A répa
Téma: A répa c. mese
Sok kicsi sokra megy, egységben az erő.
Fejlesztési terület: - elfogadás képességének fejlesztése
- együttműködési készség fejlesztése
- nagymozgások fejlesztése
- ritmikus együttmozgás fejlesztése
- játékok
Helye: a csoportszoba szőnyeges része
Eszközök: fejbábok, kucsma, sárgarépák cicóka báb
Foglalkozás felépítése
1.Ráhangolódás
Cicóka feébresztése:Ébresszük fel ezt a hétalvó cicánkat,énekeljük a „Cicukám kellj fel „kezdetű dalt
- Sziasztok ki ébresztett fel? Olyan szépet álmodtam elmesélem nektek is ha kérdezhetek egy nehezet. Mit szeret a nyuszi?
Gyerekek felsorolják, hogy mit szeret a nyuszi.(répa, káposzta, saláta …)
2.Hangulati bemelegítés
„Csukjátok be a szemeteket, és már repülünk is. Már látom Nagyapóék házát. Meg is érkeztünk.”
- út a „mintha „ birodalom felé
Most mi leszünk a mese szereplői:A szerepek kiosztása. Az óvónő a narrátor. Mindenki sorra kerül. Addig játsszuk amíg igénylik.(Később a játékidőben önállóan is eljátszották,ők osztották a szerepeket rendezték be a helyszínt stb.)
3. Hang- és mozgásutánzás
„Nagyapó házában sok aranyos kis állat lakik. Járjatok és beszéljetek úgy, mint pl. Cirmi a cica. Tapsra álljatok meg.”
- figyelelm, gondolkodás fejl.
- feladattudat fejl.
- kreatív mozgás készségének fejl.
4. Mi változott meg….?
„Kik segítettek Nagyapónak? Álljatok fel sorban egymás mögé. A többiek forduljanak háttal és csukják be a szemüket.” Az óvónő megváltoztatja a szereplők felállásának sorrendjét. A gyerekeknek ki kell találni, hogy mi változott meg.
- figyelem koncentráció fejl.
- emlékezet fejl.
- vizuális memória fejl.
5. Húzz-húzz…..
„Játsszuk el, hogyan húzták ki a földből a répát.”(eljátsszuk a játékot)
- mozgáskoordináció fejl.
- ritmikus együttmozgás fejl.
6. Családjáték (fényképezés)
„Legyetek mindannyian Nagyapó családja. Legyen ez a család nagyon vidám. Most lefényképezlek benneteket. Most legyen ez a család szomorú…. Mérges… stb.
- szélsőséges érzelmek kivetítése
- alkalmazkodási képesség fejl.
7. Vakkígyó
„Mi mindannyian sokat segítettünk Nagyapónak, ezért sikerült a hatalmas répát kihúzni a földből. De most én fogok segíteni nektek kijutni meseországból. Álljatok egymás mögé fogjátok meg egymás vállát, és csukjátok be a szemeteket, majd vezetlek benneteket.
- bizalom- biztonságérzet fejl.
- téri tájékozódás fejl.
8. Levezetés
„Megérkeztünk az óvodába, kinyithatjátok a szemeteket. Játsszuk el a Kis, kis kígyó…c játékot, majd üljünk le, és fogyasszuk el a répát Nyusszancs barátunkkal.
Hétfő
Ismerkedés az új mesével
-óvónői előadás
|
Beszélgetés a mesében szereplő állatokról.,növényekről őszi zöldségekről
|
Kedd
Az óvónő előadja a mesét
|
Kapcsolatteremtő játék
„Telefonos játék”- a nevükkel a névek vissza éneklése
húzz-húzz engemet,mondóka
|
Szerda
Mese bemutatása szemléltető eszközök segítségével
A mese dramatizálása
-az óvónő-narrátor
- gyerekek a mese szereplői
|
„Tükörjáték”- érzelmek megjelenítése mimikával.
„Legyetek mérgesek, mert nem sikerül kihúzni a répát. Most vidámak….”
|
Csütörtök
A gyerekek eljátsszák bábok segítségével, az óvónő a narrátor
|
„Mi változott meg?”
A szereplők sorrendjében történő változások felismerése.
|
Péntek
Stilizált mozgásutánzás
„Járjatok úgy mint a kutya, a macska…”.
|
Drámajátékokkal való feldolgozás
|
|