő erőt képviselnek.

A felderítő lépegetők személyzete csupán két főből áll: a pilóta és a fegyveroperátor. A kabinból a páncéllemezek védte, szűk szélvédőkön keresztül csak korlátozott kilátás nyílik, ám a holografikus célzó rendszer 360 fokos látószöget biztosító képessége feleslegessé teszi a panoráma ablakokat. Ezt a rendszert a tervezők a vezérlést biztosító számítógéppel és szoftverével együtt az AT-AT lépegetőktől "kölcsönözték". A fej; egy DSS 7-es mozgáskoordinációs egység és egy szervo rendszer segítségével, a lábak és a meghajtó rendszer állásától függetlenül bármely irányban képes elfordulni, és így tetszőleges célra tüzelni. A lépegető elsődleges fegyverzetét az orrba szerelt két darab SFS-A2-es iker sugár ágyú adja, melynek maximális lőtávolsága 2 km. Ezt kiegészítették még egy SFS-A1 sugár ágyúval és egy X-A10 gránátvetővel is. Az előbbit a fej bal oldalán, az utóbbit pedig a jobb oldalon rögzítve. Ezt a két kiegészítő fegyvert elsősorban a gyalogsági csapatok ellen alkalmazzák, igen eredményesen. A kerítések és a terepen előforduló láthatatlan akadályok áttörésére, a lábakra erős acélkarmokat szereltek.

Az AT-ST lépegetőket egyetlen motor hajtja, típusjelzése: KD-X2. A korszerű giroszkopikus stabilizáló rendszer és a fej valamint a lábak vezérlését ellenőrző mozgáskoordinációs számítógép ellenére ezek a kis járművek sajnos elég labilisak. Addig, amíg a nyílt terepen kiváló eredménnyel alkalmazhatóak, a sűrű aljnövényzettel, avarral borított erdők, az egyeletlen, hepehupás terepek számtalan veszély forrását hordozzák. Ilyen körülmények között gyorsan megnő a sérülés kockázata, a lábak megbicsaklása, összeakadása gyakran a szerkezet összedőlését okozza. A meghajtó rendszer a lépegető másik gyenge pontja. Mivel egy vékony plasztron pajzson kívül szinte nélkülöz minden védelmet, egy pontosan célzott találat könnyen a jármű vesztét okozhatja.

Ezek ellenére az AT-ST mégis az egyik legkiválóbb járőr szerkezet. Megbízhatóságukat mi sem bizonyítja jobban, mint hogy gyakran egymagukban, minden biztosítás nélkül teljesítenek felderítő küldetéseket. A legnagyobb előnyük azonban az, hogy a szárazföldi csapatok támogatását még olyan terepeken is képesek ellátni, ahol a repulzoros suhanókat már nem lehet használni. Emellett közös bevetéseik alkalmával fontos szerepet játszanak az AT-AT századok biztosításában.

A fülkébe a parancsnoki kabin tetején nyíló ajtón át lehet beszállni. Ez nem valami szerencsés megoldás, ám a gyakorlatban eddig még nem okozott problémát. A személyzet általában a lépegető oldalán elhelyezett kapaszkodók segítségével mászik fel a kabinba, de a katonai bázisokon, külön erre a célra épített platformokat használnak.

A Birodalom Szárazföldi Erőinél többféle AT-ST változat teljesít szolgálatot. A legelterjedtebb azonban az AS ( Assault ) típus. Ez mintegy két méterrel magasabb, mint az alapváltozat Az AT-ST/AS fő fegyverzete egyetlen, nehéz SFS-A9 sugár ágyúból áll. Az AS változaton több módosítást is végrehajtottak. A legfontosabbak talán, hogy a korábbi típusok hibáiból tanulva megerősítették a lábak merevítő szerkezetét, átalakították a gyroszkopikus stabilizáló rendszert és módosították a mozgáskoordinációs számítógépet vezérlő szoftvert.

AT-PT
Terepjáró Lépegető Löveg

  • Gyártó: Republic Military Engineering
  • Magasság: 3 m
  • Tömeg: 19 t
  • Hajtómű: 2 db RD-6
  • Fegyverzet: 1 db SSW-2 iker sugár ágyú; 1 db 60 mm-es gránátvető

Az AT-PT egy, a Köztársaság Rendfenntartó Erői számára tervezett, kísérleti, egyszemélyes terepjáró lépegető volt. A kétlábú, 3 méter magas gépezet megjelenése nem volt túl fenyegető, ám egymagában kb. egy gyalogsági század tűzerejét képviselte. De bármily jelentős tűzerőt is képviselt a kis lépegető löveg, végül sosem jutott el a hadrendbe állításig, a projectet ugyanis törölték. Ám a lépegető meghajtást alkalmazó harci gépezetek technológiája nem merült a feledés homályába. A Birodalom mérnökei az óriás, csapatszállító lépegető erődök tervezésénél az AT-PT koncepciójának számos elemét felhasználták. Eredetileg úgy tervezték, hogy az AT-PT századok majdan a Köztársaság szárazföldi csapatainak ékét fogják alkotni. Bár a sebessége nem vehette fel a versenyt a repulzoros suhanókkal, kis mérete, a lépegető hajtóműve és jelentékeny tűzereje által mégis fontos szerepet játszhatott volna a szárazföldi hadviselésben. A tervezők szándékát megvalósítva képes volt a fülledt trópusi dzsungelek laza talaján, sekély vízben vagy a hegyvidékek sziklás lankáin is éppoly biztonságosan mozogni, mint a sík terepen. Ezt a képességét elsősorban a lábakat rögzítő szervo rendszer egymástól függetlenül mozdítható, több irányban is elforgatható "comb tő" elemeinek köszönhette. Ezért; bár gyorsaságban nem vetekedhetett velük, olyan lejtőkön és akadályokon is át tudott kelni, amik a repulzoros meghajtást alkalmazó járműveket megtorpanásra késztették. Az AT-PT kísérleti felhasználásban elért sikerei még a szkeptikusok számára is világossá tették a lépegető meghajtás létjogosultságát. Az igazság az, hogy a lépegető tulajdonképpen majdnem minden helyzetben jobban vizsgázott, mint a repulzoros meghajtású gépek. Az egyetlen hátránya csupán a viszonylag alacsony végsebessége volt. (a lépegetők sebességi hátrányát a későbbiekben az AT-ST tervezői sikeresen megoldották) Az AT-PT egyszerű felépítésű, tömzsi szerkezet volt. Tulajdonképpen egy parancsnoki kabinból és az oldalára szerelt két lábból állt. A comb tő elemek nagy sebességű haladásnál a kabint automatikusan magasabb pozícióba emelték, így a pilóta és a felderítő lokátor látótere is megnőtt, ami megkönnyítette az ellenséges csapatok és az akadályok észlelését. Viszont, ha épp arra volt szükség, akkor a kabint akár a térdizületek szintje alá is le lehetett engedni. Ez a pozíció persze csak jóval kisebb sebesség elérését tette lehetővé, de sok esetben megkönnyítette a lépegető továbbhaladását. Az AT-PT csúcssebessége nyílt terepen mindössze 60 km/h volt, de a tervezők célja nem is a sebességi rekordok megdöntése volt. Egy olyan kisméretű, felfegyverzett terepjáró gépet akartak létrehozni, ami a legváltozatosabb harctéri viszonyok között is képes végrehajtani harci feladatát. És ez sikerült is.

Az erősen páncélozott kabin csupán a pilótának adott helyet, de végszükség esetén még egy plusz személy is elfért benne. Ha a szűk, kis oldalajtón keresztül a pilóta egyszer beszállt a kabinba, attól kezdve a gyalogsági fegyverek által tulajdonképpen sérthetetlen volt. A navigációs feladatokat és a fedélzeti fegyverek vezérlését egy egyszerű E-Slide G11 jelzésű központi számítógép látta el. Bár nem a legkorszerűbb technológiát képviselte, a G11-es computer mégis megbízható párost alkotott a törzsbe integrált, gömbcellás, pásztázó rendszerű lokátorral. A lépegetőt ezenkívül még egy korszerű kommunikációs egységgel is felszerelték. Ennek különösen, a nagy precizitást igénylő, összehangolt harci feladatoknál lett volna kiemelt jelentősége. A működéshez szükséges energiát biztosító reaktort és a két kisméretű, közös tengelyre szinkronizált hajtóművet szintén a páncélozott törzsbe helyezték. Az AT-PT fegyverzete egy, az orrba épített, forgatható, iker SSW-2-es sugárágyúból és egy fixen rögzített 60 mm-es torziós gránátvetőből állt.

A Köztársaság úgy tervezte, hogy a gyalogsági csapatok egy részét AT-PT-kel fogja felváltani. Ezzel jelentős összegeket takaríthattak volna meg, ugyanis egyetlen lépegető tűzerejét képviselő gépesített gyalogsági egység rendszerbe állításának költségéből több AT-PT hadrendben tartását is megoldhatták volna. Ám mindez csak terv maradt. Máig nem derült rá fény, hogy miért, de a lépegetők rendszerbe állítását az utolsó pillanatban lefújták. A Köztársasági kormány a legyártott néhány példányt nagy sietve a Katana flotta hajóira telepítette és amikor ezek eltűntek a semmibe, a lépegető lövegek is velük vesztek

TIE tank vagy TIE crawler

Kivétel a többiektől, hiszen nem űrhajó, hanem egy tank. TIE-crawler-nek is nevezik. A TIE vadász pilótafülkéjét használták fel.

 

ARATECH 74-Z KATONAI SPEEDER BIKE - birodalmi gyorsfelderítő, és járműve

Hosszúság: 3 méter
Csúcs sebesség: 500 km/h
Személyzet: 1 pilóta, 1 utas és 300 kilogramm teher
Fegyverzet: 1 könnyű ágyú
Védelem: könnyű páncél lemezek


Dögös, áramvonalas szerkó, a stukker és a komlink feltöltve, indulhat a szolgálat!

Amikor a második halálcsillagot el kezdték építeni az Endor bolygó felett, birodalmi járőrözők óvták azt a pajzsgenerátort, ami az új állomás elkészűltéig védelmet biztosított a legnagyobb birodalmi építmény számára.

A felderítő "bringások" gyors járőr tevékenységet tudtak ellátni, mivel a felügyeletükre bízott területet néhány perc alatt bejárhatták. általában 5 fős csapatokban (4 katona és 1 őrmester) portyáztak az Endor erdeiben, így ha valamelyik felderítőt baj érte, társa jelentést tudott tenni a támaszpontra. Fenttartásuk olcsó.

Járművük kűlönleges anti-gravitációs berendezéssel volt ellátva, így minimális energiafelhasználás mellett is nagy sebességet lehetett elérni velük.

Egyéb felszerelés:

  • Helyi zavaróadó, néhány száz méter hatósugárral.
  • Közepes teljesítményű lézerágyú (a járműtest alatt) járművek, illetve behatoló személyek elpusztítására.
  • Komlink.
  • A "lebegő" motor fontos tartozéka, egy a nyereg mögött tárolt vízmentes hálózsák, mely a rajtól leszakadt, vagy távoli ponton szolgálatot teljesítő felderítő részére nyújt menedéket a hűvös endori éjszakában.

 

vissza

 

●Padawanoknak●

Kezdőlapnak!

Kedvencekhez!

 

●Galaktikus Idő●

 

●Galaktikus Naptár●

2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

●Birodalom népessége●

Indulás: 2005-04-27
 

●Lépj be Jedi●

Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

●Szavazás●

Tetszik-e az a hatalmas logó az oldal tetején, amin az oldal neve van?

Igen, persze
Igen, jó
Nekem 8
Nem, lassítja a gépemet
Nem, tök ronda
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
 
Zene
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?