Témaindító hozzászólás
|
2005.02.06. 14:11 - |
Tessék csak szépen autós témákat ide beírni!!Leginkább terepjárós témákban fog bővelkedni..asszem:) |
[28-9] [8-1]
Ez lenne az! 500eFt.. Mondd mit szeretnél még tudni róla vagy ilyesmi..ha érdekli akkor megmondom kinél kell érdeklődni!! Klikk a képre!Az autó egy Suzuki Samurai SJ410! ezres motorral! |
Az EP képviselői a múlt hét végén megszavazták a terepjárókon és egyéb járműveken található bozótrácsok teljes betiltását. A rendelet 2006 január 1-jén lép életbe. Az autógyárak között jelenleg hallgatólagos megegyezés van arról, hogy nem szerelnek ilyen agresszív, az elgázolt gyalogosok szempontjából különösen veszélyes elemeket az autók orrára Európában, de eddig semmilyen törvény nem tiltotta a kereskedelemben kapható, utólag felszerelhető gallytörők használatát.
Januártól tilos lesz merev anyagból készített bozótrácsot szerelni az autók orrára, valamint minden újonnan piacra érkező modellt kötelezően letesztelnek a felnőtt és gyerekkorú gyalogosok biztonsága szempontjából. Egy angol közlekedésbiztonsági kutatóintézet becslése szerint a szabályozás évente körülbelül 140 életet menthet, és 1500 sérülést akadályozhat meg csak Nagy-Britanniában.
A képviselők arról is szavaztak, hogy a közeljövőben minden járművön ? kisbuszokon, iskolabuszokon, távolsági buszokon, teherautókon és kamionokon - kötelező legyen a biztonsági öv használata, ahogyan azt a személyautókban már megszokhattuk.
Így aztán vehetem le én is... |
Mostani öreglaki Zyma trophy után végképp elhatároztam magam h kell egy versenygép mégpedig minél gyorsabban!A legfőbb gond a szállítása és az elhelyezése lenne,mivel nálunk nincs hely.
A verseny amúgy nagyon jó volt és rendkívül izgalmas.Ilyen nehéz terepen még nem mentem.Most annyira nem számított az eredmény,mert bár volt ahol kapott rendesen az autó volt két TKP amit inkább kihagytunk.. egyik az ősszel bevállalt tőzeg(azt hittem h ilyen sáros időben az brutál lesz,de többiek azt mondták olyan volt mint legutóbb)a másik két rohadt nagy sáron kellett átmenni,amibe egy átalakított Vitara épp előttünk akadt el..Szal ezt a kettőt elspóroltuk..
Majd megírom mik voltak.. |
Na kéremszépen!Holnap megint megyünk autózni de most nem versenyre hanem M4x4TE első találkozójára.Tasekon kívül jön a Valér is( évf. társ).Lesz kis autózás de asszem a lényeg a baráti összejövetel és a jó társaság.Lesznek sajna hiányzók de asszem az esti sütés főzés dumaparti jó móka lesz!
Holnap reggel olyan 7körül megyek a Valérért és utána Tasekért(Tasek remélem ezt olvasod)!Kéne hozni innivalót napközbenre meg pár szendvicset!!A vacsi jónak ígérkezik már most várom:) Jah meg estére lehet kéne vinni kólát;) |
Nah, Dani! Gondolkodtam a dolgon, ugye azt beszéltük, hogy ez a mai rövidebbnek tűnt. Van 1 ötletem hogymiért. Ugye ma 57 km-t mentünk,és körülbelül volt 100-110 útvonalpont. Azt ha kiszámolod, akkor kb 570 méterenként van 1. a multkor (pénzesgyőr) a b szakaszon volt 176, az A szakaszon pedig 155, és a táv volt kb 85 km. Szóval ott kb 250 méterenként voltak ilyen útbaigazító pontok! Na és szerintem emiatt tűnt ez a mai rövidebbnek. 57 km-re 100 pont , ott pedig 40 kmre volt a B szakasznál 176! és hát ugye ott többet kellett forgolódni, meg ilyenek... na ennyit akartam! :) |
Jager!És nektek 1,9es diesel samutok van?Jól emléxem??Azt a motort ti tettétek bele vagy gyárilag vannak ilyenek??
Aztán a Papp gumikat nézegetve rájöttem h ha lesz nekem is samum akkor ha ilyen veszek rá az nem is 100E!!Lehet 60ból is meglesz:) |
Asztamindenit! Igy lehet 360.000 ft-ot spórolni :) Elvitted volna szerelőhöz, lehet beletette volna azt a 40 ezer forintos szutykot amit mondtál a múltkor, és jó lett volna, aztán lehet, hogy ő is csak ennyit csinált volna mint most te. Max még lefestete volna azt a ksi fekete dobozt, hogy újnak tűnjön. Na akkor márcsak ezért megérte elmenni arra a túrára :) |
Írtam 1x a suzuki4x4.hu-n:
Nos..kiderült h miért ingadozik néha a fordulatszám és miért oly magas az elején.Na most ha a leírásban hibázok az előfordulhat...tönkre ment a fojtószelep potméter vagy nem jól végzi a dolgát.A dolog szépség hibája az h az én autómba ilyent nem lehet kapni csak egybe több dologgal együtt.Ami meg nettó 360.000Ft tehát bontóból kellenne ez a bizonyos fojtószelep potméter... nemtom mi lesz.. ha vkinek lenne ilyen kapcsolata h esetleg tudna szerezni akkor az jelezze..mi is próbálkozunk!Az autó adatait max majd leírom mert ugye az is kell hozzá...
Majd most:
újabb megfigyelések a fojtószelep potméterrel kapcsolatban. Ha kicsit mozdítunk akkor csuda dolgokat csinál.(a túrán a másik Vitarás különítménnyel beszéltük és azaz Szabó Ferenc mondta h nála nem vízszintesen áll)Mi is kipróbáltuk. Ha nagyon elforgatjuk akkor az alapfordulatszám kellemes olyan 800körüli,de ekkor ha rá van adva a világítás vagy a fűtés(tehát a levegőbefujó vagy szellőztető más már nem jut eszembe)akkor viszont a fordulat szám 1300-1600között ingadozik fel s alá.Ha kicsit fordítunk vissza rajta a vízszintes irányába az alap olyan 1000lesz és ha bekapcsolom az említett dolgokat akkor csak olyan 1200-ra megy fel.Ha teljesen a vízszintesbe kerül kb akkor 2000az alap de a bekapcsolt dolgokra nem reagál fordulatszám emelkedéssel..Bár nem értem mert eddig így volt és visszaállt a fordulatszám de most nem akart..Most a 2.variáns van érvényben.A kérdés továbbra is nyitott h a fojtószelep potméter rossz e vagy csak azt kell így óvatosan állítgatni..
Egy 'öreg' autóval mindig van vmi |
Azt tudom h így a drágább ,de ha az anyagiakat nem nézzük akkor a jóval jobb megoldást választom!!Van most is eladó Samu jó állapotban 250E-ért német papírokkal.. de nekem nem kell majd h kívülről karcmentes legyen.. majd hozunk be külföldről pl...jó lenne ha 300E-be megállna..
Nem hiszem h komolyan versenyezni is akarok vele vagy azt majd max idővel és akkor folyamatosan javítgatni,fejleszteni...!!És maga a versenyzés is igen költséges..elég ha csak a nevezési díjakra gondolunk.. |
Egy jó samuhoz is kell legalább fél misi hogy az versenyképes legyen. Csak gumi egy százas. Aztán emelés légszürő kivezetés, diffizár, esetleg csörlő, métermérő és még lehetne sorolni. Szóval ha valaki versenyezgetni akar akkor azért elég komoly kis összeget be kell fektetnie. |
Vitarából jó autót lehet csinálni...hmm..na igen de ahhoz mint írtad sziinte minent ki kell cserélni és az már nagyon nem éri meg..Én döntöttem,h ha lesz rá pénz nem a Vitarával fogunk bajlódni hanem egy papír nélküli Samut szerzünk.Ugyanis a Vitarát használom közúti autózásra is.És sajna komolyabb terepezésnél könnyen lehet egyrészről külső esztátikai sérülést szencedni másrészről bármit gallyra vághatok.No nem mintha ez lenne a célom. De sajna megesett már ilyen és sajna itt ott egy kis horpadás lett.. és ez az utcai autón nem mutat jól.Aztán meg ha "verseny" közben megy szét vmi haza se jutok...Így aztán ha majd lesz rá lehetőség egy Samuba fogunk beruházni..ez a terv...Azon persze már jó gumikkal stb...:)) szerintem ez talán a legjobb megoldás..jól lehet drágább mint ha a Vitara lenne megemelve plussz "felgumizva"..de azt még akkor is félteném.. |
Hi Dani!
A Vitarából szerintem QVA jó autót lehet csinálni vagy csináltatni. Pl: amit láttam a képeig között te azt irtad rá Merci Vitara. Na az egy elég komoly gép. Annak asszem csak a kaszniának egy része vitara. BMW motorral és G merci hidakkal. Csak van egy másik oldala az átalakításnak. Minnél jobbak lesznek az autódnak a tereptulajdonságai annál szarabb lesz országuton. DE mondjuk ha csak városban és terepen használod akkor egy emelés és egy BFG-s:) terepgumi belefér. Persze minden "csak" pénz kérdése. Aztán egy csörlő... az legalább ad egy kis biztonságérzetet. A mi samunkon pl fenyőmintás terepgumik vannak. Hát száguldozni nem lehet vele max100 de inkább 90. Faterom azzal közlekedik a városban de azzal megyünk horgászni és vadászni is. Na a vadászat ott kell a terepjáró. Ott tényleg elég durva terep van és ha nincs terepjáród vagy terepgumid akkor ha volt egy kis eső akkor kb 20m-t tudsz menni a falutól és vége a dalnak. Az elején mikor megvettük a diesel samut nem tettük rá fel a terepgukat. CSak egyenes uton kellett mennünk (mondjuk azért sáros volt) 90%-ban kilincsel előre mentünk aztán mikor feltettük a terepgumikat simán hátsókerékkel el tudtunk menni. Most gondolkodunk milyen terepgumit vegyünk rá. BFG, Puma vagy swamper ezek jöhetnek szóba. |
Jager!! Üdv itt a honlapon.Nos szvsz Krokonak van egyfajta stílusa.. és lehet ezt soxor félre is érteni.Nekem ijesztegetésképp mondta h hozzak hóláncot mert olyan lesz.Bár az igazat megvallva a hét eleji áradások képei (Bakonyról van szó és bezony mégis áradás---megdöbbentő) indokoltá tették volna.De hétvégére szerencsénkre nem volt gond.
Valszeg gond nélkül mentél volna mindenhol,mint ahogy írásodban utaltál is arra.Hisz ATs gumis alap Vitara is elment mindenhol.Lehet ezt gondolták azok a G mercisek is akiknek csörlőzni kellett egy patakátkelésnél,ahol mi később elsőre átmentünk.És az mégcsak nem is alap autó volt... de ezt írtam is a beszámolómban(bal oldalon az Írásaim menüpont alatt rejlenek) :)
De sajnálhatod is h nem tudtál jönni,mert nagyon jó buli volt!!:)) meg a társaság meg az itiner meg meg meg....minden.. |
Többieknek is eléri de ezért van nekik légszűrőkivezetésük.Amire én is gondoltam de aztán ez felesleges mert én nem mászkálok fél méteres vízben..!! De egy patak erejéig lehet még kibírják de az enyém nem bizti..
(Tasek!Hamarosan lehet kérdezni fogok tőled vmit!) |
Hát akkor nem tanácsos belemenni abba a nagy vízbe. És a többieknek nem éri el a motort a víz? |
Ha a motor sok vizet kap akkor tönkre is mehet.. |
Ááá. én nem hozlak ki soha a sodrodbol!!! Amikor a hétvégén eltévedtünk, akkor sem hoztalak ki. Mert csöndbe voltál egész végig, mondjuk azt hittem h otthagysz. :) Majd úgy jártok mint nyuszy, hogy beázik a kocsitok, aztán mentek bótba szivószálért! :))) De ha a szélvédőig ér a viz, akkor a motornak meg ezeknek nem lesz semmi baja? |
Nadekéremszépen!! Megkaptam a meghívót a szept.10-ei Suzuki találkozóra!! Most Qnciék szervezik és ők ötlik ki az útvonalat.Most nem vmi lájtos kis kocsikázás lesz 20km-rel.Lesz ott minden..azt mondták.Amivel megrémísztettek(na ez mondjuk nem nehéz) h egy patakon is átkelünk ahol a víz a szélvédőig fog érni...na én itt a hidat választanám..
Még nem bizti h megyek mert sokat kell tanulni és lehet minden nap fontos lesz és nagyon el vok csúszva.Majd még meglátom..
De az tuti h jól hangzik.. |
és ez még semmi sem volt!!:)) majd ha kihozol 1x a sodronyból :P |
Jól van na. Nem kell mindjárt egy kis tévedés miatt leharapni a fejemet! :))) |
[28-9] [8-1]
|