Holdfényudvar

Főoldal

Rólam...

Kép-érzés-hangulat

Galéria

Humor

Vendégkönyv

 


"Holdfényudvar" fórum

Szavazz!
Lezárt szavazások
 
Modulok, helyek, szervezetek
Modulok, helyek, szervezetek : A Chado-i rejtély

A Chado-i rejtély

  2006.07.10. 15:59

Kaland 5-7. tapasztalati szintű játékosoknak. A kaland az Orwella életút játék egyik folytatásaként is mesélhető, de attól el is lehet szakítani.

A Chado-i rejtély

 

Kaland 5-7. tapasztalati szintű játékosoknak. A kaland az Orwella életút játék egyik folytatásaként is mesélhető, de attól el is lehet szakítani.

 

A megbízatás

 

A kalandozók megérkeznek Yaonshain városába. Hogy véletlenül keveredtek ide, vagy szándékosan tartottak erre, az a kaland szempontjából lényegtelen. A város vezetősége azonnal egy kisebb őrséget küldet ki eléjük, és kérik a kalandozókat, hogy tartsanak velük a hercegi palotába, „üzleti megbeszélésre”. Yaonshain vezetője Talleyrand herceg személyesen fogadja őket, egy igen előkelő tárgyalóteremben. Elmondja, hogy Dominis mesélt neki az eddigi sikeres küldetéseikről, és ezért döntött mellettük. Étellel, itallal kínálja a kalandozókat, általános dolgokról beszélget velük, majd rátér a lényegre: A segítségüket szeretné kérni (ki gondolta volna!).

 

A közeli Chado városáról kezd mesélni, mely eddig kiváló katonai erődnek bizonyult, jó határvédőnek, és kitűnő kereskedelmet lehetett vele folytatni. A napokban azonban jó néhány érdekesség történt ott, ami aggodalomra adhat okot. Ilyen események:

  • Mostanában egyre több Ork sereg támad Chado városára, ismeretlen okokból. Bár eddig is próbálták a bányát (lásd később) fosztogatni, de ilyen agresszív és egységes támadásokra régen volt példa. Yaonshain városa természetesen felajánlotta segítségét, de ezt – érthetetlen okokból – a Chado hercege visszautasította.
  • Kémek jelentették, hogy néhány – kétes előéletű – alkímista varázslót fogadott a herceg, akiket azóta nem is láttak visszatérni (hetek óta).
  • Az ork seregek egy része megtámadott egy közeli szerzetesrendet, annak egy részét le is rombolta, és a benne élő szerzeteseket lemészárolta. Kemény csata volt így is, és még meg is lehetett volna menteni a szerzetesrendet, ám a városi őrség valamiért nem ért oda időben.
  • Chado városa a cserekereskedelmet is csökkentette – azt is szigorú ellenőrzésekkel végzik -, amit tud maga termel ki a lakosság számára.
  • A herceg, az eddig igen igazságos uralkodó szigorú rendet tart a városban, nem enged be idegeneket, csak speciális engedéllyel, a város lakóit pontos napirend szerint dolgoztatja, ő maga pedig nem fogad el semmilyen meghívást egy személyes találkozóra (ilyenre eddig nem volt példa), arra hivatkozva, hogy „rengeteg az elfoglaltsága”.

 

Beszél még arról, hogy a városba csak engedéllyel lehet bejutni, máshogy szinte lehetetlen mert annyira szigorú ellenőrzések folynak a város falain és azon belül is. Aki igazolatlanul tartózkodik Chadoban az könnyen valamelyik börtön cellájában végezheti (és előfordult már, hogy bent is felejtették a rabokat).

 

A cél tehát: Információkat szerezni és kinyomozni ezeket a rejtélyeket! (és nem lerombolni a várost!)

 

Természetesen Talleyrand herceg tud nekik adni néhány ilyen engedélyt, viszont álcázni kell magukat helyi lakosoknak, mégpedig eszerint:

 

  • Favágói engedély: Az engedély tulajdonosa egy – az ork támadások során elhunyt- favágó helyett élhet Chado városában, úgy mint jó munkásember J. A JK kap egy kiváló fejszét és megfelelő ruházatot J. A lovát Yaonashinban hagyhatja.
  • Kereskedői engedély: Ruhákat áruló kereskedésre van feljogosultsága a város a kereskedő negyeden belül és Chado szívében. Egy kereskedő szekeret, sok göncöt és egy lovat kap ajándékba (kivéve, ha már van). Ha egyik JK sem tud szekeret hajtani, egy gyorstalpaló tanfolyamon elsajátíthatja az alapokat.
  • Egyéb engedélyek: Lóidomári, gyógyító, Raktáros, Köztisztaságügyi Manager (utcaseprő) stb.

 

Fontos, hogy az engedélyek közül egyik sem lehet bányász-engedély, katonai-engedély, és egyik sem jogosít fel a palota negyedben való tartózkodásra, valamint a bánya meglátogatására (ne a bánya fosztogatás irányába menjen el a kaland!). Más kikötés nincs.

 

Érdekes fejezet lesz, hogy hogyan próbálják szétosztani egymás között a JK-k az engedélyeket, mivel – gondolom – mindenki a legkényelmesebbet akarja beszerezni.

 

Ezután, különböző időpontokban el lehet indulni a városba, ahol még lakóhelyek is jutnak nekik (Saját lakás, munkásszálló, egy kis szoba, viskó, sátor, szalmakazal stb.). Fontos, hogy feltűnés nélkül találkozgassanak a városon belül.

 

Talleyrand herceg nagyon határozottan kihangsúlyozza: Teljes inkognitóban kell munkálkodniuk, ugyanis ha kiderül, hogy ők kémek, azonnal börtönbe csukatják őket. Fontos, hogy ez a rész jól elő legyen készítve!

 

Beszél még a fekete lovagról, aki Maret herceg új hadvezére és katonai főparancsnoka. Elmondja, hogy igen nagyhatalmú lovag, rengeteg csatát megvívott már, senki nem tudja honnan jött, csak annyit, hogy igen kemény ellenfelei voltak már, de mindegyikükkel végzett (lehet egy erős szörnyeteg is, ami ellen még a csapatnak sem sok esélye lenne). Megemlít még különös jelenségeket is a közelében, de erről ő nem tud semmit. Figyelmezteti a JK-kat, hogy kerüljék el olyan messzire amennyire lehet! A harci tudása is épp elég lenne, de úgy gondolja rengeteg titkos szövetségese lehet, akikkel jobb nem összetűzésbe kerülni.

A jutalomról nincs külön megkötésem, döntse el a KM, hogy aranyakban fizet, varázstárgyakban, ékszerekben stb.

 

 

 

A háttér:

 

Raquo Morrador néhány elit lovagjával, és egy Zauder (vagy alakváltó, bestiáriumban megtalálható) az éjszaka leple alatt közeledett Chado városa felé. A lovagok elmaradtak a közeli erdőben, majd a sötét lovag – fejvadász mivoltában – és a Zauder ketten folytatták útjukat. Bár a város szinte tökéletes katonai erőd, és átlagos halandónak aligha lehet esélye feltűnés nélkül bejutni ide, de a halálhozó lovagnak és társának, a Kráni küldötteknek, mindez gyerekjáték volt csupán. Kihasználva különleges képességeiket, az éjszaka leple alatt egyenesen az udvari palotába mentek, ahol maga az uralkodó, Maret herceg tartózkodott. A hercegnek félelmetes álmai voltak aznap éjjel. Izzadtságban fürödve ébredt fel a rémképekből, és döbbenten látta: Ketten vannak a szobájában. Egy szörnyű emberforma teremtmény, akinek az agya volt a feje teteje, és egy álarcos, köpenyes figura, aki most egyenesen felé tartott. Maret hercegnek nem volt ideje felsikoltani... A Zauder azonnal átalakult Maret herceggé, és az ágyba feküdt. A fekete lovag a hullát a közeli hegyekben égette el. Ettől kezdve a dolgok kissé megváltoztak a városban...

 

Raquo Morradorról, a sötét lovagról leírást itt olvashatsz: NJK-k (klikk rá)

 

Úgy írnám le a magyarázatokat, hogy egyben a Talleyrand herceg által felvetett problémák is meg lennének válaszolva, tehát:

 

  • Mik az ork támadások okai?  Az ork támadásokat maga „Maret herceg” – vagyis a zauder - provokálta ki (orkokat raboltatott el, támadást intézett ellenük, varázslatokkal dühítette őket a város ellen, stb.), hogy elterelje a figyelmet egy sokkal sötétebb titokról, miszerint a helyi börtön mélyén titkos kísérleteket folytatnak, melynek célja: ember-aquir mutánsokat létrehozni, azaz aquir hangképző szerveket beültetni néhány emberbe, hogy azok alkalmasak legyenek néhány egyszerű hatalomszó kimondására. Az ork támadások révén észrevétlenül el lehet tüntetni embereket és a laboratóriumok mélyére hurcolni őket (hozzáteszem nagyon kevés műtét jár sikerrel). Az kísérletek során elpusztult „egyedeket” a dögkútba hajítják. Folynak még más kísérletek is közvetve közvetlenül az Aquirokkal kapcsolatos (új szörnyek alkotása, védőtalizmánok létrehozása, stb.).
  • Kik ezek az alkímista varázslók? A válaszra talán már rá is jöttél: ők azok a küldöttek, akik a börtön mélyén végzik a titkos kísérleteiket. Könyörtelen tudósok, akiket cseppet sem hat meg az emberi szenvedés. Hatalmuk erősen korlátolt, nem a hagyományos varázslói mágiát használják, csupán az emberi szervezet átalakításában és az élettan tudományában mesterek.
  • Miért támadták meg a szerzetesrendet az orkok? Maret herceg (azaz a Zauder) bízta meg az egyik varázslóját, hogy az orkok érezzenek mélységes dühöt a városon kívül működő szerzetesrend iránt, majd azok nem is késlekedtek sokáig, lemészárolták a „barátokat”. Erre azért volt szükség, mert a szerzetesek elég hatékony nyomozómunkát végeztek a városban folyó sötét titkok felderítésére (csak sajnos megszívták).
  • Miért zárkózik el Maret herceg a többi várostól? Nem akarja, hogy észrevegyék, hogy ő zauder és hogy miket csinál a városban J.
  • Miért nem enged be idegeneket? Még véletlenül sem szeretné, hogy kémek kutakodjanak utána.

 

A város

 

 

Chado városa egy eléggé eldugott, istenháta mögötti helyen épült fel. A várost egy nagy fal öleli körbe, amire szükség is van, hiszen a bánya hegy értékes ezüstjét meg kell védeni a fosztogatóktól, akikből akadt bőven az elmúlt évtizedek során. Jobb híján néhány kisebb csapat ork próbálkozott meg azzal, hogy nyílt támadással, vagy csendes besurranással bejussanak a bánya hegybe, és birtokba vegyék a benne fellelhető értékes ezüstöt, de hiába. A katonaság jól szervezett, a várfalak erősek, sok az őrszem, így a hegybe szinte lehetetlen észrevétlenül bejutni (vagy ha már bent van, akkor kijutni onnan).

 

A chado-i lakosok dolgos, rendszerető népség, olyannyira, hogy a város részeit is aszerint osztották fel, hogy ki milyen munkát végez. Eszerint a favágók az erdőhöz közel laknak, amit favágónegyednek (3) hívnak. A bányászok a bányához közel élnek, aminek a neve kőváros (5). Az ide betérőt persze nem ezek a városrészek fogadják, hanem piacok, kereskedőházak, kocsmák és egyéb szórakozó, kulturális és vallási épületek, aminek az egyszerűsített neve a kereskedő negyed (1). A város többi lakosa a chado szíve (4) elnevezésű helyen él. Nagyon biztonságos, és csendes környék, lakóházakkal, kertekkel, parkokkal. Külön negyedet hoztak létre a katonaságnak, az ő családjuknak és az ő munkájukat segítő egyéb személyzetnek. Ez a katonanegyed (2). Amúgy a város minden pontján ki vannak helyezve különböző őrhelyek, amik azonnal tudják riadóztatni a városőrség többi tagját. Ezt egy kolompok, harangok segítségével teszik. Nagyon sok az őrjárat az utakon, akik gyakran igazoltatják az útjába kerülőket, ha azok kívülállóknak tűnnek. Ha valaki netalántán harcba akar bocsátkozni velük, először segítségért riadóztatnak, és csak aztán szállnak harcba. Gyakran kutyákkal sétálgatnak az utakon. Ha túl veszélyesnek vélik a katonák az ellenfelet, akkor mágusokat is segítségül hívhatnak, akik valószínűleg a palotanegyedből (6) fognak érkezni. Itt él maga a herceg is, és a mágusai, a közeli rokonok és más magas rangú nemesek, katonák és azok családjai. Nagyon szép környék, csak ide szinte lehetetlen bejutni. Külön engedély kell hozzá (amit Yaonashin hercege már nem tud adni). A biztonság itt még nagyobb, mágusok és lovagok őrzik ezt a negyedet.

 

Persze ez még nem minden. A várost körbevevő falakon is sok az őrjárat. Egy lehetőség talán még adva lenne a bejutásra, a folyón keresztül, de a víz mélyén mágikus gömbök világítanak, melyek azonnal piros színre váltanak, ha a vízben mágiát érzékelnek. Egyszóval jobb az egyenes utat választani!

 

Favágó telep

 

A favágó telep nem tartalmaz különösebb érdekességeket, itt ebédelnek a favágók, itt állomásoznak a szállító szekerek, és itt raktározzák a fákat. Néhány kisebb őrtorony is áll a közelben, hogy az esetleges veszélyekre fel lehessen figyelni. Egy nagy faház is található a telep közepén, ahol vadászok élnek. Baj esetén mélyhangú kürtökkel jeleznek a város felé, akik azonnal segítséget küldenek. Néhány emberrablás itt is történt, az ork mészárlások során. Az egyik favágó elmesélheti, hogy miután megtámadták őket, látta, hogy az egyik cimboráját egy fekete csuklyás alak hurcolta magával az erdő mélyére. Bár többen azt mondták neki, hogy csak hallucinált (kicsit alkoholista a figura), ő meg merne rá esküdni, hogy tényleg így történt. Maret herceg néhány embere is itt táborozott az erdőben. Ezek nyomait is fel lehet fedezni (sokáig követni őket nem lehet, de amúgy a város felé vezettek).

 

A Szerzetesrend

 

A szerzetesrend szintén a város falain kívül helyezkedik el. A Város felé vezető útról balra letérve lehet idejutni. Nagyon szép, virágos ösvény vezetett ide, amit alacsony (kb.: térdig érő) fakerítés szegélyezett. Azért lehet róla csak múlt időben beszélni, mert a virágok és a kerítés nagy részét szétdúlták az orkok.

 

 

 

Az épület ma – szinte - teljesen üres. Sok fal be van omlasztva, a közeli növényeket jégeső verte szét, a földön néhány nyílvessző, alvadt vér, szőrcsomók, stb. található. Értéktárgyak nem nagyon maradtak, mindent elvittek az orkok. Üres szobák, beomlott falak, összetört szobrok jelzik a csata nyomait. A titkosajtó egy dombormű mögött található. Viszonylag könnyű felfedezni, mert egy kis része be lett törve, és kilátszik mögötte a feketeség. Az erdő egy – tetszőleges - pontjába vezet amúgy, valószínűleg menekülésre használták. A szerzetesrend többi részét le se írnám, a rajz nagyjából ábrázol mindent, amit meg nem azt a KM fantáziájára bízom.

 

 

 

 

Események a szerzetesrendben:

 

  • Észreveszik a JK-k, hogy valaki tartózkodik itt (neszeket hallanak). Kisebb kutatás után a tetőtérben felfedeznek egy idegent. Valaha ép ember lehetett, ma már csak egy szánalmas emberroncs. A torka teli van varratokkal, testén hegek vannak, a füle szétvagdosva. Nagyon fél a JK-któl, teljesen meg van zavarodva. Beszélni, vagy bármilyen módon kommunikálni szinte teljesen képtelen. Viszont amikor túl közel merészkedik az egyik játékos hozzá, különös dolog történik. A JK-k csak annyit látnak, hogy az illető kimond egy szót, amitől eltűnik majd a tetőtér egy másik sarkában jelenik meg, és éppen lefelé mászna. Az illető háttértörténete: Ő is egy kísérleti alany, akinek sikerült megszöknie a börtönből. A rajta végzett operáció kis mértékben sikerrel járt: néha teljesen spontán képes hatalomszavakat használni, de ez nagyon ritkán sikerül neki (2-3 naponta egyszer), azt is csak korcs nyelven. Ez ösztönös dolog nála, nem is tudja, hogy milyen hatalomszót használ, és mi lesz az eredménye. A tetőtérben azt a hatalomszót használta, amellyel megáll az idő a szó kimondója körül, és neki van egy kevés ideje szabadon cselekedni (10 szegmens). Amúgy a dögkúton keresztül menekült meg.
  • Megjelenik a helyszínen Raquo Morrador, vagyis a fekete lovag, lovagjai kíséretével. Nem akarja bántani a JK-kat, csak kutató munkát végez (az eltűnt hapsit keresi, de ezt nem köti a kalandozók orrára). Ha a JK-k megfelelő magyarázattal tudnak szolgálni arra, hogy miért tartózkodnak a szerzetesrendben (vagy ügyesen elbújnak előle) akkor nem bántja őket. Én amúgy elég sok ijesztő történetet meséltem a fekete lovagról (innen-onnan összeszedték az infót), úgyhogy amikor meglátták, hogy ő közeledik szinte mindenki elbújt valahova; az az egy akinek meg nem sikerült, az is alig mert beszélni J.
  • Egy félig megírt levelet találnak az egyik főpap asztalán. A levél lényege: a főpap arról kezdett el írni Yaonashin hercegének, hogy a városi dögkútban ahol csak állati tetemeknek kellene lenniük, néhány érdekes emberi hullát is találtak… (hogy milyenek ezek a hullák, az már nincs leírva).

 

A régi temető

 

 

A régi temető (ma már nem használják, csak a dögkutat) a bánya hegy közelében helyezkedik el, itt található a dögkút is. A temető mögött áll egy őrfal, amin néhány őr mászkál, de ez viszonylag nem annyira őrzött terület. Ha a JK-k lemennek a dögkútba, egy barlangba érkeznek, melyben egy rakás állati és emberi tetem található. A bűz iszonyatos, rosszullét kerülgeti a kalandozókat (egészségpróba). Az emberi hullák közül sokaknak van elmetszve a torka, mintha műtéteket végeztek volna rajtuk. A bányász táborozó nem érdemel sok szót, kisebb házak találhatóak itt, raktárak, étkező, stb. Elég igénytelen hely. A bánya bejáratot állandó őrjárat vigyázza, sok kolomp látható, amivel azonnal lehet riadóztatni. Látsz egy ilyet is, hogy bunyós háza. A bunyós egy nagydarab kopasz férfi. Ő őrzi a bányát többedmagával.  Sosem használ fegyvert (legfeljebb ostort), kiváló harci képességei vannak, és gyakran vállal nyílt megmérettetést birkózásban (Mf) és ökölharcban (Mf). Sok történet kering róla is (egyszer állítólag leütött egy medvét).

 

 

Események a temetőnél:

 

  • Néhány őr mászkál a közelben, kicsit megnehezítve a JK-k dolgát.
  • A dögkút teteje le van lakatolva egy vasráccsal. A zár közepesen bonyolult. A láncokkal érdemes halkan bánni.
  • Odalent a barlang mélyén tényleg található néhány emberi hulla. A torkukon, hasukon, fejükön különös hegek és varrások találhatóak.
  • A fekvő hullák között akad néhány amely bosszúra szomjasan megelevenedik és élőhalottként a kalandozókra támad.
  • Valahogy meg kell oldani azt is, hogy le tudják mosni magukról a hullák bűzét, ha kijöttek a dögkútból.

 

A börtön

 

Földszint

 

 

A börtön egy többszintes épület, fejlett technikával, nagyon jól felszerelve és gondosan őrizve. Szinte lehetetlen bejutni (de azért a kalandozók majd megoldják valahogy). Az épületet néhány erőd és katonai bázis veszi körül bal oldalról (fentről nézve), és jobb oldalról a harapós tó található. Nevét a benne úszkáló húsevő halakról kapta. A lovak és a rabszállító szekerek a kocsitárolóban vannak. Egy nagy kétszárnyú vasajtó vezet (mágikusan védett) az 1-es számmal jelölt előtérbe. Ez egy fedetlen tér, föld talajjal. Az előtér funkciója: ide állnak be először a szekérrel, majd bezárják a nagy rácsos kaput, és csak utána vezetik ki a foglyot, és viszik tovább. Ebben az előtérben van még két lépcső (a két barnával rajzolt, csíkozott téglalap), ami kis párkányokra vezet fel, ahonnan további folyosók nyílnak. Ezekről a párkányokról fölülről is lehet nézni a beérkező szekeret.

 

Tipp: A Rabszállító szekerek alkalmasak lehetnek az észrevétlen bejutásra

 

Az előtérből tovább haladhatunk a 4-es számú terembe. Ez már az épület belseje, egy egyszerűen de szépen megmunkált terem. Azonnal feltűnik egy fa-lap a földön, velünk szemben, amiről vastag láncok függenek és a plafonban egy kis lyukba vannak bevezetve. Ez tulajdonképpen egy kezdetleges lift, amivel az alsó szintekre lehet haladni. A jobb falon fa-karok vannak, számokkal jelölve, amiket egy meghatározott sorrendben kell meghúzni az „utazáshoz”, különben megszólalnak a riadóztató harangok. Bal oldalra nyílik egy ajtó, ami után egy lépcső vezet felfelé a 2-es őrszobába. Innen mehetünk lefelé az 5-össel jelölt hatalmas szabadtéri udvarra. Itt van a kiképzőtér, sétáló a raboknak, kínzóeszközök, és néhány gyilkos növény is. A 3-as szoba egy iroda, itt zajlanak a megbeszélések, tárgyalások. Jobb úgy intézni, hogy ide már ne jussanak be a JK-k. Láthatóak folyosók és őr párkányok a rajzon, ezeket azt hiszem nem szükséges annyira elemezni. Tegyük fel sikerül lejutniuk az alsó szintre…

 

Alsó szint

 

 

 

A lift tehát zakatolva megindul. Egy sötét dohos helyre érkeznek a kalandozók, a levegőben különféle szagok keverednek (egyik se kellemes). Egy kis félkör alakú előtérbe érkezik a lift, ahonnan jobbra és balra is el lehet indulni a folyosón. Hosszú folyosók vezetnek mindenhova, állandóan hallatszik a léptek zaja (így könnyű távol maradni azoktól). Összesen 4 őr járatozik, párosával róják a köröket. A számokkal jelzett területek a cellák. A szörnyű kísérletek pedig a Laboratóriumokban, műtőkben stb. zajlanak. Persze a varázslóknak is kell néha aludniuk, úgyhogy nem feltétlenül tartózkodik mindenki épp a helyén. A kút szolgáltatja az ivóvíz ellátást, valamint le lehet jutni a 3. szintre is rajta keresztül. A számokkal jelölt részek a cellákat ábrázolják. Nem írnék le minden egyes szobát, cellát, műtőt részletesen, itt van néhány esemény, leíró rész, tetszőlegesen el lehet osztani J.

 

  • Állandó őrjáratok
  • Éppen háttal kijövő, mélyen elgondolkodó mágus
  • Sötét bűzös alkímista szobák, meggyötört, megkínzott emberekkel
  • Mágikusan elzárt ajtók
  • Nyitva hagyott ajtók
  • Hernyószerű, ugráló és a testre tapadó lények
  • Két alkímista egy félig nyitott ajtó mögött beszélget
  • Rengeteg üvegcse, műtős szerszám, varróeszköz, csapda-varázstárgyak, megkínzott rab,
  • Üveghengerekben tárolt, valamilyen folyadékban lebegő emberi-aquir és más szervek.
  • Néhány Aquir szerv különös hatással van az emberi szervezetre
  • Egy segédkező gólem
  • Mérges gőzök, gázok
  • Leleplező levelek (lásd később!)

 Legalsó szint

 

 

A legalsó szinten tulajdonképpen csak cellák és kínvallatók találhatóak. Itt is négy őr járatozik állandóan. Elég igénytelen hely, alig világít néhány fáklya, a kövek penészesek, a levegő dohos. A kúton amúgy lehet tovább ereszkedni, a vízen kívül egy barlang is található a mélyén, ami kivezet a városon kívülre.

 

Egy-két lehetséges színesítő elem:

 

  • Skizofrén rab
  • Éppen öngyilkosságot végez valaki a cellájában
  • Patkányokkal/csótányokkal dobálózó rab
  • Megvilágosodott rab
  • Információkkal szolgáló rab
  • Hangutánzó rab
  • Egy régi ismerős rab
  • A kiszabadításért jó pénzt ígérő rab
  • Megszállott, ostoba hóhér
  • Állandóan a nőkről beszélő őr
  • Az egyik őrt valahogy elkapta egy rab, megfojtotta, de a kulcsait épp nem éri el a kezével
  • Az egyik mágiatudó rabnak sikerült megidéznie egy démont

 

Események a börtönben:

 

  • Sok-sok közben felmerülő probléma megoldása
  • Találnak olyan leveleket, amelyeket Maret hercegnek címeztek. Ezek tartalmazzák a kísérletek leírásait, eredményeket, a szükséges anyagokat, stb. Mind bizonyíték.
  • Hosszú időnyi kutakodás után a felső szinten kiderül, hogy nem kívánt látogatók vannak a börtönben, és a katonák a kalandozókat kezdik el keresni. Persze eddigre már elég bizonyíték van a kezükben.
  • Megjelenhet személyesen Raquo Morrador is, a kíséretével
  • Valahogy ki kéne jutni!

 

További események, sorrend

 

Azt, hogy honnan kezdik el a játékosok a nyomozást, kikkel veszik fel a kapcsolatot, legyen az ő dolguk. Különböző NJK-kal lehet segíteni (vagy gátolni) a munkájukat, származástól, rangtól függetlenül. Ezeket a KM-re bízom (már csak azért is, mert én a többségüket improvizáltam és már nagyon én sem tudom, kik voltak). Az azért nagyon fontos, hogy a börtön mindenképpen az utolsó helyszín legyen – de ne az életüknek -, hadd járjanak végig mindent pontról pontra. Ezt úgy lehet megoldani, hogy egészen az utolsó eseményekig fel sem merül a börtön neve (de biztos van rá több mód is).

 

Tulajdonképpen két fő célt is kitűzhetünk: vagy lebuktatják a Zaudert, vagy a kísérletekről szereznek bizonyítékokat (én az utóbbi vonalat követtem). Vagy mindkettőt egyszerre.

 

Ha sikerült mindent megoldani, már csak el kell vinni a bizonyítékokat Yaonashin hercegének, akik busásan megfizeti a kalandozókat.

 

Hogyan folytatódhat a történet?

 

  • A Zauder elmenekül, helyette új herceget választanak, a tudósokat pedig kifüstölik,
  • Yaonashin megtámadja Chadot, külső segítséggel, és egy kisebb háborút vívnak ellenük. Ehhez kérheti a Jk-k segítségét is

 

 

Egy NJK (a sok közül)

 

Lysander, a kereskedő

 

Kissé Dzsados beütésű, dörzsölt figura, hosszú hajjal, éles állkapoccsal. Jelenleg ruhákat és értékes kelméket árul a városban, de gyakran váltogatja az árukészletét. Szerte a világban sok kapcsolata van, és Chado városát elég jól ismeri (pár hónapra itt telepedett le). Tud iratokat hamisítani, zárakat felbontani, jól ismeri a városi életet (beleértve a katonákét), egyszóval nagyon hasznos lehet, és egy kis pénzért könnyen befogható. Amúgy ártalmatlan figura, harci képességei elenyészők, viszont a szolgáltatásai annál értékesebbek. Még a börtönbe is be tudja juttatni a karaktereket. Nálam Lysander ez után a kaland után is a JK-kal maradt, és még sokat segített nekik. Többféle módon is kapcsolatba kerülhetnek egymással pl: Lysander rájön, hogy ők Kalandozók, és felajánlja szolgálatait pénzért, védelemért, vagy egy különleges tárgy megszerzéséért.

 

Utóirat:

 

Biztos, hogy lehetne még bőven írni a városról, a benne lezajló eseményekről és a szereplőkről, de úgy gondolom, hogy egy nem minden részletében kidolgozott kaland több teret adhat a KM fantáziájának, és a spontán eseményeknek. Ha valami nem érthető esetleg a kalandban, nyugodtan kérdezz!

 

Jó játékot!

 

 

Szerepjáték.lap.hu

RPG

Szürkecsuklyás

Kalandozók

Rengeteg kiegészítő

Sok-sok kiegészítő

Képek

Kepeslap.com

Társalgó
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Kérésre teszek ide linkeket! (hasonló témájúakat)


RÚNATÁBOR

Atlantisz

Yusuke

Mágus-gödöllő

 

 

 
Ennyien látogatták az oldalt
Indulás: 2005-01-17
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre