Jedi erők
Itt egy kicsit megállnék, a JK2 legjobban kidolgozott része ugyanis a fénykard vívás és az erők használatának megoldása. Fénykardunk csak a játék első negyede után lesz, és az erőket is csak lassan kapjuk meg, ráadásul az erőknek 3 szintje van, és minden erőből a legmagasabb szintet csak a játék legvégén érjük el. A "Controls" menüben az erőket külön gombokhoz is hozzá lehet rendelni, ezzel pedig éljünk is, és a sűrűbben használtakhoz adjunk meg valami kézre eső billentyűt. A játékban ha a célkeresztnél megjelenik valamin egy kettős kék kör, akkor ott az erőt kell használni, ha pl. egy emberen, akkor feltehetően Mind Trick-hez kell folyamodni, ha egy sziklán, vagy a fal egy darabján, akkor pedig vagy Force Pull, vagy Force Push varázsoljuk el.
Fontos!!! Ugyan a játék cheatnek minősíti, de mindenképpen kapcsoljuk be a 'valós' fénykard küzdelmet: ehhez nyomjuk először egy Shift+0 -át, majd a megjelenő konzolba írjuk be: helpusobi 1 és nyomjunk egy entert, erre ki fogja írni, hogy a csalások be vannak kapcsolva, ezek után írjuk be, hogy g_saberrealisticcombat 1 és ismét enter. Ezek után a fénykardal szabályos mészáros munkát végezhetünk, szétdarabolhatjuk az ellenfeleket.
|
Egy szétszórt rohamosztagos |
Force Push: Az egyik alap-felhasználású erő, amivel nemcsak személyeket tudunk fellökni, de a gránátokat is 'elsöpörhetjük', célszerű egy külön gombra bekonfigurálni. Ahogy magasabb szintre lépünk vele, az előttünk lévő tér egyre nagyobb részére hat.
Force Pull: Magunkhoz ránthatjuk ellenfeleinket, hatóterülete a Force Push-hoz hasonlóan nő a magasabb szinteken.
Mind Trick: Az elmetrükk első szinten csak egy személyre hat, aki 5 másodpercig nem vesz tudomást rólunk, a második szinten 10, a harmadik szinten pedig 15 másodperc a hatóidő, illetve már több célpontra is hat. Az elbűvölt személyeket azonban visszazökkentheti az, ha a közelben pl. valaki lövöldözni kezd.
Force Grip: Vader kedvenc trükkje, első szinten még nem sebez, és használatakor mi sem mozdulhatunk (így nem igazán látom értelmét...), második szinten már sebez is, ha nem is sokat, míg harmadik szinten a sebzés már igencsak szép lesz, ráadásul ekkor már mozoghatunk is, de ne feledjük, hogy a célkeresztnek végig a célszemélyen kell lennie!
Lightning:Egy látványos támadás, ami az elején még csak keveset sebez, és a hatótávja is kicsi, de a végére már méretes területet fog le, és sebzése is tiszteletre méltó.
Heal: Az erővel való gyógyítás annyira nem hatékony, mivel még a 3.-dik szinten is az egész erő elhasználása mellet sem ad túl sok életerőt. A Bacta hatásosabb...
Speed: A legjobban használható erő, külön gombot neki, mert nagyon sűrűn fogjuk használni. Használatakor a külvilág számunkra lelassul, és így kitérhetünk a lövedékek elöl, és sokkal hatásosabban harcolhatunk akár 10x túlerő ellen is. Magasabb szinteken a gyorsulás (vagyis a külvilág 'lassulása') nagyobb mértékű, illetve tovább tart. Amíg a Speed hatása alatt vagyunk, az erő nem regenerálódik.
Jump: Nem lehet külön aktiválni, az ugrás gomb nyomva tartása mellet lép működésbe, és némi erőért cserébe kisebb fajta 'repülésbe' kezdünk. Magasabb szinteken egyre magasabbra ugorhatunk - a force jump-nak van egy olyan változata is, mikor egy fal mellet a fal fele oldalazunk, miközben előre haladunk, és közben nyomva tartjuk az ugrás gombot is, ilyenkor a falra 'fellépve' haladunk tovább pár lépést.
Lightsaber Throw: A fénykard eldobása, alapból a másodlagos tűzgombra lép működésbe, és a gomb nyomvatartásával tovább használhatjuk, sőt, magasabb szinteken irányíthatjuk is. Ám ne feledjük, hogy használata folyamatosan fogy az erőnk, ráadásul védekezni sem tudunk.
|
A Jedi keze messzire ér |
Lightsaber Defence: Alapból működik, ha fénykardal vívunk, ez mutatja, hogy mennyire tudjuk hárítani ellenfeleink támadását. Persze azért illúzióink ne legyenek - egy rakéta kivédését inkább ne eröltessük...
Lightsaber Offense: A fénykard támadás szintén alapból él, és a 3 szint itt 3 vívási módnak felel meg: A 'normális', melyet a jobb oldali kijelző felső félköre sárga színnel jelez az alapértelmezett, ez talán a leglátványosabb. A 'gyors' módot kék színnel jelölik, és nevének megfelelően gyors mozdulatokkal való küzdelmet jelent, viszont emiatt nincsenek széles mozdulatok, vagyis a vívás hatótávolsága kisebb lesz. Végére maradt az 'erős' küzdőmód, aminek a színe a piros, ennél nagy ívű, tehát messzire kinyúló, erős, de lassú támadásokat lehet végrehajtani, ám éppen emiatt valamivel védtelenebbek leszünk a másik két küzdőmódhoz képest.
|
Geronimo!!! |
|