Rögtön az elején indítsunk azzal, hogy megölünk mindenkit, még anélkül, hogy begyakorolnánk, hogy melyik gomb mire jó. Adok egy tippet: a Q-t nyomogassuk igen sûrûn, ez a védekezés. Amikor éppen alkalmas, az egér két gombjával sújtsunk le az ellenségre. Egy idõ után Legolas fog ordítani, hogy kellene neki a help, úgyhogy menjünk a falhoz, és a W megnyomásával másszunk fel. Fent tartsuk a frontot, amíg Aragorn nem kiált segítségért, ekkor a kijelölt helyen E, hogy lecsússzunk. Mikor lent vagyunk, fussunk jobbra, s minden egyes ágyúnál nyomjuk meg az E-t, hogy jól lebombázzuk a feljárót, míg a végén el nem találjuk a lõporos szállítmányt. Használhatjuk útközben a lándzsatárakat is, hogy jól megdobáljuk az uruk-hait. Ha ellõttünk minden ágyút, akkor vége a pályának, jön a választás.
-A varázsló útja-
Elsõ küldetés: The road to Isengard
Az elsõ küldetésben Samuval kell zúznunk az ellent, eléggé nehéz küldetés, javaslom, hogy még az elején sajátítsuk el (amíg még nem élesben küzdünk, mert nem vettek észre MÉG) a harctechnikát, csak utána induljunk el az úton. Ahogy sikerült leütnünk egy orkot, nyomjunk rá egy space-t, azaz a kivégzést, így elkerülhetõ, hogy újra felkel, s megint meg kelljen küzdeni vele. Nagyon látványos csatákat lehet csinálni, tanuljuk meg már az elején használni az összes kombónkat, speciális képességünket, karddobálást, stb., hiszen ez a játék alapja.
Amikor elkezdenek lõni égõ nyilakkal, használjuk a Q-t, hogy kivédjük, illetve rögtön vegyük el a dobálható kardjainkat, és lõjük le a nyilazókat, mert sok kárt tehetnek bennünk, és rendkívül zavaróak.
Fussunk végig a megadott úton, eltévedni nem lehet, szóval menjünk csak elõre, és küzdjünk. Amikor az elsõ checkpointhoz érünk, egy elég húzós rész jön: meg kell küzdenünk egy rakat uruk-hai-jal, illetve el kell kerülnünk, hogy a nagy entek eltapossanak minket is. Szóval vigyázzunk, és okosan alkalmazzuk a védekezés és harcolás kombinációját.
Amikor elég ellent lenyomtunk, az egyik ent egy hatalmas kõvel kidobja a falat, meneküljünk arra hát. A kövi checkpoint után egy elég húzós rész jön, itt folyamatosan menekülni kell az íjazók elõl, miközben ütjük az orkokat. Szerintem nincs jó taktika, próbáljuk meg többször, ha nem sikerül, csak ennyit tudok javasolni. Fontos, hogyha átértünk a hídon, akkor utána JOBBRA menjünk azonnal. Ha balra megyünk beszorítanak a zsákutcába, és annyi. Miután levágtunk egy-két orkot, jön a trükk: célozzuk meg a kardobással az egyes lõszer tárakat, és dobáljuk meg õket. Ez lerobbantja a tornyokat, ahonnan íjaznak, ez nagy segítségünkre lehet!!
Ha hátértünk tehát, rohanjunk jobbra, javaslom, hogy egy kis utat vágva magunknak, fejvesztve rohanjunk le ameddig csak tudunk, egészen a gátig, ne nagyon küzdjünk ha nem muszáj, mert picit többen vannak... Ha lent vagyunk, jön egy fõellenség szerû, nyírjuk ki ügyesen.
Amikor másodszorra játszottam végig, a dolog már nem volt ilyen egyszerû: az entet, aki a gátat szabdalta, folyamatosan támadták tüzes nyilakkal, le kellett SZEMBÕL is és a mi oldalunkról is dobálni illetve vágni azokat akik lõttek rá, miközben folyamatosan csapkodni kellett a minket támadókat is. idegtépõ egy küzdelem, de megéri, mert itt a pálya vége!
Második küldetés: Minas Tirith - The top of the wall
Gandalffal elég egyszerû dolgunk lesz a falak tetején... Hazudtam. Szemét, nehéz egy küldetés! Nagyon nehéz. A lényeg a következõ: ölni és rohangászni a térképen körbe-körbe, mindig ahol megjelenik egy piros pont, oda tettek egy létrát, oda kell menni és lerugni. Nekem alapból ez a bal control gomb, remélem nektek is :) Szóval ha megjelenik egy pont, akkor futás, lerugás, majd küzdés tovább.
Miután megjelennek ostromtornyok, a következõt kell tennünk: egy kék pont is megjelenik a térképen, ehhez rohanjunk oda, és menjünk fel az emeletre. Itt van egy katapult, amit úgy tudunk mûködtetni, hogy ráállunk a kék körre, majd E, azaz use gomb. Ezt kétszer kell megjátszani, hogy sikeres legyen. Ahogy ezzel megvagyunk, menjünk át a falalk túloldalára, azaz a másik végébe, ahol jön még egy ilyen torony, ezt én a varázsló botjával lõttem szét, lehet, hogy van elegánsabb megoldás is :) Küzdjük szét magunkat, egy idõ után azonban lerobban a vár fele, ez nem igazán jó, ráadásul egy ostromtornyot is sikerül odacsatolniuk. Nem tehetünk mást, az egyik kötélnél (ahol az akadály elzárja az áthaladást) le kell ugranunk a párkányra, majd felmászni kicsit odébb. A tornyot én ismét Gandalf varázsbotjával szüntettem meg, majd szétvertem a többieket. Ekkor jön a custcene, hogy mindjárt áttörik lent a kaput, rohanjunk le mint a félõrültek, de akármit csinálunk, sajnos késõn érkezünk...
Harmadik küldetés:Minas Tirith - Courtyard
Az utolsó varázslós küldetés talán a legnehezebb mind közül: kétszáz asszonyt kell megmentenünk az ork támadás elõl, miközben majdnem egyedül a fõtéren álldogálva küzdünk meg sima orkokkal, uruk-hai-okkal, hatalmas ogrékkal (azok olyan aranyosak :)), stb. A megoldás az, hogy minél inkább kerüljük a bajt, és próbálunk túlélni. Ha egy ogre nagyon ránkmászna, akkor nem tudunk mit tenni, minél közelebb menjünk és elsõdleges támadással próbáljuk kivégezni. Csak üssük amíg mozog, és elvileg akkor nem üt meg minket, ha mégis, akkor már baj van ;). Be tudjuk erõsre tölteni a "fegyvert" is, azaz a varázsló botját, s így egy, vagy talán két lövéssel leterítünk egy ellent. Amíg tudjuk, használjuk ezt a fajta harcmodort a nagydarabokkal szemben is!
Ha ez sikerült, akkor ismét egy átvezetõ, s következik a két kis hobbit.
-A Hobbitok útja-
Azért csináljuk meg elõbb ezeket a küldetéseket, mert Aragornét úgyis majd csak akkor tudjuk befejezni, ha ez is megvan, szóval jobb egyben letudni az egészet!
Elsõ küldetés: Escape from Osgiliath
A lényeg az, hogy írtózni kell a nyílt terepektõl, ugyanis akkor beindul a Nazgul-automatika, s a vége az, hogy elragadja Frodót tõlünk, s akkor aztán annyi neki. Futni kell amerre csak tudunk, úgyis csak egy irányban lehet, ha nagyon nem tudnánk semerre sem menni, akkor létrát kell használni. Egyszer fel kell futni egy terõre, ami talán az egész helyen a legmagasabb, onnan gyorsan fedezékbe kell vonulni, mert nekem így is, hogy rohantam végig, már Frodót majdnem elkapta egy cúnya rosssz naszgúl! :)
Ott van bent egy hatalmas létra, gyorsan húzzunk le rajta, majd vissza egész jó magasra, amíg egy harang mellé nem érünk. Itt rá kell állni a már ismerõs kék körre, majd nyomni az E-t.
A harang elindul lefelé, ork-pürét csinál a csinos kis ellenségekbõl, majd kicsap egy faajtót. Na menjünk le, ki az udvarra ezen keresztül, majd következik egy iszonyat hajsza. Ne nagyon álljunk le senkivel se verekedni, csak rohanjunk amerre tudunk, amíg megint el nem érünk egy létrához. Ezen gyorsan le, ott üssük le a két-három orkot, majd megint le egyet, és egy ilyen csatornaszerû valamibe jutunk.
Menjünk elõre, itt jön egy ilyen fõellenség szerû dagadt ork, az alternatív támadással üssünk be neki folyamatosan vagy 20-at, erre õ meghal, karddal dobáljuk le az õreit (akik meg se mozdulnak, szépen megvárják míg beléjük áll 3 kard...) aztán a tekerõt indítsuk be az E gombbal. HÁROMSZOR kell megnyomni, ahhoz, hogy normálisan letekeredjen az ajtó, különben mindig vissza fog csúszni!
Második küldetés: Shelob's Lair
Ez az egyik legundorítóbb játékrész, amivel valaha játszottam :/ minden tele van pókokkal, kispókokkal, nagypókokkal, hallani ahogy a sok-sok lábukkal kopognak, sziszegnek, nyüszítenek, fúj.
Egy alternatív csapás (jobb klikk), majd egy space, azaz kivégzés megteszi egy-egy póknál. Egy olyan helyet kell keresni az elején, aminek a bejárata mellett két fáklya van, s a kispókok miatt nem bírunk átmenni. Hát etessünk meg velük egy kis tüzet, (E a fáklyák mellett) mindjárt lesz hely! Menjünk át, aztán küzdjünk meg a továbbiakkal, majd vegyünk magunkhoz egy kis tüzet megint és égessük ki a szép kis hálót...
Egy kisebb csapat orkba ütközünk, vagy kussban kerüljük ki õket, vagy mészároljuk le az összeset, s menjünk tovább. További orkok (ezek még itt is megélnek? gááz..) mindenütt, úgyhogy a kard az maradjon elég közel.
Vagy egy olyan helyre jutunk, ahol nem tudunk továbbmenni, s a szakadék túloldalán nyilasok vannak, vagy egy olyanhoz, ahol van egyenesen is út, meg felfelé is. Na, az utóbbi a helyes, menjünk csak fel, vágjuk le a helyi lakosokat, majd E-vel gurítsunk rá az orkbandára egy kis követ...
Menjünk tovább amerre felszabadult az út, majd olyan látványban lesz részünk, amilyet még sosem akartunk magunknak... Aki tudja, hogy ki az a SheLob, az már biztos sejti, hogy mirõl van szó... Na a borzongás után folytassuk az utat, kell használunk egyszer-kétszer a fáklyákat, van ahol utat kell csinálni magunknak, van ahol meg le kell égetni a pókhálót a járatokról. Tehát ha elekadunk, mert mondjuk pókok zárják el az utat, keressünk gyorsan egy fáklyát aztán jól dobáljuk meg õket (a nevemben is :).
Aztán jön egy terem, ahol fel is, meg egyenesen is lehet menni, kitalálhattátok: igen, felfele menjünk elõször, egészen el az út végébe, ahol fogjuk meg a tüzet és dobjuk ki a pókhálót ami elzárja az utat, majd vissza, csináljunk magunknak utat szintén tûzzel, majd menjünk át, és ki a szabadba. Üröm az örömben, hogy bár szabadban vagyunk, azért elég durva látvány fogad minket...
Három menetben kell legyõznünk az anyapókot, nekem végig borsózott a hátam... Szörny(û) egy látvány. Szóval ha megvagyunk mind a három fordulóval (szünetekben gyerekpókocskák tartják fenn az érdeklõdést, és szórakoztatnak bennünket), akkor megnézhetjük, amint Mr. Frodót nem igazán szépen kiöltözve elviszik az orkok, vissza valamilyen erõdbe...
Harmadik küldetés: Cirith Ungol
Elég zavaros volt a dolog nekem végig, még most sem igazán értem, hogy hogy sikerült befejezni. Az egyik fõ lényeg az az, hogy 80 orkot levágjunk. Ehhez kiborogathatjuk az összes tüzes edényt, rájuk önthetünk forró fémet, megdobálhatjuk õket izzõ lándzsákkal, és sima lándzsákkal is, két ajtót is rájuk csaphatunk, a többit meg levágjuk mi magunk. Ezzel összejön ennyi, aztán a feladat az, hogy JOBBRA menjünk amerre csak tudunk (de mivel forog a kamera gyorsan elvesztettem, hogy hol is vagyok) és a végén el kell jutnunk egy olyan helyre, ahol egy feljáró van a toronyba, körülbelül 40 orkkal. Namost, õket NEM LEHET levágni, ne is nagyon próbáljuk, felesleges. Inkább rögtön menjünk a katapulthoz ami ott van közel, és lõjük ki. A lecsapott kövek leviszik õket is, úgyhogy nem lesz gond az áthaladás. Fent van egy mockosz kisz orkocka, azt verjük agyon a következõ módon: álljunk oda a baloldali lándzsatárhoz, és csak dobáljuk folyamatosan. Amikor megszédül akkor is, ha felvesz pajzsot akkor is, ha éppen magánál van, de nincs pajzsa akkor is. Így egy olyan 5-10 kör után csak meghal. Sajna Frodo ingét lenyúlja egy mászik mockosz kisz ork a gyûrûvel együtt, úgyhogy még várnak ránk feladatok...
-A király útja-
Elsõ küldetés: The path of the Dead
Ahogy bemegyünk, a halott lelkek életet öntenek (költõi, mi? :) a csontokba, s ezzel akad néhány kaszabolnivaló ellenfelünk. Kezdjünk is hozzá, ahogy megjelennek az elsõk.
Egy részen nem tudunk átmenni, mert egy kõfal zárja el az utat, itt egy kis küzdelem után végülis utat tudunk törni magunknak, menjünk át. Egy idõ után egy híd fogja keresztezni utunkat, ahonnan lõdöznek minket, menjünk balra, egyszóval fel hozzájuk és adjunk nekik. Egy nagyobb térre érünk, ahol a jobb oldali utakat járjuk végig elõször, felvehetünk valami extra dolgot, meg a másik szirten néhány élõhalott fejére boríthatunk egy nagyobb darab követ. Menjünk le az elsõ helyen ezekután, ahol tudunk, s folytassuk az utat.
Balra menjünk a következõ elágazásnál, s egy olyan helyre jutunk, ahol egy csapóajtó van. Ezt le tudjuk a jobboldalon lévõ tekerõvel engedni, majd menjünk át rajta. checkpoint!
Jussunk ki elõrefele abból a csúnya nagy ködfelhõbõl, és egy olyan terem jön, ahol ledõl egy csomó oszlop, akadályt képezve elõttünk. A megoldás a következõ: rohanjunk végig megállás nélkül rajta, majd sétáljunk be a ködbe, és menjünk el minél messzebbre innen. Így nem sérülünk meg, nem megy el idõnk a csatával, stb.
Ha továbbmegyünk, s fel tudunk mászni egy csontlétrán, akkor ott jön majd egy fõellenség. Próbáljunk úgy játszani, hogy körbekerítsünk hárman, és egyszerre tudjuk püfölni, akkor gyorsan kidõl.
Egy olyan szoborhoz érünk, ami a mi magasságunk többszöröse, álljunk mellé, és az E segítségével döntsük ki, hidat képezve. Menjünk át rajta. Az ott lévõ vaskaput csak úgy tudjuk kinyitni, hogy balra lemegyünk a híd alá, át a túlsó oldalra, ott kitekerjük a kart (többször kell nyomni az E-t!!) és megöljük a közben ránktörõ szörnyikéket. Miután ez megvan, menjünk át az eddig csukott kapun.
Egy baromi nagy üregbe jutunk, ahol van vagy 1000 halott, Legolas azt mondja, hogy itt gyûlnek össze a holtak, és, hogy ez egy igen gonosz hely... Erre miután 35 elég kemény ellenséget kellett levágnunk itt, igen együttértõen bólintok, mert a híd közepe tényleg nagy ütközetek helyszíne lesz! Mikor megvagyunk a kiszabott halott-mennyiséggel, menjünk tovább.
Második küldetés: The King of The Dead
Az eleje rögtön úgy kezdõdik, hogy meg kell küzdenünk a halottak királyával, eléggé nem egyszerû egy feladat, a következõ az eljárás: amíg ütni próbál minket, addig folyamatosan nyomjuk a Parry-t, azaz a védekezést, és ahogy egy kis szünetet tart, egy sorozat kombót vigyünk be neki, majd ismét védekezés. SheLob után már tudhatjuk, hogy egy ilyen mérkõzés több menetes, amíg Mr. King pihenget, addig a csatlósai, válogatott haláltáncosok szórakoztatják a nézõközönséget, feladatunk természetesen, hogy a másvilágra küldjük õket - bár ez nehéz, mert tulajdonképpen már ott vannak...
Ha sikerült legyõznünk a királyt, aki idõközben a hegy szelét is szolgálatába állította, akkor fussunk vissza igen erõteljesen, hiszen összedõl az egész hely.
Visszafelé egy csomószor kis halottak állják majd az utunkat, villámgyorsan aprítsuk fel õket és folytassuk a menekülést, mert különben agyonyom valami nagy szikla...
A végén lesz még egy igennagy harc, én már-már azt hittem, hogy sosem lesz vége, úgy özönlöttek az emberek!
Harmadik küldetés: The Southern Gate
Közelítsük meg az ajtót, de gyorsan konstatálnunk kell, hogy egy ogre védi azt, úgyhogy amilyen gyorsan csak tudunk húzzunnk a háttérben lévõ HÁROM katapulthoz, s egyenként mindet süssük el. Ezek elvileg egy ogrét és egy tornyot döntenek le, másszunk fel a lelõtt toronyba, így a vár tetejére érkezünk, ahol sajnos egy behemót és egy csomó kis haverja vár minket, valahogyan oldjuk meg, hogy lenyírjuk az összeset.. Ha sikerült, akkor megjelenik egy olifánt (ha ezt Samu látná... :) és elkezdenek minket nyilazni róla. Viszonozzuk mi is egy-két nyíllal, lehetõleg addig lõve õket, amíg teljesen szét nem esik az egész vacak. Az ajtót kéne ezekután kinyitnunk mondjuk, de egy ogre támaszkodik neki, úgyhogy öntsük egy párszon nyakon egy kis forró fémmel, ennek nem örül, és a 3-4. menet után kidõl. Ekkor tekerjük ki a kaput, s nyertünk!
Öntsük ki még egyszer-kétszer azokat a forró bográcsokat :), jól fog az még jönni, majd menjünk vissza le a kapuhoz. Próbáljuk meg csata nélkül megúszni a dolgot, rohanjunk át a kapun és pályavége!
Negyedik küldetés: Pelennor Fields
A pálya kezdetekor le kell vágnunk egy bizonyos számú orkot, majd amikor ezzel megvagyunk, megjelennek az olifántok. Rohanjunk fel a szurdok szélére, és a katapultot, meg az íjat használva hatástalanítsuk õket.
Ez egy nagyon szemét pálya... Most próbáltam negyedszerre, immár trainert IS bevetve, de semmi haszna, mindig elbukok! Aztamindenit!
A lényeg az, hogy két embert kell megvédeni, akik a szoros végénél állnak, elvileg az egy orkmentes övezet. De egy nazgúl csúnya támadást mér állandóan rájuk, amit pedig csak egy íjjal lehet elzavarni. Minél többet tudunk bevinni neki egy támadás során, annál gyorsabban lesz vége ennek a szörnyûségnek. DE, közben jönnek az olifántok is, a másik irányból. Ha a nazgúl megöli a védenceinket, akkor vége a pályának, ha az olifántok végigérnek az útvonalukon, anélkül, hogy meg tudtuk volna állítani õket, akkor vége a pályának, ha meghalunk, vége a pályának...
Egyelõre úgy néz ki, hogy mindenképpen vége a pályának. Tovább nehezíti a dolgot, hogy elõfordulhat, hogy az olifántok másik oldalt jönnek, mint ahol mi éppen állunk, ekkor le a szurdok oldaláról, fel a másik oldalra, és íjazhatjuk onnan. Aztán íjazhatjuk a nazgúlt is ha megjelenik, meg közben még ütnek minket is orkok. Nem egyszerû a dolog sajnos!
Ötödik küldetés: The Black Gates
Annyi a feladatunk, hogy az elején megküzdjünk egy igen unszimpatikus úriemberrel, majd miután ránktör úgy 100.000 (vagy egy kicsit több..) ork, megvédjük a barátainkat. Közel sem egyszerû a feladat, de legalább újratermelõdik az életük!
Csak addig fedezékben kell lenniük.
6 orkvezért kell levágnunk, hogy befejezõdjön a dolog, úgyhogy kaszaboljuk õket, és akinél meg ilyen nagy bunkó van, azt fõleg!
Az egész pálya 3 felvonásos: egyszer ugye le kell gyõznünk 6 ork vezért, aztán jönnek minden oldalról, azt is bírni kell egy darabig, majd egy idõ után megjelennek maguk a nazgúlok is. Azokat is ki kell nírnunk, miközben végig figyelünk a társaink életére... Én nekem csak harmadszorra sikerült megcsinálni ezt a pályát, nagyon szivatós.
Hatodik küldetés: The Crack of Doom
Nahát, egy kis tûz, két hobbit, egy ex-hobbit meg egy kis félreértés. Gollam nem igazán szeretné elveszíteni a kedvenc tárgyát, úgyhogy úgy dönt, hogy megküzd a két hõs hobbittal még egyszer utoljára.
Figyelem, ez a játék legizgalmasabb része, javaslom, hogy mindenki egyedül jöjjön rá, hogy mit kell csinálni, mert úgy az igazán nagy a dicsõség a végén!
Ha semmiképpen sem tudod megoldani, CSAK AKKOR olvasd tovább!!
Biztos?
Utolsó lehetõség :)
Szóval, Gollam sérthetetlen, én is püföltem vagy fél óráig, mire rájöttem, hogy ez így nem fog menni... A következõ a trükk: oda kell lökdösni a kör szélére, ahol le tudna esni, s mikor elveszti az egyensúlyát, lökjük, üssük, rugjuk, amilyen gombot érünk, hogy leessen félig, majd nyomjuk meg jól célzottan a kivégzés gombot (space alapból) és üssünk le neki egyet. Sajnos ez nem elég, mert a mockosz kisz Gollam elkapja az egyik sziklát, és visszamászik, úgyhogy vagy 3x-4x el kell ezt játszanunk vele.
Ha utoljára sikerül ismét lelöknünk, akkor már csak egyet tudok mondani:
Gratulálok!! Végigvitted ezt az igazán szuper és élvezetes játékot! Remélem mindenki annyira élvezte mint én, egy nap sem kellett nekem, hogy végigtoljam, igaz, már évek óta nem emlékszem egy ilyen jó játékra, ami ennyire magával ragadott volna!
Várjuk a Lord of The Rings Trilogy-t 2004-ben, ahogy a felirat súgta a játék végén!