Japán vasúthálózata nagyon fejlett. A sok hálózat közül mégis a shikansen és a mágnesvasutak a legnépszerűbbek.
Shikansen:
Ezek nagyon gyorsan mennek, akár a 300 km/h-s sebességet is elérhetik.
Japán fő szigetét, Honshu-t teljesen behálózzák a shinkansen hálózatai. 1964-ben építették meg a világon először a Tokaido-i járatot. Már ezek a vonatok is képesek voltak elérni a 200km/h-s sebességet. 1975-re alakult ki a Déi hálózat mai képe, belevéve Fukuoka-t is, majd 1982-ben az Északi oldal kiépítése is megkezdődött Morioka és Niigata felé.
Három típusa van:
Nozomi: Csak a legfontosabb állomásoknál állnak meg
Tokyo-bol Osaka-ig kb 2 és fél óra alatt juthatunk el.
Hikari: Ezek gyakrabban járnak mint a Nozomi-k. Több helyen megállnak, és kb 3 óra alatt érnek el Tokyo- ból Osaka-ba.
Kodama: A leglassabb ezzel lehet eljutni a végállomsáig, mert minden megállóban megállnak.
Mágnesvasutak
A shinkansen vonalakat folyamatosan építik, mert bizony kicsit régiek, és így nem olyan gyorsak, ezért új vasútvonalakat építenek ki országszerte. Az első mágnesvasútvonalat 1990-ben kezdték építeni. Ezek nem sínen haladnak, mint a többi vasút, hanem olyan vályúszerűségben. Így nem nagyon tud kanyarodni, kis ivű kanyarokat tud csak bevenni, azok is néha 20 km hosszúak. Ezekbe a betonvályúkba építik be az elektromágneseket, és a vonat oldalába különleges mágnesek vannak. Az áramerősség növekedésével arányosan a sebessége is nő. Elérheti akár az 500 km/h sebességet is, és több tízezer embert szállítanak óránként.
Köszönet : Chiyo
<---Vissza |